loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 82 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (2)

 

اشعار علیرضا بدیع

علیرضا بدیع شاعر، ترانه‌سرای نیشابوری و مجری صدا و سیما است. او سرودن را از سال ۱۳۷۶ و بعدها به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. وی پیشینه همکاری با حسام الدین سراج و سالار عقیلی و… را در کارنامه هنری خود دارد. بدیع دارندهٔ دیپلم افتخار صدا و سیمای جمهوری اسلای ایران در اختتامیه جشنواره هفدهم تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان‌هاست و این مدرک به خاطر کسب رتبه برتر تصنیف "شیر خروشان به وی اعطا شده. او همچنین سرایندهٔ سمفونی بزرگ «منظومه پارسی» است که در اختتامیه مزبور برای نخستین بار رونمایی گردیده‌است.

 

به جرم اینکه دلم آه هست و آهن نیست

کسی به جز تو در این روزگار با من نیست

نه یک ــ نه ده ــ که تو را صد هزار بافه ی مو

دریغ از این که مرا صد هزار گردن نیست

تو را چنان که تویی هیچ شاعری نسرود

زنی چنین که تویی جز تو هیچ کس زن نیست

مخاطبان عزیز! این زنی که می شنوید

فرشته ای است که البته پاک دامن نیست

که دست هر کس و نا کس دخیل ِ دامن ِ اوست

ولی رسالت ِ او مستجاب کردن نیست

طنین ِ در زدنش منحصر به این فرد است

که هیچ طنطنه ای اینقدر مطنطن نیست

خوش آمدی ... بنشین ... آفتاب دم کردم

که چای دغدغه ی عاشقانه ی من نیست

زمانه ای شده خاتون که هفت خوان از نو

پدید آمده اما یکی تهمتن نیست ...

به دور هر که بچرخی به دورت اندازد

اگر چه قصه ما قصه فلاخن نیست

تو را به خانه نیاورده ام گلایه کنم

شب است و وقت برای گلایه کردن نیست

بیا از این گله ها بگذریم و بگذاریم

زمان نشان بدهد دوست کیست...دشمن کیست...!

   

سولماز شريفي بازدید : 54 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

روسری های ابریشمی، ساتن، نخی یا پشمی‌ را با آب گرم و با دست بشویید

 

روسری ها و شال ها اغلب دارای جنس حساسی هستند که مراقبت و شستشوی آن ها با بقیه لباس ها کمی متفاوت است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

 

نکات مهم در نگهداری روسری

روسریهای ساتن طرح دار گزینه رسمی و مناسبی برای رعایت حجاب هستند. اگر شما از آن دسته خانم هایی هستید که به خرید روسری و شال اهمیت زیادی می دهید، بهتر است از راه و رسم نگهداری روسری‌ها اطلاع داشته باشید، چون روسری ها از جنس های ابریشم و ساتن و … به عنوان یکی از پوشش‌های محبوب خانم‌ها با وجود کیفیت خوب، حساسیت بالا و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد تا عمر آنها بیشتر شود. پس با ما همراه باشید تا از روش های نگهداری شال و روسری مطلع شوید.

 

نحوه شستن روسری ابریشمی

برای از بین نرفتن رنگ و الیاف روسری‌های ابریشمی حتما آنها را با دست بشویید. لگنی را از آب گرم پُر کنید و مقداری پودر شست‌وشو داخل آب بریزید. سپس روسری را در آن به آرامی و بدون چنگ زدن بشویید و بعد آبکشی کنید. پس از پایان مرحله شست و شو هرگز آب روسری را برای خشک کردن نچلانید و در خشک کن قرار ندهید. چون با این کار الیاف ابریشم به مرور زمان کش می آید و فرم خود را از دست می‌دهد. برای خشک کردن این روسری بهتر است آن را مابین دو حوله خشک قرار دهید و بعد از گرفته شدن آب اضافه آن، روسری را در سطحی صاف پهن کنید.

 

روسری های ابریشمی، ساتن، نخی یا پشمی‌ را با آب گرم و با دست بشویید. بهتر است برای شستشوی شال و روسری از مواد شوینده ملایم و نرم کننده استفاده کنید. برای خشک کردن روسری‌ و شال ها، آنها را در دور کند خشک کن لباسشویی قرار دهید و سریع از درون ماشین بیرون بیاورید.

 

از بین بردن بو یا لکه روسری و شال

برای از بین بردن بو یا لکه‌های روی شال و روسری می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

 

آویزان کردن روسری و شال

روسری ‌ها را روی چوب لباسی آویزان کنید. در این وضعیت کمتر چروک می‌ شوند و استفاده از آنها آسان‌تر خواهد بود. ترجیحا از چوب لباسی‌ های چند پله یا چوب لباسی‌ های مخصوص آویزان کردن روسری استفاده کنید.

 

اتو کردن شال و روسری

برای اتو کردن روسری‌ها که جنس حساسی دارند باید از کمترین دمای اتو استفاده و برای احتیاط بیشتر پارچه‌ای روی آن قرار دهید و از روی آن اتو کنید. این کار باعث می‌شود تا ضمن محافظت از بافت این جنس پارچه، اتو و حرارت آن ردی از خود روی پارچه باقی نگذارد.

 

منبع : fardanews.com

 
سولماز شريفي بازدید : 56 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

پیشگیری از چروک پوست گردن

مهم نیست صورت تان چقدر جوان به نظر برسد،اگر گردنی پر از چین و چروک داشته باشید‎

 

بسیاری از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند اما پوست گردن شان چروک خورده است. در این مطلب با روش هایی برای پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا می شویم.

  

اگر در بخش ضد پیری یک فروشگاه محصولات زیبایی توقف کرده باشید، فکر می کنید تمام نشانه های پیری در فاصله بین چانه و پیشانی شما دیده می شود. ولی پوست گردن شما با همان پوست پوشانده شده است و مانند صورت تان در معرض اثرات پیری قرار می گیرد، البته این را هم درنظر بگیرید که مراقبت بسیار کمتری هم می شود. مهم نیست صورت تان چقدر جوان به نظر برسد، اگر گردنی پر از چین و چروک داشته باشید.

 

قبل از این که مجبور شوید آن را با روسری و لباس های یقه دار پنهان کنید، در نظر داشته باشید: با راهنمایی های متخصص پوست که در ادامه می خوانید، می توانید از خشکی و چین و چروک پوست گردن تان در آیند پیشگیری کرده و آسیب هایی که تا به حال به پوست گردن تان وارد شده را برعکس نمایید. 

 

یک مکمل کلاژن بخورید 

دکتر تونکس متخصصی در زمینه جلوگیری از پیری، گفت: مکمل های کلاژن حاوی اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) استفاده کنید، ترکیباتی که به پوست کمک می کند آب بیشتری را جذب کند و در نتیجه جوان تر دیده شود. براساس مطالعاتی که موسسه تحقیقاتی کلاژن در کیل، آلمان داشته است، زنانی که یک مکمل کلاژن 2.5 گرمی، یک بار در روز به مدت 8 هفته استفاده می کردند، شاهد 20 درصد کاهش چین های اطراف چشم شان بودند.

 

این خبر مسلما خبر خوبی برای پوست گردن تان است (و هر جای دیگر که نگران چین و چروک آن هستید) پس از یک دوره آزمایشی 8 هفته ای سطح پروکلاژن شرکت کنندگان، یک پیش ساز کلاژن، به میزان 65 درصد افزایش داشته است. این یعنی، داشتن کلاژن بیشتر برای حمایت از سلول های پوست و سفت تر شدن ظاهر پوست در طول زمان، که به معنی جوان تر به نظر رسیدن پوست گردن هم هست. 

   

عرق کردن

تحقیقات جدید دانشگاه مک مستر (McMaster)  کانادا بیان می کند، ورزش می تواند روند پیری را معکوس کند. دانشمندان نمونه های پوستی از افرادی که قبلا اشخاص بی تحرکی بوده اند را قبل و بعد از ورزش با شدت متوسط، به مدت 3 ماه و 2 بار در هفته، مورد بررسی قرار دادند. رژیم تناسب اندام جدید سن ظاهری شرکت کنندگان را کاهش داده بود. نمونه های درم (لایه پوست که بلافاصله زیر لایه سطحی قرار دارد) پس از ورزش ضخیم تر و انعطاف پذیر تر شده بود که هر دوی این ویژگی ها نشان دهنده جوان تر شدن پوست است. و برخلاف درمان های گران قیمت صورت، این اثرات جوان کننده، روند پیری را حتی روی پوست زیر چانه برعکس می کند.

 

پوست را با ویتامین C بپوشانید 

ویتامین C فقط برای خوردن نیست، روی پوست تان هم از آن استفاده کنید. هنگامی که با یک مرطوب کننده ضد آفتاب همراه می شود، مطالعات نشان می دهد که ویتامین آنتی اکسیدان به صورت موثری میزان محافظتی کرم ضدآفتاب را دوبرابر می کند ( پوست شما خسارت کمتری از نور آفتاب می گیرد) و تجدید سلول های پوست را بهبود می بخشد.

 

محققان معتقدند، این تاثیر به این علت است که ویتامین C سیستم دفاعی طبیعی بدن در مقابل رادیکال های آزاد تولید شده در اثر اشعه ماوراء بنفش را بهبود می بخشد. بئاتریس مولینا (Beatriz Molina) متخصص پوست و بنیانگذار کلینیک پوست مدیکاس  (Medikas skin clinic) در انگلستان، پیشنهاد می کند رژیم روزانه گردن تان را با سرم های حاوی اسید ال اسکوربیک (L-ascorbic acid)، یک نوع ویتامین C که به راحتی جذب پوست شده و سبب تقویت کلاژن سازی می شود، شروع کنید تا پوست گردن تان حالت الاستیک خود را حفظ کند. 

 

جوان تر به نظر رسیدن پوست گردن

پوست گردن را با ویتامین C بپوشانید‎

 

شب ها امگا بخورید

اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 ابزاری ضروری برای تولید طبیعی کلاژن بدن هستند. و بهترین زمان برای افزایش آن ها در شب است. زمانی که به خواب می روید، بدن شما به سختی در حال تلاش برای بازسازی غشای سلولی و پوست شماست، از جمله پوست گردن تان که همواره در معرض آسیب است می تواند از هر گونه آسیب شیمیایی یا فیزیکی که در طول روز دیده، بهبود پیدا کند.

 

اگر بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مکمل امگای خود را مصرف کنید، بعید به نظر می رسد که هنگام خواب در بدن تجزیه شده و به عنوان سوخت برای عملکردهای بدن استفاده شود، بنابراین بدن تان می تواند برای ترمیم پوستی از آن ها استفاده کند. سالاد یا ساندویچ هایی با روغن بذر کتان را برای دریافت مقداری از اسیدهای چرب امتحان کنید و غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی آب سرد یا آووکادو را به عنوان قلم اصلی خوراکی روزانه تان استفاده کنید. 

 

از آسیب های نور خورشید به دور باشید 

به گفته آنیتا استارنهام (Anita Sturnham) بنیانگذار کلینیک نوریس (Nuriss clinic) در انگلستان، پوست تان روزانه در معرض انواع حمله های محیطی قرار دارد، ولی اشعه های ماورا بنقش خورشید (UVA/UVB) بزرگترین عامل ایجاد آسیب های پوستی توسط رادیکال های آزاد هستند. این آسیب ها برگشت ناپذیر بوده و روند پیری را تسریع می کند، این امر به صورت خاص روی گردن تاثیر بیشتری می گذارد چون تقریبا همیشه در معرض نور خورشید است( البته این اتفاق در کشور ایران به دلیل حجاب خانم ها کمتر است).

 

قبل از این که از منزل خارج شوید، از یک ضد آفتاب با حداقل، SPF30 یا بیشتر که در مواد تشکیل دهنده آن از روی و تیتانیوم نام برده شده باشد، استفاده کنید. این دو ماده معدنی به صورت فیزیکی از پوست تان در مقابل اشعه های UVA/UVB محافظت می کنند. 

 

از یک پاک کننده قوی تر استفاده کنید

اجازه دادن به به سلول های مرده پوست برای اینکه مدت طولانی روی سطح پوست بمانند، به طور طبیعی باعث پیرتر نشان دادن پوست می شود و از آنجایی که ما تمایل کمتری به شستن پوست زیر چانه داریم، اغلب پوست گردن نادیده گرفته شده و پیرتر به نظر می رسد.

 

جایگزینی سلول های پوست این ناحیه را با تکنیک های لایه برداری پوست ملایم سرعت بخشید. به عنوان یک راه حل در دسترس پیشنهاد می کنیم، از براش هایی که سلول های مرده پوست را جدا می کنند و از پاک کننده آرایشی قوی که حاولی اسید گلیکولیک (glycolic acid) است و می تواند به آرامی سطح پوست را لایه برداری کند، استفاده کنید.

  

در زمان خواب پوست تان را سوپرشارژ کنید 

حالا که پوست تان را لایه برداری کردید، پوست تان به راحتی قادر به جذب مواد فوق العاده ضد پیری برای گردن تان خواهد بود، یعنی رتینول. رتینول به از بین رفتن منافذ، بهبود کلاژن سازی، کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک کرده و جایگزینی سلولی را سرعت بخشیده و لک های پوستی را کاهش می دهد. با این حال رتینول به نور خورشید واکنش نشان داده و میتواند قابلیت دفاعی پوست در مقابل آثار خراب کردن کلاژن اشعه های UVA/UVB را اگر در طول روز مصرف کنید، تضعیف کند. بنابراین از کرم شب که حاوی رتینول باشد، قبل از خواب استفاده کنید.

 

منبع: سیمرغ

 

سولماز شريفي بازدید : 67 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)



نماد حیوانات در ایران, نماد حیوانات در ایران باستان

نماد حیوانات در ایران باستان

 

پروانه

نماد و نشانه ی مهر و دوستی و جانسپاری و از خودگذشتن در میان نویسندگان ایران و در اندیشه ی ایرانی "پروانه" است که با شگفتی هر چه بیشتر چندان خویش را به شمع و چراغ می زند تا بسوزد و در پای معشوق خود که همان فروغ و نور و چراغ است بمیرد و خاکستر شود. و در این سوختن به هیچ کس داوری (شکایت) نبرد . و از هیچ کس پناه نخواهد و از هیچ کس یاری نپذیرد . و سوختن در راه معشوق را چون جان شیرین گرامی دارد.

 

شتر

نشانه ی آهستگی و درنگ و بردباری در میان ایرانیان "شتر" است که خار می خورد و بار می برد و آهسته آهسته در میان بیابان های تشنه و تفته ی ایران زمین راه می پیماید و مردمان را از شهری به شهری می رساند و بارها را از اینجا به آنجا می کشاند ، و در برابر چندین کار و سختی از خداوند (صاحب) خود جیزی نمی خواهد و اگر خاری در بیابان پیدا کند می خورد و اگر پس از چند روز ، آبی در رهگذار خویش بیابد می نوشد و بر کسی از این همه تشنگی و گرسنگی نمی خروشد و همه ی سختی ها و دردها را بر خود هموار می کند .

 

سگ

نشانه ی گذشت و پیمانداری و وفا "سگ" است که پاره استخوان خشک می خورد و با آنکه گوشتخوار است به کمی نواله جو می سازد و گله گوسپندان فربه ی پرگوشت را از چنگ و دندان گرگان و دیگر درندگان رهایی می بخشد . و بسیار دیده شده که در این راه جان شیرین را از دست می دهد . و در چنگال شیر و پلنگ یا گرگان بیشمار پاره پاره می شود تا گوسپندان را رهایی بخشد ، و در شب های سرد که استخوان مردمان از سرما می ترکد بر بالای بام و یا کنار دیوار ، خانه ی خداوندش (صاحبش) را پاسبانی می کند .تا دزد و درنده و دروغ به آن خانه زیان نرساند.

 

شاهین

نشان ی برتر منشی و غرور و بلند پروازی ، "شاهین" یا عقاب است که در بلندای آسمان و بر فراز ابرها پرواز می کند و خانه اش را در افراز تخته سنگ های کوه های بلند می سازد و هنگام نشستن نیز بر بلندترین تخته سنگ می نشیند ، و خویشتن را از همه برتر و بالاتر می داند ، و سر به هیچ نیرو خم نمی کند .

 

شیر

نشانه ی نیرو و پیروزی "شیر" است که پادشاه جنگل یا پادشاه درندگانش می خوانند و هیچ جانوری را یارای برابری با او نیست و رفتار او نیز بسیار با شکوه و ترسناک است و هیچگاه با شکم پر به جانوران یورش نمی برد .

 

روباه

نشانه ی دورویی و نیرنگ " روباه " است که بسیار تیزهوش است اما هوش و زیرکی خویش را در راه دزدی و دستبرد زدن به لانه ی مرغان دهکده یا مرغکان بیابان به کار می برد و همواره نیز از این زیرکی خود برخوردار و کامیاب می شود اما گاه باشد که در راه یکی از دزدی ها به چنگ سگ پاسبان افتد که بیاری خروس که پیام آور سروش است شبها بیدار می ماند. تا دزد و دروغ را به لانه و دهکده راه ندهد . 

 

منبع:tamadonema.ir

سولماز شريفي بازدید : 50 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

داستان ضرب المثل ها,ریشه ضرب المثل های ایرانی

داستان ضرب المثل دست بده ندارد

 

مورد استفاده:

در مورد افراد تنگ نظر و خسیس به كار می‌رود كه حتی برای نزدیكان خود هم حاضر نیستند قدمی بردارند.

 

روزی از روزها، در شهری مرد خسیسی زندگی می‌كرد كه حواسش بود تا ذره‌ای از دارایی‌هایش كم نشود. این مرد از صبح تا شب مشغول حساب و كتاب اموالش بود تا جایی كه از خیلی اتفاقات دنیای اطرافش غافل می‌ماند. بارها پیش آمده بود وقتی او داخل حجره‌اش سرگرم كارش است، دوستان و اهالی بازار كه از جلوی حجره او می‌گذشتند به او سلام می‌كردند ولی او آنقدر مشغول كارش بود كه اصلاً متوجه حضور آنها نمی‌شد.

 

حتی گاهی پیش می‌آمد كه مرد خسیس مسیر رفت و برگشت از حجره تا خانه را هم در حال حساب و كتاب طی می‌كرد. یكی از همین روزها كه تاجر سخت مشغول كارش بود اصلاً متوجه نشد كه تاجر كمی از مسیر اصلی خارج شده و همینطور كه راه می‌رفت داخل چاهی افتاد، اما از خوش‌شانسی چاه هنوز كامل نشده بود و هنوز به آب نرسیده بود خیلی عمیق نبود و مرد خسیس كه در داخل چاه گیر افتاده بود و نمی‌توانست خودش به تنهایی از چاه خارج شود، فریاد زد و از رهگذران كمك خواست. رهگذران وقتی به سر چاه می‌رفتند و می‌دیدند مرد خسیس در چاه گیر افتاده می‌گفتند: در چاه چی پیدا كردی؟‌ حتماً برای یافتن گنج به آنجا رفتی.

 

هرچه مرد خسیس می‌گفت: نه به خدا من در این چاه گیر افتادم كمكم كنید تا از اینجا نجات پیدا كنم. مردم راهشان را می‌گرفتند و می‌رفتند.

مرد خسیس دوباره داد می‌زد و كمك می‌خواست ولی هركس می‌دید كه او در چاه گیر افتاده بدون اینكه كمكی به او كند یا راهش را می‌گرفت و می‌رفت یا اینكه متلكی به او می‌گفت: به درك تو اگر دست و پایت هم بشكند، حقت هست. تو فقط مواظب اموالت باش.

 

در نهایت مرد خسیس آنقدر در آن چاه از مردم كمك خواست و مردم آنقدر به او طعنه و كنایه زدند و راهشان را ادامه دادند و رفتند تا اینكه دل یك نفر به رحم آمد و گفت: خوب كار او بد، ولی ما نمی‌توانیم آنقدر به او كمك نكنیم تا اینكه در چاه بمیرد فرق ما با او كه این كارهای زشت را انجام داده در چیست؟ اگر به او كمك نكنیم، كار ما هم خیلی بد است.

مردم گفتند: خوب طنابی را در داخل چاه می‌اندازیم، تا او طناب را به كمرش ببندد بعد چند نفری با كشیدن طناب او را از چاه بیرون می‌آوریم.

 

دیگری گفت: چند نفر لازم نیست! این مرد خسیس آنقدر غذا نخورده و پولهایش را جمع كرده كه ذره‌ای گوشت در بدنش پیدا نمی‌شود. سبك است و یك نفری هم می‌شود طناب را كشید و او را از چاه بیرون آورد.

فرد دیگری گفت: اصلاً این كارها لازم نیست این چاه عمقی ندارد. دستمان را دراز كنیم می‌توانیم دستش را بگیریم و از چاه بیرون بكشیمش. بقیه هم فكر این مرد را قبول كردند. از بینشان فردی را كه قوی‌تر از همه بود به لب چاه فرستادند تا دست مرد خسیس را بگیرد و او را از چاه بیرون بكشد. مرد لب چاه خوابید، دستش را دراز كرد و گفت: حالا دستت را بده به من تا تو را بیرون بكشم.

 

همه بیرون از چاه منتظر بودند تا مرد خسیس دست این مرد قوی هیكل را بگیرد و بیرون بیاید، ولی این اتفاق نیفتاد. مردم گمان كردند مرد خسیس صدای این مرد را نشنیده. از او خواستند این بار با صدای بلندتری او را صدا كند، ولی باز مرد خسیس دستش را بلند نكرد و دست او را نگرفت.

 

یك نفر كه از همسایه‌های مرد خسیس بود و او را خوب می‌شناخت جلو رفت و گفت: زحمت نكشید. این مرد دست بده ندارد او فقط دست بگیر دارد مرد قوی هیكل گفت: یعنی چی؟ و فریاد زد اگر می‌خواهی از چاه بیرون بیاورمت دست مرا بگیر. مرد خسیس كه چاره‌ای نداشت هر جوری بود دست مرد قوی هیكل را گرفت و از چاه بیرون آمد.

منبع :rasekhoon.net

سولماز شريفي بازدید : 247 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی
در شامگاه 5 مرداد ماه جاری طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن بیست‌و یکم رخ می‌دهد که این پدیده در کل کشور قابل مشاهده است. 

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان اینکه ماه گرفتگی در روز 5 مرداد سال جاری رخ خواهد داد، گفت: این گرفت از نوع "گرفت کامل" ماه و این گرفت متعلق به ساروس 129 و سی‌ و هشتیمن گرفت از هفتاد و یک گرفت این دوره (ساروس) خواهد بود.

 

عتیقی با بیان اینکه این پدیده از کل کشور قابل مشاهده است، یادآور شد: خسوف روز 5 مرداد ماه طولانی‌ترین گرفت کامل ماه در قرن بیست و یکم است.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اضافه کرد: علاوه بر آنجنوب آمریکا و همچنین قاره‌های اروپا، آفریقا و آسیا و استرالیا شاهد این ماه گرفتگی کامل هستند.

 

وی اضافه کرد: بر خلاف خورشید گرفتگی که با کوچک بودن سایه ماه بر روی زمین، منطقه کوچکی صرفا شاهد خورشید گرفتگی هستند، ماه گرفتگی در نیمی از کره زمین که در وضعیت شب باشد و ماه را در آسمان داشته باشند، قابل مشاهده است. به این معنی که فراوانی جامعه‌ای که بتوانند ماه گرفتگی را ببینند، بیشتر از خورشیدگرفتگی است و جامعه زیادی شاهد این پدیده هستند. 

 

این محقق حوزه نجوم، اضافه کرد: در شبانگاه جمعه 5 مرداد، ماه در صورت فلکی "بزماهی" (جَدی) بوده و ماه در گره نزولی خواهد بود.

