loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 23 دوشنبه 28 خرداد 1397 نظرات (0)
واکسن زگیل تناسلی HPV عارضه ندارد

 

  نوع ۱۶ ویروس HPV با سرطان دهانه رحم رابطه مستقیم دارد. بنابراین واکسیناسیون آن امری ضروری است.

واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم، عارضه ای ندارد

 مینو محرز فوق تخصص بیماری‌های عفونی و رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران ، درخصوص واکسن HPV گفت: در طب عفونی بر پیشگیری بیش از درمان تاکید می‌شود، مخصوصا در مورد ویروس HPV که در صورت انتقال به افراد دیگر، آن‌ها را گرفتار کرده و قابل درمان هم نیست.

وی با بیان اینکه نوع ۱۶ ویروس HPV با سرطان دهانه رحم رابطه مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: تزریق و مصرف این واکسن در تمام دنیا توصیه می‌شود و از دید یک متخصص عفونی ضرورت تزریق آن ثابت شده است، چراکه این بیماری درمان قاطعی ندارد.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران درخصوص راه‌های انتقال ویروس HPV گفت: این ویروس در اثر تماس و اصطکاک با زگیل‌های ایجاد شده در نواحی تناسلی زن یا مرد منتقل می‌شود و معمولا از طریق تماس جنسی این اتفاق به وقوع می‌پیوندد، در موارد نادر در آرایشگاه‌هایی که بهداشت رعایت نمی‌شود، با استفاده از وسایلی که تماس مستقیم با ناحیه تناسلی دارد، مثلا حین اپیلاسیون و لیزر نیز ویروس می‌تواند منتقل شود.

ویروس HPV با سرطان دهانه رحم ارتباط مستقیم دارد و در مواردی بروز سرطان در مردان نیز گزارش شده است.

 hpv-vaccine_tn.jpg

تزریق واکسن HPV برای تمام گروه‌ها بی خطر است و زنان باردار و شیرده، پس از طی دوره بارداری و شیردهی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند و بهتر است، مردان تا سن ٢٦ الی ٢٧ سالگی و زنان تا سن ٣٥ الی ٤٠ سالگی این واکسن را دریافت کنند، البته تزریق واکسن HPV به سن ازدواج یا آغاز فعالیت جنسی در افراد بستگی دارد و نمی‌توان عدد ثابتی ارائه داد، چراکه در برخی کشور‌ها تزریق این واکسن از سن ١٢ سالگی در دختران آغاز می‌شود.

وی شایعات به وجود آمده در فضای مجازی درخصوص داشتن عوارضی مانند ایجاد ناباروری در زنان و تضعیف سیستم ایمنی آن‌ها به واسطه تزریق این واکسن را تکذیب کرد و گفت: واکسن HPV عارضه‌ای ندارد و اینگونه شایعه پراکنی‌ها در فضای مجازی منجر می‌شود، مردم حتی از زدن واکسن‌های معمول نیز خودداری کنند، باید گفت: شایعات در این خصوص غیر علمی بوده و قطعا سلامت مردم را نشانه می‌گیرد، افرادی که شایعات ایچنینی اشاعه می‌دهند، شاید غرض خاصی دارند.

تنها ملاحظه‌ای که مردم باید انجام دهند، این است که بعداز تزریق واکسن یک ربع الی نیم ساعت در محل کلینیک یا درمانگاه بمانند و سریع راه نیفتند و این توصیه برای تزریق اکثر آمپول‌ها و واکسن‌ها وجود دارد.

مهمترین راه پیشگیری از انتقال ویروس HPV، استفاده از وسایل محافظت کننده حین رابطه جنسی است. رعایت نکات بهداشتی در امور روزمره، همچنین رابطه جنسی مطمئن و حفاظت شده و تزریق واکسن HPV از انتقال ویروس به بدن پیشگیری می‌کند و باید تاکید کرد در این بیماری، فقط پیشگیری موثرترین راه حل است، زیرا فعلا درمانی ندارد.



 منبع :سیمرغ 

منبع : mizanonline.com

سولماز شريفي بازدید : 26 دوشنبه 28 خرداد 1397 نظرات (0)
علت بی خوابی شبانه در زنان بالای 40 سال

 

اگر شما زنی میان سال هستید و نمی توانید یک خواب راحت داشته باشید و علت بی خوابی خود را نمی دانید، دلیل آن را در این مقاله پیدا می کنید.

