loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 62 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

 

 

برنامه نویس کامپیوتر، کدهای برنامه های نرم افزاری را می نویسد. تمام آن چیزی را که از طریق کامپیوتر می توان دید از بازی های کامپیوتری گرفته تا سیستم عامل هایی مثل ویندوز و برنامه هایی مثل Office از جمله محصولات نرم افزاری است که بخش قابل توجهی از آن ها را برنامه نویسان کامپیوتر تولید کرده اند.

 

بر اساس تعریفی که از برنامه نویس شده، برنامه نویس که اغلب در انگلیسی programmer یا coder گفته می‌شود فرآیند نوشتن، اشکال زدایی(debug) – آزمایش برنامه های کامیپوتری برای اطمینان یافتن از رسیدن به نتایج مورد نظر- و نگهداری کد منبع (source code) برنامه کامپیوتر را انجام می دهد. این کد منبع با یک زبان برنامه نویسی نوشته شده است و ممکن است تغییر داده شده یک کد قبلی و یا یک کد کاملا جدید باشد. هدف برنامه نویسی ساختن یک برنامه می‌باشد که یک رفتار خواسته شده را به نمایش بگذارد.

 

برنامه نویس طرح های برنامه ای که مهندس و تحلیلگر نرم افزار تهیه کرده را به صورت دستورالعمل های مناسب کامپیوتر در می آورد سپس برنامه ها و کدهای تولید شده را اشکال زدایی و تست می کند تا به نتایج مورد نظر برسد. برنامه نویس ارتباط نزدیکی با طراح نرم افزار دارد در حالی که در برخی حوزه ها کار آنها مشترک است. به این صورت که برنامه نویس می تواند کارهای معمول طراح مانند طراحی برنامه ها را انجام دهد. این مستلزم طرح ریزی نرم افزار، ایجاد مدل ها و فلوچارت های نشان دهنده چگونگی نوشتن کد ها و طراحی رابط کاربری سیستم است.

 

برخی از برنامه ها نسبتا ساده اند و زمان کمی برای نوشتن آنها لازم است مانند برنامه های موبایل (Mobile application). برخی برنامه های دیگر مانند سیستم های عامل کامپیوتر پیچیده ترند و کامل کردن آنها در حدود یک سال یا بیشتر زمان می برد.

 

نرم افزار به عنوان یک خدمت، (SaaS) یک مفهوم جدید و حوزه رو به رشدی می باشد که شامل برنامه های کاربردی است که از طریق اینترنت ارائه می شود. اگرچه معمولا برنامه نویسان باید برنامه هایشان را برای کاربرد داشتن در محیط های مختلفبازنویسی کنند، اما برنامه های کاربردی که با استفاده از SaaS تولید می شوند، در همه محیط ها (platform) کار می کنند و نیازی به تغییر و به روز رسانی ندارند. در این حوزه برنامه نویسان فرصت بیشتری دارند که به تولید نرم افزارهای جدید بپردازند.

 

برنامه نویس معمولا به تنهایی کار می کند ولی برخی اوقات در پروژه های بزرگ با سایر متخصصان کامپیوتر به صورتی تیمی همکاری می کند. به علت اینکه برنامه نویسی را در هرجایی می توان انجام داد، بسیاری از برنامه نویسان به صورت دورکاری فعالیت می کنند و به قولی آزادکار (Freelancer) هستند.

