loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 56 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

پیشگیری از چروک پوست گردن

مهم نیست صورت تان چقدر جوان به نظر برسد،اگر گردنی پر از چین و چروک داشته باشید‎

 

بسیاری از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند اما پوست گردن شان چروک خورده است. در این مطلب با روش هایی برای پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا می شویم.

  

اگر در بخش ضد پیری یک فروشگاه محصولات زیبایی توقف کرده باشید، فکر می کنید تمام نشانه های پیری در فاصله بین چانه و پیشانی شما دیده می شود. ولی پوست گردن شما با همان پوست پوشانده شده است و مانند صورت تان در معرض اثرات پیری قرار می گیرد، البته این را هم درنظر بگیرید که مراقبت بسیار کمتری هم می شود. مهم نیست صورت تان چقدر جوان به نظر برسد، اگر گردنی پر از چین و چروک داشته باشید.

 

قبل از این که مجبور شوید آن را با روسری و لباس های یقه دار پنهان کنید، در نظر داشته باشید: با راهنمایی های متخصص پوست که در ادامه می خوانید، می توانید از خشکی و چین و چروک پوست گردن تان در آیند پیشگیری کرده و آسیب هایی که تا به حال به پوست گردن تان وارد شده را برعکس نمایید. 

 

یک مکمل کلاژن بخورید 

دکتر تونکس متخصصی در زمینه جلوگیری از پیری، گفت: مکمل های کلاژن حاوی اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) استفاده کنید، ترکیباتی که به پوست کمک می کند آب بیشتری را جذب کند و در نتیجه جوان تر دیده شود. براساس مطالعاتی که موسسه تحقیقاتی کلاژن در کیل، آلمان داشته است، زنانی که یک مکمل کلاژن 2.5 گرمی، یک بار در روز به مدت 8 هفته استفاده می کردند، شاهد 20 درصد کاهش چین های اطراف چشم شان بودند.

 

این خبر مسلما خبر خوبی برای پوست گردن تان است (و هر جای دیگر که نگران چین و چروک آن هستید) پس از یک دوره آزمایشی 8 هفته ای سطح پروکلاژن شرکت کنندگان، یک پیش ساز کلاژن، به میزان 65 درصد افزایش داشته است. این یعنی، داشتن کلاژن بیشتر برای حمایت از سلول های پوست و سفت تر شدن ظاهر پوست در طول زمان، که به معنی جوان تر به نظر رسیدن پوست گردن هم هست. 

   

عرق کردن

تحقیقات جدید دانشگاه مک مستر (McMaster)  کانادا بیان می کند، ورزش می تواند روند پیری را معکوس کند. دانشمندان نمونه های پوستی از افرادی که قبلا اشخاص بی تحرکی بوده اند را قبل و بعد از ورزش با شدت متوسط، به مدت 3 ماه و 2 بار در هفته، مورد بررسی قرار دادند. رژیم تناسب اندام جدید سن ظاهری شرکت کنندگان را کاهش داده بود. نمونه های درم (لایه پوست که بلافاصله زیر لایه سطحی قرار دارد) پس از ورزش ضخیم تر و انعطاف پذیر تر شده بود که هر دوی این ویژگی ها نشان دهنده جوان تر شدن پوست است. و برخلاف درمان های گران قیمت صورت، این اثرات جوان کننده، روند پیری را حتی روی پوست زیر چانه برعکس می کند.

 

پوست را با ویتامین C بپوشانید 

ویتامین C فقط برای خوردن نیست، روی پوست تان هم از آن استفاده کنید. هنگامی که با یک مرطوب کننده ضد آفتاب همراه می شود، مطالعات نشان می دهد که ویتامین آنتی اکسیدان به صورت موثری میزان محافظتی کرم ضدآفتاب را دوبرابر می کند ( پوست شما خسارت کمتری از نور آفتاب می گیرد) و تجدید سلول های پوست را بهبود می بخشد.

 

محققان معتقدند، این تاثیر به این علت است که ویتامین C سیستم دفاعی طبیعی بدن در مقابل رادیکال های آزاد تولید شده در اثر اشعه ماوراء بنفش را بهبود می بخشد. بئاتریس مولینا (Beatriz Molina) متخصص پوست و بنیانگذار کلینیک پوست مدیکاس  (Medikas skin clinic) در انگلستان، پیشنهاد می کند رژیم روزانه گردن تان را با سرم های حاوی اسید ال اسکوربیک (L-ascorbic acid)، یک نوع ویتامین C که به راحتی جذب پوست شده و سبب تقویت کلاژن سازی می شود، شروع کنید تا پوست گردن تان حالت الاستیک خود را حفظ کند. 

 

جوان تر به نظر رسیدن پوست گردن

پوست گردن را با ویتامین C بپوشانید‎

 

شب ها امگا بخورید

اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 ابزاری ضروری برای تولید طبیعی کلاژن بدن هستند. و بهترین زمان برای افزایش آن ها در شب است. زمانی که به خواب می روید، بدن شما به سختی در حال تلاش برای بازسازی غشای سلولی و پوست شماست، از جمله پوست گردن تان که همواره در معرض آسیب است می تواند از هر گونه آسیب شیمیایی یا فیزیکی که در طول روز دیده، بهبود پیدا کند.

 

اگر بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مکمل امگای خود را مصرف کنید، بعید به نظر می رسد که هنگام خواب در بدن تجزیه شده و به عنوان سوخت برای عملکردهای بدن استفاده شود، بنابراین بدن تان می تواند برای ترمیم پوستی از آن ها استفاده کند. سالاد یا ساندویچ هایی با روغن بذر کتان را برای دریافت مقداری از اسیدهای چرب امتحان کنید و غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی آب سرد یا آووکادو را به عنوان قلم اصلی خوراکی روزانه تان استفاده کنید. 

 

از آسیب های نور خورشید به دور باشید 

به گفته آنیتا استارنهام (Anita Sturnham) بنیانگذار کلینیک نوریس (Nuriss clinic) در انگلستان، پوست تان روزانه در معرض انواع حمله های محیطی قرار دارد، ولی اشعه های ماورا بنقش خورشید (UVA/UVB) بزرگترین عامل ایجاد آسیب های پوستی توسط رادیکال های آزاد هستند. این آسیب ها برگشت ناپذیر بوده و روند پیری را تسریع می کند، این امر به صورت خاص روی گردن تاثیر بیشتری می گذارد چون تقریبا همیشه در معرض نور خورشید است( البته این اتفاق در کشور ایران به دلیل حجاب خانم ها کمتر است).

 

قبل از این که از منزل خارج شوید، از یک ضد آفتاب با حداقل، SPF30 یا بیشتر که در مواد تشکیل دهنده آن از روی و تیتانیوم نام برده شده باشد، استفاده کنید. این دو ماده معدنی به صورت فیزیکی از پوست تان در مقابل اشعه های UVA/UVB محافظت می کنند. 

 

از یک پاک کننده قوی تر استفاده کنید

اجازه دادن به به سلول های مرده پوست برای اینکه مدت طولانی روی سطح پوست بمانند، به طور طبیعی باعث پیرتر نشان دادن پوست می شود و از آنجایی که ما تمایل کمتری به شستن پوست زیر چانه داریم، اغلب پوست گردن نادیده گرفته شده و پیرتر به نظر می رسد.

 

جایگزینی سلول های پوست این ناحیه را با تکنیک های لایه برداری پوست ملایم سرعت بخشید. به عنوان یک راه حل در دسترس پیشنهاد می کنیم، از براش هایی که سلول های مرده پوست را جدا می کنند و از پاک کننده آرایشی قوی که حاولی اسید گلیکولیک (glycolic acid) است و می تواند به آرامی سطح پوست را لایه برداری کند، استفاده کنید.

  

در زمان خواب پوست تان را سوپرشارژ کنید 

حالا که پوست تان را لایه برداری کردید، پوست تان به راحتی قادر به جذب مواد فوق العاده ضد پیری برای گردن تان خواهد بود، یعنی رتینول. رتینول به از بین رفتن منافذ، بهبود کلاژن سازی، کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک کرده و جایگزینی سلولی را سرعت بخشیده و لک های پوستی را کاهش می دهد. با این حال رتینول به نور خورشید واکنش نشان داده و میتواند قابلیت دفاعی پوست در مقابل آثار خراب کردن کلاژن اشعه های UVA/UVB را اگر در طول روز مصرف کنید، تضعیف کند. بنابراین از کرم شب که حاوی رتینول باشد، قبل از خواب استفاده کنید.

 

منبع: سیمرغ

 

سولماز شريفي بازدید : 33 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

مهم نیست که در کجای جهان زندگی می کنید، زیبایی در هر کشوری طرفدار دارد، می خواهد این زیبایی زدن یک رژ لب قرمز باشد یا ریملی روی چشم ها... البته زیبایی در مناطق مختلف جهان معانی گوناگونی دارد. به عنوان مثال مدل آرایشی که در فرانسه جذابیت دارد، ممکن است در آمریکا طرفداری نداشته باشد. اگر دوست دارید بدانید که مدل های محبوب آرایشی در نقاط مختلف جهان چیست، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

  

آمریکا: رنگ های بولد+ مژه های بلند

آرایش محبوب زنان کشور‌های مختلف جهان

 

در آمریکا آرایش جسورانه طرفداران زیادی دارد، به عنوان مثال آمریکایی ها از سایه های رنگی مانند آبی و بنفش استفاده می کنند یا خطر چشم های بلند و پهن می کشند. برای رژ لب نیز از رنگ هایی چون قرمز، نارنجی و جیگری استفاده می کنند. اما چیزی که برایشان از همه چیز مهم تر است، بلندی و پر پشتی مژه هایشان می باشد به طوری که اکثرا از مژه مصنوعی استفاده می کنند.

 

به گفته آنها: «یکی از ساده ترین کارها برای این که چشمانی جذاب داشته باشیم، استفاده از مژه مصنوعی ست. با ریمل، در کمترین زمان، زیبایی چشم ها را دوچندان می کنیم. علاوه بر آن، هر رنگ رژی در کنار مژه های بلند، زیبا به نظر می رسد.»

  

برزیل: چهره طبیعی+رژ لب بولد

 

برزیلی ها چهره های بدون آرایش را ترجیح می دهند البته بحث لب ها جداست. اگر چه آنها صورت شان را آرایش نمی کنند اما از رژ لب هایشان نمی گذرند. رژ لب هایی به رنگ های بولد مانند قرمز یا جیگری... تنها لوازم آرایشی ست که آنها را به سمت خود می کشاند.

  

کانادا: ابروهای پرپشت و لب های طبیعی و مات

 

مهم نیست که ابروهای کانادایی ها چه فرمی دارد، آنها از برداشتن ابروهایشان می پرهیزند. در واقع هر چه مدل ابرو برای آنها طبیعی تر و دست نخورده تر باشد، زیباتر است، البته آنها از ژل های مژه برای خوش فرم نگهداشتن ابروهایشان نیز استفاده می کنند.

 

یکی دیگر از چیزهایی که کانادایی ها به زیبایی آن را می شناسند، رژهای مات است. داشتن لب هایی به رنگ طبیعی از نظر آنها جذاب تر از لب های قرمز است. البته آنها برای جذاب تر کردن لب هایشان از برق لب نیز استفاده می کنند.