چرا بسیاری از زنان بالای 40 سال مبتلا به اختلال خواب، بی خوابی و کم خوابی هستند؟

نوسانات خلقی و گر گرفتنگی فقط 2 نمونه از علایم معمول عبور شما از دوران یائسگی است، ولی هیچ کس واقعا در مورد علایم کمتر شناخته شده این دوره صحبت نمی کند، عوارض جانبی ناخوشایندی مثل کمبود خواب یا بی خوابی.

بر اساس تجزیه تحلیل اخیر که توسط مرکز ملی آمار بهداشت the National Center for Health Statistics منتشر شده، مشخص شده که بیش از 25درصد زنان بین سنین 40 تا 59 سال در طول هفته 4 شب یا بیشتر با به خواب رفتن و در خواب ماندن مشکل دارند و دچار بی خوابی هستند، در حالی که 35 درصد زنان گزارش داده اند که شب ها کمتر از 7 ساعت می توانند بخوابند.

محققان با مطالعه داده های 2852 زن 40 تا 59 ساله غیر باردار که در مصاحبه مرکز ملی بهداشت سال 2015 شرکت کرده بودند به این نتایج رسیدند. به گفته ناتالی داتویچ Natalie Dautovich استادیار مشاوره روان پزشکی در دانشگاه ویرجینیا و همکار محیط زیست در بنیاد ملی خواب National Sleep Foundation در گفتگو با CNN ، " این یافته ها از تحقیقات قبلی که نشان داده بود مشکلات خواب یکی از علایم عمده عبور از دوران یائسگی است، حمایت می کند. در واقع بر اساس یافته ها، بیش از نیمی از زنان در حال انتقال به دوران یائسگی نمی توانند به اندازه کافی ( 7 تا 9 ساعت خواب شبانه ) بخوابند. "


تاثیرات مستقیم یائسگی بر بی خواب زنان میان سال

تاثیرات مستقیم یائسگی بر بی خواب زنان میان سال

به گفته دکتر آلون آویدان Alon Avidan، استاد و معاون بخش عصب شناسی دانشگاه UCLA و مدیر بخش اختلالات خواب دانشگاه UCLA، "به مشکلات خواب برای به خواب رفتن، استرس و مشکلات عروقی یائسگی مانند تعریق شبانه، و دیگر عوامل بیولوژیکی و محیطی را هم اضافه کنید. همچنین اهمیت نوسانات هورمونی را نباید از یاد برد." در طول دوره یائسگی با کاهش ترشح قابل توجه استروژن و پروژسترون توسط تخمدان ها به همراه چندین تغییر جسمی، فیزیولوژیکی و روانشناختی روبرو هستیم که مستقیما روی خواب تاثیر می گذارند. پروژسترون از زنان جوان تر در مقابل آپنه خواب و خر و پف کردن محافظت می کند که بعد از یائسگی از بین می رود. کاهش سطح پروژسترون می تواند باعث اختلال خواب شود زیرا پروژسترون هم اثر خواب آور دارد و هم استرس را کاهش می دهد. "

حال که می دانیم چه چیزهایی باعث مشکلات خواب شما در میان سالی می شوند، می توانید روش هایی که در این مقاله می خوانید را برای درمان این مشکل به کار ببرید.


درمان بی خوابی بعد از یائسگی

درمان بی خوابی بعد از یائسگی

این خوراکی ها را بخورید!

جولیا فلاماس Julia Falamas مدیر برنامه ریزی و عملیاتی Epic Hybrid Training توضیح می دهد، " هر نوع خوراکی که حاوی تریپتوفان tryptophan باشد می تواند در ایجاد خواب آلودگی sleepyhead کمک کننده باشد و خواب آور است.