 

وظایف برنامه نویس

 نوشتن برنامه های کامپیوتر در زبان های مختلف مانند c++ و Java  مطابق با نظر طراح (در پروژه های گروهی) یا کارفرما و مشتری (در پروژه های فردی)

 

 به روز کردن و گسترش برنامه های موجود با توجه به نیاز کارفرما یا نیاز بازار

 تست و اشکال زدایی برنامه های تولید شده

 

 استفاده از کتابخانه کدها برای سهولت در نوشتن برنامه ها

 بررسی مداوم فن آوری های جدید در حوزه برنامه نویسی و استفاده از آخرین تکنیک ها برای نوشتن کدها و برنامه های جدید

 

 تهیه برنامه های لازم به منظور اخذ گزارشات از عملکرد سیستم ها و بررسی مستمر برای ارتقاء کارآیی آنها

 

 همکاری با طراحان، تحلیل گران، کارشناسان شبکه و بانک های اطلاعاتی به منظور ایجاد تسهیلات لازم در بکارگیری سیستم های مورد نظر

 همکاری با گرافیست ها و طراحان گرافیکی برای زیباتر شدن ظاهر نرم افزار تولیدی

 

دانش و مهارت مورد نیاز شغل برنامه نویس

 تفکر تحلیلی به منظور درک کامل نتایج کدهای نوشته شده و تداعی نرم افزار مورد نظر

 تمرکز بالا به منظور جلوگیری از خطا و اشتباه در تولید کدهای جدید و حفظ یکپارچگی در کدهای تولید شده

 

 دقت و توجه به جزئیات به منظور جلوگیری از خطا و اشتباه

 توان حل مساله – زیرا در بسیاری از موارد کد نویسی کامپیوتر دارای پیچیدگی های زیادی است و برنامه نویس باید قدرت تصمیم گیری و حل مسأله را داشته باشد

 

 ابتکار و خلاقیت – زیرا یک برنامه نویس در صورتی می تواند به موفقیت برسد و برنامه ای که نوشته خریدار داشته باشد که از خلاقیت و ابتکار در تولید آن استفاده کند و نرم افزاری تولید کند که دارای ویژگی های جدید بوده و نیاز کاربران را در حوزه مورد نظر به خوبی مرتفع نماید.

 

توانایی کار تیمی – زیرا در برخی از پروژه ها کار برنامه نویسی به صورت تیمی انجام می شود و برنامه نویس باید توانایی و مهارت کار تیمی را داشته باشد.

 

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل برنامه نویسی

برای آموزش برنامه نویسی می توان در کلاسهای آزاد آموزشی شرکت کرد و یا تحصیلات دانشگاهی کسب کرد .کارفرمایان برای استخدام برنامه نویس، معمولا به داشتن تجربه و تسلط بر زبان های برنامه نویسی فرد متقاضی، بسیار اهمیت می دهند.

 

در مجموع فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات آمادگی بیشتری برای ورود به این شغل دارند. در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و در دانشگاه علمی کاربردی هم رشته کامپیوتر وجود دارد که دانش آموختگان آنها نیز می توانند شغل برنامه نویسی را انتخاب کنند.

 

بازار کار و فرصت شغلی برنامه نویس

صنعت کامپیوتر و فناوری اطلاعات در جهان رو به رشد می باشد و به تبع آن تقاضا برای انواع نرم افزارهای کامیپوتری جدید در صنایع مختلف نیز در حال افزایش است. در کنار این مورد، با توجه به توسعه کامپیوتر و نفوذ آن به داخل تقریبا همه خانواده ها، شرکت ها و صنایع و وابستگی بیش از پیش جوامع به این دستاورد بزرگ بشر، حوزه برنامه نویسی کامپیوتر نیز در حال رشد است و زمینه های کاری بسیار زیادی را برای آن می توان تصور کرد. از کارکردن در واحد فناوری اطلاعات سازمان های دولتی تا کار کردن در یک شرکت تولید کننده محصولات نرم افزاری و یا کار کردن به صورت پروژه ای و شخصی(Freelancing). عامل مهم در یافتن شغل مناسب در این حوزه، داشتن تجربه، تخصص و تسلط بر تکنولوژی و زبان های برنامه نویسی روز دنیاست.