 

انگلستان: کرم پودر طبیعی

 

در انگلستان، کرم پودر و هایلایترها طرفداران زیادی دارد اما آرایشگران سعی می کنند که رنگ های طبیعی تر را انتخاب کنند، حتی اگر مشتریان شان چیزی غیر از این بخواهند. به بیان دیگر مردم انگلستان آرایش طبیعی را می پسندند. داشتن پوستی صاف و درخشنده برای آنها از هر چیز دیگری مهم تر است.

  

هند: آرایش غلیظ+چشم های اسموکی+خط لب

 

زمانی که در مورد آرایش مورد علاقه هندی ها تحقیق کردیم، متوجه شدیم که آنها عاشق آرایش غلیظ هستند. چشم های اسموکی، خط چشم های کشیده، کرم پودر، هایلایتر، خط لب و رژ لب های بولد و براق از محبوب ترین مدل های آرایشی هندی ها می باشند.

 

هندی ها دوست دارند که چیزهای جدید را امتحان کنند. آنها در مقایسه با چند سال قبل، بیشتر به سمت آرایش، به خصوص آرایش غلیط، روی آوردند. به نظر ما شبکه های اجتماعی در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

  

استرالیا: آرایشی مناسب فصل

 

استرالیایی ها در آرایش انعطاف پذیرند. آنها دوست دارند که مدهای روز را دنبال کنند و خودشان را با محیط اطراف شان وفق دهند. به عنوان مثال در فصل های سرد سال، آرایش خشک و گرم و در فصل های گرم آرایش های روشن، براق و سرد را می پسندند.

  

امارات متحد عربی: ابروهای پر پشت+ مژه

 

زنان اهل دبی به آرایش اهمیت زیادی می دهند. آنها دوست دارند که آخرین ترندهای آرایشی را دنبال کنند. این روزها اما مدل آرایش طبیعی، به عنوان مثال ابروهای پر پشت و رژ لب های بی رنگ، برای آنها جذاب تر از همیشه شده است. البته این موضوع در مورد ریمل صدق نمی کند. در واقع آنها ریمل زیاد را عضوی جدایی ناپذیر از آرایش صورت شان می دانند.

  

ژاپن: هایلایتر و رژ لب قرمز

 

ژاپنی ها به گونه های براق اهمیت زیادی می دهند. از این رو آنها از هایلایترها برای روشن تر کردن گونه هایشان استفاده می کنند. زمانی که از آنها در مورد آرایش روزانه شان سوال کردیم، در پاسخ به کرم پودر، ابروهای پر پشت و رژ لب براق اشاره کردند. البته این در مورد آرایش معمولی و روزمره شان است. در مواقع دیگر مانند میهمانی ها، از هایلایتر و رژ لب های بولدترو پر رنگ تر استفاده می کنند.

  

مکزیک: رژ لب های بولد+ ریمل

 

رژ لب هایی که باعث بولد شدن لب ها می شود، مانند رنگ های براق یا قرمز، به همراه مقدار زیادی ریمل، از مدل های آرایشی مورد علاقه مکزیکی هاست. در کنار این موارد، آنها به ابروهایشان نیز اهمیت زیادی می دهند. به عنوان مثال آنها را با سایه یا مداد ابرو پر رنگ می کنند یا به کمک ژل های ابرو به آنها حالت می دهند.

  

فرانسه: پوست صاف و براق

 

داشتن پوستی صاف و براق در همه جای دنیا محبوبیت دارد. زنان فرانسوی نیز به پوست صورت شان اهمیت زیادی می دهند. آنها از شیوه های خانگی و طبیعی برای رسیدگی به پوست شان استفاده می کنند. به همین دلیل است که پرایمر، فونداسیون و کرم های بی بی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

منبع: برترین ها

 

سولماز شريفي بازدید : 22 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

علت اصلی ریزش ابروها همراه با افزایش سن برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست‎

 

نقش ابرو در صورت خانم ها آنقدر مهم و برجسته است که آنها خودشان را به هر دری می زنند تا بتوانند ابروهایی پرپشت و طبیعی داشته باشند. معمولا بیشتر خانم ها در دوران نوجوانی و جوانی ابروهای خوب و نسبتا پرپشتی دارند اما با افزایش سن و پاگذاشتن به دوران میانسالی، ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود…

 

خیلی ها این مشکل را به اختلالات هورمونی و خیلی های دیگر هم آن را به برداشتن نادرست یا رنگ کردن مداوم نسبت می دهند. برای اینکه بدانیم دلیل واقعی ریزش ابروها یا کم پشت شدن آنها با افزایش سن چیست پای صحبت های دکتر طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشستیم.

 

علت اصلی ریزش ابروها با افزایش سن چیست؟

علت اصلی ریزش یا کم پشت شدن ابروها همراه با افزایش سن در عامه خانم هایی که از بیماری یا ناراحتی خاصی رنج نمی برند، برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست. به طوری که معمولا دخترخانم های نوجوان و جوان ابروهای خوب و پرپشتی دارند اما به مرور زمان حجم ابروهای آنها کم می شود تا جایی که خیلی از خانم ها پس از رسیدن به سن سالمندی دیگر ابروی چندانی برایشان باقی نمی ماند.

 

آیا منظورتان از برداشتن نادرست ابروها استفاده از موچین برای این کار است؟

دقیقا همین طور است! معمولا خانم ها برای برداشتن و تمیز کردن ابروهای خود از موچین استفاده می کنند و کار نازک کردن و مدل دادن به ابروهایشان را هم توسط موچین انجام می دهند. گاهی با استفاده از موچین، تنها ساقه مو خارج نمی شود بلکه در ریشه یا فولیکول مو هم یک خونریزی میکروسکوپی اتفاق می افتد و همین خونریزی می تواند باعث فیبروز شدن یا مردن ریشه مو شود. در این صورت ریشه موهای ابرو از کار می افتند و دیگر به صورت ساقه از پوست قسمت ابروها بیرون نمی آیند. به همین دلیل بعد از چندین سال برداشتن ابروها با موچین، خانم ها احساس می کنند که ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود.

 

به نظر شما چاره چیست؟

حذف موچین از لوازم اصلاح ابرو و استفاده از تیغ و قیچی برای مرتب کردن و حالت دادن به ابروها. اگر خانمی تا آخر عمرش هم ابروهای خود را با استفاده از تیغ و قیچی مرتب کند باید مطمئن باشد که هیچ ریزشی در موهای ابرویش حس نخواهد کرد و حتی در دوران سالمندی هم ابروهای پرپشت و زیبایی خواهد داشت. با این حساب می توان گفت که تراشیدن، بهترین راه برداشتن ابروهاست اما برای برداشتن موهای زائد سایر قسمت های صورت مانند چانه، گونه ها یا پشت لب می توان از روش هایی مانند اصلاح سنتی با بند یا موچین استفاده کرد تا موهای این قسمت های صورت به مرور زمان کمتر شوند و دیرتر رشد کنند.

 

 برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از مداد یا سایه ابرو باعث ریزش ابروها می شود. آیا این ادعا درست است؟

نه، مداد کشیدن یا استفاده از سایه ابرو در افراد سالمی که هیچ مشکل یا حساسیت پوستی نداشته باشند باعث ریزش ابروهایشان نمی شود. یعنی اگر خانم ها با استفاده از مداد و سایه ابرو دچار التهاب، سوزش یا خارش نمی شوند، می توانند بدون دغدغه از این لوازم آرایش (البته در صورت استاندارد بودن) استفاده کنند. اما اگر فردی به مواد موجود در مداد یا سایه حساسیت داشته باشد و با استفاده از آنها دچار خارش و سوزش در ناحیه پوست ابروها شود، ممکن است موهای ابرویش به دلیل این حساسیت، کمی صدمه ببینند. البته باید تاکید کرد که این صدمه دیدن با یکی دوبار خارش و التهاب هم اتفاق نخواهد افتاد.

 

گاهي با استفاده از موچين، تنها ساقه مو خارج نمي‌شود بلکه ريشه موهاي ابرو از کار مي‌افتند‎

 

آیا از نظر علمی رنگ کردن مداوم ابروها می تواند باعث ریزش آنها شود؟

نه، رنگ کردن ابروها می تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی شود. ضمن اینکه وقتی خانم ها ابروهای خود را روشن می کنند به طور طبیعی ممکن است این روشن شدن موها باعث کم پشت تر به نظر رسیدن آنها بشود. در هر صورت با از بین رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود برمی گردند.

 

شما استفاده از برخی گیاهان دارویی یا روغن بادام تلخ را برای تقویت ابروها توصیه می کنید؟

نه، اگر شما ابروهای خود را در تمام روغن بادام های دنیا هم بخوابانید، هیچ تغییری در پرپشت شدن آنها به جز تلقین حس نخواهید کرد. به طور کلی وقتی که فولیکول و ریشه مویی مانند ابرو از بین برود، هیچ ماده ای نمی تواند باعث رشد مجدد آن شود. این کار تنها با یک روش امکان پذیر است.

 

 چه روشی؟

پیوند مو که البته این روش هم چندان قابل توصیه نیست. چون برای پیوند مو به ابروها باید کار جراحی انجام شود که آن هم چندان ساده نیست. ضمن اینکه از موی سر برای پیوند استفاده می شود و از آنجایی که رشد موهای سر بیشتر از ابروهاست، افرادی که تحت پیوند قرار می گیرند، باید مدام با یک قیچی در حال مرتب کردن ابروهای خود باشند.

 

 اختلال های هورمونی هم می توانند باعث ریزش ابروها شوند؟

بله. بسیاری از بیماری ها می توانند برخی از افراد را دچار مشکلات مربوط به مو از جمله موی ابروها کنند. بعضی از ناراحتی های هورمونی مانند بیماری تیرویید می توانند باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. بیماری آلوپسی هم که یک بیماری خودایمنی است، می تواند باعث التهاب ابروها و ریزش تکه ای (مانند سکه) و غیریکنواخت آنها شود. به علاوه ممکن است برخی از ناراحتی های روانی هم روی ریزش ابروها تاثیر بگذارند. مثلا برخی از افراد عادت دارند هنگام استرس و اضطراب با موهای خود بازی کنند و موی سر، مژه، سبیل یا ابروی خود را بکنند. این بیماران سایکوسوماتیک هستند؛ یعنی آنها فقط با کندن برخی از موهای خود در اثر استرس و فشارهای روانی احساس آرامش می کنند و باید برای درمان به روان پزشک ارجاع داده شوند. نام این بیماری هم تریکوتیلومانیا یعنی اجبار به کندن مو است.

 

 آیا عادت های تغذیه ای هم می توانند بر ریزش یا تقویت موهای ابرو تاثیرگذار باشند؟

به طورکلی تغذیه می تواند در رشد یا ریزش موهای سر نقش بسیار پررنگی داشته باشد اما تاثیر تغذیه بر رشد و ریزش ابروها مانند موی سر نیست.