خوراکی های خواب آور حاوی تریپتوفان tryptophan:

- مغز ها
- مرغ
- ماهی
- عدس
- تخم مرغ 

اگر شما جزو افرادی هستید که نمی توانند با معده خالی بخوابند، یک منبع سالم چربی مانند آووکادو یا کره مغز ها می تواند به خاموش کردن گرسنگی شما کمک کند و در عین حال برای بدنتان خواص ترمیمی داشته باشد. فقط مواظب باشید که کالری مصرفی تان از کالری مورد نیاز روزانه بیشتر نشود. "


چای یا دمنوش بنوشید

نوشیدن چای دم کشیده فقط یک روش برای افزایش متابولیسم شما نیست بلکه راهی مطمئن برای آماده شدن شما برای خواب است. به گفته فالاماس، " آرام نشستن و نوشیدن چای به مغز شما القا می کند که آرام شده و به استراحت بپردازد."


بهترین چای یا دمنوش های آرام بخش و خواب آور:

- بابونه
- نعنا 
- اسطوخدوس
- سنبل الطیب


شیک Shake پروتئین بخورید

نوشیدن یک شیک پروتئین نباید فقط به برنامه بعد از ورزش محدود شود. به گفته فالاماس " یک پودر *پروتئین حاوی کازئین میسلر micellar casein مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تجزیه شود و بنابراین گزینه ای مناسب برای پروتئین قبل از خواب است چون بدنتان در طول خواب می تواند از این پروتئین استفاده کند. "

*پروتئین کازئین می تواند برای افرادی که نیاز به کالری یا پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود دارند یا افرادی که مدت زمان بیشتری را در طول روز تمرین می کنند بسیار مفید باشد.

منبع: سیمرغ

سولماز شريفي بازدید : 24 دوشنبه 28 خرداد 1397 نظرات (0)

 

کم‌خوابی برای دختران خطرناک تر است یا پسران

 

 کم خوابی برای همه افراد عوارض و خطراتی دارد اما خطرات آن برای دختران بیشتر از پسران است که در ادامه به آن می پردازیم.

 خطر کم خوابی برای دختران

نتایج تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان داده است،  دختران بیش از پسران تحت تأثیر کمبود خواب هستند و بیش از آنها ممکن است سر کلاس درس و مدرسه چرت بزنند.

نتایج یک نظرسنجی از بیش از 700 دانش‌‌آموز پسر در کانادا نشان داد، آنها با نخوابیدن و کم خوابیدن کمتر از دختران احساس خستگی و کسلی دارند.

براساس تحقیقات صورت گرفته کم‌خوابی عامل مهم افسردگی در دختران است؛ شاید یک شب کم‌خوابی باعث کاهش افسردگی روز بعد شود، ولی بنا بر مطالعه‌ای جدید، کم‌خوابی مزمن رابطه ای مستقیم و جدی با افزایش شدت افسردگی در دختران جوان دارد.

سازمان غذا و داروی جهانی مصرف دارو را برای رفع بی‏‌خوابی در کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌‏کند، اما تأکید می‌کند، رعایت بهداشت خواب و الگوی خواب و بیداری به خوب خوابیدن افراد کمک می‌کند.

کم‌خوابی برای دختران خطرناک تر است یا پسران

منظور از رعایت بهداشت خواب، خوردن شام سبک 2 ساعت قبل از خواب، پرهیز از نوشیدن قهوه و مواد خوراکی حاوی کافئین هنگام شب، نخوابیدن در هنگام بعدازظهر، دوش گرفتن عصرگاهی، داشتن حداقل فعالیت فیزیکی در ساعات نزدیک به خواب، نور کم اتاق خواب و دمای مناسب بین 24-21 درجه سانتی‏گراد،احساس آرامش در مکان استراحت شبانگاهی، دوری از افکار نگران‏‌کننده و استرس‏‌زا به خصوص پرهیز از کار یا بازی شبانگاهی با کامپیوتر و همچنین عدم مصرف داروهایی که منجر به بی‏‌خوابی می‌‏شود، است.