 

در ایران در سال های گذشته میزان استخدام برنامه نویسان کامپیوتر، مخصوصا آن گروهی که به زبان های برنامه نویسی تحت وب تسلط بیشتری داشته اند، با نرخ قابل قبولی در حال افزایش بوده است و به دلیل توسعه صنعت نرم افزار در داخل کشور پیش بینی می شود این روند همچنان ادامه یابد. البته آمار و اطلاعات دقیقی از سوی مراجع ذیصلاح در این خصوص اعلام نگردیده است.

 

وضعیت استخدام برنامه نویس در برخی از کشورهای جهان

آمریکا – پیش بینی می شود میزان استخدام برنامه نویس ها در بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ به میزان ۸ درصد رشد داشته باشد. در حالی که متوسط رشد استخدام همه مشاغل۱۱ درصد خواهد بود.

 

استرالیا – در ۵ سال گذشته میزان استخدام برنامه نویسان در مقایسه با متوسط رشد همه مشاغل (۱۰.۲)، رشد ۲۴.۲ درصدی داشته است.

 

حقوق و درآمد برنامه نویس

برنامه نویسی که در بخش دولتی استخدام شده باشد، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کند.

 

محاسبه حقوق و مزایا در قانون مدیریت خدمات کشوری

در بخش خصوصی وضعیت به گونه ای دیگر بوده و با توجه به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه، تخصص و مهارت و نوع توافق صورت گرفته با کارفرما، برنامه نویسان درآمدهای متفاوتی دارند. برنامه نویسانی که به صورت شخصی کار می کنند(Freelancer)، میزان درآمدشان به تعداد پروژه هایی که می گیرند، بستگی دارد.

 

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی که در سازمان یا شرکتی استخدام بودند، از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر در سمت های مختلف شغلی و در رده های مختلف سازمانی (کارشناس، سرپرست و مدیر) استخراج شده است.

 

برنامه نویس در سازمان یا شرکت، در سمت هایی مانند برنامه نویس، کارشناس نرم افزار، برنامه نویس وب، مدیر فنی، کارشناس ارشد نرم افزار و … استخدام شده و فعالیت می کند.

 

برای برنامه نویس در هر سمت  و در هر رده سازمانی حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. به عنوان مثال برنامه نویسی که در سمت برنامه نویس وب در رده کارشناس کار می کند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد ۷۰۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۲۲۰۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۲۰۰۰۰۰ تومان را داشته است.

 

شخصیت های مناسب برنامه نویسی

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی فرد می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

 

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در یک شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

 

منبع : e-estekhdam.com

سولماز شريفي بازدید : 53 شنبه 30 بهمن 1395 نظرات (0)

هنگام فیلمبرداری با تلفن همراه همواره توصیه می‌شود دستگاه خود را در حالت افقی در دست نگه‌دارید تا بتوانید تصویری عریض در اختیار داشته باشید.

بسیاری از کاربران نیز هنگام فیلمبرداری با تلفن همراه خود به این مساله توجه دارند، اما گاهی به دلیل عجله در فیلمبرداری این نکته مهم فراموش می‌شود و تصویر عمودی می‌شود. در مواردی نیز شرایط بدتر می‌شود و کاربر فراموش می‌کند دوربین را از کدام جهت در دست بگیرد و در این موارد هنگامی که ویدئوی نهایی در رایانه پخش می‌شود تصویر برعکس است!

 

همان‌طور که می‌دانید دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن همراه به کمک حسگر شتاب‌سنج خود عملیات چرخش خودکار فایل ویدئویی را انجام داده و همواره آن را در جهت صحیح برای شما نمایش می‌دهند، اما هنگامی که این ویدئو به رایانه منتقل شود انجام این کار نیازمند طی مراحلی است که در ادامه شما را با روش چرخاندن انواع فایل‌های ویدئویی در سیستم‌عامل مک آشنا می‌کنیم:

 

ابتدا ویدئوی موردنظر را در برنامه QuickTime فراخوانی کنید.