 

وی با اشاره به رخدادهای ماه گرفتگی‌های طولانی اضافه کرد: از سال 2001 (ابتدای قرن بیست و یکم) تاکنون 17 گرفت کامل ماه بر روی زمین مشاهده شده است و در کل قرن بیست‌و یکم ساکنان زمین 85 گرفت ماه را شاهد هستند.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطر نشان کرد: از آنجایی که ماه تقریبا قطر سایه زمین را در هنگام گرفت کامل ماه در شامگاه جمعه 5 مرداد می‌پیماید، این گرفت بیشترین زمان را به خود اختصاص داده‌ است که برابر با 103 دقیقه (یک ساعت و 43 دقیقه) خواهد بود.

 

وی ماه گرفتگی طولانی بعدی در قرن حاضر را در اوایل تیر ماه 1408 دانست و اظهار کرد: این پدیده 102 دقیقه (یک ساعت و 42 دقیقه) به درازا می‌انجامد و البته آن ماه گرفتگی سال 1408 در تهران غیر قابل رؤیت است؛ چراکه ماه در این زمان غروب کرده است.

 

عتیقی با بیان اینکه گرفت طولانی بعدی در میانه تابستان 1415 خورشیدی خواهد بود، ادامه داد: این ماه گرفتگی در مدت زمان 95 دقیقه (یک ساعت و 35 دقیقه) صورت می‌گیرد که آن ماه گرفتگی نیز در تهران و در بیشتر مناطق کشور قابل مشاهده نیست.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به طولانی‌ترین خسوف قرن 21 توضیح داد: طولانی‌ترین گرفت به این معنا است که تنها یک دقیقه نسبت به ماه گرفتگی دیگر این قرن تفاوت دارد و می‌توان به طور مثال از شب یلدا یاد کرد که با شب‌های قبل و بعد خودش تفاوت چندانی ندارد و در حد یک دقیقه است.

 

عتیقی، ماه گرفتگی را در انواع "جزئی"، "کامل" و ماه گرفتکی "نیم سایه" یا "خسوف غیر مرئی" دانست و یادآور شد: در این شرایط ماه از درون سایه زمین عبور نکرده و صرفا نیم سایه تشکیل شده در پشت زمین را می‌پیماید.

 

وی ادامه داد: به علت آنکه خورشید منبع نقطه‌ای نور نیست و یک منبع پراکنده محسوب می‌شود، با تابیدن آن به زمین، در پشت زمین دو مخروط که یکی مخروط "بسته" (جمع شونده) سایه و دیگری مخروط "باز نیم‌سایه" است و با توجه به شکست نور خورشید در جو زمین و با عنایت به این خاصیت جو که طول موج قرمز را عبور می‌دهد،‌ درون مخروط سایه طول موج سایه حضور داشته و هنگام ماه گرفتگی، قرمزگرایی در تیرگی سطح ماه مشاهده می‌شود.

 

عتیقی اضافه کرد: بر اساس تقسیم‌بندی محقق فرانسوی "دانژن" رنگ ماه در هنگام خسوف از قرمز مایل به صورتی (بسیار روشن) تا قرمز جگری (قرمز بسیار تیره) متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه خورشیدگرفتگی از نظر علمی اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: هر چند در هر سال بین دو تا 5 خورشید گرفتگی وجود دارد، ولی افراد محدودی در زمین شاهد این رویداد جذاب هستند.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطر نشان کرد: در هنگاه ماه گرفتگی با وجود آنکه در هر ماه بین صفر تا 3 ماه گرفتگی را می‌توانیم شاهد باشیم، ولی ساکنان بیشتری از زمین شاهد این پدیده بوده؛ اما از نظر ارزش علمی با توجه به اینکه جرمی سد راه تابش ماه به سمت زمین نشده و بلکه سایه زمین بر روی ماه می‌افتد، ارزش به مراتب کمتری دارد.  

 

عتیقی با اشاره به زمان خسوف 5 مرداد ماه توضیح داد: این پدیده در ساعت 21 و 45 دقیقه با ورود ماه به نیم سایه زمین شروع می‌شود که در این زمان مشاهده تغییر نورانیت ماه با توجه به حساسیت پایین چشم انسان امکان پذیر نخواهد بود.

 

به گفته وی ماه در ساعت 22 و 53 دقیقه وارد سایه زمین شده که ابتدا گرفت جزئی مرحله اول را شاهد خواهیم بود و پس از آنکه به طور کامل در سایه زمین قرار گرفت، یک ساعت و 43 دقیقه سایه زمین را می‌پیماید و ساکنان زمین از جمله ایران شاهد گرفت کامل در این مدت خواهند بود.

 

وی افزود: پس از گرفت جزئی، در ساعت 3 و 58 دقیقه بامداد 5 مرداد 97 با خروج ماه از نیم‌سایه زمین این گرفت زیبا به پایان خواهد رسید.

 

سولماز شريفي بازدید : 52 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

وقتی برای اولین بار دیگران را می بینیم، حتی پیش از آنکه با آن ها شروع به صحبت کنیم، درباره ی احساس مان به آن ها تصمیم می گیریم و درمورد توانایی های آن ها قضاوت می کنیم. این قضاوت ها به صورت ناخودآگاه و گاهی در کسری از ثانیه شکل می گیرد. این همان قضاوت در نگاه اول یا برداشت اولیه است به بعدها به سختی می توان آن را تغییر داد. در اینجا به ۶ مورد از قضاوت هایی می پردازیم که دیگران در نگاه اول در مورد ما می کنند. این نکات را به خاطر داشته باشید چون می تواند به شما کمک کند در آشنایی های اول خود تأثیر گذار باشید.

 

۱- آیا قابل اعتماد هستید؟

قضاوت در نگاه اول‎

 

تنها یک دهم ثانیه زمان لازم است تا ذهن ما در مورد اعتماد به یک غریبه تصمیم گیری کند. دانشمندان دانشگاه پرینسون امریکا طی یک آزمایش به نکات جالبی پی بردند. آن ها به گروه اول تحقیق به مدت یک دهم ثانیه تصاویری از غریبه ها نشان دادند، اما گروه دوم فرصت نامحدودی برای تماشای عکس ها داشتند. اعضای هر دو گروه نظر خود را در مورد قابل اعتماد بودن یا نبودن افراد داخل تصاویر بیان کردند. جالب آنکه نظرات هر دو گروه یکسان بود.

 

بنابراین دوست جدیدتان قبل از آنکه چیزی بگویید ناخودآگاه در مورد اعتماد کردن به شما تصمیم می گیرد.

 

۲- چقدر مستعد رهبری هستید؟ 

 

خبرهای خوبی برای مردان طاس داریم! مردان طاس از نظر دیگران شخصیت بااراده ای دارند و از مهارت های مدیریتی و توانایی رهبری دیگران و محیط پیرامون خود برخوردارند. دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیای امریکا طی آزمایشی به این مسأله پی بردند. آن ها در این آزمایش به گروهی از داوطلبان شرکت در تحقیق تصاویری از مردان طاس و مودار نشان دادند. از نظر شرکت کنندگان آزمایش، مردان طاس جسورتر ، مقتدرتر، بلندقدتر و قوی تر بودند. با این حال، شرکت کنندگان سن آن ها را ۴ سال بیشتر از سن واقعی شان تشخیص داده بودند.

 

این مسأله در مورد مردانی صدق می کند که به طور کامل طاس هستند. مردانی که بخشی از موهایشان ریخته شامل این گروه نمی شوند. بنابراین اگر مردی که بخش هایی از موهایش را از دست داده بخواهد مقتدرتر به نظر برسد باید تمام موهایش را بزند.

 

۳- چقدر موفق هستید؟

 

اگر می خواهید این برداشت را از خود به وجود آورید که مرد موفقی هستید، لباسی بپوشید که کاملا اندازه ی بدن تان باشد. بهترین گزینه لباسی است که برای شخص شما دوخته شده باشد. دیگران به جزئیاتی مانند دوخت زیبا و دقیق لباس تان و اینکه چقدر در آن راحت به نظر می رسید توجه می کنند. آن ها با توجه به این نکته در مورد موفق بودن شما قضاوت می کنند. دانشمندانی از بریتانیا و ترکیه به این نکته پی بردند.

 

جالب آنکه زنانی که در محیط های کاری لباس های کوتاه با یقه های باز می پوشند در مقایسه با زنانی که اصول پوشش سازمانی را رعایت می کنند و لباس های محافظه کارانه تری می پوشند، کارکنان رده پایین تری به نظر می رسند. دانشمندان این مسأله را ناشی از این نکته می دانند که مردم از گذشته محافظه کارانه بودن زبان بدن را با قدرت مرتبط دانسته اند. درواقع نمایندگان ساختارهای حکمفرما بر جامعه همیشه لباس های موقر و سنگین به تن کرده اند.

 

۴- چقدر اعتماد به نفس دارید؟

 

شکل دست دادن هم از مواردی است که باعث می شود دیگران قضاوت مناسبی درباره ی شما داشته باشند. روانشناسان معتقدند دست دادنی مناسب محسوب می شود که کاملا قدرتمند، نه خیلی طولانی یا سریع و با نگاه به چشمان طرف مقابل خود انجام شود.

 

وقتی قدرتمند و در حالی که کف دست شخص مقابل را محکم گرفته اید دست می دهید، این حالت نشانه ی اقتدار و میل به تسلط یافتن قلمداد می شود و به این نکته اشاره دارد که رقیب خطرناکی هستید. وقتی خیلی سست دست می دهید، این پیام را می دهید که علاقه ای به برقراری ارتباط ندارید و شخص کم اراده ای هستید. وقتی خیلی سریع دست می دهید یعنی می خواهید هر چه زودتر به این کار پایان دهید و این مسأله حاکی از ناآرامی و احساس تردید شما نسبت به خودتان است. اگر می خواهید نگرش منحصر به فرد خود را نشان دهید و اعتماد دیگران را جلب کنید، با هر دو دست خود با طرف مقابل خود دست دهید. با این کار به عنوان شخصی خوش مشرب و صادق در یاد دیگران خواهید ماند.

 

۵- چقدر وظیفه شناس هستید؟

 

تناسب و وضعیت کفش ها در شغل و زندگی شخصی شما تأثیرگذار است. وقتی کفش هایتان کثیف و کهنه است، شخص مقابل با خود فکر می کند کسی که به کفش هایش اهمیت نمی دهد حتما به او هم اهمیت نخواهد داد. به علاوه در موقعیت های کاری، کفش های شما در تصمیم گیری دیگران برای همکاری با شما تأثیرگذار هستند.

 

کفش ها می توانند اطلاعات زیادی را درباره ی سن، موقعیت اجتماعی، میزان درآمد و حتی ثبات عاطفی ما بیان کنند. این نکته طی یک آزمایش علمی در دانشگاه کانزاس امریکا کشف شد. روانشناسان تصاویر زیادی از کفش های افرادی را به دانشجویان نشان دادند و از آن ها خواستند درباره ی ویژگی های صاحبان کفش ها قضاوت کنند. دانشجویان کفش های کلاسیک و تمیز (حتی اگر نو نبودند) را متعلق به افرادی وظیفه شناس و بامسئولیت می دانستند. از نظر آن ها کفش های شیک و گران قیمت نشان دهده ی مقام و استواری بود. دانشجویان معتقد بودند صاحبان کفش های براق و غیرمتعارف افراد برونگرایی هستند. از نظر آن ها کفش های نو، مطابق آخرین مد روز و خیلی بزرگ متعلق به کسانی بود که مضطرب بودند، میل زیادی به تحت تأثیر قرار دادن دیگران داشتند و نسبت به ظاهر خود وسواس داشتند.

 

۶- چقدر ماجراجو هستید؟

 

دیگران نه تنها شما را از روی ظاهرتان بلکه از روی نحوه ی حرکت کردن تان هم ارزیابی می کنند. در آزمایش محققان دانشگاه دورهام بریتانیا، دانشجویان شرکت کننده در تحقیق فیلم هایی از نحوه ی راه رفتن افراد مختلفی را تماشا کردند و از آن ها خواسته شد نظر خود را درباره ی ویژگی های شخصیتی آن افراد بیان کنند.

 

طبق اظهار نظر شرکت کنندگان پژوهش، وقتی نحوه ی راه رفتن پرانرژی و قاطعانه باشد، نشان دهنده ی برونگرایی، میل به ماجراجویی و ثابت قدم بودن شخص است. چنین افرادی همیشه چیزی که به دنبال آن هستند را به دست می آورند اما گاهی سرد و ارتباط ناپذیر به نظر می رسند. بنابراین اگر معمولا به سرعت راه می روید، بهتر است که سرعت را خود را کمتر کنید و خود را با سرعت همراه تان هماهنگ کنید.

 

کسانی که آرام تر راه می روند و سرشان همیشه رو به پایین است، از نظر دیگران افرادی کم حرف، منفعل و خجالتی هستند. افرادی که شکل راه رفتن شان نامنظم است، اشخاص ناآرامی به نظر می رسند. بنابراین اگر می خواهید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید شانه هایتان را عقب دهید و صاف و بااعتماد به نفس راه بروید.

 

قضاوت هایی که در چند ثانیه ی اولیه ی ملاقات با دیگران درباره ی آن ها می کنیم می تواند اشثباه باشد. کسانی که آهسته راه می روند در مقایسه با کسانی که به سرعت قدم بر می دارند، لزوما علاقه ی کمتری به سفر کردن ندارند. با این حال، زمانی که برای ملاقات مهمی آماده می شوید مراقب پیام هایی که بدن و ظاهر شما ناخودآگاه به شخص مقابل تان ارسال می کند باشید.

 

منبع: rooziato.com

 

سولماز شريفي بازدید : 42 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

گوشی شما برای داشتن عملکردی مناسب، نیاز به میزان مناسبی فضای خالی دارد

 

سرعت گوشی های اندرویدی بنا به دلایل مختلف ممکن است افت کند. در این مطلب 10 راهکار مهم برای افزایش سرعت گوشی ارائه شده است. همراه ما باشید.

نگران کند بودن گوشی اندرویدی خود نباشید. دستگاه شما خواه از زمان خرید کند بوده و یا به مرور زمان کند شده باشد، با رعایت برخی نکات می تواند مثل گذشته عمل کند. در ادامه راهنمای کامل افزایش سرعت گوشی در اختیار شما قرار می گیرد.

 

1- مشکل را شناسایی کنید

اولین اقدامی که باید انجام دهید، پیدا کردن علت مشکل است؛ مشکل شما یک اپلیکیشن، چند اپلیکیشن و یا خود سیستم است؟

اپ Trepn Profiler در لحظه بار پردازنده در هسته­‌های مختلف، حجم استفاده شده اینترنت خط و WiFi و بسیاری موارد دیگر را به شما نشان می­‌دهد.

Trepn همچنین می­‌تواند پروفایل­‌های ویژه برنامه‌ها یا سیستم را تولید کند و شامل متدهای مختلفی برای نمایش داده­‌های انباشته شده است. شما همچنین می­‌توانید داده­‌های پروفایل خود را برای مشاهده و تجزیه و تحلیل آفلاین ذخیره کنید.

 

2- کمی فضای خالی ایجاد کنید

عکس­‌هایی که گرفته اید و یا برنامه‌­هایی که نصب کرده اید، می­‌توانند روی گوشی شما تاثیر بگذارند. گوشی شما برای داشتن عملکردی مناسب، نیاز به میزان مناسبی فضای خالی دارد.

می­‌توانید در بخش Storage در تنظیمات، از میزان فضای خالی در گوشی خود مطلع شوید. یکی از آسان­‌ترین روش­‌ها برای خالی کردن فضا، بستن برنامه‌ها و حذف کردن برنامه‌های غیرضروری است.

 

روش­‌های دیگری نیز برای افزودن فضای خالی وجود دارد. فایل­‌هایی که دانلود کرده اید احتمالا هنوز ذخیره هستند و می­‌توانند حذف شوند.

بسیاری از برنامه­‌هایی که نصب کرده­‌اید، از داده­‌های ذخیره شده (data caches) برای سرعت بخشی به عملیات­‌ها استفاده می­‌کنند. این موضوع در برخی موارد می­‌تواند موثر باشد. اما در صورتیکه شما فضای کمی داشته باشید، می­‌توا‌ند بازدهی را پایین بیاورد.

 

همچنین می­‌توانید هر برنامه‌­ای را که از پیش نصب کرده‌­اید اما از آن استفاده نمی‌­کنید، غیرفعال کنید. در صورتی که شما اندروید خود را روت کرده باشید، در واقع می­‌توانید از این برنامه‌­ها خلاص شوید، اما اگر این کار را نکرده باشید، می­‌توانید در قسمت App Properties این برنامه­‌ها را غیر فعال کنید تا از استفاده آن­‌ها از فضای گوشی خود جلوگیری کنید.

 

یک روش ساده و سریع برای افزایش سرعت دستگاه این است که آن را Restart کنید

 

3- ویجت­‌ها را حذف کنید

ویجت­‌ها سهم قابل توجهی از فضای گوشی را اشغال می­‌کنند. اگر ویجت­‌هایی دارید که ضروری نیستند، آن­ها را حذف کنید.

هیچ ضرری در داشتن تعدادی ویجت فعال وجود ندارد، اما اگر تعداد زیادی از آن­‌ها را در آن واحد اجرا کنید، سرعت گوشی پایین می آید. پس سعی کنید پراستفاده‌­ترین آنها را انتخاب کنید تا باعث افزایش سرعت گوشی خود شوید.

 

4- انیمیشن‌­های غیرضروری و اضافی را حذف کنید

بسته به نوع  لانچر اندروید که استفاده می­‌کنید، ممکن است با انیمیشن‌­ها و یا جلوه­‌های ویژه مختلفی مواجه شوید. آن­‌ها ممکن است فوق العاده به نظر برسند اما می‌توانند باعث کاهش سرعت گوشی شما شوند (تماشا کنید: معرفی بهترین لانچرهای اندرویدی).

در قسمت Launcher’s Settings، بررسی کنید که آیا می­‌توانید قسمت­های غیرضروری را حذف کنید یا خیر. همچنین می­ توانید یک Speed Boost به دست بیاورید.

 

5- برنامه­‌ها را ببندید و RAM را خالی کنید

برنامه‌­هایی که چند کار را همزمان انجام می‌­دهند، استفاده از ابزارهای مختلف را ساده می‌­کنند، اما می‌­توانند روی سرعت اجرا تاثیر بگذارند. شما می­‌توانید هر کدام از این برنامه‌­ها را که از آن استفاده نمی­ کنید، با استفاده از لیست برنامه­‌های در حال اجرا به سرعت ببندید؛ دکمه Home را فشار داده و آن را نگه دارید و برنامه­‌هایی را که می­‌خواهید از آن­ها خارج شوید، به سمت بیرون بکشید.

 

6- دستگاه خود را ریستارت کنید

یک روش ساده و سریع برای افزایش سرعت دستگاه این است که آن را Restart کنید. این کار می­ تواند داده­‌های ذخیره شده را پاک کند، کارهای غیرضروری را متوقف کند و باعث شود گوشی شما دوباره به خوبی کار کند.

فقط دکمه Power را نگه دارید، گزینه Restart و سپس Ok را انتخاب کنید.

 

بی‌­دقتی در روند روت کردن گوشی می­‌تواند باعث خرابی سیستم عامل شود

 

7- از به روز بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید

آیا به نوتیفیکیشن به روزرسانی دستگاه خود توجه می­‌کنید؟ به روزرسانی‌­های دستگاه همیشه برای ویژگی­‌های جدید نیست، در اکثر موارد حاوی رفع اشکالات و بهبودهای عملکردی است که می‌­تواند به میزان قابل توجهی سرعت عمل دستگاه شما را افزایش دهد.

مطمئن شوید دستگاه شما همیشه با آخرین نسخه موجود به روز رسانی شده باشد. ممکن است همیشه برای یک دانلود پرحجم آماده نباشید، اما این موضوع را برای همیشه فراموش نکنید.

 

8- عمیق‌­تر بررسی کنید

شما می­‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس باتری، برنامه­‌هایی را که مقدار زیادی از باتری را مصرف می­‌کنند، شناسایی کنید.

همچنین می­‌توانید به میزان RAM استفاده شده در قسمت تنظیمات > برنامه­‌ها (یا مدیریت برنامه‌­ها) نظارت داشته باشید.

 

9- گوشی خود را روت کنید

با دستگاه روت شده، آزادی بیشتری در نصب ROMهای پاک­‌کننده که می­‌توانند پردازنده را اورکلاک (Overclock) کنند، خواهید داشت و در نهایت شاهد افزایش سرعت گوشی خود خواهید بود.

به خاطر داشته باشید که این روش ها بدون ریسک نیستند. روت کردن دستگاه پروسه پیچیده‌­ای است. بی‌­دقتی در روند روت کردن گوشی می­‌تواند باعث خرابی سیستم عامل شود، اما مزایای این­‌کار بیش از ریسک­‌های آن است.

 

10- گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

این آخرین راه­‌حلی است که باعث صرفه جویی زمانی می شود، اما باید توجه داشته باشید که با این اقدام، تقریبا همه­‌چیز از دست می رود. این کار موجب حذف بیت­‌های مبهم باقی­‌مانده در دستگاه و کدهای معیوبی می شود که باعث افت عملکرد دستگاه شده است.

 

در این روش، تمام اطلاعات خود را از دست می دهید؛ اما اگر از پیشنهادات دیگر خسته شده اید و هنوز از سرعت گوشی خود رضایت ندارید، ممکن است زمان اقدامات جدی‌تر رسیده باشد.

اول از همه شما باید یک نسخه پشتیبان (backup) تهیه کنید و سپس گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

 

منبع:click.ir

سولماز شريفي بازدید : 61 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

فراموش کردن پسورد اینستاگرام

 

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید؛ اینستاگرام راه‌حل بسیار آسانی به شما ارائه می‌کند که به کمک آن قادر خواهید بود اکانت خود را بازیابی کرده و مجددا وارد حسابتان شوید. با ما همراه باشید.

 

 مدیریت پسورد اینستاگرام

 

اگر از برنامه مدیریت پسورد استفاده نمی‌کنید، باید گفت که پسوردهای پیچیده به‌راحتی فراموش شده و خیلی سخت در ذهن کاربر باقی می‌مانند. اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید، قادر نخواهید بود که دقیقا همان رمز را بازیابی کنید اما کافی است که اکانت خود را با تغییر پسورد قبلی و ایجاد یک پسورد جدید، ریکاوری کرده و مجددا بازیابید.

 

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید و یا شخصی بدون اجازه شما رمزتان را تغییر داده است، اینستاگرام روش بسیار ساده‌ای به شما ارائه می‌دهد که قادر خواهید بود پسورد خود را بازیابی کنید. در واقع تغییر پسورد اینستاگرام کمی با این مسئله تفاوت دارد؛ تعویض پسورد زمانی اتفاق می‌افتد که رمز فعلی خود را به خاطر داشته باشید و تنها بخواهید آن را با یک پسورد جدید، عوض کنید.

 

پسورد خود را از روی وبسایت ریست کنید

به وبسایت اینستاگرام مراجعه کرده و روی Login In که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

 

فراموشی پسورد اینستاگرام

 

در صفحه بعد، در زیر کادر Log In روی لینک Forgot Password کلیک کنید.