 



منبع :سیمرغ
منبع : farsnews.com

سولماز شريفي بازدید : 51 چهارشنبه 04 اسفند 1395 نظرات (0)

 

 

جورج کلونی مسن تر از میانگین سن والدینی است که اولین بار بچه دار می شوند.اما آیا واقعا پدر و مادر شدن در سن بالا برای والدین و فرزندان دارای فواید است یا عوارض؟

6 حقیقت در مورد بچه دار شدن در سن بالا/ مسن تر:

جورج و امل کلونی دو ماه پیش در ماه ژانویه صاحب یک دوقلو شدند که اقدام این دو در آمریکا موجی از تمایل زوج های مسن برای بچه دار شدن را به دنبال داشته است.این دوقلو اولین بچه های جورج 55 ساله و امل 39 ساله هستند که در سال 2014 با هم ازدواج کردند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جورج کلونی 55ساله و همسر 39ساله اش صاحب فرزندان دوقلو شدند

کلونی مسن تر از میانگین سن والدینی است که اولین بار بچه دار می شوند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ( CDC ) در آمریکا میانگین سن مادرانی که برای اولین بار بچه دار می شوند 26.3 در سال 2014 بوده است. بر اساس اطلاعات گردآوری شده بین سال های 2011 تا 2013 میانگین سن پدرانی که برای اولین بار بچه دار می شوند 25.4 بوده است.

با این حال درصد گروه والدین مسن – به خصوص مادران مسن تر – در حال افزایش است. بر اساس گزارش CDC از سال 2000 تا 2014 نسبت تولد اولین نوزاد در زنان 30  تا 34 ساله 28 درصد و زنان 35 ساله و بالاتر 23 درصد افزایش داشته است.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2011 در مجله اورولوژی منتشر شد، به طور کلی از سال 1980 نرخ تولد اولین نوزاد برای زنان بالای 35 سال حدود 60 درصد و نرخ تولد اولین فرزند در مردان بالای 40  سال حدود 30 درصد افزایش داشته است.


1. مادران مسن تر، عمر طولانی تری دارند

مطالعه ای که در سال 2014 در مجله یائسگی منتشر شده بود نشان داده زنانی که آخرین فرزندشان بعد از 33 سالگی متولد شده نسبت به زنانی که آخرین فرزندشان در 29 سالگی متولد شده 2 برابر احتمال دارد که 95 سال یا بیشتر عمر کنند. به گفته محققان این مطالعه نشان می دهد که توانایی فرزند آوری در سنین بالاتر نشانه ای از کندتر پیر شدن است.

 

2. سن پدر ممکن است طول عمر فرزندان را تحت تاثیر قرار دهد

در مطالعه ای که سال 2012 در مجله آکادمی ملی علوم منتشر شد، نشان داد، مردانی که مسن تر هستند وقتی بچه دار می شوند تمایل به داشتن فرزند و نوه و تلومر طولانی تر (عمر طولانی) دارند که این توالی کروموزومی در انتهای هر کدام از کروموزوم ها وجود دارد و در مقایسه با افرادی که تلومر کوتاه تری دارند، خطر مرگ در طول زمان را کاهش می دهد، و تلومرهای طولانی تر در مقابل روند افزایش سن از شما محافظت می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 

تلومر و طول عمر

تلومر (Telomere) پایانه فیزیکی کروموزم‌های خطی می‌باشد که از یک توالی غیر کد کننده تشکیل یافته است.وجود تلومر به عنوان سپر حفاظتی برای محافظت از ژنوم سلول یوکاریوتی اهمیت حیاتی دارد و کاهش زیاد طول تلومر منجر به از بین رفتن توانائی عملکرد این ساختار در انجام وظایف خود شده و درنهایت سلول را به سوی نابودی می‌برد. مشاهدات متعدد نشان داده‌اند که سلولهای سوماتیک انسانی طبیعی، که در سیستم در شیشه(in vitro)کشت داده شده‌اند، تنها می‌توانند تعداد محدودی تقسیم را انجام دهد و پس از آن رشد آنها متوقف شده و سلولها دچار سالخوردگی می‌شوند پس از اینکه کاهش طول تلومر به حد بحرانی برسد فرکانس بالائی از نوترکیبی‌های کروموزمی مشاهده می‌شود همین امر می‌تواند عامل سالخوردگی و نهایتاٌ نابودی سلول گردد. این اتفاق دربدن موجودات زنده (in vivo) نیز رخ می‌دهد و تحقیقات ارتباط طول عمر موجودات زنده پرسلولی وکاهش طول تلومر را نشان می‌دهند. به عنوان مثال در یک بررسی بر روی موش صحرایی مشاهده شد که کاهش طول عمر تلومر در بافتهای سوماتیک این جانور در جنس نر بیشتر (سریعتر) از جنس ماده‌است.و این مطلب با طول عمر آنها که در ماده‌ها بیش از نرهاست مطابقت دارد. همین مسئله باعث شد که بحث‌هائی پیرامون افزایش مدت عمر بشر و حتی جاودانگی بشر مطرح گردد و دانشمندان در تلاش هستند که ابتدا اینکار را با ساختن حیوانات آزمایشگاهی مثلاً موشهائی با عمرهای طولانی تر ازحد معمول به مرحله عمل برسانند.