 

از نوار منو روی گزینه Edit کلیک کرده و یکی از گزینه‌های Rotate Right, Rotate Left,Flip Horizontal یا Flip Vertical را انتخاب کنید.

تا زمانی که تصویر در جهت صحیح نمایش داده شود می‌توانید مرحله دو را تکرار کنید و در ادامه پس از نمایش ویدئو در جهت صحیح، روی گزینه File کلیک کرده و Save را انتخاب کنید.

 

نکته: چنانچه ویدئوی موردنظر شما به ابزار Photos وارد شده است، برای چرخش آن باید ابتدا ویدئو را با عملیات کشیدن و رها کردن به دسکتاپ منتقل کرده و سپس با اجرای ویدئو در QuickTime عملیات را اجرا کنید.

منبع:jamejamonline.ir

سولماز شريفي بازدید : 74 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

هنگامی که توسط تلفن همراه یا دوربین دیجیتال خود عکاسی می‌کنید اطلاعات مختلفی همچون تاریخ و ساعت تهیه عکس، مدل دوربین، تنظیمات دوربین (اعم از سرعت، ایزو و ...) به همراه موقعیت جغرافیایی همراه با عکس شما ذخیره می‌شود.

 

این اطلاعات اضافه که به آنها اطلاعات EXIF (مخفف عبارت Exchangeable Image File Format) گفته می‌شود در مواردی مفید هستند، اما گاهی افشای اطلاعات موجود در عکس‌ها می‌تواند حریم خصوصی شما را با مشکل مواجه کند یا شاید به هر دلیل تمایلی به انتشار این اطلاعات نداشته باشید.

 

اگر قصد دارید با حذف این اطلاعات از حریم خصوصی خود حفاظت کنید و دلیلی نمی‌بینید افرادی که به عکس‌های شما دسترسی دارند به اطلاعاتی همچون مکان عکاسی، زمان تهیه عکس و ... نیز دسترسی داشته باشند باید اطلاعات EXIF را از روی عکس حذف کنید. حذف این اطلاعات در ویندوز براحتی و با استفاده از روش زیر امکان‌پذیر است:

 

روی عکس موردنظر کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

به تب Details مراجعه کرده و در ادامه از پایین صفحه روی لینک Remove Properties and Personal Information کلیک کنید.

 

اکنون دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. با انتخاب گزینه اول یعنی Create a copy with all possible properties removed همه اطلاعات قابل حذف از روی عکس شما حذف شده و عکس مربوطه به‌صورت یک فایل جدید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

گزینه دوم یعنی Remove the following properties from the file به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی را که قصد دارید از روی عکس حذف شود به‌دلخواه انتخاب کنید. به‌عنوان مثال چنانچه فقط می‌خواهید اطلاعات جغرافیایی (مکان تهیه عکس) را حذف کنید کافی است علامت چک‌مارک گزینه‌های موجود در بخش GPS را فعال کنید.

 

در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و پنجره‌های فعال را ببندید.

 

نکته: برای حذف اطلاعات EXIF از روی مجموعه‌ای از عکس‌ها پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزارهای مخصوص این کار کمک بگیرید. نرم‌افزار BatchPurifier در سیستم‌عامل ویندوز و نرم‌افزار Exif Remover در سیستم‌عامل مک برای انجام این کار گزینه‌های مناسبی هستند.

منبع:jamejamonline.ir

سولماز شريفي بازدید : 85 چهارشنبه 20 بهمن 1395 نظرات (0)

\"\"

اکنون پس از انتشار ویندوز 10 و استفاده میلیون‌ها نفر از آن، نگاهی می‌اندازیم به برخی از بهترین ویژگی‌های مخفی، نکات و ترفندهای این سیستم‌عامل محبوب! اگر هنوز هم مایل نشده‌اید تا از این سیستم‌عامل استفاده کنید، با وجود بسیاری از محدودیت‌های اولیه آن در ما‌ه‌های اخیر، بهتر است که هم‌اکنون دست به کار شوید و فایل ISO مربوط به آن را دریافت و نصب نمایید. این نسخه از ویندوز بهترین‌های ویندوز 8 (مانند امنیت و راه‌اندازی سریع) را به همراه بسیاری از خصوصیات محبوب ویندوز 7 درخود جای داده‌ است، با این حال شما را مجبور به خرید صفحه‌نمایش لمسی و یادگیری مجموعه‌ای از حرکات مربوط به رابط کاربری نمی‌کند.