 

پیدا کردن پسورد اینستاگرام

 

در این قسمت نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده‌اید، وارد کنید. پس از عبور از مرحله بررسی امنیت روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

 

در این مرحله ایمیلی به آدرسی که قبلا در سایت وارد کردید، ارسال خواهد شد که حاوی یک لینک برای ریست کردن پسورد شما خواهد بود. هرگاه این پیغام را دریافت کردید، روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

 

پسورد جدید خود را وارد کنید. در کادر بعدی نیز جهت تایید پسورد، مجددا رمز جدید را وارد کنید و سپس روی Reset Password کلیک کنید.

 

 

در این مرحله قادر خواهید بود که با اکانت خود در اینستاگرام وارد شده و به فید اینستاگرام خود هدایت خواهید شد.

 

پسورد خود را با استفاده از اپلیکیشن ریست کنید

ریست کردن پسورد از روی اپلیکیشن اینستاگرام نیز بسیار ساده است. ما این آموزش را برای نسخه اندروید منتشر کردیم اما باید گفت که این روش به‌ خوبی روی آیفون و یا آیپد نیز جواب خواهد داد.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل خود باز کرده و در صفحه ورود، روی لینک Get Help Signing In کلیک کنید.

 

 

در این قسمت نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده‌اید، وارد کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

در این قسمت سه گزینه برای انتخاب وجود دارد: اینکه اینستاگرام برای شما از طریق ایمیل، یک پیغام ارسال کند، یا به‌واسطه SMS یک پیام بفرستد و یا از طریق وارد شدن به اکانت فیسبوک (البته اگر قبلا آن را تنظیم کرده باشید) این کد را دریافت کنید. در ادامه آموزش، ما ارسال پیام از طریق ایمیل را بررسی خواهیم کرد اما روش ارسال پیام با SMS نیز بسیار مشابه با ایمیل بوده و اگر آن را انتخاب کنید، یک کد برای شما فرستاده خواهد شد که با تایپ آن در اپلیکیشن، قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به پسورد جدید را انجام داده و وارد اکانت خود شوید.

 

 

پس از انتخاب گزینه ارسال پیام از طریق ایمیل، پیامی به آدرس ایمیلی که قبلا در اپلیکیشن وارد کرده‌اید، دریافت خواهید کرد.

 

 

در پیغامی که به‌واسطه ایمیل دریافت کرده‌اید روی گزینه {Login In As {Username کلیک کنید. همچنین قادر خواهید بود که روی لینک  Reset Your Instagram Password کلیک کنید. در واقع هر دو روش، شما را به صفحه ریست پسورد هدایت خواهد کرد.

 

 

حال رمز جدید خود را تایپ کنید (در نظر داشته باشید که آن را از نظر امنیت، قوی انتخاب کنید) و سپس بر روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

 

 

در این مرحله قادر هستید که با اکانت خود در اینستاگرام وارد شوید و به فید اینستاگرام خود هدایت خواهید شد.

 

منبع:mag.plaza.ir

سولماز شريفي بازدید : 48 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

مصرف داروی والسارتان ممکن است باعث شکستگی بافت ماهیچه‌ی استخوانی شود 

 

قرص والسارتان (Valsartan) از داروهای ضد فشار خون است که به گردش بهتر خون در رگ‌ها کمک کرده و از بروز سکته در افراد مبتلا به پرفشاری خون پیشگیری می‌کند. در مواردی این دارو برای بهبود روند درمان بیماران با نارسایی قلبی هم تجویز می‌شود.

 

توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید. بر همین اساس مصرف آن ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد.

سکته قلبی و یا مغزی از عوارض ناخوشایند فشار خون بالا است. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند افراد با سابقه سکته و همچنین افراد در سنین بالا به طور مرتب فشار خود را اندازه‌گیری و در صورت نیاز به درمان از داروهای کنترل‌کننده فشار خون در این زمینه استفاده کنند. قرص والسارتان از داروهای کاهنده فشار خون است

 

مقدار و نحوه مصرف قرص والسارتان

میزان دقیق مصرف این دارو برای هر فرد متفاوت بوده و حتما باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول به منظور کاهش فشار خون در بزرگسالان مقدار 80 تا 160 میلی‌گرم از دارو یک بار در روز مصرف می‌شود. معمولا بین ۲ تا ۴ هفته زمان لازم است تا فشار خون شما تحت کنترل در بیاید.

الف) نارسایی قلبی (كلاس II-IV بر اساس طبقه‌بندی انجمن قلب نیویورك). 

بزرگسالان: شروع با دوز 40 میلی گرم خوراكی دو بار در روز و افزایش آن بر اساس تحمل بیمار به 80 میلی گرم دو بار در روز تا حداكثر 160 میلی‌گرم دو بار در روز. 

ب) فشار خون. 

بزرگسالان: شروع با دوز 80 میلی گرم به‌صورت تك درمانی در افرادی كه دچار كاهش حجم نیستند. در این صورت فشار خون باید در عرض دو تا چهار هفته كاهش یابد. در صورت ضرورت كاهش بیشتر در فشار خون دوز دارو می‌تواند به 320 - 160 میلی گرم در روز افزایش یابد یا دیورتیك اضافه گردد (اضافه نمودن دیورتیك اثر بیشتری از افزایش دوز بیشتر از 80 میلی گرم خواهد داشت). دوز معمول 320 - 80 میلی گرم در روز می‌باشد.  

پ) كاهش موارد قلبی - عروقی مرگ ناشی از MI در بیماران مبتلا به نارسایی یا اختلال عملكرد بطن چپ. 

بزرگسالان: شروع دوز 20 میلی گرم خوراكی دو بار در روز هر چه سریع تر در دوازده ساعت اول و افزایش آن به دوز 40 میلی گرم دو بار در روز طی هفت روز و در نهایت افزایش آن به دوز 160 میلی گرم دو بار در روز بر حسب تحمل بیمار. 

 

بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن دست و پا از عوارض مصرف داروی والسارتان است

 

منع مصرف والزارتان

کلیه داروهای مهار کننده رنین- آنژیوتانسین ممکن است به جنین آسیب جدی وارد کنند و حتی احتمال مرگ جنین نیز وجود دارد. بنابراین مصرف کنندگان این گروه از داروها در صورت تشخیص حاملگی باید فورا دارو را قطع کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا داروی والسارتان در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر؛ نباید در دوره مصرف این دارو، به نوزاد خود شیر دهید.

 

داروی والسارتان یا دیووان را به کودکان زیر ۶ سال ندهید.

اگر دیابت دارید، داروی مورد نظر را به همراه داروهایی که حاوی آلیسکیرن aliskiren هستند (Amturnide, Tekturna, Tekamlo, Valturna)، مصرف نکنید.

 

در موارد نادری، مصرف داروی والسارتان ممکن است باعث شکستگی بافت ماهیچه‌ی استخوانی شود و باعث نارسایی کلیوی گردد. در صورتی که درد ماهیچه‌ای که منشاء آن مشخص نیست دارید، یا حساس شده و یا احساس ضعف دارید، خصوصاً اگر این علائم به همراه تب، خستگی غیر معمول، و ادرار تیره‌رنگ باشد، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

 

قرص والسارتان از داروهای ضد فشار خون است که به گردش بهتر خون در رگ‌ها کمک کرده 

 

عوارض جانبی والسارتان

و در آخر از عوارض جانبی قرص والسارتان بدانید که این قرص ممکن است مشکلات زیر را به وجود بیاورد:

مشاهده ادرار خونی

مشاهده عرق سرد

احساس گیجی

کم شدن تعداد دفعات دفع نرمال ادرار

ایجاد مشکل تنفسی

احساس سرگیجه, غش و سبکی سر به هنگام نشستن و خوابیدن  و سردرد

احساس تشنگی زیاد

نا منظمی در ریتم و ضربان قلب

بی اشتهایی

کمر درد و پهلو درد و همچنین درد شکم و معده  و دردها و انقباضات عضلانی

احساس تهوع

احساس عصبانیت

بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن دست و پا و لب

ایجاد ورم درصورت, انگشتان و همینطور پایین پا و دهن

احساس ضعف و خستگی غیر طبیعی

ایجاد استفراغ

به وجود آوردن افزایش وزن

دچار تب و لرز شدن

احساس گرفتگی صدا

دچار گلو درد شدن

ایجاد مشکل در خوردن و نفس کشیدن

مشاهده رنگ ادرار تیره و مدفوع روشن

زرد شدن رنگ چشم و پوست

ایجاد اسهال

دچار تاری دید شدن

پیدا کردن علایم سرما خوردگی و علایم  آنفولانزا  و ایجاد سرفه

ایجاد مشکل در حرکت

ریزش مو پیدا کردن

احساس نازک شدن تارهای مو

درد و  ورم و قرمز شدن مفصلها

درصورت مشاهده تک تک این علایم به همراه مصرف قرص والسارتان حتما به پزشک مراجعه کنید و با تجویز خود شروع به مصرف این دارو نکنید.

 

داروی والسارتان یا دیووان را به کودکان زیر ۶ سال ندهید

 

نکات مهمی که قبل از مصرف والسارتان باید رعایت کرد

اگر نسبت به والسارتان حساسیت دارید، از داروی دیووان استفاده نکنید.

برای اطمینان از اینکه مصرف داروی والسارتان برای شما خطراتی در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:

بیماری کلیوی (یا اگر تحت دیالیز هستید)؛

بیماری کبدی؛

بیماری قلبی، به جز در مواردی که برای آن داروی والسارتان را مصرف می‌کنید؛

اگر تحت رژیم غذایی کم‌نمک هستید؛

اگر آب بدنتان را به میزان زیادی از دست داده‌اید؛

اگر تاکنون نسبت به هر گونه داروی فشار خون، واکنش آلرژیکی نشان داده‌اید؛

 

داروی والسارتان افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند بلکه آن را کنترل می‌نماید

 

تداخلات دارویی والزارتان

CYP2C9 را مهار می کند. 

والزارتان باعث افزایش اثر داروهای زیر می گردد: 

داروهای مهار کننده ACE، آمی فوستین، داروهای ضد فشار خون، هیدروکلروتیازید، لیتیم، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ریتوکسی مب، سدیم فسفات. 

 

داروهای زیر اثر والزارتان را افزایش می دهند: 

آلفوزوسین، دیازوکساید، الترومبوپگ، اپلرنون، هیدروکلوتیازید، مهار کننده های منوآمینو اکسیدان، پنتوکسی فیلین، مهارکننده های فسفودی استراز 5، نمک های پتاسیم، آنالوگهای پروستوسیکلین، تولواپتان، تری متوپربم. 

 

داروهای زیر ممکن است اثر والزارتان را کاهش دهد: 

متیل فنیدات(ریتالین)، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، یوهمبین.

 

توصیه های دارویی والزارتان

از مصرف این دارو با گیاهان زیر پرهیز کنید: 

شیرین بیان، جین سینگ، زنجبیل، کولا

 


سولماز شريفي بازدید : 35 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

بیوگرافی فرنوش شیخی‎

 

فرنوش شیخی در ۲۳ ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۹ خورشیدی در شهر سرسبز گرگان به دنیا آمده است.

 

وی لقب بهترین سرعتی زن والیبال ایران را داراست و همچنین بهترین دفاع روی تور بانوان ایران است.

 

فرنوش شیخی در مسابقات مالدیو که مرحلهٔ اول مقدماتی قهرمانی جهان بود به همراه سودابه باقر پور دیگر ملی پوش ایران به عنوان برترین بازیکن پست خود یعنی دفاع روی تور شد.

 

هم اکنون او برای باشگاه بانک سرمایه بازی می‌کند و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر بانوان در سال ۹۵–۹۶ رسیده است.

 

ازدواج فرنوش شیخی با کاوه رضایی‎

  

اتفاق جالب توجه در خصوص این والیبالیست این است که او ابتدا ورزش هندبال را انتخاب کرد و در ادامه با انتخاب فوتبال درون دروازه قرار گرفت و در نهایت با انتخاب والیبال به عنوان ورزش موردعلاقه‌اش به تیم ملی رسید.

 

شماره ۱۶ تیم ملی ایران که علاقه خاصی به شماره ۱۴ دارد، در خصوص دلیل انتخاب این شماره پیراهن گفته:

 

به شماره ۱۴ علاقه زیادی داشتم ولی اون زمان این شماره مخصوص یکی از بزرگان تیم ملی بود من هم به مناسبت اینکه در ۱۶ سالگی به تیم ملی دعوت شدم شماره پیراهنم رو ۱۶ انتخاب کردم. 

 

وی در تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۷ با کاوه رضایی فوتبالیست و بازیکن شارلوآی بلژیک ازدواج کرد. مراسم ازدواجشان در اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه برگزار شد.

 

سولماز شريفي بازدید : 33 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

مهم نیست که در کجای جهان زندگی می کنید، زیبایی در هر کشوری طرفدار دارد، می خواهد این زیبایی زدن یک رژ لب قرمز باشد یا ریملی روی چشم ها... البته زیبایی در مناطق مختلف جهان معانی گوناگونی دارد. به عنوان مثال مدل آرایشی که در فرانسه جذابیت دارد، ممکن است در آمریکا طرفداری نداشته باشد. اگر دوست دارید بدانید که مدل های محبوب آرایشی در نقاط مختلف جهان چیست، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

  

آمریکا: رنگ های بولد+ مژه های بلند

آرایش محبوب زنان کشور‌های مختلف جهان

 

در آمریکا آرایش جسورانه طرفداران زیادی دارد، به عنوان مثال آمریکایی ها از سایه های رنگی مانند آبی و بنفش استفاده می کنند یا خطر چشم های بلند و پهن می کشند. برای رژ لب نیز از رنگ هایی چون قرمز، نارنجی و جیگری استفاده می کنند. اما چیزی که برایشان از همه چیز مهم تر است، بلندی و پر پشتی مژه هایشان می باشد به طوری که اکثرا از مژه مصنوعی استفاده می کنند.

 

به گفته آنها: «یکی از ساده ترین کارها برای این که چشمانی جذاب داشته باشیم، استفاده از مژه مصنوعی ست. با ریمل، در کمترین زمان، زیبایی چشم ها را دوچندان می کنیم. علاوه بر آن، هر رنگ رژی در کنار مژه های بلند، زیبا به نظر می رسد.»

  

برزیل: چهره طبیعی+رژ لب بولد

 

برزیلی ها چهره های بدون آرایش را ترجیح می دهند البته بحث لب ها جداست. اگر چه آنها صورت شان را آرایش نمی کنند اما از رژ لب هایشان نمی گذرند. رژ لب هایی به رنگ های بولد مانند قرمز یا جیگری... تنها لوازم آرایشی ست که آنها را به سمت خود می کشاند.

  

کانادا: ابروهای پرپشت و لب های طبیعی و مات

 

مهم نیست که ابروهای کانادایی ها چه فرمی دارد، آنها از برداشتن ابروهایشان می پرهیزند. در واقع هر چه مدل ابرو برای آنها طبیعی تر و دست نخورده تر باشد، زیباتر است، البته آنها از ژل های مژه برای خوش فرم نگهداشتن ابروهایشان نیز استفاده می کنند.

 

یکی دیگر از چیزهایی که کانادایی ها به زیبایی آن را می شناسند، رژهای مات است. داشتن لب هایی به رنگ طبیعی از نظر آنها جذاب تر از لب های قرمز است. البته آنها برای جذاب تر کردن لب هایشان از برق لب نیز استفاده می کنند.

 

انگلستان: کرم پودر طبیعی

 

در انگلستان، کرم پودر و هایلایترها طرفداران زیادی دارد اما آرایشگران سعی می کنند که رنگ های طبیعی تر را انتخاب کنند، حتی اگر مشتریان شان چیزی غیر از این بخواهند. به بیان دیگر مردم انگلستان آرایش طبیعی را می پسندند. داشتن پوستی صاف و درخشنده برای آنها از هر چیز دیگری مهم تر است.

  

هند: آرایش غلیظ+چشم های اسموکی+خط لب

 

زمانی که در مورد آرایش مورد علاقه هندی ها تحقیق کردیم، متوجه شدیم که آنها عاشق آرایش غلیظ هستند. چشم های اسموکی، خط چشم های کشیده، کرم پودر، هایلایتر، خط لب و رژ لب های بولد و براق از محبوب ترین مدل های آرایشی هندی ها می باشند.

 

هندی ها دوست دارند که چیزهای جدید را امتحان کنند. آنها در مقایسه با چند سال قبل، بیشتر به سمت آرایش، به خصوص آرایش غلیط، روی آوردند. به نظر ما شبکه های اجتماعی در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

  

استرالیا: آرایشی مناسب فصل

 

استرالیایی ها در آرایش انعطاف پذیرند. آنها دوست دارند که مدهای روز را دنبال کنند و خودشان را با محیط اطراف شان وفق دهند. به عنوان مثال در فصل های سرد سال، آرایش خشک و گرم و در فصل های گرم آرایش های روشن، براق و سرد را می پسندند.

  

امارات متحد عربی: ابروهای پر پشت+ مژه

 

زنان اهل دبی به آرایش اهمیت زیادی می دهند. آنها دوست دارند که آخرین ترندهای آرایشی را دنبال کنند. این روزها اما مدل آرایش طبیعی، به عنوان مثال ابروهای پر پشت و رژ لب های بی رنگ، برای آنها جذاب تر از همیشه شده است. البته این موضوع در مورد ریمل صدق نمی کند. در واقع آنها ریمل زیاد را عضوی جدایی ناپذیر از آرایش صورت شان می دانند.

  

ژاپن: هایلایتر و رژ لب قرمز

 

ژاپنی ها به گونه های براق اهمیت زیادی می دهند. از این رو آنها از هایلایترها برای روشن تر کردن گونه هایشان استفاده می کنند. زمانی که از آنها در مورد آرایش روزانه شان سوال کردیم، در پاسخ به کرم پودر، ابروهای پر پشت و رژ لب براق اشاره کردند. البته این در مورد آرایش معمولی و روزمره شان است. در مواقع دیگر مانند میهمانی ها، از هایلایتر و رژ لب های بولدترو پر رنگ تر استفاده می کنند.

  

مکزیک: رژ لب های بولد+ ریمل

 

رژ لب هایی که باعث بولد شدن لب ها می شود، مانند رنگ های براق یا قرمز، به همراه مقدار زیادی ریمل، از مدل های آرایشی مورد علاقه مکزیکی هاست. در کنار این موارد، آنها به ابروهایشان نیز اهمیت زیادی می دهند. به عنوان مثال آنها را با سایه یا مداد ابرو پر رنگ می کنند یا به کمک ژل های ابرو به آنها حالت می دهند.

  

فرانسه: پوست صاف و براق

 

داشتن پوستی صاف و براق در همه جای دنیا محبوبیت دارد. زنان فرانسوی نیز به پوست صورت شان اهمیت زیادی می دهند. آنها از شیوه های خانگی و طبیعی برای رسیدگی به پوست شان استفاده می کنند. به همین دلیل است که پرایمر، فونداسیون و کرم های بی بی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

منبع: برترین ها

 

سولماز شريفي بازدید : 29 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوریلا گلس 6
شرکت "کورنینگ"(Corning) آخرین فناوری خود برای حفاظت از صفحه نمایش موبایل را با نام "Gorilla Glass ۶" معرفی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شیشه‌های سخت، مدتها است که برای محافظت از گوشی‌ها در برابر افتادن بر روی زمین استفاده می‌شوند، اما معمولا تنها یک بار جوابگو خواهند بود.

 

همه ما کاربرانی را دیده‌ایم که تقریبا به طور میانگین هفته‌ای یک بار گوشی از دستشان به زمین می‌افتد. بنابراین فناوری جدید "گوریلا گلس" به این افراد کمک می‌کند.

 

شرکت کورنینگ اکنون "Gorilla Glass ۶" را معرفی کرده و ترکیب محصول خود را تغییر داده است تا پس از چند بار سقوط، همچنان سالم باقی بماند و نشکند.

 

این فناوری در آزمایشات توانسته به طور متوسط از ۱۵ سقوط متوالی بر روی یک سطح سخت و از ارتفاع ۱ متری سربلند بیرون بیاید.

 

این مقاومت، دو برابر فناوری قبلی یعنی "Gorilla Glass ۵" است و گفته می‌شود مقاومت بیشتری نسبت به محصولات سایر رقبای این شرکت دارد.

 

پیشرفتی که در این نسخه حاصل شده، شامل فرایند مبادله یونی است که در آن یون‌های بزرگ صفحه گوشی در دمای بالا به تنگی در کنار هم قرار داده می‌شوند.

 

همچنین انتظار می‌رود که نسخه ۶ توانایی ایستادگی در برابر سقوط از ارتفاع بالاتر را نیز داشته باشد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوریلا گلس 6

 

با این حال، شرکت سازنده می‌گوید مقاومت در برابر خراش در این نسخه، مثل نسخه قبلی  است، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که صفحه نمایش گوشی شما پس از سقوط هم بدون خط و خش باشد.

 

این شیشه هم‌اکنون در حال تولید است و چند مشتری نیز در حال تست آن هستند. اگرچه ممکن است تا چند ماه آتی روی تلفن‌های همراه تعبیه نشود.

 

شما احتمالا نسخه جدید کورنینگ را تا سال ۲۰۱۹ روی گوشی‌های هوشمند نخواهید دید و در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال آینده استفاده خواهد شد.

 

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای پشت شیشه‌ای، صفحه نمایش‌های منحنی و یا هر دو هستند و قدرت و مقاومت شیشه این گوشی‌ها روی دوام کلی آنها تاثیر می‌گذارد.

سولماز شريفي بازدید : 22 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

علت اصلی ریزش ابروها همراه با افزایش سن برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست‎

 

نقش ابرو در صورت خانم ها آنقدر مهم و برجسته است که آنها خودشان را به هر دری می زنند تا بتوانند ابروهایی پرپشت و طبیعی داشته باشند. معمولا بیشتر خانم ها در دوران نوجوانی و جوانی ابروهای خوب و نسبتا پرپشتی دارند اما با افزایش سن و پاگذاشتن به دوران میانسالی، ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود…

 

خیلی ها این مشکل را به اختلالات هورمونی و خیلی های دیگر هم آن را به برداشتن نادرست یا رنگ کردن مداوم نسبت می دهند. برای اینکه بدانیم دلیل واقعی ریزش ابروها یا کم پشت شدن آنها با افزایش سن چیست پای صحبت های دکتر طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشستیم.

 

علت اصلی ریزش ابروها با افزایش سن چیست؟

علت اصلی ریزش یا کم پشت شدن ابروها همراه با افزایش سن در عامه خانم هایی که از بیماری یا ناراحتی خاصی رنج نمی برند، برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست. به طوری که معمولا دخترخانم های نوجوان و جوان ابروهای خوب و پرپشتی دارند اما به مرور زمان حجم ابروهای آنها کم می شود تا جایی که خیلی از خانم ها پس از رسیدن به سن سالمندی دیگر ابروی چندانی برایشان باقی نمی ماند.

 

آیا منظورتان از برداشتن نادرست ابروها استفاده از موچین برای این کار است؟

دقیقا همین طور است! معمولا خانم ها برای برداشتن و تمیز کردن ابروهای خود از موچین استفاده می کنند و کار نازک کردن و مدل دادن به ابروهایشان را هم توسط موچین انجام می دهند. گاهی با استفاده از موچین، تنها ساقه مو خارج نمی شود بلکه در ریشه یا فولیکول مو هم یک خونریزی میکروسکوپی اتفاق می افتد و همین خونریزی می تواند باعث فیبروز شدن یا مردن ریشه مو شود. در این صورت ریشه موهای ابرو از کار می افتند و دیگر به صورت ساقه از پوست قسمت ابروها بیرون نمی آیند. به همین دلیل بعد از چندین سال برداشتن ابروها با موچین، خانم ها احساس می کنند که ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود.