 

به عنوان آخرین سوال هم اینکه چرا ابروهای آقایان تا میانسالی و حتی سالمندی هم از ابروهای خانم ها پرپشت تر است؟

به دلیل اینکه مردها در طول زندگی خود از موچین و سایر وسایلی که باعث کندن و مرتب کردن ابروها می شوند، استفاده نمی کنند. شما شک نکنید که اگر خانم ها هم مانند آقایان به ابروهای خود دست نزنند به طور حتم در دوران سالمندی هم از ابروهایی پرپشت برخوردار خواهند بود!

  

منبع خبر: قطره

 

سولماز شريفي بازدید : 32 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)



ترکیب رنگ مو قوانین دارد که با دانستن آن می توانید به رنگ موی مورد علاقه تان دست پیدا کنید‎

 

ترکیب رنگ مو قوانین دارد که اگر آن را بدانید می توانید به رنگ موی مورد علاقه تان دست پیدا کنید. در این مقاله برای شما پرطرفدارترین ترکیب رنگ مو های موجود را قرار داده ایم.

 

 اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانید به رنگ موی دلخواه خود برسید، لازم است فرمول‌های آنها را به درستی یاد بگیرید. در این مطلب برای شما فرمول رنگ مو های پر کاربرد همراه با شماره اکسیدان را قرار داده ایم. باید توجه کنید که رنگ مو دلخواه شما زمانی به دست می‌آید که پایه موی شما دکلره شده باشد.

 

فرمولِ رنگ مو های ترکیبی پرطرفدار

 

فرمول رنگساژ زیتونی

رنگ M8 زیتونی 1/4 تیوپ (ده سانت) +30 الی 50۰ CC اکسیدان شماره 1 بر روی پایه 8

 

فرمول رنگساژ طلایی

رنگ G9 طلایی 1/4 تیوپ+ 1 قرص + 30 الی 50 CC اکسیدان شماره 1 روی پایه 9 رنگ موی صورتی

  

فرمول رنگساژ صورتی

10 سانتیمتر بلوند دودی روشن 8/1 + 10 سانت واریاسیون دودی 0/11 + 3 سانت قهوه‌ای قرمز متوسط 4/66 + 30 سی سی اکسیدان نمره یک ترکیب رنگ موی قرمز

  

فرمول رنگساژ قرمز

10 سانت بلوند قرمز تیره 6/66 + 2 سانت واریاسیون قرمز + 30 سی سی اکسیدان نمره یک ترکیب رنگ موی نقره‌ای _ یخی

 

فرمول رنگساژ نقره ای یخی

10 سانت بلوند نقره ای C9 + سه سانت واریاسیون نقره ای 0/22 + 3 سانت واریاسیون خاکستری + 30 سی سی اکسیدان نمره یک فرمول رنگساژ دودی: 100 سانت بلوند روشن 8/0 + 10 سانت واریاسیون دودی 0/11 + 30 سی سی اکسیدان نمره یک

 

فرمول رنگساژ دودی طلایی

10 سانت بلوند دودی طلایی 8/31 + 1 سانت واریسیون دودی 0/11 + 2 سانت واریسیون نقره ای 0/22 +300 سی سی اکسیدان نمره یک

  

فرمول ترکیب رنگ مو دودی

نصف تیوپ بلوند دودی روشن 8/1 + 5 سانت واریاسیون دودی 0/11+ 40 سی سی اکسیدان نمره یک 

 

فرمول رنگ مو شکلاتی

نصف تیوپ بلوند شکلاتی تیره 6/7 + یک سوم تیوپ قهوه ای شکلاتی 4/7 + 20 سانت بلوند مسی تیره 6/44 + 60 سی سی اکسیدان نمره یک

  

فرمول ترکیب رنگ موی کرم دودی

c8 و 0 و 10 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره فرمول رنگ کرم چرک : 16 و 9 مارک ویلا با اکسیدان 6 روی پایه 99 دکلره

  

فرمول رنگ مو کرم نخودی

13 و 10 ویلا با اکسیدان 6 یا NB با اکسیدان 6 روی پایه 9

  

فرمول ترکیب رنگ موی نسکافه‌ای

8 شکلاتی با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره 

 

فرمول رنگ مو کنفی

c7 و بژ ۷ با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره یا ترکیب بلوند زیتونی پلاتینه + بلوندطلایی خیلی خیلی روشن به اندازه مساوی+ دوسانت واریاسیون ۰۰۰ + اکسیدان 1(6 درصد)+ پایه 9

 

فرمول رنگ مو ماسه‌ای

32 و 6 با اکسیدان 6 روی پایه 7 دکلره

  

فرمول رنگ مو خاکی

N7 و کمی شکلاتی 6 با اکسیدان 6 رو پایه 9-88 دکلره

  

فرمول رنگ مو عروسکی

12 و 8  با اکسیدان روی پایه 9 دکلره

  

فرمول رنگ مو دودی زیتونی

c8 و m7 با اکسیدان 6 روی پایه 99 دکلره

  

فرمول رنگ مو پیازی

T10  با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره

  

این نکته اهمیت بسیاری دارد که برای رنگ موی دلخواه‌تان موی شما به پایه مناسب برسد و اصطلاحا هنگامی که رنگساژ می‌شود بیس مناسب به دست آید.

 

منبع : zibamoon.com

 

سولماز شريفي بازدید : 30 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است‎

 

شستشوی صورت یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های نگهداری و مراقبت از پوست و از اصول اولیه بهداشتی است که در عین سادگی اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آسیب‌زننده باشد و سبب بروز عوارضی از قبیل خشکی پوست، حساسیت‌های پوستی یا چرب ماندن پوست شود. هنگام شستشوی صورت با مواد شوینده دستی یا استفاده از محصولاتی نظیر برس‌های دستی یا برقی شستشوی صورت باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به طور اجمالی به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  

شوینده مناسب

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید به آن دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است. یک شوینده مناسب و متناسب با نوع پوست بدون آنکه به چربی طبیعی پوست آسیب برساند آلودگی و آرایش باقی مانده را از روی پوست برمی‌دارد. در کل شوینده خوب نباید آن قدر ضعیف باشد که مجبور شوید برای پاک کردن آلودگی، صورتتان را چند بار بشویید. در عین حال نباید آنقدر نیز قوی باشد که پوست شما را خشک و شکننده کند.

  

شرایط محیطی

میزان شستشوی پوست ارتباط زیادی با نوع پوست، نحوه آرایش، میزان رفت و آمد خارج از منزل، آلودگی‌های محیط کاری و در کل شرایط محیطی دارد. اگر پوست صورت شما چرب است یا به طور مرتب از وسایل آرایش استفاده می‌کنید، شستن صورت یک یا دو بار در روز لازم است و می‌توانید از برس شستشوی مناسب هم هر از گاهی استفاده کنید اما اگر از منزل بیرون نمی‌روید و آرایش ندارید حتی شستشو با مواد شوینده هم لازم نیست و احتیاجی به برس هم ندارید. آب خالی کفایت می‌کند.

  

شرایط آب

در شستشوی صورت نکته مهم بعدی دمای آب است. دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد. باور اشتباهی وجود دارد این است که آب گرم منافذ پوست را بازتر و آب سرد بسته‌تر می‌کند اما واقعیت این است که آب نباید سختی بالایی داشته باشد و دمای آن در حدی باشد که چربی اضافی روی پوست را بردارد. قاعدتا بهترین آب، آب ولرم است که در شستشوی پوست با برس هم باید به این نکته توجه داشت.

  

آبکشی صحیح

نکته مهم دیگر آبکشی پوست صورت بعد از شستشو با مواد شوینده است که کم و بیش مورد غفلت قرار می‌گیرد پاک نشدن کامل مواد شوینده از روی پوست است. گاهی در خط رویش مو یا خط ریش مقداری از مواد شوینده باقی می‌ماند که می‌تواند ایجاد حساسیت کند. پس در هنگام شستشو حتما از پاک شدن کامل مواد شوینده از روی پوست خود اطمینان پیدا کنید.  

  

حوله نرم

پس از اتمام شستشو در هنگام خشک کردن پوست خود حتما از حوله‌های نرم استفاده کنید. پوست پس از شستشو حساس‌تر از شرایط عادی است و حوله زبر می‌توانند به آن آسیب‌ برساند.

 

در شستشوی صورت دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد‎

 

مرطوب‌کننده‌ها

اگر پوست خشک و حساسی دارید، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده بعد شستن پوست را فراموش نکنید. استفاده از این محصولات بعد از شستشوی پوست برای محافظت از آن بسیار حائز اهمیت است.

  

برس مناسب

اگر برای شستشوی صورت قصد دارید از برس استفاده کنید، حتما سازگاری آن را با پوست خود در نظر بگیرید. برس‌های شستشوی پوست به شرط اینکه در حد متعادل در هفته مصرف شوند و بیش از حد هم زبر نباشند می‌توانند مفید و موثر واقع شوند اما اگر برس زبر باشد یا به طور مرتب مصرف شود به طوری که سبب خشکی و قرمزی پوست شود می‌تواند آسیب زننده باشد.

 

نکته آخر اینکه فراموش نکنید برای بهداشت پوست، خریداری و استفاده از محصولات گران‌قیمت به معنای برگزیدن محصول بهتر نیست. همواره سعی کنید اولویت شما در انتخاب هر محصول بهداشتی و آرایشی، استاندارد و سازگاری آن با پوست شما باشد. پس بدون در نظر گرفتن قیمت، یک محصول متناسب با پوست خود را تهیه کنید.

  

سه نکته درباره برس‌های شستشوی پوست

یکی از محصولات بهداشتی آرایشی که این روزها صحبت‌های زیادی از آن به میان می‌آید و موافقان و مخالفانی نیز دارد، انواع برس‌های شستشوی صورت است. یکی از فواید استفاده از این برس‌ها در هنگام شستشوی پوست، لایه‌برداری یا اسکراب است که به دلیل این ویژگی طرفداران زیادی را نیز پیدا کرده است. اگرچه ویژگی لایه‌برداری این برس‌ها در تبلیغات مورد تاکید قرار می‌گیرد و نزد مصرف‌کنندکان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، باید به چند نکته در استفاده از آنها توجه داشت:

  

استفاده از این برس‌ها در طول هفته نهایتا دو تا سه بار برای پوست‌های معمولی و دو تا سه بار در ماه برای پوست‌های حساس کفایت می‌کند. استفاده بیش از حد از ویژگی لایه‌برداری قوی این برس‌ها می‌تواند موجب آسیب‌ رساندن به پوست شود.

  

برس‌های شوینده را حتما باید بر حسب نوع پوستی که دارید انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. این محصول می‌تواند برای پوست‌های حساس و نازک آسیب‌زا باشد.

  

جدا از شوینده‌های پوست، برخی از مواد مثل عطرها، مواد آرایشی و ترکیباتی نظیر پارابن‌ها که از آنها در طول روز روی پوست خود استفاده می‌کنیم، می‌توانند زمانی که از برس شوینده پوست یا شوینده‌های قوی همزمان استفاده می‌کنید به پوست آسیب زیادی برساند.