 

برای کسانی که کاربر همیشگی کامپیوتر هستند، بهینه‌سازی سیستم‌عامل همیشه در اولویت ‌آن‌ها قرار دارد. در اینجا شما را با راهنمایی‌هایی که لازم است تا بعد از نصب ویندوز 10 بدانید، آشنا می‌کنیم.

 

نصب GodMode
قابلیت شگفت‌آوری که GodMode نامگذاری شده‌است، منوی خاصی را ایجاد می‌کند که توسط آن بسیاری از تنظیمات در یکجا قرار می‌گیرند. برای فعال‌سازی آن، یک پوشه جدید را در مسیر اصلی درایو خود ایجاد کرده و نام آن را به GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} تغییر دهید. این کار آیکون خاصی را ایجاد می‌نماید که هنگام کلیک روی آن کنترل‌پنل زیبایی به نمایش در می‌آید.

 

Task View و دسکتاپ مجازی
یکی از بهترین مواردی که در ویندوز 10 وجود دارد، چگونگی کنترل دسکتاپ مجازی است. در واقع به‌وسیله این قابلیت همه چیز با یکدیگر اداره می‌شوند. دورنمای دسکتاپ‌ها، گام بزرگی است که پیش از این، آن‌ها را در سیستم‌عامل‌های مک و لینوکس دیده‌‌ بودیم. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا یک‌سری از وظایف و پنجره‌ها را روی دستکاپ خود راه‌اندازی کنید. به‌طور مثال، پنجره‌های ایمیل و توییتر در سمتی جدا و مرورگر وب نیز در قسمت دیگر قرار داشته‌ باشد. برای شروع، روی آیکون Task View در تسک‌بار(قرارگرفته بعد از گزینه سرچ) کلیک کنید، یا دکمه‌ ویندوز (که به‌طور مختصر با Win مشخص شده‌ است) و Tab را همزمان فشار دهید. همچنین شما می‌توانید برنامه‌ای را به‌وسیله گزینه New Desktop+ در سمت راست، به یک دسکتاپ مجازی جدید، درگ کنید.

 

پیکربندی تنظیمات خصوصی
هنگامی که برای اولین بار ویندوز 10 را راه‌اندازی می‌کنید، مطمین شوید که گزینه Custom install را بجای Express install انتخاب کرده‌ باشید تا بدین وسیله بتوانید تنظیمات خصوصی را اعمال نمایید. (اگر نصب آن را به پایان رسانده‌اید، نگران نباشید؛ می‌توانید در بخش Settings آن را انجام دهید). درغیر این‌ صورت شما باید خودتان برای اشتراک‌گذازی تمام داده‌های خصوصی، آن‌ها را تایید کنید. بنابراین اگر نیازی به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود ندارید، لازم نیست این کار را انجام بدهید.

 

زیباسازی بهتر دسکتاپ
ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد تا دسکتاپ خود را بهتر از قبل شخصی‌سازی کنید. به بخش Start > Settings > Personalization > Colors رفته و گزینه Show color on taskbar and Start Menu را انتخاب نمایید. می‌توانید این گزینه را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار رنگی را برای والپیپر انتخاب کند و آن را در آیکون‌های زیرین برنامه‌های باز اعمال نماید. همچنین می‌توانید گزینه شفاف‌سازی منوی استارت را از این بخش غیرفعال کنید.