 

به نظر شما چاره چیست؟

حذف موچین از لوازم اصلاح ابرو و استفاده از تیغ و قیچی برای مرتب کردن و حالت دادن به ابروها. اگر خانمی تا آخر عمرش هم ابروهای خود را با استفاده از تیغ و قیچی مرتب کند باید مطمئن باشد که هیچ ریزشی در موهای ابرویش حس نخواهد کرد و حتی در دوران سالمندی هم ابروهای پرپشت و زیبایی خواهد داشت. با این حساب می توان گفت که تراشیدن، بهترین راه برداشتن ابروهاست اما برای برداشتن موهای زائد سایر قسمت های صورت مانند چانه، گونه ها یا پشت لب می توان از روش هایی مانند اصلاح سنتی با بند یا موچین استفاده کرد تا موهای این قسمت های صورت به مرور زمان کمتر شوند و دیرتر رشد کنند.

 

 برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از مداد یا سایه ابرو باعث ریزش ابروها می شود. آیا این ادعا درست است؟

نه، مداد کشیدن یا استفاده از سایه ابرو در افراد سالمی که هیچ مشکل یا حساسیت پوستی نداشته باشند باعث ریزش ابروهایشان نمی شود. یعنی اگر خانم ها با استفاده از مداد و سایه ابرو دچار التهاب، سوزش یا خارش نمی شوند، می توانند بدون دغدغه از این لوازم آرایش (البته در صورت استاندارد بودن) استفاده کنند. اما اگر فردی به مواد موجود در مداد یا سایه حساسیت داشته باشد و با استفاده از آنها دچار خارش و سوزش در ناحیه پوست ابروها شود، ممکن است موهای ابرویش به دلیل این حساسیت، کمی صدمه ببینند. البته باید تاکید کرد که این صدمه دیدن با یکی دوبار خارش و التهاب هم اتفاق نخواهد افتاد.

 

گاهي با استفاده از موچين، تنها ساقه مو خارج نمي‌شود بلکه ريشه موهاي ابرو از کار مي‌افتند‎

 

آیا از نظر علمی رنگ کردن مداوم ابروها می تواند باعث ریزش آنها شود؟

نه، رنگ کردن ابروها می تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی شود. ضمن اینکه وقتی خانم ها ابروهای خود را روشن می کنند به طور طبیعی ممکن است این روشن شدن موها باعث کم پشت تر به نظر رسیدن آنها بشود. در هر صورت با از بین رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود برمی گردند.

 

شما استفاده از برخی گیاهان دارویی یا روغن بادام تلخ را برای تقویت ابروها توصیه می کنید؟

نه، اگر شما ابروهای خود را در تمام روغن بادام های دنیا هم بخوابانید، هیچ تغییری در پرپشت شدن آنها به جز تلقین حس نخواهید کرد. به طور کلی وقتی که فولیکول و ریشه مویی مانند ابرو از بین برود، هیچ ماده ای نمی تواند باعث رشد مجدد آن شود. این کار تنها با یک روش امکان پذیر است.

 

 چه روشی؟

پیوند مو که البته این روش هم چندان قابل توصیه نیست. چون برای پیوند مو به ابروها باید کار جراحی انجام شود که آن هم چندان ساده نیست. ضمن اینکه از موی سر برای پیوند استفاده می شود و از آنجایی که رشد موهای سر بیشتر از ابروهاست، افرادی که تحت پیوند قرار می گیرند، باید مدام با یک قیچی در حال مرتب کردن ابروهای خود باشند.

 

 اختلال های هورمونی هم می توانند باعث ریزش ابروها شوند؟

بله. بسیاری از بیماری ها می توانند برخی از افراد را دچار مشکلات مربوط به مو از جمله موی ابروها کنند. بعضی از ناراحتی های هورمونی مانند بیماری تیرویید می توانند باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. بیماری آلوپسی هم که یک بیماری خودایمنی است، می تواند باعث التهاب ابروها و ریزش تکه ای (مانند سکه) و غیریکنواخت آنها شود. به علاوه ممکن است برخی از ناراحتی های روانی هم روی ریزش ابروها تاثیر بگذارند. مثلا برخی از افراد عادت دارند هنگام استرس و اضطراب با موهای خود بازی کنند و موی سر، مژه، سبیل یا ابروی خود را بکنند. این بیماران سایکوسوماتیک هستند؛ یعنی آنها فقط با کندن برخی از موهای خود در اثر استرس و فشارهای روانی احساس آرامش می کنند و باید برای درمان به روان پزشک ارجاع داده شوند. نام این بیماری هم تریکوتیلومانیا یعنی اجبار به کندن مو است.

 

 آیا عادت های تغذیه ای هم می توانند بر ریزش یا تقویت موهای ابرو تاثیرگذار باشند؟

به طورکلی تغذیه می تواند در رشد یا ریزش موهای سر نقش بسیار پررنگی داشته باشد اما تاثیر تغذیه بر رشد و ریزش ابروها مانند موی سر نیست.

 

به عنوان آخرین سوال هم اینکه چرا ابروهای آقایان تا میانسالی و حتی سالمندی هم از ابروهای خانم ها پرپشت تر است؟

به دلیل اینکه مردها در طول زندگی خود از موچین و سایر وسایلی که باعث کندن و مرتب کردن ابروها می شوند، استفاده نمی کنند. شما شک نکنید که اگر خانم ها هم مانند آقایان به ابروهای خود دست نزنند به طور حتم در دوران سالمندی هم از ابروهایی پرپشت برخوردار خواهند بود!

  

منبع خبر: قطره

 

سولماز شريفي بازدید : 32 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)



ترکیب رنگ مو قوانین دارد که با دانستن آن می توانید به رنگ موی مورد علاقه تان دست پیدا کنید‎

 

ترکیب رنگ مو قوانین دارد که اگر آن را بدانید می توانید به رنگ موی مورد علاقه تان دست پیدا کنید. در این مقاله برای شما پرطرفدارترین ترکیب رنگ مو های موجود را قرار داده ایم.

 

 اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانید به رنگ موی دلخواه خود برسید، لازم است فرمول‌های آنها را به درستی یاد بگیرید. در این مطلب برای شما فرمول رنگ مو های پر کاربرد همراه با شماره اکسیدان را قرار داده ایم. باید توجه کنید که رنگ مو دلخواه شما زمانی به دست می‌آید که پایه موی شما دکلره شده باشد.

 

فرمولِ رنگ مو های ترکیبی پرطرفدار

 

فرمول رنگساژ زیتونی

رنگ M8 زیتونی 1/4 تیوپ (ده سانت) +30 الی 50۰ CC اکسیدان شماره 1 بر روی پایه 8

 

فرمول رنگساژ طلایی

رنگ G9 طلایی 1/4 تیوپ+ 1 قرص + 30 الی 50 CC اکسیدان شماره 1 روی پایه 9 رنگ موی صورتی

  

فرمول رنگساژ صورتی

10 سانتیمتر بلوند دودی روشن 8/1 + 10 سانت واریاسیون دودی 0/11 + 3 سانت قهوه‌ای قرمز متوسط 4/66 + 30 سی سی اکسیدان نمره یک ترکیب رنگ موی قرمز

  

فرمول رنگساژ قرمز

10 سانت بلوند قرمز تیره 6/66 + 2 سانت واریاسیون قرمز + 30 سی سی اکسیدان نمره یک ترکیب رنگ موی نقره‌ای _ یخی

 

فرمول رنگساژ نقره ای یخی

10 سانت بلوند نقره ای C9 + سه سانت واریاسیون نقره ای 0/22 + 3 سانت واریاسیون خاکستری + 30 سی سی اکسیدان نمره یک فرمول رنگساژ دودی: 100 سانت بلوند روشن 8/0 + 10 سانت واریاسیون دودی 0/11 + 30 سی سی اکسیدان نمره یک

 

فرمول رنگساژ دودی طلایی

10 سانت بلوند دودی طلایی 8/31 + 1 سانت واریسیون دودی 0/11 + 2 سانت واریسیون نقره ای 0/22 +300 سی سی اکسیدان نمره یک

  

فرمول ترکیب رنگ مو دودی

نصف تیوپ بلوند دودی روشن 8/1 + 5 سانت واریاسیون دودی 0/11+ 40 سی سی اکسیدان نمره یک 

 

فرمول رنگ مو شکلاتی

نصف تیوپ بلوند شکلاتی تیره 6/7 + یک سوم تیوپ قهوه ای شکلاتی 4/7 + 20 سانت بلوند مسی تیره 6/44 + 60 سی سی اکسیدان نمره یک

  

فرمول ترکیب رنگ موی کرم دودی

c8 و 0 و 10 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره فرمول رنگ کرم چرک : 16 و 9 مارک ویلا با اکسیدان 6 روی پایه 99 دکلره

  

فرمول رنگ مو کرم نخودی

13 و 10 ویلا با اکسیدان 6 یا NB با اکسیدان 6 روی پایه 9

  

فرمول ترکیب رنگ موی نسکافه‌ای

8 شکلاتی با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره 

 

فرمول رنگ مو کنفی

c7 و بژ ۷ با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره یا ترکیب بلوند زیتونی پلاتینه + بلوندطلایی خیلی خیلی روشن به اندازه مساوی+ دوسانت واریاسیون ۰۰۰ + اکسیدان 1(6 درصد)+ پایه 9

 

فرمول رنگ مو ماسه‌ای

32 و 6 با اکسیدان 6 روی پایه 7 دکلره

  

فرمول رنگ مو خاکی

N7 و کمی شکلاتی 6 با اکسیدان 6 رو پایه 9-88 دکلره

  

فرمول رنگ مو عروسکی

12 و 8  با اکسیدان روی پایه 9 دکلره

  

فرمول رنگ مو دودی زیتونی

c8 و m7 با اکسیدان 6 روی پایه 99 دکلره

  

فرمول رنگ مو پیازی

T10  با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره

  

این نکته اهمیت بسیاری دارد که برای رنگ موی دلخواه‌تان موی شما به پایه مناسب برسد و اصطلاحا هنگامی که رنگساژ می‌شود بیس مناسب به دست آید.

 

منبع : zibamoon.com

 

سولماز شريفي بازدید : 24 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

 

طرز تهیه پای آلو، عصرانه خوشمزه تابستانی

 

فصل تابستان، فصل میوه های رنگارنگ است. در فصل تابستان که آلو فراوان است، می توانید این پای خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه پای آلو :

 آرد ۲۷۵ گرم 
 پودر قند  ۲ قاشق غذاخوری
نمک  نوک انگشت 
کره  ۱۸۰ گرم 
زرده تخم مرغ ۳ عدد متوسط
بادام پرک ۵۰ گرم
آلو ۱۳۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
آرد ذرت  ۳ قاشق غذاخوری
شیر قدری

 

طرز تهیه پای آلوی :

بادام پرک را در ماهیتابه در حدی که طلایی رنگ شود، برشته کنید.

آلوها را از وسط نصف و هسته های آن را جدا کنید. آلوهای بزرگ تر را ۴ قسمت کنید.

 

آرد را به همراه پودر قند و نوک انگشت نمک الک کنید و در غذاساز بریزید. ۱۳۰ گرم کره را مکعبی خرد کنید و با ترکیب آرد در غذاساز بزنید تا گلوله گلوله شود.

 

۲ زرده تخم مرغ را به همراه ۶۰ میلی لیتر آب یخ به مواد اضافه کنید و به آرامی بزنید تا خمیر شکل بگیرد.

 

خمیر را روی سطح کار بگذارید و برای ۳۰ ثانیه ورز بدهید تا نرم شود. اگر لازم شد آرد بیشتری به آن اضافه کنید. خمیر را دو قسمت کنید (یکی کمی بزرگ تر باشد)، آن ها را گرد کنید، در سلفون بپیچید و برای ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید.

 

خمیر بزرگ تر را از فریزر خارج کنید و آن را با وردنه باز کنید. خمیر را در قالب تارت پهن کنید. بگذارید تا حدود دو و نیم سانتی متر از خمیر، از لبه های قالب آویزان باشد و خمیر اضافی را جدا کنید.

 

تکه دیگر خمیر را از فریزر خارج کنید، آن را با وردنه باز کنید و به شکل نوارهای دو و نیم سانتی متری برش بزنید.

 

برای مواد میانی پای، بادام پرک برشته، برش های آلو و ۵۰ گرم کره که مکعبی خرد کردید را به همراه شکر، پودر دارچین، پودر زنجبیل و آرد ذرت در کاسه ای ریخته و با هم ترکیب کنید. با توجه به میزان ترش و شیرین بودن آلو می توانید شکر بیشتری به ترکیب اضافه کنید.

 

ترکیب آلو را در قالب بریزید. زرده تخم مرغ سوم را با کمی شیر بزنید و با کمک قلمو به لبه های خمیر بمالید. حالا نوارهای خمیر را روی پای پچینید و مانند حصیر به هم ببافید. خمیر‌های اضافی قسمت حصیری را جدا کنید و لبه‌های خمیر زیری را روی آن برگردانید، به هم فشار بدهید و بعد با انگشت اشاره و شست پیچ بدهید.

 

با قلمو از ترکیب تخم مرغ و شیر روی سطح پای بمالید و بعد کمی شکر روی آن بپاشید. پای را برای ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

 

از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و یک سینی فر در آن بگذارید تا گرم شود.

 

پای را در فر بگذارید و برای حدود ۲۰ دقیقه بپزید. حرارت فر را کم کنید و پای را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر بپزید. اگر روی پای خیلی طلایی شده بود، روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

 

پای را از فر خارج کنید، کمی دیگر شکر روی آن بپاشید و حداقل برای ۳ ساعت قبل از سرو کنار بگذارید.

 

منبع : ashpazbashy.com

سولماز شريفي بازدید : 35 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

 عکس های رستاک حلاج

 

نام اصلی:رستاک حلاج

نام مستعار:رستاک

تولد:۱۳ تیر ۱۳۶۲ تهران،  ایران

سبک‌(ها):پاپ، راک

ساز(ها):گیتار

سال‌های فعالیت:۱۳۸۸ تا اکنون 

تحصیلات:فارغ‌التحصیل رشته موسیقی

آلبوم معروف : پاییز سال بعد

 

عکس های اینستاگرام رستاک حلاج 

 

رستاک حلاج مشهور به رستاک (زادهٔ ۱۳ تیر ۱۳۶۲ در تهران)، خواننده، آهنگساز و نوازنده اهل ایران است.

«رستاک حلاج»خواننده، ترانه‌سرا و آهنگسازی که با وجود سبک و سیاق متفاوت سروده‌هایش نسبت به کارهای مرسوم بازار، چند کار شنیده شده در کارنامه‌اش دارد و از سال 94 به شکل رسمی فعالیت‌اش را در موسیقی ایران دنبال کرد.

 

رستاک حلاج خواننده، آهنگساز و نوازنده اهل ایران است

 

رستاک حلاج موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد. وی پس از پــــایان دوره تحصــــیلی دبیرستان آهنگ سازی را به صورت آکادمیک دنبال نمود و همچنین در کنار نوازندگی و آهنگسازی به نوشتن ترانه نیز مشغول شد.

اولین همکاری موسیقایی رستاک در سن ۱۹ سالگی با علیرضا عصار بود که به خلق اثری به نام «یـــک اتـــفاق تــــلـخ» انجامید؛ اثری با آهنگسازی و ترانه ای از رستاک و تنظیم فواد حجازی.

 

این اثر در آلبومی قرار گرفت که این آلبوم به دلایلی منتشر نگردید. پس از آن علیرغم پیشنهادهای بسیار از سوی خوانندگان مختلف، تمام تمرکز خود را بر روی کارهایی با اجرای خودش قرار داد. اولین آلبوم رسمی او با نام پاییز سال بعد در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. او یک کتاب هم با همین نام نوشته‌است. 

 

رستاک حلاج موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد

 

اولین کنسرت بزرگ او در ۲۹ آذر ۱۳۹۵ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. همچنین تابستان سال ۱۳۹۴ یک کنسرت خیریه را در تهران روی صحنه برده بود.

رستاک حلاج فردی به‌شدت خجالتی و درون‌گرا است.

کاراکتر رستاک حلاج براى اشخاصى كه براى اولين‌بار از نزديك با وی روبه‌رو مى‌شوند، معمولاً زياد صميمى و دلپذير نيست و گاهى اين سوءتفاهم به وجود مى‌آيد كه رستاك خودش را مى‌گيرد. اما واقعیت این است که او بسیار خجالتی هست. اين خجالتى بودن، گاهى آن‌قدر بالا مى‌گيرد كه ترجيح مى‌دهد براى خرید از سوپرمارکت هم دوستانش را به جاى خودش بفرستد! البته تازگی‌ها در معاشرت با مردم بهتر شده. بيشتر لبخند مى‌زند و به‌اصطلاح خونگرم‌تر رفتار مى‌كند. ولى در هر صورت به قول شاعر «من خيلى وقتا ساكتم سردم...»

 

رستاک حلاج خواننده

 

آلبوم‌ها:

پاییز سال بعد (۱۳۹۴)

 

تک‌آهنگ‌ها

زیبایی

هوادار

عید (به همراه کامران تفتی)

سخت

ملاقاتی

گفتن نداره

منزوی

نیست

چمدون

گردنبند

لعنت به هر سه تامون

با این حالت

وقت خواب

غلط

شمال (به همراه آبان)

صامت

نسکافه

تنهایی

آخر اسفند

قبل از اینکه بری

آرایش

شال سه رنگ

عشق (به همراه کاوه آفاق)

حال و روز

شرابی

یلدا

بی‌دلیل

جوون مرگ

عیدِمن

فوق‌العاده

دریا

ساکت 

یه صداهایی

خواب آور

قهر

زیباتر

هوایی

میبخشمت

پاییز سال بعد

تنهایی

شرابی

بی دلیل

جوون مرگ

فوق العاده

عیدِمن 

 

زندگی نامه رستاک حلاج

 

آلبوم های رستاک حلاج

 

عکس های جدید رستاک حلاج

 

آهنگ های رستاک حلاج

 

بیوگرافی رستاک حلاج

 

سولماز شريفي بازدید : 156 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

حشره‌ها به گزش افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رویکردی متفاوت دارند 

 

زمان سفر به مناطق جنگلی و سرسبز صاحبان برخی از گروه‌های خونی بیش از دیگران طعمه حشره‌هایی موذی و بیماری زا می شوند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش خود دریافتند افرادی که دارای گروه خونی A هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری لایم قرار دارند؛ بیماری لایم بر اثر نیش نوعی کَنِه در برخی افراد به وجود می‌آید.

 

محققان کشور چک دریافتند حشره‌ها به گزش افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رویکردی متفاوت دارند و برخی گروه‌های خونی را ترجیح می‌دهند.

پژوهشگران برای بررسی اینکه چه افرادی بیشتر درمعرض حشره گزیدگی هستند، نمونه‌هایی از گروه‌های خونی A، B، AB و O را در ظروف آزمایشگاهی قرار داده و رفتار حشره‌ها را مورد تحقیق قرارداده اند.

 

بیشتر حشره ها، خون گروه A را مکیده اند که نشان می‌دهند افراد دارای گروه خونی A بیش از دیگران درمعرض حشره گزیدگی هستند.

بیش از ۳۶ درصد حشره‌ها خون افراد دارای گروه خونی A مکیده اند این درحالی است که خون گروه B چندان مورد توجه حشره‌ها نبوده و تنها ۱۵ درصد حشره‌ها از این نوع خون تغذیه کرده اند.

 

کارشناسان به افراد دارای گروه خونی A توصیه می‌کنند از قدم زدن در جنگل و مکان‌های سرسبز بدون پوشیدن لباس‌های پوشیده و استفاده از اسپری دفع کننده حشره‌ها خودداری کنند، زیرا به احتمال زیاد دچار حشره گزیدگی می‌شوند.

 

 افراد دارای گروه خونی A بیش از دیگران درمعرض حشره گزیدگی هستند

 

حشره گزیدگی یکی از مشکل‌های شایع به ویژه در فصل‌های گرم سال و در جریان مسافرت‌های تابستانی است که می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد.

 

بیماری لایم نوعی بیماری باکتریایی است که به وسیله نیش حشره‌ها به ویژه کنه به بدن انسان سرایت می‌کند. علامت‌های این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی و خارش پوستی است. معمولاً درمان بیماری به وسیله آنتی بیوتیک و در چند هفته انجام می‌شود.

چنانچه بیماری درمان نشود، عفونت به مفصل ها، قلب و اعصاب سرایت می‌کند و حتی می‌تواند سبب مرگ افراد شود.

 

در طی سه الی ۳۰ روز اول ورود عفونت به بدن این علامت‌ها ایجاد می‌شوند.

تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی و مفصلی، تورم غدد لنفاوی و بثورات جلدی که در حدود ۸۰ درصد افراد آلوده اتفاق می‌افتد.

علامت‌های ثانویه بیماری شامل سردرد شدید و سختی گردن، بثورات، آرتریت با درد مفاصل و تورم، ورم صورت، تپش قلب، اختلال در حافظه کوتاه مدت و درد‌های عصبی است.

 

بیماری لایم نوعی بیماری است که به وسیله نیش حشره‌ها به بدن انسان سرایت می‌کند

 

در برخی از کشور‌های دنیا، افراد دارای یک نوع خاص از گروه خونی بیشتر هستند به طور مثال درکشور انگلستان بیش از ۴۴ درصد مردم دارای گروه خونی O و حدود ۴۲ درصد نیز دارای گروه خونی A هستند.

 

پژوهش‌ها نشان داده است حدود ۱۷ درصد از کنه‌ها به باکتری موسوم به (Borrelia) آلوده می‌شوند که عاملی بسیار خطرناک در ابتلا به بیماری لایم است.

بیماری لایم در برخی مواقع حالت مخفی در بدن بیمار پیدا می‌کند و پس از سال‌ها نشانه‌های آن با علامت هایی چون خستگی یا تورم عضله‌های بدن نمایان می‌شود.

 

افرادی که با دام سرو کار دارند به ویژه سوارکاران بیشتر ازسایر گروه‌ها در معرض خطر گزش با کنه و ابتلا به بیماری لایم هستند و توصیه می‌شود قبل از سوارکاری از بهداشت و نظافت اسب اطمینان خاطر حاصل شود و همیشه با لباس کاملاً پوشیده این ورزش انجام شود.

 

در صورت مشاهده هرگونه لکه، قرمزی یا خارش پس از حضور در جنگل، رفتن به مسافرت و حتی اقامت در هتل، به پزشک مراجعه کنید، زیرا احتمال گزش با حشره و بروز بیماری وجود دارد.

در صورت مشاهده کنه بر روی بدن به ویژه زمانی که درحال ورود به پوست است، در اولین زمان به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از ابزار، کنه را از پوست شما جدا کند.

 

منبع:yjc.ir

سولماز شريفي بازدید : 27 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)



اولین علامت نرمی استخوان احساس سستی و ضعف عضلانی می باشد

استئومالاسي يا نرمي استخوان، مشابه بيماري راشيتيسم کودکان است. نرمی استخوان یک بیماری است که به رشد استخوان ها مربوط می شود که در نوزادان و خانمها بیشتر دیده می شود که علت اصلی آن کمبود ویتامین D است.

استئومالاسی (osteomalacia) به معنای استخوان های نرم است و در کودکان با نام راشیتیسم یا ریکتز (rickets) شناخته می شود. نرمی استخوان اغلب در اثر کمبود ویتامین D در بدن رخ می دهد.

 

کمبود ویتامین د باعث نارسایی در معدنی شدن بافت های استخوانی می شود. در سنین بالا، صفحه رشد استخوانی بسته می شود و استئومالاسی بر رشد طولی استخوان های دراز اثری ندارد.