 

منبع : سلامانه

 

سولماز شريفي بازدید : 36 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)
آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

برترین‌ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگرچه تابستان هیجان های زیادی مانند دریا یا استخر را با خود به همراه دارد اما برخی از چیزهای آن هم آزار دهنده است، مانند گرما و رطوبت اش که تغییراتی را در پوست و آرایش صورت شما ایجاد می کند. آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

1. نزدن پرایمر

یکی از راههای جلوگیری از ریختن آرایش در تابستان، استفاده از پرایمری باکیفیت است. برای این منظور پرایمر فاقد چربی یا همان «oil-free» را انتخاب کنید. پرایمرهای با پایه آب نیز، از این رو که پوست صورت تان را در طول تابستان هیدراته نگه می دارند، می توانند گزینه خوبی برایتان باشند. علاوه بر پرایمر پوست صورت، می توانید از پرایمرهای پشت چشم هم استفاده کنید. در این صورت سایه چشم تان تا ساعت ها بر جای خود ثابت می ماند. 

2. عوض نکردن کرم پودر

آیا در فصل تابستان همان کرم پودری را می زنید که در فصل های سرد سال استفاده می کردید؟ با تغییر فصل، ما نیز باید تغییراتی را در ظاهرمان ایجاد کنیم. علاوه بر رنگ لباس یا مدل عطر، برخی از لوازم آرایش مانند کرم پودر را نیز باید فصل به فصل تغییر دهیم. طبیعی ست که آفتاب در تابستان، رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد، بنابراین اگر تا به حال از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده می کردید، حال زمان آن است که رنگ آن را به تیره تر تغییر دهید یا حتی اگر نمی خواهید کرم پودر جدیدی بخرید، با کمی سایه تیره، براقی و درخشانی پوست تان را بگیرید.  

3. نداشتن ریمل ضد آب

همه ما می دانیم که لوازم آرایشی ضد آب برای زمان هایی که به کنار ساحل یا شنا می رویم، مناسب است اما چه زمان های دیگری می توان از آن استفاده کرد؟ از آنجایی که تابستان فصل رطوبت و عرق کردن است، بهتر است که از محصولات ضد آب استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از ریمل یا خط چشم ضد آب، مانع از پخش شدن آن در هنگام تعریق می شود.

4. نزدن مرطوب کننده

شاید فکر کنید که در فصل تابستان، از این جهت که پوست تان مانند زمستان خشک نمی شود، احتیاجی به کرم های مرطوب کننده نداشته باشید اما این باور اشتباه است. شما هر روز سال باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید، حتی اگر پوستی چرب با مختلط داشته باشید. اگر مرطوب کننده های سنگین را نمی پسندید، می توانید از مدل هایی با فرمول های لایت یا سبک تر کمک بگیرید.

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

5. استفاده کم از ضد آفتاب

تنها یک بار کرم ضد آفتاب زدن در روز، کافی نیست بلکه شما باید هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید. اگر در ساحل هستید، به غیر صورت، باید به جاهای دیگری مانند روی شانه ها یا گردن تان هم بزنید. اگر کرم زدن برایتان سخت است، می توانید از مدل های اسپری آن استفاده کنید.

6. عدم استفاده از تثبیت کننده ها 

از آنجا که گرما و رطوبت هوا موجب تعریق و به تبع ریختن آرایش تان می شود، استفاده از تثبیت کننده های آرایشی واجب است. برای این منظور، پس از این که آرایش صورت تان به پایان رسید، با استفاده از اسپری های تثبیت کننده آنها را تا ساعت ها سر جای خود بنشانید. البته این اسپری ها انواع مختلفی دارند و می توانید قبل از استفاده با توجه به نوع پوست صورت تان بهترین مدل را انتخاب کنید.

7. نداشتن کرم BB

از این رو که گرما و رطوبت موجب تعریق و ریختن آرایش صورت تان می شود، بهتر است که در فصل تابستان سبک تر آرایش کنید. کرم های BB انتخاب خوبی برای این فصل سال خواهند بود. این کرم حاوی مواد مراقبت کننده از پوست مثل مرطوب کننده و ضد آفتاب است و با ترکیب سبک خود پوست را تا حد زیادی صاف و یکدست می ‌کند.

 منبع :برترین ها

سولماز شريفي بازدید : 23 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

رازهای مراقبت از پوست‎

 

در مبحث مراقبت از پوست رازهایی برای جوان ماندن تان وجود دارد که هیچ متخصص پوستی آن را به شما نمی گویند. در این مقاله این رازها را به شما می گوییم.

 

راز‌هایی که متخصصین پوست به شما نمی‌گویند

هر چقدر هم به متخصص پوست مراجعه کنید، باز هم نکاتی کلیدی برای جوان ماندن وجود دارد که از زبان آنها نمی شنوید. این ها مواردی وابسته به سبک زندگی شما هستند که در جوان به نظر رسیدن تان تاثیر به سزایی دارند.

  

در باشگاه زیاده روی نکنید

آن یک ساعتی که روی تردمیل تمرین می‌کنید به سلامت شما کمک می‌کند اما شما را جوانتر نخواهد کرد. افراد ورزشکارتر و لاغرتری که بالای 40 سال سن دارند معمولا مسن‌تر از افرادی که اندام متناسب‌ ندارند به نظر می‌رسند زیرا چربی کمتری زیر پوست خود دارند.

  

وقتی پشت فرمان هستید مراقب آسیب نور خورشید باشید

خیلی از افراد به دلیل رانندگی، سمت چپ صورت‌شان دچار آفتاب سوختگی می‌شود. پنجره ماشین را دودی کنید، ضد آفتاب بزنید و از سایه بان استفاده کنید.

  

محصولات مراقبت از پوست خود را زود به زود تغییر ندهید

بیشتر افراد محصولات مراقبت از پوست را زود به زود عوض می‌کنند. 21 روز طول می‌کشد تا سلول پوست ساخته شده و اپیدرمیس ایجاد شود. پس اگر مصرف یک محصول ضد چین و چروک جدیدی را شروع کرده‌اید، دست کم چهار هفته به آن فرصت بدهید تا کارش را انجام دهد.

 

رازهایی برای جوان ماندن وجود دارد که هیچ متخصص پوستی آن را نمی گوید‎

 

ممکن است به جای لیفت فقط به یک وکس صورت نیاز داشته باشید

خیلی از افراد به دلیل اخمو به نظر رسیدن و ریزش پوست صورت برای لیفت اقدام می‌کنند. اما بیشتر اوقات فقط یک وکس صورت کافیست. فقط 15 دقیقه طول می‌کشد تا زیباتر شوید!

  

در استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید

ضد آفتاب هایی را انتخاب کنید که حاوی زینک یا دی اکسید تیتانیوم هستند و کاملا پوست خود را با آن بپوشانید، عینک آفتابی هم بزنید تا پوست دور چشمهای‌تان چروک نخورد.

  

محصولات مراقبت از پوستی که در داروخانه‌ها موجودند قابل اعتمادند

کرمهای ضد چین و چروک موجود در داروخانه‌ها را امتحان کنید. این محصولات دارای ترکیبات فعالی هستند و می‌توانند به اندازه‌ی محصولاتی که دهها برابر گرانتر هستند موثر باشند.

  

یک کرم خوب و مناسب می‌تواند نتیجه‌ای مانند عمل جراحی داشته باشد

بله درست است شما می‌توانید عمل لیفت پلک را انجام دهید اما باور کنید خیلی از محصولات باکیفیت و مناسب مانند سرم‌های سفت کننده که در داروخانه‌ها موجودند نیز می‌توانند همان نتیجه را داشته باشند. این نتایج موقتند اما برای کاهش خطوط و پف کردگیها مفیدند.

  

صورت‌تان را ریلکس نگه دارید

اگر عادت دارید مدام اخم کنید یا حالت عصبانی به خود بگیرید، خیلی زود میان ابروهای‌تان خط خواهد افتاد و زیبایی صورت‌تان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

  

منبع : زندگی ایده آل

 

سولماز شريفي بازدید : 23 چهارشنبه 30 خرداد 1397 نظرات (0)

 

موخوره دلایل متعدد و مختلفی دارد

 

موخوره دلایل متعدد و مختلفی دارد. برای جلوگیری از ایجاد موخوره از این اشتباهات پرهیز کنید.

 

موخوره یکی از شایع‌ترین آسیب‌های مو‌ها است و بیشتر در میان زنان وجود دارد. در این حالت، لایه‌ی محافظ انتهای مو از بین می‌رود و مو شکننده و چند شاخه می‌شود.

 

۱- همیشه موهایتان را بالای سرتان می‌بندید 

اگر همیشه موهایتان را بالای سرتان یا به شکل دم اسبی در یک نقطه‌ی ثابت می‌بندید، باید در مدل موهایتان تجدید نظر کنید، چون این کار می‌تواند فشار زیادی به آن نقطه از سر شما وارد کند. با گذشت زمان، این فشار باعث شکستن مو‌ها می‌شود، به ویژه زمانی که مو‌های خیس تان را بالای سرتان ببندید. کارشناسان توصیه می‌کنند از کش‌های ساده‌ای برای بستن مو‌ها استفاده کنید که هیچ مانعی نداشته باشند و محل بستن مو‌ها در بالای سر یا به شکل دم اسبی را تغییر دهید تا آن نقطه از سر همیشه تحت فشار نباشد.

 

۲- موهایتان را هر روز می‌شویید 

شامپو‌ها چربی‌های طبیعی مو را از بین می‌برند. وقتی موهایتان را بیش از اندازه می‌شویید، مو‌ها خشک می‌شوند. هرچه مو‌ها بیشتر خشک شوند، بیشتر گره می‌خورند. وقتی سعی می‌کنید این گره‌ها را باز کنید، این کار باعث شکستن مو‌ها و موخوره می‌شود.

 

۳- در استفاده از محصولات شفاف کننده‌ی مو افراط می‌کنید 

تا زمانی که از محصولات مناسبی برای مراقبت از موهایتان استفاده کنید، نیازی به استفاده‌ی منظم از شفاف کننده‌های مو نیست. در حقیقت، ضرر محصولات شفاف کننده بیشتر از فایده‌ی آن‌ها است. این محصولات که مو‌ها را به شکل عمقی تمیز می‌کنند، مواد مغذی آن را از بین می‌برند و در نهایت باعث گره خوردن مو‌ها و تشدید موخوره می‌شوند. شامپو‌های حاوی سولفات هم مو‌ها را خشک و آن‌ها را مستعد موخوره و شکننده می‌کنند.

 

۴- در هنگام شستن مو‌ها از دست هایتان استفاده می‌کنید 

برای جلوگیری از به وجود آمدن موخوره، در هنگام استفاده از شامپو و نرم کننده، به موهایتان محکم چنگ نزنید. این مسأله در زمان باز کردن گره‌های مو‌ها کارتان را سخت می‌کند و باعث خشک شدن و ریزش مو‌ها می‌شود. تنها یک بار موهایتان را با یک شانه‌ی دندانه درشت شانه بزنید و سپس اجازه دهید با سرازیر شدن آب، مو‌ها آبکشی شوند.

