loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 45 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

 

 

ورزش فاکتور اصلی برای کنترل وزن نیست

 

مطالعات انجام شده در دانشگاه لویولا آمریکا نشان داده که ورزش فاکتور اصلی برای کنترل وزن نیست.

 

محققان دانشگاه لویولا با بررسی افراد بزرگسال و جوان دریافتند که میزان فعالیت فیزیکی و میزان نشستن هیچ کدام با افزایش وزن در ارتباط نیستند.

 

سیر این تحقیقات می‌گوید داشتن فعالیت فیزیکی نمی‌تواند از افزایش وزن شما جلوگیری کند. داشتن فعالیت فیزیکی به سلامتی کمک می‌کند و احتمال بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد و بر روحیه نیز تاثیرگذار است. افرادی که ورزش می‌کنند بیشتر زندگی می‌کنند و سالم‌تر هستند. اما فعالیت فیزیکی با وجود اینکه باعث کالری‌سوزی می‌شود، اشتها را نیز افزایش می‌دهد و زمانی که استراحت می‌کنیم کمتر غذا می‌خورید.

 

در این مطالعات افرادی از کشورهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. حتی بررسی‌های انجام شده نشان داده است افرادی که تحرک لازم را دارند میزان بیشتری هر ساله وزن اضافه می‌کنند تا کسانی که اصلا فعالیت ندارند.

 

منبع: ایسنا

 

سولماز شريفي بازدید : 106 شنبه 30 بهمن 1395 نظرات (0)

انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد

 

ورزش نقش اساسی در مقابله با انرژی و اضطراب ایفا می‌کند. ورزش‌های خاصی وجود دارند که بیشتر بر روی سلامت ذهن تاثیر می‌گذارند و می‌توانند افسردگی را دور کنند.

جسم و ذهن با یکدیگر در ارتباط هستند. هنگامی که شخص ورزش می‌کند و از بدن خود مراقبت می‌کند در واقع بر روی ذهن خود نیز کار کرده است. البته تمام کسانی که مشکلات وخیم ذهنی دارند باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنند.

 

با این حال آنچه که در تحقیقات مختلف مشخص شده نشان می‌دهد که سه نوع ورزش نقش زیادی در کاهش افسردگی دارند که عبارتند از :

 

دویدن:

دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری سوزی بالایی دارند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد.

دویدن تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد.

 

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند و می‌تواند افسردگی های مزمن را با کمک رشد نرون های جدید در مغز کاهش دهد. دویدن خواب شب را راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش حافظه و کاهش استرس نیز می‌شود.

 

پیاده روی در جنگل و طبیعت:

سعی کنید مسیرهای پیاده روی در جنگل و طبیعت را طی کنید. طبیعت تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش بخش را در بدن افزایش می‌دهد. ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می بخشد.

 

یوگا:

بررسی‌های انجام شده در سال 2007 نشان داده است که انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود.

در سال 2012 گروهی از محققان تاثیر یوگا بر استرس را بررسی کردند. آنها دریافتند که این ورزش تاثیر زیادی بر کاهش نشانه های افسردگی و استرس دارد.

یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.

هنگامی که فرد تنفس عمیق انجام می‌دهد احتمال اضطراب و استرس کاهش می یابد.

منبع:salamatnews.com

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 12,249
  • بازدید کلی : 56,408