 

شیوع استئومالاسی

در زنان به دلیل کمبود ویتامین D و کلسیم، این عارضه بیشتر دیده می شود. در کشور ایران به دلیل خانه نشینی و قالی بافی زنان ایرانی، پوست آنها کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد، همچنین بارداری های زیاد و کمبود مصرف شیر، سبب شده که پدیده ی اردکی راه رفتن ناشی از نرمی استخوان در زنان ایرانی بیشتر دیده شود.

 

نداشتن سابقه ی زایمان را یکی از عوامل ابتلا به پوکی استخوان می دانند، ولی باید بدانید بارداری های مکرر و زیاد از حد باعث کمبود ویتامین D می شود که در اثر این کمبود در رسوب کلسیم و فسفر در ماتریکس نسج استخوانی اختلال ایجاد می شود. بیماری نرمی استخوان را بیشتر در افراد زیر مشاهده می کنیم:

 

· افرادی که خوارک هایشان خالی از شیر است.

· کسانی که کمتر در معرض تابش نور خورشید زندگی می کنند.

· کسانی که دچار اختلال در عمل جذب هستند.

· پس از عمل گاسترکتومی (برداشتن معده).

· نارسایی مزمن کلیه.

· استفاده طولانی از داروهای ضد صرع منجر به نرمی استخوان می گردد.

· استفاده از غذاهایی که کمبود ویتامین دارند.

 

استئومالاسي يا نرمي استخوان مشابه بيماري راشيتيسم کودکان است

 

علل استئومالاسی

بیماری استئومالاسی و نرمى استخوان در بزرگسالی اغلب به علت کمبود کلسیم و ویتامین «د» در بالغین اتفاق می افتد. کمبود کلسیم و ویتامین «د» در رژیم غذایی گیاهخواران و غذاهای کم چرب بخصوص در افراد مسن دیده می شود. ویتامین «د» برای جذب کلسیم از راه گوارش و کلیه الزامی است.

 

از دیگر علل نرمی استخوان در بزرگسالی عبارتند از:

استئومالاسی یا نرمى استخوان در بزرگسالی در اثر کمبود کلسیم و یا فسفر یا هر دو در استخوان ها نیز به وجود می آید. گاهی کمبود کلسیم و فسفر در اثر کمبود جذب گوارشی آنها می باشد.

• عدم مصرف شیر و لبنیات

• مقاومت نسبت به عمل ویتامین «د»

• فقدان جذب روده ای و گوارشی کلسیم

• بیماری های کلیوی بخصوص نارسایی کلیوی

•  مصرف بعضی داروها از جمله داروهای ضد صرع

• بیماری های لوزالمعده

• بعضی عمل های جراحی ممکن است باعث اختلال در جذب کلسیم و نهایتا منجر به نرمی استخوان شوند.

• ناکافی بودن قرار گرفتن کودک در معرض نور خورشید، به خصوص در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند.

• تیرگی پوست در شیرخواران

• ضایعات کبدی

• بیماری سلیاک

• اسهال مزمن در کودکان

• بیماری فیبروز سیستیک

• نارس بودن نوزاد

• التهاب روده ای

 

در زنان به دلیل کمبود ویتامین D و کلسیم، این عارضه بیشتر دیده می شود

 

علائم نرمی استخوان  (استئومالاسی)

◊ تقریبا اولین علامت «نرمی استخوان» احساس سستی، بی حالی و ضعف عضلانی همراه با درد استخوان ها می باشد.

 

◊ شکستگی کاذب و پوک شدن استخوان ها

 

◊ علائم رادیولوژیک نرمی استخوان به صورت تغییر شکل مهره های ستون فقرات، استخوان لگن، استخوان ران و کتف مشخص می شود که این علائم معمولاً در مراحل پیشرفته بیماری دیده می شوند.

 

◊ کلسیم خون معمولا پایین است، ولی گاهی ممکن است طبیعی باشد. فسفر خون پایین است و سطح آلکالین فسفاتاز بالا می باشد.

 

علائم زیر نیز در کودکان دیده می شوند:

♦ ضخیم شدن استخوان مچ دست و مچ پا

♦ افزایش تعریق

♦ نرمی استخوان سر و نامتقارن بودن جمجمه

♦ جعبه ای شدن سر

♦ تأخیر در رشد دندان های شیری

♦ نقص در استخوانی شدن دندان های دائمی و خرابی دندان

♦ سینه کبوتری

♦ ناهنجاری استخوان های لگنی بخصوص در دختران

♦ انحنای استخوان های پا

♦ شکستگی

♦ کوتاه قدی به دلیل اختلال در استخوان های ستون فقرات، لگن و پا

  

کمبود ویتامین د باعث نارسایی در معدنی شدن بافت های استخوانی می شود

 

عوارض نرمی استخوان (استئومالاسی)

نرمي استخوان با تشخيص به موقع قابل درمان است ولي در صورت عدم تشخيص و يا تأخير در تشخيص با يکسري عوارض شديد و جدي همراه خواهد بود که عبارتند از:

¤ تأخير در تکامل و مهارت هاي حرکتي کودک

¤ تأخير در رشد و نمو، افزايش استعداد به عفونت هاي جدي

¤ بدشکلي و ناهنجاري هاي استخواني، کوتاهي قد ناشي از تأخير و اختلال در رشد

¤ تشنج و خرابي دندان ها.

 

تشخيص بيماري نرم استخوان بر چه اساسي است؟

پزشک معالج از طريق معاينه فيزيکي، تست هاي آزمايشگاهي، يافته هاي راديولوژيکي و اطلاع از سابقه فاميلي قادر به تشخيص ارزيابي و درمان نرمي استخوان کودک شماست.

 

برای پیشگیری از نرمی استخوان باید از یک رژیم مناسب غذایی برخوردار باشیم

 

درمان استئومالاسی چگونه است؟

هدف از درمان نرمي استخوان اصلاح اختلال زمينه اي و جلوگيري از عوارض بيماري است. جايگزيني مناسب ويتامين D فعال، فسفر و کلسيم معمولا در عرض چند هفته باعث بهبودي مي گردد (در صورتي که تشخيص به موقع صورت گيرد).

 

استفاده از مواد غذايي حاوي مقادير مناسب فسفر و کلسيم مانند آب پرتقال، ماهي، فرآورده هاي شيري و مکمل هاي غذايي بسيار مناسب است.

استفاده منظم از نور آفتاب بسيار مؤثر است که بهترين آن نور متوسط آفتاب است. به خاطر داشته باشيم که تماس مستقيم با نور آفتاب در شيرخواران زير 6 ماه به هيچ عنوان توصيه نميگردد. در اين رده سني استفاده منظم از قطره هاي ويتامين A به اضافه D توصيه مي گردد.

 

ميزان کلسيم، فسفر و ويتامين D دريافتي براساس سن و وزن تعيين مي گردد. به دليل عوارض ناشي از مصرف نابجاي اين مواد توصيه مي گردد که حتما با پزشک متخصص قبل از استفاده آن ها هماهنگي صورت گيرد.

 

در مواردي که نرمي استخوان منجر به ناهنجاري هاي استخواني و اختلال در انحناي مهره ها و يا فرم اندام ها گردد استفاده از آتل هاي مخصوص و در صورت عدم پاسخ، درمان جراحي ضروري است.

 

استفاده منظم از نور آفتاب بسيار مؤثر است که بهترين آن نور متوسط آفتاب است

 

پیشگیری از نرمی استخوان

ـ برای پیشگیری از نرمی استخوان باید از یک رژیم مناسب غذایی حاوی شیر و فرآورده های آن برخوردار باشیم و از رژیم غذایی و سبزیجاتی استفاده کنیم که سرشار از کلسیم و ویتامین «د» باشند.

 

- تجویز مکمل کلسیم و ویتامین «د» در مراحل اولیه بیماری بسیار اثربخش است و در مراحل بعدی تأثیر کمتر است.

 

ـ ورزش همراه با رژیم حاوی کلسیم و ویتامین «د» در برطرف نمودن عوارض استخوانی بیماری بسیار مفید و اثربخش است.

 

- کودک را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته طوری نباشد که باعث آفتاب سوختگی کودک گردد.

 

- مراجعه به موقع به پزشک و تشخیص به موقع، از پیشرفت بیماری و زمین گیر شدن بیمار پیشگیری می کند.

 


منابع:medplus.ir

سولماز شريفي بازدید : 40 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)



اشعار شیخ عبدالقادر گیلانی

عبدالقادر گیلانی (جیلانی) (تولد ۴۷۰ الی ۴۹۱ - وفات ۵۶۰ الی ۵۶۲ ه.ق) از مشایخ صوفیه و مؤسس سلسله تصوف قادریه است. وی در شعر تخلص «محیی» را اختیار کرده بوده و دیوان شعرش به «دیوان غوث اعظم» معروف است.

 

عشق و بدنامی و درد و غم به ما شد یارغار

تا محمّد وار باشد عاشقان را چاریار

آرزوی یار داری یار میگوید بیا

تا کند دلداری تو در دل شب های تار

گرم تر یک نیمه شب گو ای خدا در من نگر

پس شبان روزی نظر را شصت وسیصد میشمار

یارگفت هرجا که باشی با توام یادت کنم

از چنین یاری فرامش کرده ای تو، یاد دار

روح تو مرغی است کز نزد خدا آمد به تن

بی خدا مرغ خدائی را کجا گیرد قرار

ساقیا زان می که گفتی می دهم در آخرت

کم نخواهد شد که در دنیا کنی جامی نثار

کاروان ها در بیابان ها هلاک انداز عطش

ابر رحمت را بیار وقطره چندی ببار

باردارد شیشه های می ، صراحی های شاه

اشتر مستی که نه افسار دارد نه مهار

شاه میگوئی تو ما را حاضر قندیل باش

عاشق و مجنون و مستم آه دست از من بدار

خاک آدم را خدا تخمیر می کرده هنوز

که فتاده بر سر مستان حضرت این خمار

برسر هر موی مشتاقان زبان دیگر است

کز خدا دیدار می جویند هر لیل و نهار

گرتماشای جمال حق تعالی بایدت

درمیان عاشقان انداز خود را روز بار

در دل شب ها بگریم گویم آن دلدار را

یا دلی ده یا دل کز بیدلان بر وی بیار

گر رسم روزی به دوزخ قصه خود گویمش

تا بگرید بر من بیچاره آتش زار زار

تا قیامت محیی خواهد خواند این ابیات را

خلق و عالم هم بپای میروند هم پایدار

 

سولماز شريفي بازدید : 23 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

در کشور فرانسه هدایا معمولا بعد از تحویل در حضور شخص باز می‌شوند

 

همه از هدیه گرفتن خوشحال می‌شوند! در فرهنگ‌های مختلف هدیه دادن نشانه محبت و احترام به شخص مقابل است. در فرهنگ ایرانی نیز افرادی که برای هم احترام قائل‌اند و بهم علاقمند هستند به یکدیگر هدیه می‌دهند. در کشورهای مختلف هدیه دادن آداب خاص خود را دارد. در زیر به برخی از نکات فرهنگی هنگام هدیه دادن و هد یه گرفتن اشاره شده است.

 

هدیه به سبک چینی!

در کشور چین رسم بر این است که افراد هنگام کادو گرفتن، سه بار از گرفتن کادو امتناع می‌کنند، و سپس کادوی خود را تحویل می‌گیرند و همچنین فردی که کادو می‌دهد نیز باید کادو را با دو دست تقدیم کند و سه بار بر تحویل کادو اصرار کند. معمولا کادوها در مقابل کسی که کادو را تحویل داده باز نمی‌شود.

 

هدیه به سبک مصری!

مناسب‌ترین هدیه برای اولین دیدار در منزل میزبان در مصر، میوه و شیرینی است. ولی هدیه به هرمناسبتی باید با دست راست تقدیم شود. هدیه‌ها را با کاغذ زیبا و رنگی بسته‌بندی می‌کنند و با احترام تقدیم می‌کنند. معمولا هدیه را در مقابل شخصی که هدیه را تقدیم کرده باز نمی‌شود. مگر اینکه هدیه، دسر، شیرینی یا میوه باشد که معمولاً بعد از صرف شام برای همه میهمانان سرو می‌شود.

 

هدیه به سبک هندی!

در هند در مناسبت‌های مختلف به یکدیگر کادو می‌دهند. در اواخر شهریور طی یک مراسم به نام “Rakhi” معمولاً برادرها به خواهران خود هدیه می‌دهند. در آبان ماه هم مراسم دیگری به نام “Diwali” برپا می‌شود که به جشن نور و چراغ معروف است و افراد با نسبت‌های مختلف به یکدیگر هدیه می‌دهند. معمولاً افراد از اینکه هدیه‌ای که بخشیده‌اند را جلوی خودشان باز کنند خوشحال می‌شوند.

 

هدیه به سبک ژاپنی!

در کشور ژاپن شیوه تقدیم کردن هدیه از خود هدیه مهمتر است. افراد در مناسبت‌های مختلف مثل مراسم عروسی، تولد، جشن فارغ‌التحصیلی یا هدیه اولین مهمانی، به یکدیگر هدیه می‌دهند. بعد از گرفتن کادو، ژاپنی‌ها معمولا یک هدیه برای تشکر ارسال می‌کنند که در فرهنگ ژاپن “O-kaeshi” نام دارد. ارزش این هدیه معمولاً کمتر از هدیه قبلی است.

 

در هند در مناسبت‌های مختلف به یکدیگر کادو می‌دهند

 

هدیه به سبک ترکیه

در ترکیه هدیه مرسوم هنگام رفتن به مهمانی، انواع شیرینی به ویژه باقلواست. در مراسم عروسی افراد فامیل به عروس و داماد طلا هدیه می‎دهند. هدیه را معمولا در اولین لحظه دیدار به یکدیگر تقدیم می‌کنند و همان لحظه نیز آنرا باز می‌کنند.

 

هدیه به سبک فرانسه

در کشور فرانسه هدایا معمولا بعد از تحویل در حضور شخص باز می‌شوند. ارزش مادی هدایا در فرانسه اهمیتی ندارد و معمولا هدایایی انتخاب می‌شوند که مناسب سلیقه شخص باشد. ولی هدیه دادن گل بسیار مرسوم است. فقط تعداد شاخه‌های گل باید فرد باشد مثلاً یک، سه،… ولی در فرهنگ فرانسوی هدیه دادن دسته گلی با ۱۳ شاخه چندان خوش یمن نیست.

 

هدیه به سبک یونان

در فرهنگ یونانی هدیه نباید خیلی گران‌قیمت باشد. چون شخصی که هدیه گرفته باید هدیه‌ای با ارزش مادی یکسان را بازگرداند. ولی بسته‌بندی و شیوه تقدیم کردن هدیه برای مردم یونان مهم است.

 

هدیه به سبک سنگاپور

در سنگاپور هدایا باید با کاغذ کادو بسته بندی شوند و با دو دست تقدیم شوند ولی در این کشور بازکردن هدیه مقابل شخصی که هدیه داده چندان مرسوم نیست. معمولا افراد در سنگاپور به رسم تعارف و احترام از دریافت هدیه امتناع می‌کنند و سپس شخصی که هدیه را آورده اصرار می‌کند تا طرف مقابل هدیه را بپذیرد.

 

هدیه به سبک آرژانتین

در فرهنگ آرژانتین هدیه مرسوم هنگام دعوت شدن به منزل کسی گل، شکلات، شیرینی و … است. ولی مردم معمولاً از دادن هدیه‌هایی که تیز و فلزی هستند مثل قیچی یا چاقو خودداری می‌کنند چراکه معتقدند که این هدایا بر روابط صمیمانه افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

 

منبع:blog.bamilo.com

سولماز شريفي بازدید : 43 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

زندگینامه میلاد هارونی

 

میلاد هارونی خواننده ، آهنگساز وترانه سرا ایرانی است. دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و متولد 18 مرداد ماه 1373 در شهر اصفهان در خانواده مذهبی و ایثار گری به دنیا آمد.

او از کودکی علاقه فراوانی به قرآن کریم داشت و استعداد وی و تشویق خانواده زمینه ساز شکوفایی و موفقیت او در مسابقات اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم شد.

از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری مداحی و موسیقی داشت. 13 ساله بود که به مداحی و موسیقی روی آورد و کلاس های مداحی نزد استاتیدی به یادگیری علوم مداحی و صداسازی پرداخت و پس از آن موسیقی را فراگرفت تا اینکه در همان سال ها با جذب شدن در گروه های تواشیح علاقه وی در این راستا بیشتر گردید.

در 16 سالگی به خوبی مداحی میکرد و هیئت هفتگی برای خود به پا کرده بود . وی در سن 17سالگی قاری نمونه استان اصفهان در زمینه ترتیل قرآن کریم شد .

 

میلاد هارونی خواننده ، آهنگساز وترانه سرا ایرانی است

 

سال ۹۱ با شنیدن شعر «به طاها به یاسین» آقای علی فانی این انگیزه در او ایجاد شد که خیلی خوب است که کسانی که در خانواده­ های مذهبی به دنیا آمده‌اند، این‌گونه به موسیقی رو بیاورند. خودش در خانواده ایثارگر به دنیا آمده، حتی در گروه­های تواشی هم که می­خواسته برود، مقداری مخالفت بود که همان قرآن و مداحی را ادامه بده. این شعر برای او انگیزه شد که موسیقی هم می‌تواند در مورد امام زمان(عج) باشد و هم در مخاطب تاثیر بگذارد.

 

بهار بود که اولین قطعه­ در مورد امام حسین(علیه السلام) را در همان سبک «به طه به یس» آقای فانی تولید کرد. همین‌طور سال ۹۱ یک قطعه دیگر و سال ۹۲ اجراها را شروع کرد.

پس از این قطعه کار رسمی ایشان در زمینه موسیقی ارزشی آغاز شد.

 

بیوگرافی میلاد هارونی

 

نظر میلاد هارونی  در خصوص جریان موسیقی انقلابی و خواننده‌های برجسته آن چیست؟

آقای ناصر عبداللهی در دهه هفتاد را می‌توانیم نام ببریم که تنها کسی بودند که یک شروعی در حوزه موسیقی مذهبی داشتند. بعد از آقای عبداللهی، آقای اصفهانی بودند که تا حدودی در این جاده آمدند، خیلی هم مخاطب دارند ولی آن حرفی که باید در جهت انقلاب اسلامی می­زدند و آن‌گونه که باید یکه تازی می­کردند، متاسفانه ایجاد نشد. بعد از آن آقای حامد زمانی دوست و برادر من بودند، که جا دارد ازشان تشکر کنم. در این چند سال راه‌شکنی کردند و آمدند در این عرصه و راه را برای امثال ما باز کردند؛ سختی­هایش را کشیدند تا راه هموارتر شد.

 

افراد دیگری هم از جمله احسان خواجه امیری بودند که قطعاتی از جمله قطعه «سلام آخر» را اجرا کردند؛ که از لحاظ ملودی خیلی ماندگار است و از لحاظ کلامی هم سوزی را که باید داشته باشد، دارد. بدون شک ما حامی محتوا و ترانه هایی هستیم که برای انقلاب خوانده شود. البته سلوک و نوع شخصیتِ هنرمندانی همچون آقای اصفهانی و علیرضا عصار می تواند الگو باشد.

 

عکس های اینستاگرام میلاد هارونی 

 

تک آهنگ های میلاد هارونی :

نمک نونم حسین

بی امان نامه

آغاز بهار

عصر انتظار

کربلا همچنان جاریست

پناه

دختر ایران زمین

ببخش

هویت من

علمدار حرم

صلح معنای دیگری دارد

فال تقویم

ببر های شیر دل

قنوت عاشقانه

مژده‌های گمنام

کاخ سیاه

اشک آیینه

صبح پیروزی

برادرانه

 ماه علی

آهنگ عشق قیمت نداره 

وعده صادق

حرف دل یک ملت

بینشون ها

مادر آیینه ها

 

آهنگ های میلاد هارونی

 

ویدئوهــــای میلاد هارونی :

نماهنگ منم باید برم

قیدتو زدم

این عمار 

حسرت زیارت 2

ببر های شیر دل

کاخ سیاه

اشک آینه

صبح پیروزی

 

بیوگرافی میلاد هارونی

 

 میلاد هارونی خواننده

 

عکس میلاد هارونی و پدرش

 

 

سولماز شريفي بازدید : 29 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

روستای کابو پولونیو در اروگوئه

 

بی امکانات ترین روستای گردشگری جهان!
روستای کابو پولونیو (Cabo Polonio) در اروگوئه
در آمریکای جنوبی و در کنار اقیانوس اطلس روستایی دور افتاده و جذاب وجود دارد که با اینکه ابتدایی ترین امکانات زندگی را هم ندارد اما گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این روستا به خاطر داشتن شیرهای دریایی طرفدران زیادی دارد اما در آن حتی خبری از برق و آب لوله کشی هم نیست! گردشگرانی که به این روستا می روند باید عاشق تماشای حیات وحش باشند چون با رفتن به روستا باید چند روزی از همه ی امکانات زندگی دل بکنند!

 

روستای کابو پولونیو
در سواحل شرقی کشور اروگوئه، روستای ساحلی کوچکی به اسم کابو پولونیو (Cabo Polonio) جای گرفته است که در گوشه ای از آن یک فانوس دریایی بزرگ مشرف به دو جزیره ی سنگی قرار گرفته است، جزایری که زیستگاه شیرهای ردیایی اند. نکته عجیب درباره ی این روستا این است که فانوس دریایی تنها بنای کل این روستاست که به شبکه برق وصل است. هیچ کدام از صدها خانه ای که در این روستا هستند برق، آب لوله کشی و یا سیستم فاضلاب ندارند. فقط چند تا از خانه ها و شرکت ها ژنراتور و پانل های خورشیدی دارند و یا برای روشنایی خانه هایشان از نیروی باد استفاده می کنند اما بیشتر مردم روستا بدون برق هستند. اما مشکل فقط برق نیست، روستا آب لوله کشی هم ندارد و آب شیرین از چاه یا جمع آوری آب باران به دست می آید.


کابو پولونیو در احاطه تپه های شنی است و به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصش از دیگر نقاط کشور ایزوله شده و دور افتاده است. این روستا در ۷ کیلومتری بزرگراه اصلی قرار گرفته اما هیچ جاده ای به سمت روستای کابو پولونیو وجود ندارد و تنها راه رسیدن به آن پیاده روی در امتداد مسیر شنی و یا استفاده از اتومبیل های بزرگ است با این حال روستای کابو پولونیو گردشگران زیادی دارد، کسانی که رنج راه و نبود امکانات را به جان می خرند تا شیرهای دریایی این روستا را از نزدیک ببینند.

 

روستای کابو پولونیو,روستای کابو پولونیو در اروگوئه,دیدنی های اروگوئه روستای کابو پولونیو در اروگوئه


مهمترین جاذبه ی این روستا ساحل اقیانوس اطلس، حفاظتگاه طبیعی شیرهای دریایی و تعدادی تپه ی شنی متحرک است. دلیل اصلی متحرک بودن این تپه های شنی وزش بادهایی است که این ماسه ها را به سمت تپه های شنی می آورند. این روستا یکی از بزرگ ترین کلونی های شیرهای دریایی در جنوب آمریکا را دارد، حیواناتی که در نواحی شرقی و شمالی روستا هستند و می توان از بالای فانوس دریایی به راحتی آن ها را تماشا کرد.

 

البته روستا زیستگاه حیوانات متنوع دیگری هم هست؛ در ماه های مهر و آبان نهنگ های زیادی در آب های آرام به دنبال پناهگاه می گردند و گردشگران زیادی را  برای تماشا به این روستا می کشانند. این روستا در ماه های سرد اردیبهشت تا شهریور (روستا در نیمکره جنوبی قرار دارد) نسبتا خلوت است و در طول این مدت فقط تعداد کمی از حیات وحش دوستان، دانشمندان در جست و جوی نهنگ و شیر دریایی و تعدادی ماهیگیر در این روستا پیدا می شوند.