 

۵- حوله را محکم به مو‌های خیس تان می‌کشید 

اگرچه محکم کشیدن حوله به مو‌ها به طور مستقیم منجر به موخوره نمی‌شود، اما این کار می‌تواند باعث گره خوردن مو‌ها شود. زمانی که سعی می‌کنید گره‌ها را باز کنید، این کار باعث شکستن مو‌ها می‌شود. به جای این کار و برای جلوگیری از ایجاد موخوره می‌توانید بعد از حمام یک حوله به دور موهایتان بپیچانید. این کار باعث گره خوردن مو‌ها نمی‌شود، چون مو‌ها را به شکل آزاد و به سمت پایین قرار می‌دهید.

 

۶- موهایتان را وقتی هنوز خیس هستند شانه می‌کنید 

مو‌های خیس نسبت به مو‌های خشک شکننده‌تر هستند بنابراین شانه کردن موی خیس می‌تواند باعث آسیب دیدن آن شود. مو‌های خیس به دلیل تغییر میزان انعطاف پذیری شان، منعطف و کشش پذیر هستند و می‌توانند به راحتی پاره شوند. در حمام پیش از شستن نرم کننده، از یک شانه‌ی دانه درشت استفاده کنید تا از گره خوردن مو‌ها و ایجاد موخوره جلوگیری شود. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می‌کنند از اسپری‌های باز کننده‌ی گره مو و برس‌هایی که دانه‌های پلاستیکی و منعطف دارند استفاده کنید.

 

۷- موهایتان را از بالا شانه می‌زنید 

بیشتر ما به طور ناخودآگاه شانه زدن موهایمان را از ریشه‌ی آن‌ها شروع می‌کنیم. اما این کار باعث گره خوردن بیشتر مو‌ها می‌شود، چون گره‌ها را با فشار به پایین مو‌ها هدایت می‌کنیم. در اینصورت، مو‌ها کماکان گره خورده باقی می‌مانند. شانه زدن مو‌ها را از پایین آن‌ها شروع کنید و این کار را به تدریج به سمت ریشه‌ی مو‌ها ادامه دهید.

 

موخوره یکی از شایع‌ترین آسیب‌های مو‌ها است و بیشتر در میان زنان وجود دارد

 

۸- از سری سشوار استفاده نمی‌کنید 

حرارت سشوار به مو‌ها آسیب می‌زند. بیشتر ما سشوار را در فاصله‌ی بسیار نزدیکی از موهایمان می‌گیریم، به همین دلیل حرارت سشوار مو‌ها را دچار سوختگی سطحی می‌کند. برای جلوگیری از این آسیب، سری سشوار را حتما نصب کنید، چون نه تنها جریان هوا را هدایت می‌کند بلکه بین تار‌های مو هم چند سانتی متری فاصله ایجاد می‌کند.

 

۹- سال‌ها از سشوار قدیمی تان استفاده می‌کنید 

سشوار‌ها هم مثل هر وسیله‌ی دیگری یک عمر مفید دارند. ممکن است تصور کنید سشوار قدیمی تان به خوبی کار می‌کند، اما در واقعیت حرارت این وسیله آسیب‌های جدی‌ای به موهایتان وارد می‌کند. با گذشت زمان، سشوار‌ها در هنگام استفاده بیش از اندازه داغ می‌شوند و به نظر می‌رسد موهایتان سریع‌تر خشک می‌شوند، اما در حقیقت سلامتی موهایتان به خطر می‌افتد.

 

۱۰- در استفاده از وسایل حرارتی برای مو‌ها افراط می‌کنید 

اگر هر روز از دستگاه‌های فرکننده یا صاف کننده‌ی مو استفاده می‌کنید وقت آن رسیده که عادت خود را ترک کنید. اگرچه ما در ناحیه‌ی موهایمان حسی نداریم و نمی‌توانیم داغ شدن بیش از اندازه‌ی مو‌ها را احساس کنیم، این به معنی آن نیست که ترکیبات مغذی مو تحمل این میزان حرارت را دارند. کارشناسان توصیه می‌کنند هر بار که قصد استفاده از این وسایل حرارتی را داریم از یک سرم محافظتی مو استفاده کنیم تا میان مو‌ها و وسیله‌ی مورد استفاده یک محافظ به وجود آورد.

 

۱۱- موهایتان را محکم اتو می‌کشید 

اتوی مو را آهسته و یکنواخت به مو‌ها بکشید. بیشتر ما اتوی مو را به سرعت و به شکل مکرر روی یک نقطه از مو‌ها می‌کشیم. این کار به مو‌ها آسیب می‌زند. یک دسته‌ی باریک از موهایتان را جدا کنید و قسمتی که اتو می‌کشید را شانه بزنید. هر قسمت از موهایتان را باید تنها یک یا حداکثر دو بار اتو بکشید.

 

۱۲- موهایتان را مرتبا کوتاه نمی‌کنید 

پیشگیری بهترین کار است، اما زمانی که موهایتان دچار موخوره شود دیگر هیچ محصولی نمی‌تواند آن را ترمیم کند. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید کوتاه کردن مو‌ها است تا آسیب کمتر شود. چون با این کار موخوره‌ها به سمت بالای مو‌ها پیشروی نمی‌کند و تشدید نمی‌شوند. هر ۶ هفته کوتاه کردن مو‌ها زمان مناسبی است، اما بسته به میزان مراقبت از موها، این زمان می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. حتی با داشتن مو‌های سالم هم نباید بیشتر از ۴ ماه میان دفعات کوتاه کردن مو‌ها فاصله باشد.

 

۱۳- بعد از رنگ کردن موهایتان آن را کوتاه نمی‌کنید 

رنگ کردن مو می‌تواند بافت مو را تغییر دهد، به ویژه اگر موهایتان را از رنگی تیره تبدیل به رنگی روشن کنید. بعد از رنگ کردن موها، پایین آن حتما را کوتاه کنید. این کار به حفظ سلامتی مو‌ها و بهبود بافت آن کمک می‌کند.

 

۱۴- موهایتان را با دستگاه ریش تراش کوتاه می‌کنید 

تنها زمانی می‌توانید از دستگاه ریش تراش برای کوتاه کردن مو‌ها استفاده کنید که مو‌های بسیار ضخیم و سالمی داشته باشید. دستگاه ریش تراش باعث به وجود آمدن موخوره می‌شود، چون انتهای مو‌ها را به شکل یک دست کوتاه نمی‌کند.

  

منبع: سلامت نیوز

 

سولماز شريفي بازدید : 49 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

 

با محصولات خانگی از شر آکنه و زخم‌های آن خلاص شوید‎

 

در این حدود یک ماه مانده به عید نوروز شما می‌توانید با محصولات خانگی از شر آکنه و زخم‌های آن خلاص شوید. همانطور که می‌دانید محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما هیچ ماده یا محصولی به اندازه مواد طبیعی برای بدن سالم و بی ضرر نیست. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم این ماسک‌ها را مرور کنیم.

  

ماسک خانگی ساخته شده از تخم مرغ، لیمو، خاک رس و روغن درخت چای:

هر چقدر پوست شما تمیز تر باشد احتمال آکنه زدن نیز کمتر می‌شود. با لایه برداری می‌توانید جریان خون به پوست را بهبود ببخشید و در نهایت جای زخم آکنه را نیز درمان کنید.

 

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

یک عدد سفیده تخم مرغ

یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه

یک قاشق چایخوری خاک رس

۷ قطره روغن درخت چای

 

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را با آب لیمو ترکیب کنید و به آرامی خاک رس را به آن بیفزایید. در نهایت روغن درخت چای را به ترکیب اضافه کنید. سعی کنید این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بگذارید. مراقب چشمان خود باشید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. بعد از شستن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یکبار استفاده کنید.

 

ماسک خانگی ساخته شده با تخم مرغ، عسل، لیمو و پرتقال:

این ترکیب به سرعت جای زخم حاصل از آکنه را خوب می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک:

یک عدد سفیده تخم مرغ

یک قاشق چایخوری عسل گرم

سه قطره اسانس لیمو

سه قطره اسانس پرتقال

 

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بشکنید و به آرامی عسل گرم و اسانس را به آن اضافه کنید. این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم بشویید. از این ترکیب می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک خانگی ساخته شده با ماست، مخمر و لیمو:

این ماسک از فعالیت باکتری‌ها در آکنه جلوگیری می‌کند.

 

مواد لازم:

یک قاشق چایخوری ماست

یک قاشق چایخوری مخمر

سه قطره اسانس لیمو

سه قطره آب لیموی تازه

 

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ترکیب را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد بشویید و مرطوب کننده را بر روی پوست خود اعمال نمایید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید.

 لایه برداری جریان خون به پوست را بهبود می بخشد و جای زخم آکنه را نیز درمان می کند‎

 

ماسک خانگی ساخته شده با روغن دارچین، ماست، خاک رس و روغن درخت چای:

این ترکیب خاصیت آنتی باکتریایی دارد و برای درمان آکنه مناسب است.

 

مواد لازم:

یک قطره روغن دارچین خانگی

یک قاشق غذاخوری ماست تازه

یک قاشق چایخوری پودر خاک رس طبیعی

سه قطره روغن درخت چای

 

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس با آب سرد بشویید.

 

ماسک خانگی ساخته شده با زعفران، خاک رس، گلاب و روغن درخت چای:

این ترکیب می‌تواند آکنه را درمان کند و باعث تقویت پوست خواهد شد.

 

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

یک دوم قاشق چایخوری پودر زعفران

یک قاشق چایخوری خاک رس

گلاب

سه قطره روغن درخت چای( اختیاری)

 

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شوذو این ترکیب را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه باقی بماند سپس با آب ولرم بشویید.از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یکبار استفاده کنید.

 

ماسک خانگی ساخته شده از زردآلو، ماست و خاک رس:

این ترکیب، چربی پوست را تنظیم می‌کند و باعث درمان آکنه می‌گردد.

 

مواد لازم:

زردآلو

یک قاشق غذاخوری ماست

یک دوم قاشق چایخوری خاک رس

 

طرز تهیه:

زردآلو را داخل میکسر بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس ماست و خاک رس را اضافه نمایید. این ترکیب را با دقت روی پوست قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

ماسک خانگی ساخته شده از هویج، خاک رس و ماست:

این ترکیب می‌تواند آکنه را درمان کند و باعث نرم شدن پوست گردد.

 

مواد لازم:

یک قاشق چایخوری پوره هویج

یک قاشق چایخوری خاک رس

یک قاشق چایخوری ماست تازه

 

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید وبه آرامی روی پوست بگذارید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد بشویید. شما می‌توانید از این ماسک هفته ای یکبار استفاده کنید.

 

ماسک خانگی با سیب، ماست و مخمر:

این ماسک برای تغذیه پوست و مبارزه با باکتری‌ها بسیار مفید است.

 

مواد لازم:

یک عدد سیب

دو قاشق غذاخوری ماست تازه

یک دوم قاشق چایخوری مخمر

 

طرز تهیه:

سیب را بجوشانید و بعد از سرد شدن داخل غذاساز پوره کنید. یک قاشق غذاخوری پوره سیب را به ماست و مخمر اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.سپس با آب ولرم بشویید.