 

3. دوقلوزایی در مادران مسن تر بیشتر از مادران جوان دیده می شود

بر اساس یافته های مایو کلینیک Mayo Clinic ( یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است)، شانس داشتن دوقلو در مادران مسن بیشتر است.  بر اساس مطالعه ای که در سال 2006 در مجله Human Reproduction منتشر شد. علت آن ممکن است به تغییرات هورمونی که با افزایش سن در زنان رخ می دهد برگردد. ولی استفاده از درمان های باروری از جمله لقاح آزمایشگاهی هم ممکن است در این زمینه نقش داشته باشد. تولد دوقلو در زنان مسن در آمریکا افزایش داشته است. بر اساس گزارش سال 2012  CDC از سال 1980 تا 2009، نرخ تولد دوقلوها در بین زنان 35 تا 39 ساله 100 درصد افزایش داشته است و بین زنان 40 ساله و بالاتر 200 درصد شده است.

 

4. کودکان پدران مسن تر ممکن است ریسک بالاتری برای ابتلا به مشکلات روانی داشته باشند

مطالعه ای که در سال 2014 در سوئد انجام شد و در مجله JAMA Psychiatry منتشر شد، نشان داده است فرزندان متولد شده از پدران بالای 45 سال در مقایسه با فرزندان متولد شده از پدرانی که در اوایل دهه 20 سالگیشان هستند، 3.5 برابر احتمال ابتلا به اوتیسم، 13 برابر احتمال ابتلا به ADHD ( اختلال کم توجهی و بیش فعالی ) و 24 برابر احتمال ابتلا به اختلال دوقطبی در آن ها بیشتر است. محققان متذکر شدن که با بالا رفتن سن مردان، جهش در اسپرمشان افزایش یافته که منجر به انتقال این جهش به فرزندشان می شود.

 

5. بارداری بالای 35 سال با خطر همراه است

مطالعات مایو کلینیک نشان می دهد زنانی که سنشان بالای 35 سال است، احتمال ابتلا به فشار خود در دوران بارداری در آن ها بیشتر بوده و زایمان پیش از موعد در آن ها در مقایسه با مادران جوان تر بیشتر است.به علاوه زنان بالای 35 سال ریسک بیشتری در به دنیا آوردن فرزندی با شرایط خاص به سبب کم بودن یا آسیب کروموزومی دارند از قبیل بیماری سندرم داون. با این حال بر اساس گزارش کنگره متخصصان زنان و زایمان آمریکا احتمال خطر داشتن فرزندی با مشکل کروموزومی، کم است.

 

6. خطر ابتلا به سرطان در مادران مسن تر کم تر است

مطالعه ای که سال 2012 در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شده نشان داد زنانی که آخرین فرزندشان در دهه 30 یا 40 بوده نسبت به زنانی که آخرین فرزندشان در 25 سالگی بوده است خطر ابتلا به سرطان آندومتر ( سرطان داخلی رحم ) در آن ها کم تر بوده است. دلیل این یافته مشخص نیست ولی می تواند به این علت باشد که زایمان، رحم را از شر سلول های سرطان زا خلاص می کند یا این که زنانی که در سنین بالاتر توانایی فرزند آوری دارند، رحم سالم تری داشته اند.

سولماز شريفي بازدید : 69 چهارشنبه 04 اسفند 1395 نظرات (1)

 

 

درد سینه یکی از نشانه های بالقوه کم خونی است

 

کم خونی ناشی از فقر آهن بیماری است که در نتیجه کمبود گلبول های قرمز خون به علت تعداد کم سلول های خونی در بدن انسان شکل می گیرد. هنگامی که بدن به میزان کافی از آهن برخوردار نیست تا آن را به هموگلوبین تبدیل کند، گلبول های قرمز خون قادر به حمل خون اکسیژن‌دار به تمامی بافت های بدن نیستند، که این شرایط به بسیاری از عوارض دیگر منجر می شود.