 

جاذبه های گردشگری اروگوئه


اما در اوج گرمای تابستان و در ماه ژانویه، این روستای ساحلی آرام تبدیل به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری اروگوئه می شود. به خاطر موقعیت عالی، این روستا تبدیل به یکی از مقاصد محبوب تابستانی در میان ماجراجویان آرژانتین و برزیل شده است. با هجوم گردشگران، هاستل ها و رستوران های زیادی در روستا ساخته شده اما خیلی از گردشگران ترجیح می دهند که در خانه های روستایی اقامت کنند و در چند روزی که در روستا هستند از خانه های روستایی استفاده می کنند.

 

امروز یک سرویس موبایل و سرویس اینترنت در روستا برپا شده اما روستای کابو پولونیو همچنان خارج از شبکه هستند. اگر پاور بانک نداشته باشید تنها جایی که می توانید گوشی موبایل خود را در آن شارژ کنید فروشگاه اصلی شهر است که آن هم تنها در زمانی امکان پذیر است که ژنراتور فعال باشد. در هنگام شب برای روشنایی از نور شمع استفاده می شود و اگر در هنگام رفتن به این روستا یادتان برود که با خود شمع ببرید باید کل شب را در تاریکی سر کنید! ساکنان این روستا همیشه به نبود برق در روستا معترض هستند.

 

 مکانهای دیدنی اروگوئه

 

اما کابو پولونبو (Cabo Polonio) فرصتی منحصربفرد برای گردشگران است تا از زندگی مدرن فرار کنند. ابن روستا یکی از مکان های جذاب دنیاست که هر گردشگری را راضی می کند. در پشت فانوس دریایی نمادین، دومین کلونی بزرگ شیرهای دریایی زندگی می کنند که در آنجا گردشگران زیادی ساعت ها مشغول تماشای این حیوانات می شوند. با وجود اینکه این روستا هیچ امکاناتی ندارد اما چشم اندازهایش نفسگیر است.

 

اینجا زیستگاه حیات وحشی است که باور نمی کنید در این نقطه از آمریکای جنوبی یک چنین حیواناتی وجود داشته باشند. دور افتاده بودن  این روستا یکی از مهمترین دلایل بکر بودنش است و باعث شده تا این روستا تبدیل به بهشت ماجراجویان شود.

منبع: eligasht.com

سولماز شريفي بازدید : 23 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارکبرج مدور کپنهاگ یکی از جاذبه های گردشگری دانمارک

 

برج مدور کپنهاگ در دانمارک
کپنهاگ یکی از زیباترین شهرهای حوزه اسکاندیناوی است که به “پایتخت رنگ و وارنگ دانمارک” شهرت دارد. این شهر، قدمت تاریخی زیادی دارد و زمانی سرزمین وایکینگ ها بوده است. کپنهاگ جاذبه های گردشگری زیادی دارد. از قلعه ها و کلیساهای تاریخی بگیرید تا موزه های کوچک و بزرگ در این شهر به وفور پیدا می شوند. امروز قصد داریم تا به منظور تماشای یکی از دیدنی های این شهر به نام برج مدور کپنهاگ راهی کشور دانمارک شویم.


برج مدور کپنهاگ یا همان برج Rundetaarn، یکی از قدیمی ترین بناها و البته رصدخانه های ساخته شده در قاره اروپاست. رصدخانه این برج، پس از این همه سال به عنوان قدیمی ترین رصدخانه اروپا به فعالیت خود ادامه می دهد. این برج را کریستین چهارم بین سال های ۱۶۳۷ تا ۱۶۴۲ میلادی احداث کرده است. در آن دوران، دانمارک در علم نجوم و ستاره شناسی به پیشرفت های چشم گیری دست یافته بود. دلیل این پیشرفت ها، وجود ستاره شناس و دانشمند معروف دانمارکی به نام Tycho Brahe بود. پس از مرگ این دانشمند بزرگ، کریستین چهارم به پاسداشت این دانشمند و برای ادامه راه او دستور داد تا این رصدخانه مجهز را در مرکز شهر بسازند.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک  برج مدور کپنهاگ از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در قاره اروپاست


برج مدور Rundetaarn
مدت زمان زیادی از فوت ستاره شناسان به نام دانمارکی می گذرد، ولی با این حال، هنوز هم ستاره شناسان آماتور این کشور از این رصدخانه استفاده می کنند. برج مدور کپنهاگ در یک فضای باز احداث شده است، به همین خاطر از بالای آن چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق قدیمی و تاریخی شهر کپنهاگ را می توان مشاهده کرد.

 

معماری با شکوه برج مدور کپنهاگ
برج مدور کپنهاگ آسانسوری ندارد! بنابراین بازدیدکنندگان مجبورند تا مسیر دایره وار برج را با پای پیاده طی کنند. درست همانطور که نیاکان ما مناره های مدور مساجد را بالا می رفتند. این برج ۳۶ متر ارتفاع دارد. ولی نکته جالب اینجاست که برای رسیدن به بالای آن باید ۲۰۹ متر مسافت طی کنید! پس از عبور از مسیری ۲۶۸ متری و پیچ در پیچ در دیواره برج، به فضای داخلی خواهید رسید که ۸۵ متر طول دارد. در میانه های این مسیر، از سالن کتابخانه برج هم عبور خواهید کرد. کتابخانه ای که زمانی بزرگترین کتابخانه شهر بود و H.C. Anderson نویسنده مشهور دانمارکی در این مکان کتاب هایش را می نوشت.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک برج مدور کپنهاگ آسانسور ندارد


اولین کتابخانه بزرگ دانشگاهی در دانمارک
کتابخانه این برج زمانی بزرگترین کتابخانه دانشگاهی کل کشور دانمارک بود که در میانه های برج قرار داشت. این کتابخانه در سال ۱۶۵۷ افتتاح شد و بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب نفیس در آن نگه داری می شدند. امروزه تمامی این کتاب ها به دانشگاه های مدرن این کشور منتقل شده اند. این سالن در سال ۱۹۸۷ به طور کامل بازسازی شد و در حال حاضر به عنوان نمایشگاه هنر، فرهنگ، تاریخ و علم این شهر شناخته می شود. برخی از آثار ارزشمندی که امروزه در موزه ملی دانمارک نگه داری می شوند، زمانی در این مکان قرار داشتند.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک


سرویس های بهداشتی قدیمی بنا
این بنا دو سرویس بهداشتی داشته که امروزه به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند! یکی در طبقه بالایی و دیگری در مجاورت کتابخانه قرار دارند. کافیست وارد این فضا شوید تا بوی سیگار شدید به مشامتان بخورد و دیوارهای دود آلود آن را تماشا کنید. اینجا مکانی بوده که دانشمندان بسیاری برای سیگار کشیدن به آن مراجعه می کردند، به همین دلیل بوی نیکوتین هنوز هم از در و دیوار آن بلند می شود. افراد معروفی همچون لودوویگ هولبرگ، اوله رومر، هانس کریستیان اندرسن و … از آن جمله اند.


فاضلاب این دستشویی ها به یک مخزن بسیار بزرگ می ریختند. علی رغم اینکه این سرویس ها پنجره هایی بزرگ و دو در داشتند، ولی زمانی بوی بسیار بد آن تمام برج را فرا می گرفت. در سال ۱۹۰۲ مخزن آبی بزرگ برای شست و شو به این سرویس ها اضافه شد. مخزن فاضلاب این سرویس ها، تا سال ۱۹۲۱ تخلیه نشدند! در آن زمان ۹ کامیون بسیار بزرگ وظیفه دور کردن فاضلاب دسشتویی ها را از برج بر عهده گرفتند!


زنگ بزرگ برج مدور کپنهاگ
زنگوله بزرگ کلیسای ترینیتی، در بالای سقف گالری این ساختمان آویزان است. البته این زنگوله بزرگ، فضای زیادی را در محوطه ۹۰۰ متر مربعی که دورنش قرار دارد، اشغال نمی کند. مردم کپنهاگ، این مکان را به عنوان محلی برای خشک کردن رخت و لباس خود انتخاب کردند. بعد ها از این مکان به عنوان انبار استفاده شد. این اتاق زیر شیروانی مانند، امروزه محل نگه داری زنگوله بزرگ برج و سایر وسایل قدیمی و ارزشمند آن است.


به تازگی یک جاذبه گردشگری جدید و جذاب هم به این مجموعه اضافه کرده اند. شما با ایستادن بر کف شیشه ای این طبقه، قادر خواهید بود هسته مرکزی برج را از ارتفاع ۲۵ متری تماشا کنید. کف شیشه ای این طبقه ۵۰ میلی متر ضخامت دارد و قادر است ۹۰۰ کیلوگرم وزن را در هر متر مربع تحمل کند.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک برج مدور کپنهاگ


اطلاعات بازدید
برج مدور کپنهاگ در بافت تاریخی شهر کپنهاگ بین ایستگاه نورپورت (Norreport) و استروگت (Stroget) قرار دارد. این برج در شش ماه اول سال همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر و در شش ماه دوم سال در روزهای سه شنبه و پنجشنبه تا ساعت ۲۱ باز است. این برج هر سال در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ دسامبر و ۱ ژانویه تعطیل است. بازدید از برج مدور کپنهاگ به افرادی که محدودیت حرکتی دارند و همچنین کودکان زیر ۵ سال، توصیه نمی شود.

منبع: eligasht.com

سولماز شريفي بازدید : 29 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

 سبک هنری معماری باستان

 

ما بسیاری از ساختمان ها و نشانه های جهان باستان را می بینیم که تا امروز باقی مانده اند. نگاهی دقیق تر به آنها نشان می دهد که فناوری و تکنولوژی که آنان استفاده می کردند بسیار جلوتر از زمان خودشان بوده است. در این گزارش تصاویری را خواهید دید که وجود فناوری در دنیای باستان را اثبات می کند.

 

اهرام مصر تنها بناهای ساخته شده به این شکل نیستند، هرم های مشابهی در مکزیک، اندونزی و هند هم وجود دارند.

این عکس ها نشان دهنده ی اشراف کامل آنها به ستاره شناسی و نجوم است.

 

فناوری‌های باستان

 

تصور کنید این سازه بدون استفاده از ابزار و آلات امروزی ساخته شده است.

 

سبک هنری معماری باستان

 

 این یک دیوار طبیعی نیست.

 

فناوری های باستان

 

دستگاه برش سنگ در زمانی که هیچ دستگاه برش سنگی وجود نداشته است؟! 

 

 

مثال دیگری از فناوری های حفر و تراشیدن بدون نقص سنگ ها در گذشته.

 

 

نمونه ی دیگری از شاهکارهای برش سنگ در عصر باستان.

 

 

ساختار این آوارهایِ شگفت انگیز نیازمند بازنگری دوباره است.

 

 

هیچ صخره ای به طور طبیعی این شکلی نیست. بدون شک یک فناوری در انجام آن دخیل بوده است.

 

 

 شاید در عصر باستان یک آمفی تئاتر و یا استیج برگزاری مراسم بوده باشد!

 

 

هیچ کسی دقیقاً درباره ی حقیقت این سازه ها چیزی نمی داند اما این طور که به نظر می رسد برای ساختش زمان و انرژی زیادی صرف شده است.

 

 

ترکیب و تداخل ماهرانه و ایده آل این سنگ ها چگونه انجام شده است؟

 

 

  

 

سازه ای سنگی در بولیوی که به آن «دروازه خورشید» گفته می شود که کنده کاری های بدون نقص و بسیار ماهرانه ای براساس توقیت ستارگان بر روی آن انجام شده است.

 

 

منبع: tabnakbato​.‎​ir

سولماز شريفي بازدید : 26 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیسمطالبی خواندنی درباره سوئیس

 

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور سوئیس
کشور زیبای سوییس به داشتن بانک های قابل اعتماد، شکلات های فراوان و رشته کوه های آلپ که گاوهای منطقه ی آن بهترین شیر دنیا را دارند شهرت دارد. اما این ها شگفت انگیزترین چیزهایی نیستند که در کشور سوییس خواهید یافت.


۱- پایتخت و رئیس جمهور ندارد

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیس  هیچگونه درگیری نژادی ای در کشور سوئیس وجود ندارد


شهر برن پایتخت رسمی کشور سوییس نیست و شخص اول کشور در حقیقت رئیس کنفدراسیون سوئیس است نه رئیس جمهور آن. در این کشور چهار زبان رسمی وجود دارد. شهروندان سوئیسی حق لغو قوانین مصوب پارلمان کشور را دارند و هیچگونه درگیری نژادی ای در این کشور وجود ندارد.


۲- رشوه خواری امری قانونی است
در سال ۲۰۱۷، سوئیس در رتبه ی سوم فهرست کشورهایی قرار گرفت که مبارزه ای جدی و فعال در زمینه ی رشوه خواری دارند. اما نکته ی عجیب آن است که کشور سوئیس تصمیم گرفت رشوه را به عنوان شکلی از پرداخت برای خدمات ویژه قانونی کند. آن ها تصور می کنند این کار از مبارزه با رشوه خواری موثرتر است.


۳- جریمه ها بر اساس درآمد افراد محاسبه می شود
بیشترین جریمه ی رانندگی با سرعت غیر مجاز در دنیا متعلق به کشور سوییس است. اما جریمه ها در این کشور ثابت نیستند و بر اساسا میزان درآمد شهروندان محاسبه می شوند. استنباط آن ها از عدالت اینگونه است.

 

۴- آزاد اندیشانه ترین قوانین را درمورد اسلحه دارد
از آنجایی که این کشور در هیچ درگیری نظامی دخالت ندارد، بسیاری از مردم تصور می کنند سوئیس سرزمین مردمان صلح طلب است. اما این مسأله کاملا درست نیست. در سوئیس خدمت سربازی اجباری است و از سن هجده سالگی آغاز می شود. بیشتر جمعیت مردان در نیروی ذخیره ی ارتش هستند، به همین دلیل مردان در خانه اسلحه نگهداری می کنند و برای استفاده از آن در هر زمانی آماده هستند.


در این کشور ۸ میلیون جمعیت و ۴ میلیون اسلحه وجود دارد (برای هر ۱۰۰ نفر۵۰ اسلحه). با این حال، سوییس در دنیا پایین ترین نرخ ارتکاب جرم را دارد. علاوه بر این، فروش مشروبات الکلی تنها از ساعت ۱۰ شب شروع می شود.


۵- بیشترین صادرات آن در بخش شکلات است

 

در شهر برن، سالانه بیش از ۷ میلیون قطعه شکلات مشهور «تابلرون» تولید می شود. نوعی شکلات یاقوتی رنگ هم از اختراعات جدید این کشور است.
یکی از شرکت های سوییسی شمش های طلایی تولید می کند که به شکل قطعات شکلات هستند و می توان آن ها را به راحتی به تکه های کوچک تری تقسیم کرد که یک گرم وزن دارند و برای پرداخت هزینه قابل استفاده هستند.


۶- چاقوهای سوییسی در اصل متعلق به رم هستند

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیس تنها بخش چاقوهای سوئیسی که در سوییس ساخته نمی شود دربازکن است


چاقوهای سوییسی در اواخر قرن نوزدهم ساخته شدند اما درحقیقت نمونه ی اولیه ی این چاقوها به زمانی دورتر تعلق دارد. در یکی از موزه های کمبریج، یک وسیله ی چند منظوره وجود دارد که در رم باستان ساخته شده است. این وسیله شامل قاشق، چنگال، تیغ، خلال دندان، کاردک و نوعی سیخ است.
تنها بخش چاقوهای سوئیسی که در سوییس ساخته نمی شود دربازکن است. این قسمت در کشور ژاپن تولید می شود.


۷- بابانوئل به همراه یک مرد عجیب می آید

 


در سوئیس بابا نوئل روز ششم دسامبر با کیسه ی بزرگی از آبنبات، کره ی بادام زمینی و نارنگی به دیدن بچه ها می رود. اما او تنها نیست و مرد عجیبی همراه او است که با چهره و لباس هایی سیاه رنگ ظاهری ترسناک دارد. این مرد بچه های شرور را با چوب تنبیه می کند. اما بچه هایی که قول بدهند در سال آینده بچه ی بهتری باشند تنبیه نخواهند شد.


۸- یک هتل روباز دارد
دو برادر سوئیسی به نام های فرانک و پاتریک ریکلین، در میان رشته کوه های آلپ یک هتل روباز افتتاح کردند. یک شب اقامت در اتاق های بدون دیوار و سقف این هتل ۳۰۰ دلار هزینه دارد. این هتل در ارتفاع ۴ هزار پایی از سطح دریا  قرار گرفته است. در اتاق های هتل، علاوه بر تخت دو نفره، میزهای پاتختی و تلویزیون وجود دارد. جالب ترین ویژگی اتاق های این هتل، منظره ی کشور سوییس است که درست در برابر تخت قرار دارد.


۹- اولین برگی که روی درخت بلوط ژنو بروید نماد آغاز بهار است

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیسآغاز بهار با رویش اولین برگ روی درخت بلوط

 

 در شهر ژنو، بیش از ۲۰۰ سال است که سنت ویژه ای درخصوص فرا رسیدن بهار وجود دارد. با رویش اولین برگ بر روی درخت بلوط کنار ساختمان دولت در شهر ژنو، بهار به طور رسمی آغاز می شود. در اغلب مواقع، بهار از ماه مارس (در ماه اسفند) آغاز می شود اما گاهی هم اتفاقات بامزه ای رخ می دهد. برای مثال در سال ۲۰۰۲، اولین برگ درخت در ۲۹ دسامبر (اوایل دی ماه) ظاهر شد یا در سال ۲۰۰۶، رویش برگ ها دوبار و ابتدا در ماه مارس و سپس در ماه اکتبر (آبان) رخ داد.


۱۰- از خوکچه های هندی مراقبت می کنند

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیس مردم سوئیس بیش از یک خوکچه ی هندی به عنوان حیوان خانگی دارند


مردم سوئیس بیش از یک خوکچه ی هندی به عنوان حیوان خانگی دارند. این مسأله به دلیل آن است که دانشمندان پی برده اند این حیوانات در تنهایی بسیار غمگین می شوند و نیاز به یک همدم دارند. به همین دلیل با مرگ یکی از خوکچه های هندی، صاحب آن باید خوکچه ی دیگری بخرد و به این ترتیب سوییسی ها تا آخر عمر از خوکچه های هندی مراقبت می کنند. برای جلوگیری از این مسأله، سرویس ویژه ای برای اجاره ی خوکچه ها در نظر گرفته شده؛ به گونه ای که شهروندان در هر زمان می توانند خوکچه ای را که خریداری کرده اند، به مبلغ نیمی از قیمت اولیه ی آن پس دهند.


در خصوص گربه ها، مردم اجازه دارند تنها یک گربه نگهداری کنند، به شرط آنکه به گربه ی خود اجازه دهند از خانه بیرون برود یا از پنجره گربه های دیگر را تماشا کند. در غیر اینصورت، باید از دو گربه مراقبت کنند.

 

منبع: rooziato.com

 

سولماز شريفي بازدید : 33 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

اگر از اندازه‌ قد خود ناراضی هستید و دوست دارید در مهمانی ‌ها، جمع ‌های دوستانه، محل کار و یا هر جای دیگری چند سانتیمتر بلندتر به نظر برسید، راهکارهایی برای شما وجود دارد. راهکارهایی که با تغییرات اندکی در ظاهر و پوشش، شما را به ایده آل ‌تان نزدیک ‌تر می‌ کند. در ادامه اشتباهاتی را که آقایان قد کوتاه در لباس پوشیدن مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم. شما نیز از آنها بپرهیزد تا بلندتر و جذاب تر از همیشه بدرخشید.

 

از این اشتباهات بپرهیزد تا بلندتر و جذاب تر از همیشه بدرخشید

 

1. لباسی که فیت تن تان نیست

پیدا کردن لباسی که کاملا فیت تن تان باشد، ساده نیست. شاید افراد قد کوتاه تصور کنند که در لباس های کوتاه، قد کوتاه تر به نظر می رسند اما این تصور اشتباه است. اگر لباسی که به تن می کنید فیت تن تان نباشد، نامتناسب و زشت به نظر می آیید. از این رو لباس هایی که قد بلندی دارند را انتخاب نکنید. هر چه لباس بیشتر فیت تن تان باشد، جذاب تر به نظر خواهید رسید.

 

هر چه لباس بیشتر فیت تن تان باشد، جذاب تر به نظر خواهید رسید

 

2. شلوار فاق کوتاه

افراد قد بلند پاهای کشیده ای دارند، از این رو اگر می خواهید قد بلندتر به نظر برسید، باید به شلواری که به تن می کنید توجه بیشتری داشته باشید. شلوارتان باید به گونه ای باشد که پای شما را کشیده تر نشان دهد. برای این منظور، از پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه خودداری کنید.

 

از پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه خودداری کنید

 

3. رنگ های روشن

رنگ های تیره و مات، شما را لاغرتر نشان می دهد، بنابراین اگر اندامی لاغر و قدی کوتاه دارید، باید از پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن خودداری کنید. در واقع، هر لباسی که شما را چاق تر نشان دهد، کوتاه تر نیز نشان تان خواهد دهد. از آنجا که رنگ های تیره و مات، کمتر به چشم می آیند، تمرکز را از روی قدتان نیز بر خواهند داشت. بنابراین دیگران قد واقعی شما را نمی توانند به درستی حدس بزنند و شما نیز قد بلندتر به چشم می آیید.

 

از پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن خودداری کنید

 

4. رنگ های متضاد

رنگ های مونوکروم یا تک رنگ، چشم را به سمت بالا می کشانند اما رنگ های متضاد، یکدستی ظاهرتان را از بین برده و با ایجاد وقفه، شما را کوتاه تر نشان می دهد. اگر دوست دارید که سر تا پا یک رنگ بپوشید، به سراغ رنگ های مشابه بروید. به عنوان مثال شلوار سرمه ای تان را با پیراهنی به رنگ تیره ست کنید یا به همراه شلوار کرم تان، پیراهنی به رنگ قهوه ای روشن بپوشید. البته کفش و جوراب هایتان را فراموش نکنید. رنگ آنها را نیز با رنگ لباس هایتان ست کنید تا پاهای شما را کشیده تر و به تبع شما را قد بلندتر نشان دهد.

 

رنگ کفش و جوراب هایتان را با رنگ لباس هایتان ست کنید

 

5. راه راه افقی

یکی از قوانین لباس پوشیدن برای افراد قد کوتاه، پرهیز از لباس هایی با خطوط افقی ست. البته اگر خطوط لباس بسیار باریک باشد، مانعی ندارد اما پوشیدن لباس هایی با خطوط پهن، شما را قد کوتاه تر نشان خواهد داد. از آنجا که کمربندتان نیز به صورت افقی قرار می گیرد، سعی کنید آن را باریک انتخاب کنید. بهتر است که کمربندتان همرنگ شلوارتان باشد تا خیلی به چشم نیاید. البته گزینه بهتر این است که شلوارتان را بدون کمربند به تن کنید.

 

از لباس هایی با خطوط افقی بپرهیزید

 

6. طرح های بولد و جسورانه

از آنجا که طرح های بولد لباس بسیار توی چشم اند، چشم ها را به سمت خود جلب کرده و بر کوتاهی قد شما می افزاید. از این رو سعی کنید که لباس هایی با طرح های ساده به تن کنید. به عنوان مثال راه راه باریک، طرح های گلدار ریز یا خال خالی از بهترین طرح هایی است که می توانید انتخاب کنید.