 

منبع: مجله سلامت 

 

سولماز شريفي بازدید : 45 جمعه 22 بهمن 1395 نظرات (0)

پس از اینکه صورتتان را شستید، باید صورت خود را با آب خیلی سرد آبکشی کنید

 

تمام خانم‌هایی که شما به پوستشان حسودی می‌کنید، به احتمال زیاد در کنار تمام مراقبت های زیبایی شان، از آب سرد استفاده می‌کنند. ادامه ی این متن را بخوانید تا به مزایای کاهش درجه ی آب پی ببرید.

 

مراقبت از پوست با آب سرد 

آیا تا به حال از اینکه چرا بعضی از خانم‌ها پوستی زیبا و بی عیب و نقص دارند شگفت زده نشده‌اید؟ وقتی از آن‌ها پرسیدید که رازشان چیست، آیا از اینکه هیچ کار متفاوتی به نسبت شما انجام نداده‌اند تعجب نکرده اید؟ احتمالا آن‌ها هم دقیقا همان محصولاتی که شما استفاده می‌کنید را استفاده می‌کنند، و همان مراقبت هایی که شما از پوستتان انجام می‌دهید را انجام می‌دهند، اما چیزی که شاید در آن تفاوت ایجاد کرده باشند، درجه ی حرارت آب است!

 

اگر شما به استفاده از آب گرم و داغ مبادرت می ورزید، به پوستتان آسیب وارد خواهید کرد. شما باید از آب سرد استفاده کنید! تمام خانم‌هایی که شما به پوستشان حسودی می‌کنید، به احتمال زیاد در کنار تمام مراقبت های زیبایی شان، از آب سرد استفاده می‌کنند. ادامه ی این متن را بخوانید تا به مزایای کاهش درجه ی آب پی ببرید.

  

با آب گرم شروع کنید

زمانی که می‌خواهید پوست خود را تمیز کنید، خیلی مهم است که از آب گرم استفاده نمایید. این کار منافذ پوستتان را باز می‌کند، این چنین می‌شود که می‌توانید پوستتان را از باکتری ها، آلودگی، چربی اضافی و سلول‌های مرده تمیز کنید. همچنین آب گرم از هرگونه التهابی جلوگیری خواهد کرد.

  

با آب سرد شوک وارد کنید

پس از اینکه صورتتان را شستید، باید صورت خود را با آب خیلی سرد آبکشی کنید. حرارت سرد باعث می‌شود منافذ پوستتان بسته شود. منافذ بسته از ایجاد هرگونه آلودگی، باکتری و سلول‌های مرده و نهایتا از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری می‌کند. همچنین منافذ بسته، باعث می‌شوند تا سطح پوستتان برای استعمال فونداسیون و دیگر مواد آرایشی هموارتر باشد.

 

 

استفاده از آب سردعلائم پیری را کاهش می دهد و پوستتان جوان و سرحال می ماند

 

پیگیری

بعد از اینکه با آب سرد به منافذ پوستتان شوک وارد کردید، حالا باید همانند مرطوب کننده، به پوستتان تونر هم بمالید. نگاه داشتن این محصولات در دمای خنک نیز به بهتر شده ظاهر پوستتان کمک خواهد کرد.

 

1 - پیشگیری از خشک شدن پوست 

زمانی که با آب داغ دوش می‌گیرید، شاید متوجه این شده باشید که پوست شما خشک، پوست پوست و تحریک می‌شود. آب داغ، عملا بجای اینکه به رطوبت پوستتان بیفزاید، آن را از بین می‌برد. استفاده از آب سرد، به شما کمک خواهد کرد تا رطوبت پوستتان را حفظ کنید.

  

2 - بستن منافذ پوست

ممکن است فکر کنید که فقط باید به فکر منافذ پوست صورتتان باشید، در حالیکه این درست نیست. منافذ پوست بدن نیز احتیاج به مراقبت دارند. پس از شست و شو، وارد کردن شوک به پوست بدن با استفاده از آب سرد، باعث خواهد شد تا منافذ پوست بدنتان نیز بسته شده و ظاهری سرحال و پوستی صاف بدست بیاورید.

  

3 - گردش خون 

زمانی که از آب داغ یا گرم استفاده می‌کنید، جریان خون در پوست شما افزایش میابد. اما زمانی که از آب سرد استفاده کنید، جریان خون در اندام شما افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر هنگامی که دوش می‌گیرید، آب گرم را سرد کنید، به گردش خون در بدنتان کمک خواهید کرد. خون به جریان افتاده و در بدنتان می‌چرخد.

  

4 - جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم 

آب سرد، به منقبض شدن رگ‌های خونی شما کمک خواهد کرد. این کار باعث کاهش ورم و سیاهی زیر چشم خواهد شد. شما جوان تر و شاداب تر به نظر خواهید رسید.

  

5 - کاهش چین و چروک 

وقتی پوست شما خشک و پوسته پوسته شود، شما بیشتر مستعد خطوط و چین و چروک خواهید شد. از آنجایی که آب داغ و گرم باعث خشکی پوست می‌شود، ممکن است متوجه شوید که چین و چروک های پوستتان هم بیشتر شده است. با استفاده از آب سرد، قادر خواهید شد تا علائم پیری را کاهش داده و پوستتان را جوان و سرحال نگاه دارید.

 

منبع : fitnessmagazin.ir 

 

 

 

 

سولماز شريفي بازدید : 74 چهارشنبه 20 بهمن 1395 نظرات (0)

 

 

میانسالی خواه نا خواه چین و چروک را با خود به زندگی شما می آورد. چروک های گوشه چشم ها و دهان، دست ها و گردن… و یکی از کارهایی که باید در این سنین برای مراقبت از خودتان انجام دهید درمان چین و چروک هاست.

  

درست است که همیشه تشویق می شوید که، باید در هر سنی که هستید از خودتان رضایت کافی داشته باشید، اما این به این معنی نیست که از رسیدگی به خود و بهبود وضع موجود، دست بردارید. رضایت از خود، در کنار یک تصویر ذهنی درست از خود و مراقبت از خود، ایجاد می شود. در این میان درمان چین و چروک های سر و صورت با توجه به تاثیر آنها بر زیبایی شما، اهمیت ویژه ای می یابد که در این مجال به آن می پردازیم.

  

بادام و شیر نارگیل

وقتی نگران چروک ها و دنبال راهی برای درمان آن ها هستید اولین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از ترکیب بادام و شیر نارگیل است. نارگیل و بادام سرشار از ویتامین E بوده و هر دو برای سفت کردن پوست های شل مفید هستند. این دو نه تنها پوست را سفت و لطیف می کنند بلکه پوست گردن را که به دلیل بالا رفتن سن خشک شده است مرطوب نگه می دارد. محلول بادام آسیاب شده با شیر نارگیل را به مدت ۱۵ دقیقه روی گردن ماساژ دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

  

ماسک صورت عسل و موز

یکی دیگر از راه حل های مفید برای مشکل شما ماسک عسل و موز است. هیچ مشکلی در زیبایی وجود ندارد که با این ماسک رفع نشود. برای درست کردن این ماسک، یک عدد موز را له کنید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری شود. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی گردن بمالید و بعد با آب شسته و مرطوب کننده بزنید.

  

ماست

همه ما از فواید بی شمار ماست برای پوست آگاه هستیم. خاصیت آنتی اکسیدان این غذا سلول های مرده را زنده می کند و پوست را مرطوب نگه می دارد. یکی دیگر از فواید ماست از بین بردن چین و چروک های گردن و دوباره جوان سازی پوست است. هر روز به مدت ۱۵ دقیقه قبل از حمام، ماست را به پوست گردن بمالید. برای این که تاثیرات بهتری ببینید کمی هم روغن زیتون به ماست اضافه کنید و ۵ دقیقه به صورت دایره وار گردن را با آن ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. سپس با آب بشوئید.

 

اضافه کردن اسیدهای چرب در برنامه غذایی

بهترین درمان ها برای پوست، درمان از درون بدن است. مصرف کردن اسیدهای چرب یکی از این درمان هاست که به از بین بردن چروک گردن و چروک های تمام قسمت های بدن کمک می کند. اسیدهای چرب به بازسازی کلاژن کمک می کند و در نتیجه باعث شکل گیری سلول های جدید و از بین رفتن سلول های مرده و کهنه می شود. مصرف اسیدهای چرب نه تنها برای از بین بردن چین و چروک بلکه برای سلامت تمام بدن مفید است.

  

اکنون که به پاسخ سوال تان رسیده اید دیگر نگران نباشید چون در این مقاله به بهترین راه حل ها اشاره شده است. اما یادتان نرود که هیچ چیزی یک شبه به دست نمی آید. اگر می خواهید از چین و چروک های گردن خلاص شوید باید مدت ها از این روش های درمانی استفاده کنید. هر چه زودتر اقدام کنید زودتر به نتیجه می رسید.

 

منبع: bedunim.ir

 

سولماز شريفي بازدید : 52 سه شنبه 19 بهمن 1395 نظرات (0)

 

آرایش صورت تاثیری مستقیم بر زیبایی صورت شما دارد

 

آرایش صورت تاثیری مستقیم بر زیبایی صورت شما دارد و اگر اشتباهاتی را انجام دهید می تواند بر زیبایی صورت تان تاثیر منفی بگذارد.

 

آرایش صورت تان با برخی از اشتباهات بسیار زشت شده و صورت تان را شبیه به دلقک های سیرک می کند. با ما همراه شوید تا این اشتباهات را به شما بگوییم.

  

خط چشم کشیدن و دوباره خط چشم کشیدن تا 6 بار (برای هر چشم!)  

خط چشم یکی از لوازم آرایشی است که می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی چشم ها و صورت تان بگذارد. اما این به شرطی است که خط چشم تان را اصولی و به مقدار لازم بکشید. چند بار کشیدن خط چشم روی همدیگر زیبایی چشم های تان را می گیرد.

  

زیادی رژگونه زدن صورت تان را شبیه به دلقک ها می کند

رژگونه یکی از لوازم آرایشی است که با آن می توانید گونه های تان را برجسته کنید. اما بدانید که زیادی رژگونه زدن مخصوصا با رنگهای تند می تواند صورت تان را شبیه به دلقک ها کند.

  

درون ابروهای تان را با مداد پر رنگ می کشید

پر کردن درون ابرو با مداد یکی از بهترین ترفندها برای روح دادن به صورت و پهن کردن ابروها است ، اما اشتباه شما این است که نمی‎دانید از چه مداد ابرویی با چه رنگی استفاده کنید.

 

لوازم آرایش بدون استفاده می خرید

اسپری صورت، تونر پاک کننده، زیرساز آرایش (پرایمر)، لایه بردار و کاهش دهنده‎ی منافذ پوست، اصلا اینا چه چیزی هستند؟ و آیا باید از تمامی آنها استفاده کرد؟!

 

لوازم آرایش  رنگی می خرید

چندبار شده است در گوگل به دنبال "خط چشم‎های آبی روشن" گشته‎اید و سپس از همان رنگ چشم قهوه‎ای ساده‎ی خود استفاده کرده‎اید؟

  

 دو اشتباه بزرگ در آرایش لب های تان دارید

هرگز رژلب خود را نمی‎گذارید که بیشتر از یک یا دو ساعت بماند و هرگز به خوبی رژ لب نمی‎کشید یا آن را کامل پاک نمی‎کنید.