 

نشانه‌های کم خونی ناشی از کمبود آهن

گیاهخواران و وگان ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فقر آهن قرار دارند زیرا از مصرف گوشت قرمز، بزرگترین منبع آهن، در رژیم غذایی خود پرهیز می کنند. اهداکنندگان خون، نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، و در این میان، بانوان به دلیل عامل بارداری و دوره های قاعدگی در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

 

نشانه های کم خونی ناشی از فقر آهن

خستگی - اگر به میزان کافی می خوابید، اما همچنان احساس خستگی می کنید یا به طور مداوم ضعف عضلانی و سطوح پایین انرژی را برای مدت زمانی طولانی تجربه می کنید، ممکن است با کمبود آهن مواجه باشید.

 

سرگیجه، سردرد، و سبکی سر به ویژه در زمان ایستادن - هنگامی که می ایستید، جریان اکسیژن به سمت مغز دچار اختلال می شود و این شرایط می تواند موجب سردرد، سرگیجه و حتی غش شود.

 

تنگی نفس - اگر در انجام یک فعالیت بدنی ساده، مانند بالا رفتن از پله، به طور مرتب با تنگی نفس مواجه می شوید باید با یک پزشک مشورت کنید تا احتمال کم خونی ناشی از فقر آهن مورد بررسی قرار بگیرد.

 

عفونت های مکرر - اگر بهبود زخم های شما بیش از اندازه طول می کشد یا بریدگی ها به راحتی عفونی می شوند، ممکن است با سطوح پایین هموگلوبین مواجه باشید و نیازمند دریافت آهن بیشتر از رژیم غذایی خود باشید.

 

گیاهخواران و وگان ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فقر آهن قرار دارند 

 

سردی دست ها و پاها - اگر دست ها و پاهای شما همواره سرد هستند، ممکن است با مشکلاتی درباره سطوح پایین آهن در بدن خود مواجه باشید.

 

ناخن های ضعیف و شکننده - اگر موها و ناخن های شما ضعیف و شکننده شده اند، ممکن است با کمبود آهن مواجه باشید و نیازمند دریافت هر چه بیشتر این ماده معدنی از غذا و مکمل ها باشید.

 

ضربان قلب افزایش یافته - اگر احساس می کنید به تپش قلب مبتلا شده اید، ممکن است نیازمند بررسی سطوح آهن بدن خود باشید.

 

هوس های غذایی غیر معمول - اگر هوس های غذایی عجیب و غریب برای مواد غیر غذایی، مانند گچ یا خاک، را تجربه می کنید، ممکن است کمبود آهن داشته باشید.

 

سندرم پای بی قرار - اگر با احساس ناراحت کننده و سوزن سوزن شدن در پاهای خود مواجه هستید که از بین نمی رود باید به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق آن مشخص شود.

 

درد سینه - درد سینه یکی از نشانه های بالقوه کم خونی است، اما همچنین می تواند نشانه ای از دیگر مشکلات سلامت جدی مانند ایست قلبی نیز باشد.

 

برای افزایش سطوح آهن بدن چه کارهای می توان انجام داد؟

گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات برگدار، غلات، نان و شیر مصرف کنید.

از مکمل های آهن استفاده کنید.

هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده و با وی مشورت کنید.

منبع:asriran.com

 

 

سولماز شريفي بازدید : 48 شنبه 30 بهمن 1395 نظرات (0)

اسیدهای چرب امگا ۳ میل شدید به سیگار را کاهش می‌دهد

 

در صورتی که میخواهید از روشهای طبیعی استفاده کنید این مقاله برای شما مفید است پس در ادامه با ما همراه شوید:

 

آیا داروهای ترک سیگار را امتحان کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید؟ ما پیشنهادهای بهتری برایتان داریم.

همه افرادی که تا به حال برای ترک سیگار تلاش کرده‌اند و موفق نشده‌اند، از دو نکته آگاهند: سیگار برای سلامتی بسیار مضر است و عادتیست که ترک آن بسیار مشکل است. بر اساس اعلان موسسه ریه امریکا، در واقع از هر ۱۰ نفر سیگاری ۶ نفر آنها در اولین تلاش برای ترک سیگار ناموفق بوده‌اند و به این منظور چندین بار راه‌های مختلف را امتحان کرده‌اند.