 

سعی کنید که لباس هایی با طرح های ساده به تن کنید

 

7. اکسسوری بزرگ

استفاده از اکسسوری بر جذابیت تان می افزاید اما اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید اکسسوری که انتخاب می کنید، بزرگ و چشمگیر نباشد. به جای آن از اکسسوری های باریک و کوچک تر استفاده کنید.

 

اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید اکسسوری که انتخاب می کنید، بزرگ و چشمگیر نباشد

 

8. کت با دو ردیف دکمه

خریدن کت و شلوار برای آقایان قد کوتاه یک معضل است. این افراد باید از پوشیدن کت هایی با دو ردیف دکمه خودداری کنند. در واقع، کت هایی با یک ردیف دکمه بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. پوشیدن کت هایی که اپل دارند نیز از دیگر اشتباهاتی ست که آقایان قد کوتاه مرتکب می شوند. یادتان باشد که هر چه شما را پهن تر نشان دهد، کوتاه تر نیز نشان خواهد داد. آستین های کت تان نیز باید به اندازه ای باشد که کمی از آستین پیراهن تان دیده شود. قد کت تان نیز نباید بیش از حد بلند باشد.

 

افراد کوتاه قد باید از پوشیدن کت هایی با دو ردیف دکمه خودداری کنند

 

9. کت بزرگ

بسیاری از کت های زمستانه، بزرگ و ضخیم اند و جزییات زیادی مانند دکمه یا یقه های پهن دارند. این مدل کت نه تنها جذاب نیست، بلکه شما را نیز قد کوتاه تر نشان خواهد داد. در روزهای سرد، به جای پوشیدن این مدل کت، بهتر است که چند لایه لباس بپوشید یا کتی با جنس ضخیم تر به تن کنید.

 

بهتر است که چند لایه لباس بپوشید یا کتی با جنس ضخیم تر به تن کنید

 

10. کفش های رنگی

شاید آنقدر که به لباس هایتان اهمیت می دهید، به کفش هایتان توجهی نمی کنید، اما کفش ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و در کوتاهی و بلندی قد شما تاثیرگذارند. به عنوان مثال کفش های رنگی چشم ها را به سمت خود جلب می کنند، در نتیجه شما را قد کوتاه تر به نظر می رساند. از این رو سعی کنید که کفش های ساده و هم رنگ لباس تان به تن کنید. به جای آن کلاهی بر سرتان بگذارید تا چشم ها را به جای پایین تنه، به سمت بالای اندام تان بکشاند و به بلند نشان دادن قدتان کمک کند.

 

کفش های رنگی قد شما را کوتاه تر به نظر می رساند

 

11. در اینجا خلاصه ای از مطالب گفته شده در بالا را برایتان آورده ایم تا بیشتر در خاطرتان بماند:

 

از پوشیدن لباس ها و اکسسوری های بزرگ خودداری کنید. لباسی که شما را پهن تر نشان می دهد، به تن نکنید. در ظاهرتان خطوط افقی ایجاد نکنید.چشم ها را به سمت پایین تنه جلب نکنید.

 

لباسی که شما را پهن تر نشان می دهد، به تن نکنید

 

منبع : bartarinha.ir

سولماز شريفي بازدید : 30 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

استرس مزمن خود را در افراد مختلف به اشکال متفاوت نشان می دهد‎

 

استرس مزمن خود را در افراد مختلف به اشکال متفاوت نشان می دهد. این شرایط می تواند از نظر اجتماعی، جسمانی، و روانی اثر منفی بر زندگی ما داشته باشد.

 

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، استرس به عنوان هر تجربه عاطفی ناخوشایند که با تغییرات قابل پیش بینی بیوشیمیایی، فیزیولوژی و رفتاری همراه است، تعریف می شود.

 

به گزارش "پاپ شوگر"، در مقادیر اندک، استرس می تواند برای انسان خوب باشد زیرا می تواند به افزایش انرژی بدن یا در کسب تمرکز و انگیزه اضافه مورد نیاز برای غلبه بر موقعیتی سخت کمک کند. با این وجود، زمانی که عوامل استرس‌زا بیش از حد قوی هستند، تاثیرات ناشی از آنها بر بهزیستی ما می تواند بسیار منفی باشد. زمانی که عوامل استرس‌زا حالت مزمن به خود می گیرند، یعنی برای مدت زمانی طولانی پابرجا هستند، می توانند از آستانه تحمل جسمانی و/یا روانی ما عبور کنند.

 

دلایل استرس مزمن 

بخش سخت ماجرا درباره تعریف استرس مزمن این است که عوامل مختلفی موجب بروز استرس در افراد مختلف می شوند. مسائل رابطه میان فردی، مانند موقعیت های احساسی یا مسئولیت ها و درگیری های خانوادگی از شایع‌ترین عوامل استرس برای بسیاری از ما محسوب می شوند.

 

همچنین، استرس در مدرسه و محل کار نیز وجود دارند که در زندگی های به شدت متصل و به هم پیوسته امروز رهایی از آنها دشوار شده است.

 

به طور خلاصه، گاهی اوقات حتی خود ما متوجه نیستیم که زندگی روزمره تا چه اندازه زیاد به ما استرس وارد می کند. بر همین اساس است که آشنایی با علائم استرس مزمن عاملی کلیدی و مهم برای مقابله با این شرایط محسوب می شود.

 

چگونه استرس مزمن را تشخیص دهیم؟ 

استرس مزمن خود را در افراد مختلف به اشکال متفاوت نشان می دهد. این شرایط می تواند از نظر اجتماعی، جسمانی، و روانی اثر منفی بر زندگی ما داشته باشد.

 

از نظر اجتماعی، استرس مزمن می تواند خود را در قالب گرایش بیشتر به انزوا نشان دهد که مشکل آفرین است زیرا پشتیبانی یک گروه عاملی کلیدی در مقابله با استرس محسوب می شود. در عصر رسانه اجتماعی امروز تشخیص این شرایط دشوارتر نیز شده است زیرا دوستان اینترنتی می توانند موجب یک احساس امنیت دروغین شوند که گروهی از دوستان خوب در کنار شما هستند.

 

اگر با مشکلی بزرگ در زندگی خود مواجه شوید آیا دوستی دارید که حتی نیمه های شب بتوانید به وی زنگ بزنید؟ اگر پاسخ منفی است شاید خود را به واسطه استرس مزمن منزوی کرده باشید.

 

از نظر علائم جسمانی، استرس مزمن حداقل از نقطه نظر بالینی خود را اندکی قابل پیش بینی‌تر نمایان می کند.

 

واکنش هایی خودکار به استرس وجود دارند. برخی از آنها مانند واکنش جنگ یا گریز، ترشح کورتیزول یا واکنش سیستم ایمنی قابل توجه‌تر هستند. مشکلی عمده درباره واکنش های جسمانی ما به استرس مزمن این است که این واکنش ها قرار بوده به ما در مقابله با عوامل استرس‌زای کوتاه مدت و شدید، مانند مبارزه کردن یا فرار از دست شکارچیان کمک کنند.

 

اما عوامل استرس‌زای فعلی بیشتر روانشناختی هستند. زمانی که روبروی رایانه های خود می نشینیم یا با افکار خود درگیر هستیم به هیچ تلاش جسمانی نیازی نیست. در عین حال، واکنش های مشابهی مانند افزایش فشار خون، ضربان قلب و ترشح کورتیزول را نیز تجربه می کنیم.

 

زمانی که این سیستم ها به طور مداوم فعال هستند، این شرایط در بلند مدت می تواند به فرسایشی شدید منجر شود که مشکلات سلامت جسمانی بلند مدت مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی، و نقائص سیستم ایمنی و همچنین مشکلات سلامت روانی را در پی دارد.

 

البته برخی واکنش های جسمانی استرس مزمن مانند سردرد، اختلالات خواب، دندان قروچه، یا مشکلات گوارشی، از جمله سندرم روده تحریک پذیر، آشکارتر هستند. اما ممکن است آگاه نباشید که سرچشمه این مشکلات در حقیقت استرس مزمن است.

 

شرایطی مشابه را می توان برای ظهور نشانه های عاطفی و روانی استرس مزمن در نظر گرفت. به عنوان مثال، اضطراب و افسردگی روش هایی هستند که استرس مزمن می تواند خود را از نظر روانشناختی نشان دهد. افسردگی می تواند از احساس انزوا و نگرانی درباره گذشته سرچشمه بگیرد و اضطراب می تواند از نگرانی درباره آینده ناشی شود.

 

از دیگر نشانگرهای روانشناختی استرس مزمن می توان به تحریک پذیری، بی علاقگی، خستگی عاطفی، و قطع روابط اشاره کرد.

 

از نظر اجتماعی، استرس مزمن می تواند خود را در قالب گرایش بیشتر به انزوا نشان دهد‎

 

برای مقابله با استرس مزمن چه کاری می توان انجام داد؟ 

بخش بزرگی از روند مقابله با استرس مزمن شامل تغییر روش تفکر ما درباره این شرایط است. ممکن است قادر به کنترل آنچه برای شما رخ می دهد نباشید، اما بر این که چگونه آن را پردازش می کنید، کنترل دارید.

 

شما باید انعطاف پذیری خود نسبت به تفکر منفی را تقویت کنید. روزانه با تعیین سه چیز مثبت در زندگی خود و سپس اشاره به این که چرا، چگونه و چه کسی با این چیزهای خوب مرتبط است می توانید این کار را انجام دهید که به ما در مقابله با چرخه باطل منفی بودن کمک می کند.

 

خودمراقبتی نیز اهمیت دارد. زمانی را برای جدا شدن از مشغله های روزمره، پیاده‌روی، وقت گذراندن با خود و گوش دادن به خود اختصاص دهید. زمانی را در طول روز به طور کامل جدا از فناوری بگذرانید. زمانی که به ندای درون خود گوش می دهیم اغلب روش هایی را برای مقابله با استرس مزمن می یابیم که بسیار ساده نیز هستند. وقت گذراندن با افرادی که دوست دارید در این مسیر اهمیت دارد.

 

اگر مواردی در زندگی ما وجود دارند که به عنوان عوامل استرس‌زا شناسایی شده اند و می توانیم آنها را از بین ببریم، باید این کار را انجام دهید. اما اگر در این جایگاه قرار نداریم، بهترین راهبرد برای مقابله با استرس مزمن که توانایی ایجاد تغییر در آن را نداریم، دریافت کمک از افراد حرفه ای و توسعه مهارت های مقابله با استرس است. سپس، هر روز کاری که برای خود انجام دهید یا با فردی وقت بگذرانید که احساس شادی، عشق و امنیت را در شما ایجاد می کنند. بسیاری از ما ممکن است به دلایل مختلف از خانواده خود دور باشیم و از حمایت آنها برخوردار نباشیم، از این رو یافتن انواع دیگری از اجتماع اهمیت دارد.

 

زمانی که موضوع مقابله با علائم استرس مزمن مطرح می شود، فعالیت جسمانی می تواند فواید چشمگیری به همراه داشته باشد و در کنار آن مدیتیشن بر این فواید می افزاید.

 

آنچه می خوریم نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، کافئین می تواند سطوح اضطراب را در ما افزایش دهد.

 

به طور قطع، ما نمی توانیم استرس را از زندگی خود حذف کنیم، اما توانایی مدیریت علائم آن را داریم.

  

منبع: سلامت نیوز

سولماز شريفي بازدید : 30 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است‎

 

شستشوی صورت یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های نگهداری و مراقبت از پوست و از اصول اولیه بهداشتی است که در عین سادگی اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آسیب‌زننده باشد و سبب بروز عوارضی از قبیل خشکی پوست، حساسیت‌های پوستی یا چرب ماندن پوست شود. هنگام شستشوی صورت با مواد شوینده دستی یا استفاده از محصولاتی نظیر برس‌های دستی یا برقی شستشوی صورت باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به طور اجمالی به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  

شوینده مناسب

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید به آن دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است. یک شوینده مناسب و متناسب با نوع پوست بدون آنکه به چربی طبیعی پوست آسیب برساند آلودگی و آرایش باقی مانده را از روی پوست برمی‌دارد. در کل شوینده خوب نباید آن قدر ضعیف باشد که مجبور شوید برای پاک کردن آلودگی، صورتتان را چند بار بشویید. در عین حال نباید آنقدر نیز قوی باشد که پوست شما را خشک و شکننده کند.

  

شرایط محیطی

میزان شستشوی پوست ارتباط زیادی با نوع پوست، نحوه آرایش، میزان رفت و آمد خارج از منزل، آلودگی‌های محیط کاری و در کل شرایط محیطی دارد. اگر پوست صورت شما چرب است یا به طور مرتب از وسایل آرایش استفاده می‌کنید، شستن صورت یک یا دو بار در روز لازم است و می‌توانید از برس شستشوی مناسب هم هر از گاهی استفاده کنید اما اگر از منزل بیرون نمی‌روید و آرایش ندارید حتی شستشو با مواد شوینده هم لازم نیست و احتیاجی به برس هم ندارید. آب خالی کفایت می‌کند.

  

شرایط آب

در شستشوی صورت نکته مهم بعدی دمای آب است. دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد. باور اشتباهی وجود دارد این است که آب گرم منافذ پوست را بازتر و آب سرد بسته‌تر می‌کند اما واقعیت این است که آب نباید سختی بالایی داشته باشد و دمای آن در حدی باشد که چربی اضافی روی پوست را بردارد. قاعدتا بهترین آب، آب ولرم است که در شستشوی پوست با برس هم باید به این نکته توجه داشت.

  

آبکشی صحیح

نکته مهم دیگر آبکشی پوست صورت بعد از شستشو با مواد شوینده است که کم و بیش مورد غفلت قرار می‌گیرد پاک نشدن کامل مواد شوینده از روی پوست است. گاهی در خط رویش مو یا خط ریش مقداری از مواد شوینده باقی می‌ماند که می‌تواند ایجاد حساسیت کند. پس در هنگام شستشو حتما از پاک شدن کامل مواد شوینده از روی پوست خود اطمینان پیدا کنید.  

  

حوله نرم

پس از اتمام شستشو در هنگام خشک کردن پوست خود حتما از حوله‌های نرم استفاده کنید. پوست پس از شستشو حساس‌تر از شرایط عادی است و حوله زبر می‌توانند به آن آسیب‌ برساند.

 

در شستشوی صورت دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد‎

 

مرطوب‌کننده‌ها

اگر پوست خشک و حساسی دارید، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده بعد شستن پوست را فراموش نکنید. استفاده از این محصولات بعد از شستشوی پوست برای محافظت از آن بسیار حائز اهمیت است.

  

برس مناسب

اگر برای شستشوی صورت قصد دارید از برس استفاده کنید، حتما سازگاری آن را با پوست خود در نظر بگیرید. برس‌های شستشوی پوست به شرط اینکه در حد متعادل در هفته مصرف شوند و بیش از حد هم زبر نباشند می‌توانند مفید و موثر واقع شوند اما اگر برس زبر باشد یا به طور مرتب مصرف شود به طوری که سبب خشکی و قرمزی پوست شود می‌تواند آسیب زننده باشد.

 

نکته آخر اینکه فراموش نکنید برای بهداشت پوست، خریداری و استفاده از محصولات گران‌قیمت به معنای برگزیدن محصول بهتر نیست. همواره سعی کنید اولویت شما در انتخاب هر محصول بهداشتی و آرایشی، استاندارد و سازگاری آن با پوست شما باشد. پس بدون در نظر گرفتن قیمت، یک محصول متناسب با پوست خود را تهیه کنید.

  

سه نکته درباره برس‌های شستشوی پوست

یکی از محصولات بهداشتی آرایشی که این روزها صحبت‌های زیادی از آن به میان می‌آید و موافقان و مخالفانی نیز دارد، انواع برس‌های شستشوی صورت است. یکی از فواید استفاده از این برس‌ها در هنگام شستشوی پوست، لایه‌برداری یا اسکراب است که به دلیل این ویژگی طرفداران زیادی را نیز پیدا کرده است. اگرچه ویژگی لایه‌برداری این برس‌ها در تبلیغات مورد تاکید قرار می‌گیرد و نزد مصرف‌کنندکان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، باید به چند نکته در استفاده از آنها توجه داشت:

  

استفاده از این برس‌ها در طول هفته نهایتا دو تا سه بار برای پوست‌های معمولی و دو تا سه بار در ماه برای پوست‌های حساس کفایت می‌کند. استفاده بیش از حد از ویژگی لایه‌برداری قوی این برس‌ها می‌تواند موجب آسیب‌ رساندن به پوست شود.

  

برس‌های شوینده را حتما باید بر حسب نوع پوستی که دارید انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. این محصول می‌تواند برای پوست‌های حساس و نازک آسیب‌زا باشد.

  

جدا از شوینده‌های پوست، برخی از مواد مثل عطرها، مواد آرایشی و ترکیباتی نظیر پارابن‌ها که از آنها در طول روز روی پوست خود استفاده می‌کنیم، می‌توانند زمانی که از برس شوینده پوست یا شوینده‌های قوی همزمان استفاده می‌کنید به پوست آسیب زیادی برساند.

 

منبع : سلامانه

 

سولماز شريفي بازدید : 41 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)



اشعار مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده (متولد ۲۹ آبان ۱۳۵۶) نقاش، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است.

 

سلام ای تنها بهونه واسه نفس کشیدن

هنوزم پر میکشه دل واسه ی به تو رسیدن

واسه ی جواب نامت میدونم که خیلی دیره

بذا به حساب غربت نکنه دلت بگیره

عزیزم بگو ببینم که چه رنگه روزگارت

خیلی دوس دارم تو مهتاب بشینم یه شب کنارت

سرتو با مهربونی بذاری به روی شونه ام

تو فقط واسم دعا کن آخه دنبال بهونه ام

حالمو اگه بپرسی ٬ خوبه تعریفی نداره

چون بلاتکلیفه عاشق ٬ آخه تکلیفی نداره

نکنه ازم برنجی ٬ تشنه ام تشنه ی بارون

چقد از دریا ما دوریم ٬ بی گناهیم هردوتامون

بدجوری به هم میریزه ٬ منو گاهی اتفاقی

تو اگه نباشی از من نمیمونه چیزی باقی

میدونی که دست من نیست ٬ بازیایه سرنوشته

رو قشنگا خط کشیده ٬ زشتا رو واسم نوشته

باز که ابری شد نگاهت ٬ بغضتم واسم عزیزه

اما اشکاتو نگه دار ٬ نذار اینجوری بریزه

من هنوز چیزی نگفتم که تو طاقتت تموم شد

باقیشو بگم میبینی گریه هات کلی حروم شد

حال من خیلی عجیبه ٬ دوس دارم پیشم بشینی

من نگاهت بکنم تو ٬ تو چشام عشقو ببینی

یادته من و تو داشتیم ساده زندگی میکردیم ؟

از همین تشنه ی شفاف رفع تشنگی میکردیم

یه دفعه یه مهمون اومد عقلمو یه جوری دزدید

دل تو به روش نیاورد ٬ از همون دقیقه فهمید

اولش فکر نمیکردم که دلم رو برده باشه

یا دلم گول چشای روشنش رو خورده باشه

اما نه گذشت و دیدم ٬ دل من دیوونه تر شد

به تو گفتم و دلت از قصه ی من باخبر شد

اولش گفتم یه حسه ٬ یا یه احترام ساده

اما بعد دیدم که عشقه ٬ آخه اندازش زیاده

تو بازم طاقت آوردی ٬ مثل پونه ها تو پاییز

سرنوشت تو سفیده ٬ ماجرای من غم انگیز

بدجوری دیوونتم من ٬ فکر نکن این اعترافه

همیشه نبودن تو کرده این دلو کلافه

میدونم فرقی نداره ٬ واست عاشق بودن من

میدونم واست یکی شد بودن و نبودن من

 میدونم دوسم نداری ٬ مث روزای گذشته

من خودم خوندم تو چشمات یه کسی اینو نوشته

اما روح من یه دریاس ٬ پر از موج و تلاطم

ساحلش تویی و موجاش ٬ خنجرای حرف مزدم

آخ که چه لذتی داره ناز چشماتو کشیدن

رفتن یه راه دشوار واسه هرگز نرسیدن

من که آسمون نبودم ٬ اما عشق تو یه ماهه

سرزنش نکن دلم رو به خدا اون بی گناهه

تو که چشمای قشنگت خونه صدتا ستارس

تو که لبخند طلاییت واسه من عمر دوبارس

بیا و مثل گذشته جز به من به همه شک کن

من بدون تو میمیرم بیا و بهم کمک کن

 

سولماز شريفي بازدید : 29 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)

 

طرز تهیه تارت زردآلو و پسته، دسر شیک و مجلسی

 

تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه تارت زردآلو و پسته را آموزش داده ایم. امیدواریم که لذت ببرید.

 

مواد لازم برای خمیر تارت زردآلو و پسته :

 آرد 175 گرم 
پودر بادام  50 گرم 
کره سرد (مکعبی خردشده)  125 گرم 
زرده تخم مرغ  1 عدد 
شکر 25 گرم
شکر قهوه ای 25 گرم

 

مواد لازم میانی برای تارت زردآلو و پسته :

 شکر قهوه ای 150 گرم 
کره نرم  180 گرم 
 تخم مرغ 1 عدد 
 زرده تخم مرغ 1 عدد 
بادام خام درشت خردشده 50 گرم
پسته خام درشت خردشده 150 گرم
زردآلو 4 عدد
نمک 1 پنسه

 

طرز تهیه تارت زردآلو و پسته :

آرد الک شده و پودر بادام و یک پنسه نمک را داخل غذاساز ریخته و کره سرد را به آن اضافه کنید، غذاساز را با دور متوسط روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شده و به شکل خرده نان دربیاید.

 

در ظرفی جداگانه تخم مرغ و شکر را کمی با هم مخلوط کنید و بعد به خمیر اضافه کرده و دوباره غذاساز را روشن کنید تا با هم ترکیب شوند و خمیر نرم و  منسجمی به دست بیاید.

 

خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی به کمک وردنه باز کنید و داخل قالب گرد تارت انداخته و اضافه های خمیر را با چاقوی تیز ببرید و دوباره قالب را داخل یخچال بگذارید. 

 

در این فاصله مواد داخل تارت را آماده کنید.

 

طرز تهیه مواد میانی تارت:

شکر و کره نرم را با هم مخلوط کنید و با دور متوسط همزن برقی بزنید تا پف دار و پوک شود.

سپس تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

بعد همزن را خاموش کنید و بادام و پسته خرد شده را به مواد افزوده و با لیسک مخلوط کنید و داخل قالب روی خمیر بریزید.

 

رویش را با پالت صاف کنید و زردآلوها را از وسط دو نیم کنید و روی آن بچینید و مقداری پسته خرد شده روی آن بپاشید.

 

در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 تا 50 دقیقه و تا زمانی که روی تارت پف کند و برشته شود بپزید.

 

منبع : ماهنامه کیک و شیرینی - bartarinha.ir

سولماز شريفي بازدید : 29 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)

 

یائو و شون قدیمی ترین امپراتور چین

 

طبق روایات چین “یائو “و “شون “دو تن از قدیمی ترین امپراتور چین هستند . به عبارت دیگر سرآغاز تاریخ بیش از دو هزار ساله باستانی چین دوران “یائو “و”شون ” محسوب می شود . درمیان افسانه ها و روایات بی شمار در یادداشتهای قدیمی داستانهایی درباره این دو امپراتور وجود دارد که جایگاه مهمی در اشغال داشته و در فرهنگ ستنی چین تاثیرات دیرپائی برجای گذاشته است .