  

منبع: سیمرغ

 

سولماز شريفي بازدید : 112 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

 

موهای آسیب دیده,ريزش موها,موي سر

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟ موي سر انسان رشته‌های طولانی می باشند كه از ساختمانی لوله‌ای شکل و مشتق از اپيدرم به نام فوليکول بوجود آمده اند.  قطر موي انسان از 40 تا120 ميكرون متفاوت است و بر اين اساس به سه دسته: موي نازك با ضخامت كمتر از 60 ميكرون، موي متوسط با ضخامت 60 تا 80 ميكرون  و موي ضخيم با ضخامت بزرگتر از 80 ميكرون تقسيم بندي ميشود. تعداد موهاي موجود در يك سانتيمتر مربع از پوست سر را دانسيته مو مينامند.

بطور متوسط اغلب افراد بالغ بين 10000 تا 150000 مو بر روي سرشان دارند بعبارتي ديگر 175 تا 300 مو در هر سانتيمتر مربع وجود دارد. اين تعداد، گستره وسيعي است كه متغير‌هاي زيادي از جمله سن و ژنتيك افراد در آنها نقش دارند. علاوه بر كراتين كه 85% ساختمان مو راتشكيل می دهد ، مواد ديگری نيز در مو وجود دارد كه از آن جمله می توان به آب ،رنگدانه، عناصر معدنی مثل آهن ،كلسيم ،مس، منيزيم، منگنز و روی اشاره كرد .

موهای انسان دارای دوره‌های رشد و استراحت بوده و بعد از مدت معينی می‌ريزند. در چرخه رشد موها سه مرحله آناژن ، کاتاژن و تلوژن قابل تشخيص می‌باشد. ريزش موها بصورت طبيعي و به تعداد 50 تا 100 عدد در روز انجام ميشود. اين تعداد ريزش مو در روز طبيعي بوده و افزايش در تعداد از دست دادن موي سر بعنوان ريزش مو يا آلوپسی شناخته ميشود. علل متفاوتی می توانند سبب ريزش مو شوند. از آن جمله می توان به اين دلائل اشاره کرد: عوامل وراثتي، استرس هاي روحی و افسردگی، بيماری يا جراحی، داروها، کم‌خونی و اختلالات تغذيه اي، اختلالات هورمونی، کچلی قارچی سر و....

موهای آسیب دیده,ريزش موها,موي سر

آسيب هاي موي سر
آسيب هاي موي سر ناشي از عوامل فيزيكي: استفاده بيش از حد از مواد شوينده، شامپوها و نرم كننده هاي نامناسب و غير استاندارد، استفاده از ابزار حالت دهنده مو مانند تل، بيگودی، بكارگيري ابزار حرارتي مانند اتو، براشينگ و سشوار كردن موها از جمله شايع ترن علت کم پشتي موها ميباشد.

همچنين استفاده از مواد شيميايي براي رنگ كردن، دكلره، مش و هاي لايت كردن و کراتينه کردن موها  ميتواند سبب آسيب رساني و شكستگي ساقه موي سر شود. ايجاد موخوره، خشك شدن ، شكنندگي و آسيب ديدگي موها و كاهش براقيت طبيعي آنها از جمله مهم ترين عوارض استفاده از تركيبات شيميايي و ابزارهاي حرارتي حالت دهنده موي سر ميباشد. موخوره يا دو شاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسيب فيزيکی (تروما يا حرارت) و يا آسيب شيميايی به مو است و در خانمها شايعتر است.

لايه محافظ مو در فيبرهای انتهايی مو از بين می‌رود، در نتيجه قسمت انتهايی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. اين آسييب می‌تواند از سشوار زدن و يا اتوي  زياد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسيدی يا قليايی، فر دائمی و...  ناشی شود. موهای خشک بيشتر دچار اين مشکل می‌شوند.

با توجه به موارد یاد شده شرکت آراشیمی پارس یک محجموعه کامل از محصولات آی پلاس شامل شامپو مخصوص موهای رنگ شده حاوی کراتین، نرم کننده موی سر حاوی کراتین،سرم مو کراتینه و ماسک دوفازی موهای رنگ شده حاوی پروتئین ابریشم را برای محافظت کامل از موهای رنگ، مش و های لایت شده ارائه داده است.

به این ترتیب که ابتدا شستن موها با شامپو موهای رنگ شده آی پلاس با داشتن کراتین و عصاره چای سبز و فیلترهای جاذب اشعه نور خورشید و قردت شویندگی مناسب سبب تقويت ساختار موي آسيب ديده، رفع شكنندگي، كاهش وز مو و تثبيت طولانی مدت رنگ مو شده و استفاده از نرم کننده آی پلاس پس از شستشوی مو با شامپو موجب برطرف نمودن گره خوردگی موها پس از استحمام شده و آنها را نرم، انعطاف پذير، ابريشمی و شانه پذير می نمايد. در صورت تمایل به استفاده از سشوار، اتوی مو و سایر ابزرهای حرارتی برای حالت دادن به موها، استفاده از سرم مو کراتینه آی پلاس بسیار توصیه میشود.

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟

این محصول با داشتن تركيبات سيليكوني بسیار سبک بدون برجای گذاری هرگون اثر چربي و سنگيني بر روي موها از انتقال حرارت مستقيم به ساقه موي سر و ايجاد آسيب هاي ناشي از آن جلوگیری و با ايجاد يك لايه نازك بر روي موها علاوه بر تامين نرمي و درخشندگي موها موجب حفظ رطوبت طبيعي موها شده و از خشك شدن موها جلوگيري كرده و بويژه براي موهاي فر، وزدار و خشك بسيار مناسب است. اين لايه محافظ همچنين، از ايجاد گره در موها جلوگيري كرده و باعث حالت گرفتن بهتر و سربعتر موها و سهولت در شانه شدن موهای بلند، زبر، وز و فر ميشود و همچنين براي استفاده موهای صاف، کوتاه و حتي موي آقايان نيز مفيد است.

در صورت عدم تمایل به استفاده از ابزارهای حرارتی استفاده از ماسک دوفاز موهای رنگ شده آی پلاس بسیار موثر است. اين محصول با فرمولاسيون ويژه دوفازي، داراي دوفاز آبي و سيليكوني ميباشد. استفاده از تركيبات نرم كننده بسيار موثر به همراه پليمرهاي كاتيوني در فاز آبي اين فرآورده از ايجاد بار الكتريكي استاتيك كه عامل اصلي در وزدار شدن موها پس از استحمام و يا خشك كردن موها با حوله يا سشوار است جلوگيري كرده و سبب تسهيل در شانه پذيري موي سر ميشود.

استفاده از پروتئين ابریشم هيدروليز شده در اين فاز نيز سبب تقويت ساختار كوتيكول موهاي آسيب ديده در اثر عواملي مانند رنگ كردن، مش، هاي لايت و دكلره كردن موها شده و استحكام و لطافت و نرمی را به ساختار طبيعي موها بازميگرداند. فاز سيليكوني اين محصول بدون ايجاد اثر چربي، ضمن تامين نرمي و براقيت موها با ايجاد يك لايه محافظتي از آسيب هاي فيزيكي به موها ناشي از سشوار و اتوي مو بخوبي جلوگيري مينمايد. اين محصول با داشتن تركيبات شناخته شده آنتي اكسيداني مانند ويتامين E، با حذف راديكالهاي آزاد ناشي از تابش نور خورشيد و آلودگيهاي محيطي سبب از محافظت از موهاي رنگ شده و جلوگيري از كاهش شدت رنگ آنها ميشود.

سولماز شريفي بازدید : 94 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

 

موهای زائد,از بین بردن موهای زائد,رفع موهای صورت

گاهی انتخاب بهترین روش از بین بردن موها به دلیل بعضی اطلاعات غلط رایج، فرد را دچار اضطراب و وسواس می کند. به عنوان نمونه، بسیاری تصور می کنند اصلاح با تیغ باعث ازدیاد موهای ناخواسته می شود، در حالی که چنین تصوری واقعیت ندارد.

شاید رفع موهای صورت و بدن، بویژه برای خانم ها و از سن پس از بلوغ، در ظاهر امر ساده ای به نظر برسد، اما این مساله در بسیاری موارد به روشی چالش برانگیز تبدیل می شود که شخص را با عوارض پوستی ناخواسته ای از جمله جوش های پوستی و زیر پوستی مواجه می کند.

حتی گاهی انتخاب بهترین روش از بین بردن موها به دلیل بعضی اطلاعات غلط رایج، فرد را دچار اضطراب و وسواس می کند. به عنوان نمونه، بسیاری تصور می کنند اصلاح با تیغ باعث ازدیاد موهای ناخواسته می شود، در حالی که چنین تصوری واقعیت ندارد.

دکتر اربابی، متخصص پوست و مو در این باره توضیح می دهد: هیچ یک از روش های مختلف اصلاح موی صورت و بدن باعث افزایش یا کاهش دائم مو نمی شود، ولی ممکن است باعث ایجاد ضایعاتی شود که به عنوان جوش شناخته می شود. این جوش ها گاهی بسرعت بهبود می یابد و گاهی نیز به درمان تخصصی نیاز پیدا می کند.

این متخصص در مورد اثربخشی روش های مختلف رفع موهای بدن و صورت بر توقف رشد موها می گوید: بین این روش ها از نظر تاثیر بر سیر رشد موها تفاوتی وجود ندارد یعنی هیچ یک باعث نمی شود رشد موها به صورت دائم متوقف شود یا رشد بیشتری داشته باشند یا ضخیم تر شوند.

اصلاح با تیغ، موها را ضخیم نمی کند
بسیاری تصور می کنند که از بین بردن موهای بدن و صورت با تیغ، منجر به ضخیم شدن تارهای مو می شود و به همین دلیل از به کارگیری این روش امتناع می کنند.

دکتر اربابی در این باره توضیح می دهد: به دنبال استفاده از تیغ برای از بین بردن موها، سرعت رشد مو ها چند روزی زیاد می شود و این مساله موجب می شود که در این چند روز موها ضخیم تر به نظر برسند، ولی در نهایت بعد از حدود یک هفته بین مویی که با تیغ اصلاح شده با مویی که با روش های دیگر اصلاح شده تفاوتی از نظر ضخامت وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید که درمورد موهای زائد، موهایی که اصلاحشان همیشه با تیغ صورت گرفته است، پاسخ بهتری به درمان لیزری می دهند.

البته اصلاح با تیغ نیز با عوارضی چون بریدگی، خراشیدگی و تحریک پوستی همراه است. همچنین استفاده از تیغ های شخصی در اصلاح موها همیشه باید مد نظر قرار بگیرد چراکه امکان انتقال بیماری های ویروسی مثل ایدز و هپاتیت از طریق تیغ آلوده وجود دارد.

چرا جوش می زنیم؟
گرچه بین روش های مختلف از بین بردن موهای بدن و صورت از نظر تاثیر بر رشد مو تفاوتی وجود ندارد، اما از نظر بروز عوارض ناشی از رفع موها مثل جوش و التهاب بعد از پاکسازی موها در افراد مختلف، تفاوت وجود دارد.