 

پرینت به فایل PDF
با این خصوصیت می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه جداگانه اسناد خود را در قالب PDF ذخیره نمایید. این قابلیت موجب می‌شود تا ذخیره‌سازی و توزیع اسنادی که ویرایش پیچیده‌ای دارند، راحت‌تر انجام شود.

 

زمان‌بندی بروزرسانی‌های ویندوز
درعوض جلوگیری از تصمیم اجباری مایکروسافت برای این کار، می‌توانید ری‌استارت‌ها را برای نصب بروزرسانی‌ها زمان بندی کنید. بدین منظور به مسیر Start > Settings > Updates and Recovery > Windows Update بروید. می‌توانید این کار را برای آپدیت‌های آینده نیز به همان شکل با انتخاب Notify to Schedule Restart زمان‌بندی نمایید.

 

تب Home در Windows Explorer و Quick Access
پنجره ویندوز اکسپلورر اکنون به لطف تب Home جدید بسیار کارآمدتر شده‌است. اگر نگاهی به بخش بالای سمت چپ ویندوز بیندازید، می‌توانید گروه جدید Quick Access را ببنید که به شما اجازه می‌دهد تا به آخرین پوشه‌های دردسترس قرارگرفته مراجعه کنید. این مورد به حفظ گردش‌ کاری که برای دسترسی به فایل‌های خود انجام می‌دهید، کمک زیادی می‌کند. در صورتی که از نمای پیش‌فرض Quick Access در مرورگر فایل خود ناراضی هستید، می‌توانید آن را به بخش This PC با انتخاب گزینه View > Options > Open File Explorer > This PC برگردانید.

 

ذخیره‌ساز باتری
اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و باتری شما زود خالی می‌شود، ویندوز 10 به‌اندازه کافی برای جلوگیری از سرویس‌های پس‌زمینه و برنامه‌های دیگر هوشمند است، بنابراین می‌توانید از حداکثر انرژی باتری خود برای سرپا نگه‌داشتن سیستم استفاده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت روی منوی استارت کلیک کنید و به مسیر Setting > Systems > Battery Saver بروید.

 

اسکرول کردن پیش‌زمینه
آیا تا به حال پیش آمده که نشانگر ماوس را روی پنجره‌ای ببرید ولی قابلیت اسکرول کردن را نداشته باشید؟! این مورد به این دلیل است که ویندوز آن را غیرفعال نموده‌ است. برای برگرداندن این قابلیت به مسیر Settings > Devices > Mouse and Touchpad رفته و آن را فعال کنید.

 

میانبرهای صفحه‌کلید
در اینجا برخی از میانبر‌های کیبورد را که ممکن است برای کار‌های روزمره شما مفید باشد معرفی می‌کنیم:

(Task View)> کلید ویندوز
(انتقال برنامه به یک‌چهارم گوشه راست بالا) > کلید ویندوز- راست- بالا
(دسکتاپ مجازی) > کلید ویندوز- Ctrl چپ یا راست
(دسکتاد مجازی جدید) > کلید ویندوز-Ctrl – D
(جستجوی کورتانا) > کلید ویندوز- Ctrl – C
(نگاه روزانه به آب‌وهوا، اخبار و رویداد‌های ورزشی) > کلید ویندوز- S
(بستن دسکتاپ مجازی) > کلید ویندوز- Ctrl – F4
(انتقال برنامه‌ها به بالا یا پایین صفحه) > کلید ویندوز- بالا- پایین


ضبط ویدیویی بازی‌ها و برنامه‌ها
اکنون با این ویژگی می‌توانید به‌وسیله تابع Game DVR برنامه‌ها وبازی‌های مورد استفاده خود را ضبط کنید. دکمه ویندوز + G را فشار دهید و روی Yes در پنجره بازشده کلیک کنید.
منبع:itresan.com

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 112
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 349
  • بازدید سال : 12,349
  • بازدید کلی : 56,508