 

ضروری‌ترین امر در ترک سیگار دلسرد نشدن و بی‌وقفه تلاش کردن است. خبر خوب آن است که، هزار و یک راه برای دستیابی به این امر مهم و درمان‌های فراوانی که جایگزین نیکوتین شوند، از قبیل آدامس و چشم‌بند تا داروهای تجویزی از قبیل قرص و کپسول وجود دارد. اما نکته اینجاست که همه افراد به درمان‌های دارویی علاقه ندارند.

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید بدون دارو سیگار را ترک کنید یا می‌خواهید شانس خود را برای ترک سیگار، با ترکیبی از دارو و مواد طبیعی امتحان کنید، در اینجا چند راهکار طبیعی و البته اثبات شده را برایتان ذکر می‌کنیم:

 

مکمل‌های روغن‌ماهی

محققان ثابت کرده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ میل شدید به سیگار را کاهش می‌دهد و همین امر منجر به مصرف کمتر سیگار در روز می‌شود.

اگر به افراد سیگاری در طی یک ماه، هر روز روغن ماهی داده شود، به طور میانگین روزانه دو نخ سیگار کمتر مصرف می‌کنند و گزارش شده که میزان تمایل آنها به تنباکو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، حتی یک ماه پس از قطع مصرف روغن ماهی نیز، میل به مصرف سیگار پیدا نمی‌کنند. از مزایای روغن ماهی: امگا ۳ میزان التهاباتی که منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان و چین و چروک‌های پوستی می‌شود را کاهش می‌دهد.

 

عرق بریزید

فقط کافیست ۳۰ دقیقه در روز فعالیت‌های ملایم بدنی از قبیل پیاده‌روی تند یا یک سری حرکات اسکات انجام دهید تا میل به تنباکو را کاهش دهید. تحقیقات حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی، فعالیت‌ مغز را تحت تاثیر قرار داده و میل به نیکوتین را کاهش می‌دهد. بعلاوه، تمرینات ورزشی با اضافه وزن ناشی از ترک سیگار مبارزه می‌کند.

 

سیگار برای سلامتی بسیار مضر است و عادتیست که ترک آن بسیار مشکل است

 

استرس را از خود دور کنید

در طب سوزنی و طب فشاری، فشار و ضربات آهسته از جمله روش‌های بهره‌برداری کامل از انرژی‌های بدن هستند. در این روش‌ها با فشار نقاط خاصی از بدن می‌توانید از میزان استرس خود بکاهید، بدین منظور روزانه نقاط خاصی از بدن را با انگشت فشار یا ماساژ می‌دهیم تا از میزان استرس کاسته شود. به اعتقاد جسیکا اورتنر نویسنده کتاب کاهش وزن و اعتماد به نفس با طب فشاری می‌گوید: “سیگار و استرس با هم گره خورده‌اند. ما برای رفع استرس به سیگار پناه می‌بریم. هنگامی که با استرسمان مبارزه کنیم، میل ما به سیگار نیز کم می‌شود.”

 

روش‌های متفاوتی را امتحان کنید

اگرچه تحقیق در زمینه ترک سیگار با استفاده از روش‌ هیپنوتیزم و طب سوزنی گاهی با شکست و گاهی با موفقیت همراه است اما حکایت همه این موفقیت‌ها و شکست‌ها منوط به انگیزه فرد در ترک سیگار است. در یکی از این تحقیقات نشان داده شد که با استفاده از طب سوزنی میل به سیگار کم می‌شود. بعلاوه اینکه استفاده از این روش کاملا ایمن و بی‌خطر است.

 

دهانتان را مشغول کنید

هنگامی که استرس دارید به جای کشیدن سیگار، دهان را با یک آدامس بدون شکر قانع کنید. یا اسنک‌ها و میان‌وعده‌های کم‌چرب از قبیل پاپ‌کورن‌‌های بدون کره یا کرفس و هویج بخورید تا دهانتان مشغول باشد اما نه با سیگار.

منبع:majalesalamat.com

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 270
  • بازدید سال : 12,270
  • بازدید کلی : 56,429