دکتر اربابی در این باره می گوید: وقتی از روش های کندنی چون بند، موم، واکس و دستگاه های برقی که موها را از ریشه بیرون می آورد برای از بین بردن موها استفاده می شود، چون با تحریک بیشتری روی ریشه موها مواجه هستیم، شاهد بروز التهاب و تحریک بیشتری نیز بعد از رفع موها خواهیم بود. البته کرم های موبر از این لحاظ از بقیه روش ها، کم مشکل تر است.

این متخصص می افزاید: مهم ترین مشکلی که به دنبال اصلاح به وجود می آید، التهاب ریشه های مو یعنی فولیکولیت است؛ مشکلی که شاید به عنوان جوش بعد از اصلاح شناخته می شود. علت این امر از یک سو به تحریک ریشه های مو مربوط می شود و از سوی دیگر به وجود باکتری هایی بازمی گردد که به دنبال اصلاح به داخل ریشه مو رانده می شوند که این حالت فولیکولیت نامیده می شود.

به گفته دکتر اربابی، درمان فولیکولیت ها در شرایطی که این جوش ها عفونی شده باشد ممکن است تا چند ماه طول بکشد. برای پیشگیری یا کاهش این جوش ها بهتر است از نرم کننده برای کاهش التهاب استفاده شود. در مواردی هم که جوش ها چرکی و زمان بهبود آن طولانی می شود باید با مشورت پزشک متخصص از آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که اصلاح موها با ضایعات پوستی قبلی چه می کند، می گوید: اصلاح موها نه فقط باعث به وجود آمدن جوش های جدید (فولیکولیت) می شود بلکه در مواردی باعث می شود تا جوش های قبلی هم بدتر شود.

دکتر اربابی درباره علت بروز چنین اتفاقی می گوید: علت بروز این مشکل به تحریک شدن مجدد ریشه های مو و ورود باکتری ها از پوست به داخل ریشه موها بر می گردد. در این موارد که معمولا به دنبال اصلاح های اول خانم ها ایجاد می شود باید برای درمان مناسب به پزشک متخصص پوست مراجعه شود. البته استفاده از محلول های آنتی بیوتیکی، بعد از پاکسازی موها نیز ممکن است به کم شدن این آکنه ها کمک کند. از سوی دیگر دکتر اربابی با تاکید بر این که رفع دائمی موها با هیچ روشی ممکن نیست، می افزاید: حتی در مورد بعضی کرم های موبر یا بعضی داروهای سنتی که ادعا می شود باعث رفع دائمی موها می شود باید گفت که اغلب این ادعا ها از نظر علمی، مورد تایید نیست و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

موهایی که زیر پوست برمی گردد
گاهی موهایی که پس از پاکسازی رشد می کنند به جای بیرون آمدن از پوست به داخل پوست برمی گردند و در آنجا رشد می کنند و تظاهرشان به شکل جوش هایی است که برای مدت طولانی، بدون بهبود باقی می ماند.

دکتر اربابی با اشاره به این موضوع می گوید: البته این جوش ها معمولا یکی دو روز بعد از اصلاح و موقع در آمدن موها ایجاد می شود. علت این مساله این است که مویی که به پوست نفوذ می کند باعث تحریک پوست و در نتیجه التهاب و قرمزی آن می شود. در این موارد، بهترین کار این است که تا حد امکان، موها با فاصله کمی از سطح پوست کوتاه شوند؛ مانند اصلاحی که با ریش تراش های برقی صورت می گیرد. در صورتی که این کار مطلوب فرد نباشد باید سعی شود پاکسازی موها با تیغ، هم جهت با موها و نه برخلاف جهت آنها انجام گیرد و بعد از اصلاح نیز حتما نرم کننده مصرف شود. البته درمان نهایی این حالت نیز سوزاندن ریشه موها با لیزر یا الکترولیز است.

سولماز شريفي بازدید : 50 پنجشنبه 27 آذر 1393 نظرات (0)

میکرودرم ابریژن, پوست روشن, جوان سازی پوست

چند روز دیگر جشن ازدواجتان است ولی از اینکه پوست شما طراوت و شادابی لازم را ندارد نگرانید؟ بهتر است خیلی روی ماسک های زیبایی که قرار است در آرایشگاه روی پوست تان بگذارید حساب نکنید. ما پیشنهاد دیگری برای شما داریم و آن سر زدن به یک کلینیک پوست و انجام میکرودرم ابریژن است، البته زیرنظر متخصص پوست. می گویند با این روش می توانید پیش از مهمانی بایک میکرودرم ابریژن ملایم صاحب پوستی روشن و کشیده شده و بلافاصله در مجالس شرکت کنید. این روزها بسیاری از خانم ها و آقایان به کلینیک های پوست می روند تا درمانی به نام میکرودرم ابریژن را انجام دهند. خیلی ها اعتقاد دارند که با این سایش های سطح پوست، پوست شان بسیار شاداب تر، شفاف تر و زنده تر خواهد شد و احساس می کنند پوستشان نفس می کشد.

با دکتر نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک درباره این روش جوان سازی پوست به گفتگو نشسته ایم.

آقای دکتر، این روزها خیلی از خانم ها برای جوان سازی پوست میکرودرم ابریژن را انتخاب می کنند، این روش جدیدی است؟
میکرودرم ابریژن اولین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد. و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

واقعا پوست را شاداب تر می کند؟
در این روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می شود.

خیلی ها از جای جوش ها در صورتشان ناراضی اند که به داروهای شیمیایی جواب نمی دهد. شما این روش را به آنها پیشنهاد می کنید؟
بله، از میکرودرم ابریژن می توان برای رفع جای جوش ها استفاده کرد. فرورفتگی های ناشی از جوش های قبلی و جای آکنه و جوش با میکرودرم ابریژن قابل رفع است. از میکرودرم ابریژن می توان در درمان جوشگاه های(اسکار) آکنه و آبله مرغان نیز استفاده کرد. جوشگاه های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و اغلب بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چند جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. در ترمیم جوشگاه های سوختگی نیز می توان از این روش استفاده کرد.

جوان سازی پوست چه طور؟ بسیاری از خانم ها با این امید روانه کلینیک پوست می شوند.
از این روش می توان در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست استفاده کرد. چند جلسه درمان در این مورد به کار می رود. فواصل درمان را می توان برحسب وضعیت بیمار تغییر داد و از هفته ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد. چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود. چون در این روش سایش پوست سطحی است، جوشگاه و تغییررنگ پوست دیده نمی شود. به همراه این روش می توان از لیزرهای جوان سازی بدون زخم استفاده کرد که نتیجه درمان را خیلی بهتر می کند.

لک های پیری و حاملگی چه طور؟
درباره لک های پیری باید گفت که این لک ها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شود. این لک ها با میکرودرم ابریژن قابل درمان هستند. اما مهم ترین اثر میکرودرم ابریژن کم رنگ یا محو کردن لک های حاملگی است به خصوص اگر هم زمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود. بررسی های اخیری که روی میکرودرم ابریژن انجام شده، نشان دهنده افزایش ۲۰ برابری نفوذ ویتامین C پس از یک جلسه درمان است. این اثر میکرودرم در لک هایی که قبلا با درمان های ضدلک بهبود نیافته اند مشهودتر است. همچنین در درمان ترک های پوست در زمان حاملگی یا چاقی و بلوغ می توان از این روش استفاده کرد که البته خیلی خوب به درمان پاسخ نمی دهد.

در صورت بعضی از خانم ها و آقایان منافذ پوستی بزرگی دیده می شود. میکرودرم ابریژن می تواند کاری برای آنها بکند؟
باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها و آقایان است. یکی از راه های درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است. پس از چند جلسه درمان، به علت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر می شود. یکی دیگر از کاربردهای این روش درمان و برطرف کردن جای تاتو و خالکوبی است. خالکوبی های سطحی پوست را می توان با این روش درمان کرد و یا از همراهی این روش با لیزرهای خاص برای پاک کردن تاتوهای بدرنگ شده یا بد فرم استفاده کرد.

روش کار چگونه است؟
در ابتدا پوست تمیز و از آرایش و چربی کاملا پاک می شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود. زمان لازم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول است. پس از خاتمه درمان، صورت پاک و سپس شسته می شود. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل مالیده می شود. به جز مصرف ضدآفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار می کنند، مناسب است. تعداد درمان برحسب تمایل بیمار قابل تغییر است.

سولماز شريفي بازدید : 53 پنجشنبه 20 آذر 1393 نظرات (0)

 

ریزش موی ابروها ,تقویت ابرو,پرپشت کردن ابروها

استفاده از روغن زیتون، نارگیل، گردو و بادام باعث می شود که ابرو ها پر پشت و حجیم شوند.

معمولا زمان هایی قسمت‌هایی از ابروها خالی می‌شود و این باعث می‌شود ابروها حالت طبیعی خود را از دست بدهند. بنابراین برای رویش مجدد ابروها، مصرف برخی روغن‌ ضروری است. گاهی پیش می‌آید که قسمت‌هایی از ابروها خالی می‌شود و این باعث می‌شود ابروها حالت طبیعی خود را از دست دهند.

بنابراین باید موهای ابرو را تحریک کرد تا مجدد رویش کنند._ هر شب مقداری روغن زیتون را روی ریشه‌هایی که می‌خواهید رشد کند بمالید و آن نقاط را ماساژ دهید و صبح‌ها آن محل را شست و شو دهید. استفاده از میوه نارگیل و مغز‌های چرب همچون گردو و بادام بر روی ابروها می تواند ابروهایتان را پرپشت و حجیم کند.

شاید ریختن ابروها نگران کننده باشد اما باید علل را بررسی کرد. گاهی استرس زیاد در طول روز می‌تواند یکی از دلایل ریزش موی ابروها باشد.برای پیشگیری از ریزش‌ ابروها می‌توان از کپسول ویتامین‌ E و B در تقویت مو‌ها استفاده کرد.

سولماز شريفي بازدید : 51 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

 

جوانسازی پوست,پوست سالم ,پیری پوست

داشتن پوستی سالم و شاداب یكی از دغدغه‌های فكری خیلی‌ها، مخصوصا خیلی‌ از خانم‌هاست و امروز برای رسیدن به این منظور، روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود؛ به عنوان نمونه، گفته می‌شود که دستگاه‌های مختلف لیزر می‌توانند بسیاری از نیازهای بانوان را از این نظر برآورده كنند...

اگر برای شادابی و جلوگیری از پیری پوستتان در پی یک شیوه  ساده و در زمان کمی‌ هستید , آموزش یک ماسک واقعا جادویی را برای شما انتخاب کردیم این ماسک به پوستتان چنان شادابی  هدیه میدهید که فکر می‌کنید چند سال جوان تر شده اید.

این ماسک در مدت زمانی کوتاه آنچنان نشاطی به پوست‌تان دهد که احساس کنید در مدت ۲۰ دقیقه، ۵ سال جوان‌تر شده‌اید.

روش تهیه: برای تهیه این ماسک نیاز به نصف فنجان خیار رنده شده، نصف فنجان آووکادو رنده شده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه و پرچرب دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست آماده شود.

موارد مصرف: خمیر تهیه شده را که سبز رنگ است روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمانی پوست‌تان را با آب سرد بشویید.

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 12,226
  • بازدید کلی : 56,385