 

“یائو”یکی از شیوخ قبیله ای آخرین مرحله جامعه بدوی و نیزیکی از نمایندگان فرهنگ ملت چین می باشد. بنابه روایتی ،”یائو” از فرزندان “خوان دی” نیای نخست ملت چین بود ،وی فردی هوشمندو نیکدل بوده و مورد احترام مردم واقع بوده است .

وی در ۱۶سالگی بعنوان شیخ قبیله برگزیده شد.این قبیله در نزدیکی شهر” بائو دین “استان “خه بی”امروز واقع است . “یائو” با اتحاد با قبائل این منطقه مشترکا علیه تجاوز قبیله “دون ای” مقاومت کرده و سرانجام این قبیله را الحاق نمود.

 

پابپای گسترش نیروهای قبیله “یائو”به ریاست اتحادیه شیوخ مبدل گردیدکه بعدها وی را امپراتور “یائو”نامیدند. “یائو”کاردوست و صرفه جو ،ساده وبی ریاو عدالتخواه بودو همچون نمونه ای از امپراتوران بافضیلت و لایق در یادمردم زنده مانده بود. وی شخصیتها را برحسب فضیلت و شایستگی آنها به مقامهای مهم می گماشت و طبق نتایج بررسیها خدمات ماموران عزل و ترفیع شان را مشخص می کرد و درنتیجه امور کشور بسیار منظم بود.وی مقام نجومی را دایر کرده و به مسوولان آن دستور داد تا تقویم را تدوین نمایند و مردم برحسب آن درمراسم مختلف به کشت و زراعت مشغول بودند .

 

لذا نیاکان ما عصر “یائو دی”را عصر پیشرفت جهشی کشاورزی تلقی می کردند.امپراتور “یائو دی”همچنین به هماهنگی مناسبات بین قبائل عطف توجه کرده و به مردم می آموخت که باید درصلح و صفا بسر برده و عدالت سیاسی و آسودگی خاطر دنیا را حفظ کنند.

“یائو دی ” با ایجاد نخستین نظام اجتماعی متمدن ملت چین ،قبائل جامعه بدوی را بتدریج بصورت کشور در اورده و نظام خانوادگی را تکمیل نمود. به مردم طبق اصل و نسبت خون نام خانوادگی دادوبا تلفیق شجره پدری و جانب مادری خاندان پدرشاهی را معین کرد .

 

تاریخ و تمدن کشور چین 

 

مقرر شد که خویشاوندان نبایدبا هم ازدواج کنند که در نتیجه کیفیت مردم و سلامت جامعه ارتقا یافت .”یائو دی” حیطه تحت تسلط خود را به ۹ “جو” یعنی نه بخش تقسیم کرد و شاهزادگان و ماموران خود را برای حکمرانی باین بخشها فرستادو در نتیجه این ۹ بخش شاهد پیشرفت متوازن اقتصادی شد . طی چند هزار سال ۹ بخش به چینی “چیو جو” بنظر فرزندان ملت چین چون میهن تلقی شد .

 

“یائو دی” بمدت ۷۰سال بر تخت سلطنت نشست .وی تصمیم گرفت بر اساس شایستگی وخصوصیات اخلاقی ادامه دهنده راه خود را انتخاب کند لذ ا به شاهزادگان و مقامهای خود در نواحی مختلف دستور دادتاافرادی خوش اخلاق و دارای فضائل رابرغم پائین بودن جایگاه اجتماعی برای مقام امپراتوری آینده معرفی کنند.درنتیجه “شون ” که مردی فقیر و تهیدست بود ، معرفی شد .

 

گفته می شود که والدینش بر او سختگیری زیادی می کردند و برادرانش هم با او بدرفتاری می نمودند. اما “شون ” توانست با آنان دوستانه همزیستی کند.بنطر مردم “شون “که با اخلاق و با شهامت بود، توانائی رتق و فتق امور را داشت .”یائو دی”نیز با بررسیهای انجام شده بر روی “شون “بجای “دان جو”پسر خود، او را به عنوان ادامه دهنده سلطنت تائید کرد.سه سال بعد ، “شون ” بر مسند قدرت نشست .

 

امپراتور “شون ” ضمن گسترش سیاست دمکراتیک پیشین خود ،آ داب وآئین و قانون جنائی نسبتا کامل را وضع کرد و ماموران مسول امور سیاسی ،اقتصادی ،قضائی ،آموزشی ،صنایع دستی و موسیقی را منصوب نمود .وی همچنین ضمن تدوین شیوه ارزیابی مقامات ،یک نظام نسبتا کامل کشوری بوجود آورد. در دوران حکومت امپراتور “شون ” ،فنون صنایع و کشاورزی دستخوش پیشرفت نسبتا بزرگی شد .

 

در زمینه کشورداری “شون ” تدابیری اندیشید که بر اساس آن مردم در غم و شادی شریک یکدیگر بودند. در دوران”شون دی” مردم آئین و آداب را رعایت نموده و زندگی خوش و آرامی داشتند ،از اینرو ،این دوران عصر بسیار درخشانی در زمینه های سیاسی ، تولیدی و هنری محسوب می شد. در مسئله انتخاب جانشین ،”شون “نیز باسرمشق گرفتن از سلف خود ،حکومت را به دست “یو”که در مهار کردن طغیان آب خدماتی انجام داده بود ،سپرد.

 

در طول تاریخ فئودالیسم چین ،سلطنت همواره موروثی بود ،اما “یائو ” و “شون ” سلطنت را به افراد ممتاز و لایق و شایسته می سپردند. این خصوصیت اخلاقی والا و شهامت امپراتوران “یائو” و “شون “طی هزارها سال مورد تجلیل و قدردانی مردم قرار گرفت .

 

منبع:tarikhema.org

سولماز شريفي بازدید : 30 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)



استانبول,تور استانبول,تور لحظه آخری استانبول

 
استانبول، پهنه‌ای قاره‌ای در اوراسیاست که چون طفلی شیرین در آغوش دریای مرمره و دریای سیاه آرمیده و دوستی تنگاتنگی با تنگۀ بسفر دارد.

 

استانبولِ تاریخی، فضایی مسحورکننده برای گشت‌وگذار و نفوذ به قصه‌های ناشنیدۀ آناتولی است. استانبول، تاریخی پرطمطراق و پرهیاهو دارد. شهر اولیۀ استانبول در قسمت آسیایی این پهنه و پیش از قرن بیزانس پا بر زمین کوبیده است.

 

این شهر در زمان روم و عثمانی روی به گستردگی نهاد و بخش اروپایی نیز به هم‌نشینی بخش آسیایی تن به زمین سایید و تمدنی تاریخی‌تر را از آن خود کرد. هر دو قسمت اروپایی و آسیایی ، محوطه‌ای بندری دارد. استانبول شهری است که در بخش اروپایی‌اش، سرزندگی و شور و شب‌زنده‌داری ، جاری زندگی را فریاد می‌زند و امروز قطبی از گردشگری جهانی به شمار می‌آید. این شهر با آغوشی از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی به مکانی برای سرازیر شدن خیل گردشگران مبدل شده است.
 

استانبول,تور استانبول,تور ارزان قیمت استانبول

 
سفر دوستان می‌توانند برای قدم نهادن به این خاک گرم و پرفرهنگ، تور ترکیه را برگزینند. ترکیه با آغوشی از فرهنگ بیزانس و عثمانی ، شهرهای بی‌نظیری را در بطن خود دارد که به داشتنشان می‌نازد. استانبول اما برای تاریخ‌دوستان جای دیگری‌ست ! با تور استانبول که در حالت‌های مختلفی چون تور لوکس استانبول، تور ارزان استانبول و تور لحظه آخری استانبول ارائه می‌شود، رویایتان برای سفر به این شهر پرجزر و مد ، به حقیقتی انگبین مبدل می‌شود.
مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!
 

مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!
شماره تماس:54929-021
سایت : www.maneliparvaz.com

استانبول,تور استانبول,تور ارزان قیمت استانبول

 

 

سولماز شريفي بازدید : 31 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)



سرطان تخمدان,علائم سرطان تخمدان,علایم سرطان تخمداندرد دائمی و گنگ در ناحیه شکم و زیر شکم از علائم سرطان تخمدان می باشد 

 

علائم سرطان تخمدان
سرطان تخمدان یکی از کابوس‌های زنان در سراسر جهان است. آمارها نشان می‌دهد این سرطان پنجمین سرطان شایع زنان در سراسر جهان است.

 

انواع سرطان تخمدان

چندین نوع از سرطان‌های تخمدان وجود دارد؛ از جمله سرطان اپی‌تلیال، سرطان بوردرلاین و سرطان سلول‌های زاینده.

شایع‌ترین نوع، سرطان سلول‌های اپی‌تلیال یا سلول‌های پوشش‌دهنده تخمدان‌ ها است و حدود ۸۰ تا ۹۰درصد سرطان‌های تخمدان از این نوع هستند. سرطان‌های بوردرلاین یا سرطان سلول‌های بنیادین سرطان‌های نسبتا خوش‌خیم‌تر و کم‌خطرتری هستند که با یک جراحی کوچک قابل درمانند.


علت ابتلا به سرطان تخمدان
رشد بدخیم و غیرطبیعی سلول های تخمدان موجب ایجاد سرطان تخمدان می‌ شود که در سنین مختلف از قبل از بلوغ، دوران بارداری و پس از یائسگی دیده می ‌شود. سرطان ‌های تخمدان بسیار متعدد و متنوع هستند و شدت رشد و سرعت بیماری بر حسب نوع سرطان تخمدان متفاوت است. ولی به طور کلی در سنین قبل از یائسگی شایع‌ تر است.


علائم سرطان تخمدان
به علت قرار گرفتن تخمدان ‌ها در عمق لگن، علایم سرطان تخمدان دیر ظاهر می ‌شود. مهم‌ ترین علامت آن، وجود یک توده یا تومور در داخل لگن به هنگام معاینه است که ممکن است با درد و فشار در لگن، یبوست یا تکرر ادرار، خود را نشان بدهد. درد شدید در قاعدگی و درد در موقع مقاربت ممکن است از علایم دیگر این تومورها باشد. اختلالات قاعدگی و خون‌ ریزی در خانم‌ های مُسن که سال‌ ها است یائسه شده‌ اند از دیگر علایم این تومورها است.


از علائم احتمالی اولیه سرطان تخمدان عبارتند از:
۱- افزایش ناگهانی سایز شکم و علائم شبیه به نفخ شکم
۲- درد دائمی و گنگ در ناحیه شکم و زیر شکم
۳- سیر شدن پس از خوردن مقدار بسیار کم غذا
۴- مشکل در بلع غذا
۵- علائم ادراری از جمله احساس فوریت و تکرر ادرار
۶- تغییر در شیوه معمول دفع
۷- درد پشت به همراه احساس خستگی عمومی
این علائم اگر ناشی از سرطان باشند، به صورت دائمی نشان داده می شوند.

 

سرطان تخمدان,علائم سرطان تخمدان,علایم سرطان تخمدانرشد بدخیم و غیرطبیعی سلول های تخمدان موجب ایجاد سرطان تخمدان می‌ شود

 

درمان سرطان تخمدان
درمان در اکثر موارد جراحی است. وسعت درمان به نوع سرطان و میزان انتشار آن در داخل لگن و سایر قسمت‌ های بدن و سن و تمایل بیمار برای بارداری بعدی بستگی دارد.
بر اساس نوع تومور ممکن است از شیمی ‌درمانی هم استفاده شود. در خانم‌ های یائسه برداشتن رحم و لوله‌ ها و تخمدان ‌های دو طرف و نمونه‌ گیری از قسمت‌ های مختلف لگن و شکم انجام می‌ شود. در خانم‌ های جوان در صورتی که سرطان زود تشخیص داده شود، می ‌توان رحم را حفظ کرد تا در سال‌ های بعد بارداری داشته باشد.


همچنین احتمال سرطان پستان و رحم در این افراد بیشتر از افراد عادی است. احتمال ابتلا به بیماری های فشار خون و بیماری قلبی و نیز دیابت در سال های بعد در این افراد زیادتر است.

 

منبع: nabzema.com

سولماز شريفي بازدید : 29 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)



اشعار رحیم معینی کرمانشاهی

رحیم معینی کرمانشاهی (زادهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۰۱ در کرمانشاه - درگذشته ۲۶ آبان ۱۳۹۴ در تهران)، نقاش، روزنامه‌نگار، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای اهل ایران بود.

 

امید جانم ز سفر بازآمد

شکر دهانم ز سفر بازامد

عزیز آن که بی خبر

به ناگهان رود سحر

چو ندارد دیگر دلبندی

به لبش ننشیند لبخندی

چو غنچه ی سپیده دم

شکفته شد لبم ز هم

که شنیدم یارم بازآمد

ز سفر غمخوارم بازآمد

همچنان ، که عاقبت

پس از همه شب بدمد سحر ، ناگهان

نگارِ من ، چنان مهِ نو آمد از سفر

همچنان ، که عاقبت

پس از همه شب بدمد سحر ، ناگهان

نگارِ من ، چنان مِه نو آمد از سفر

 من هم ، پس از آن دوری

بعد از ، غم مهجوری

یک شاخه ی گل ، بُردم به برش

یک شاخه ی گل ، بُردم به برش

دیدم ، که نگارِ من

سرخوش ، ز کنار من

بگذشت و به بر

یارِ دگرش

بگذشت و به بر

یارِ دگرش

وای از آن گلی که دست من بود

خموش و یک جهان سخن بود

خموش و یک جهان سخن بود

گل ، که شهره شد به بی وفایی

زِ دیدن چنین جدایی

ز غصّه ی پاره پیرُهَن بود

سولماز شريفي بازدید : 36 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)
آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

برترین‌ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگرچه تابستان هیجان های زیادی مانند دریا یا استخر را با خود به همراه دارد اما برخی از چیزهای آن هم آزار دهنده است، مانند گرما و رطوبت اش که تغییراتی را در پوست و آرایش صورت شما ایجاد می کند. آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

1. نزدن پرایمر

یکی از راههای جلوگیری از ریختن آرایش در تابستان، استفاده از پرایمری باکیفیت است. برای این منظور پرایمر فاقد چربی یا همان «oil-free» را انتخاب کنید. پرایمرهای با پایه آب نیز، از این رو که پوست صورت تان را در طول تابستان هیدراته نگه می دارند، می توانند گزینه خوبی برایتان باشند. علاوه بر پرایمر پوست صورت، می توانید از پرایمرهای پشت چشم هم استفاده کنید. در این صورت سایه چشم تان تا ساعت ها بر جای خود ثابت می ماند. 

2. عوض نکردن کرم پودر

آیا در فصل تابستان همان کرم پودری را می زنید که در فصل های سرد سال استفاده می کردید؟ با تغییر فصل، ما نیز باید تغییراتی را در ظاهرمان ایجاد کنیم. علاوه بر رنگ لباس یا مدل عطر، برخی از لوازم آرایش مانند کرم پودر را نیز باید فصل به فصل تغییر دهیم. طبیعی ست که آفتاب در تابستان، رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد، بنابراین اگر تا به حال از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده می کردید، حال زمان آن است که رنگ آن را به تیره تر تغییر دهید یا حتی اگر نمی خواهید کرم پودر جدیدی بخرید، با کمی سایه تیره، براقی و درخشانی پوست تان را بگیرید.  

3. نداشتن ریمل ضد آب

همه ما می دانیم که لوازم آرایشی ضد آب برای زمان هایی که به کنار ساحل یا شنا می رویم، مناسب است اما چه زمان های دیگری می توان از آن استفاده کرد؟ از آنجایی که تابستان فصل رطوبت و عرق کردن است، بهتر است که از محصولات ضد آب استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از ریمل یا خط چشم ضد آب، مانع از پخش شدن آن در هنگام تعریق می شود.

4. نزدن مرطوب کننده

شاید فکر کنید که در فصل تابستان، از این جهت که پوست تان مانند زمستان خشک نمی شود، احتیاجی به کرم های مرطوب کننده نداشته باشید اما این باور اشتباه است. شما هر روز سال باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید، حتی اگر پوستی چرب با مختلط داشته باشید. اگر مرطوب کننده های سنگین را نمی پسندید، می توانید از مدل هایی با فرمول های لایت یا سبک تر کمک بگیرید.

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

5. استفاده کم از ضد آفتاب

تنها یک بار کرم ضد آفتاب زدن در روز، کافی نیست بلکه شما باید هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید. اگر در ساحل هستید، به غیر صورت، باید به جاهای دیگری مانند روی شانه ها یا گردن تان هم بزنید. اگر کرم زدن برایتان سخت است، می توانید از مدل های اسپری آن استفاده کنید.

6. عدم استفاده از تثبیت کننده ها 

از آنجا که گرما و رطوبت هوا موجب تعریق و به تبع ریختن آرایش تان می شود، استفاده از تثبیت کننده های آرایشی واجب است. برای این منظور، پس از این که آرایش صورت تان به پایان رسید، با استفاده از اسپری های تثبیت کننده آنها را تا ساعت ها سر جای خود بنشانید. البته این اسپری ها انواع مختلفی دارند و می توانید قبل از استفاده با توجه به نوع پوست صورت تان بهترین مدل را انتخاب کنید.

7. نداشتن کرم BB

از این رو که گرما و رطوبت موجب تعریق و ریختن آرایش صورت تان می شود، بهتر است که در فصل تابستان سبک تر آرایش کنید. کرم های BB انتخاب خوبی برای این فصل سال خواهند بود. این کرم حاوی مواد مراقبت کننده از پوست مثل مرطوب کننده و ضد آفتاب است و با ترکیب سبک خود پوست را تا حد زیادی صاف و یکدست می ‌کند.

 منبع :برترین ها

سولماز شريفي بازدید : 28 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

عشق از نگاه بچه ها‎

 

از قدیم و ندیم گفته اند که «حرف راست رو از بچه بشنو» و فردی نمی تواند دنیای ساده و بی آلایش کودکان را نادیده بگیرد.

 

دنیایی که در آن همه چیز واضح، روشن، بدون منظور و واقعی است. شاید شما هم ویدئویی را که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و در آن از کودکان 3تا 6ساله خارجی درباره عشق سوال می شود، دیده باشید.

 

این ویدئو ما را به این فکر انداخت تا از کودکان ایرانی درباره مفهوم عشق سوال کنیم و ببینیم در خانواده های ایرانی چقدر عشق برای کودکان معنا و مفهوم دارد. در ادامه مطلب و ابتدا جواب های کودکان 3تا 6ساله خارجی و ایرانی و سپس نظر یک کارشناس تربیتی را درباره این که کودکان را چقدر با مفاهیم انتزاعی مانند عشق باید آشنا کنیم با هم می خوانیم.

 

پاسخ های جالب کودکان خارجی

در یک کلیپ خارجی از بچه ها پرسیده می شود که «عشق یعنی چی؟ !» و هر کدام در جواب چیزی را می گویند که ناخودآگاه لبخند بر روی لب های بیننده می آورد. به طور مثال، دخترکی 5ساله می گوید: «عشق یعنی مامانم بهترین تکه مرغ را برای پدرم می گذارد» یا پسرکی 6ساله می گوید: «عشق یعنی مامانم برای بابام قهوه درست می کنه قبل از این که فنجون رو جلوی بابام بذاره خودش اونو مزه می کنه تا مطمئن بشه خوشمزه است» .

 

پسر بچه 4ساله دیگری می گوید: «عشق هنگامى است که به یک نفر بگویید از پیراهنش خوش تان می آید و بعد از آن او هر روز آن پیراهن را بپوشد.» پسر بچه ای 5ساله می گوید: «عشق هنگامى است که شما براى غذا خوردن به رستوران می روید و بیشتر سیب زمینى سرخ کرده های تان را به یک نفر می دهید بدون آن که او را وادار کنید تا او هم مال خودش را به شما بدهد.»

 

کودکان معنی عشق و دوست داشتن را درک می کنند‎

 

نظر کارشناس درباره پاسخ های کودکان

آموزش مفاهیم انتزاعی به کودکان از مطالب قابل بررسی در علم روان شناسی است. «عشق» موضوعی است که برای کودکان قابل لمس نیست اما حتی در سنین پایین برای آن ها قابل درک است.  البرز، کارشناس ارشد مشاوره خانواده ضمن تایید لزوم صحبت کردن با کودک درباره موضوعات انتزاعی مانند «عشق» به نکات کلیدی و مهمی در این باره اشاره می کند که خواندنی است.

 

شاید به نظر می رسد که کودکان معنی عشق و دوست داشتن را درک نمی کنند در حالی که اصلا این طور نیست. جالب است که کودک زیر یک سال هم معنی دعوا و بحث بین والدینش را می فهمد. بنابراین با توجه به این حالت لازم است که والدین دقت بیشتری روی رفتارهای خود داشته باشند. 

 

والدین با لمس کردن، بغل کردن، بوسیدن و با آرامش صحبت کردن با کودکان خود معنی دوست داشتن را عملا و از نزدیک به آن ها یاد می دهند.

 

پدر و مادر اگر رفتار محبت آمیز با یکدیگر داشته باشند کودک معنی عشق را درک و احساس امنیت می کند. در جایی که والدین با یکدیگر چالش، زد و خورد و... داشته باشند هرگز نمی توانند مفهوم دوست داشتن و عشق را به کودکان خود آموزش دهند.

 

پاسخ های جالب کودکان ایرانی

قبل از خواندن پاسخ تعدادی از کودکان ایرانی به نظرشان درباره عشق، توجه داشته باشید که اگر شما هم فرزندی 3تا 6ساله دارید، می توانید این سوال را از او بپرسید و با توجه به جواب فرزندتان شرایط خانه و خودتان را بررسی کنید. پاسخ های بچه ها به این سوال، حرف های پنهانی دارد که علاوه بر جذاب بودن، شما را به فکر هم فرو خواهد برد.

 

آروین، 4ساله:

عشق یعنی خانواده. یعنی مامانی و بابایی با هم ازدواج کردند.

فربد، 4ساله:

عشق یعنی مامانی، یعنی خوشحالی.

کوروش، 4 ساله:

عشق یعنی مامانم به خواهر کوچولوم شیر میده. یعنی وقتی مامانم برای بابایی چای می ریزه.

آوا، 4.5 ساله:

عشق یعنی فردی رو با قلب مون دوست داریم و باهاش بازی می کنیم.

فراز، 4.5 ساله:

عشق یعنی نفستم. یعنی دنیا وجنگل.

تیدا، 4.5 ساله:

عشق یعنی ازدواج سیندرلا و شاهزاده.

کیانا، 6ساله:

عشق یعنی ازدواج کنیم و خیلی خوشحال باشیم.

آرین، 6ساله:

عشق یعنی دوستت دارم یعنی ازدواج کردن.

یسنا، 6ساله:

عشق یعنی وقتی یک نفر با ما قهره، بهش میگیم عشق من با من دوست شو.

یزدان، 6ساله:

عشق یعنی کسایی که همدیگر را دوست دارند و با هم ازدواج می کنند.

بردیا، 6ساله:

عشق یعنی محبت یعنی قلبی پر از ستاره و رویا.

 

منبع: سلامت نیوز

 

سولماز شريفي بازدید : 23 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

رازهای مراقبت از پوست‎

 

در مبحث مراقبت از پوست رازهایی برای جوان ماندن تان وجود دارد که هیچ متخصص پوستی آن را به شما نمی گویند. در این مقاله این رازها را به شما می گوییم.

 

راز‌هایی که متخصصین پوست به شما نمی‌گویند

هر چقدر هم به متخصص پوست مراجعه کنید، باز هم نکاتی کلیدی برای جوان ماندن وجود دارد که از زبان آنها نمی شنوید. این ها مواردی وابسته به سبک زندگی شما هستند که در جوان به نظر رسیدن تان تاثیر به سزایی دارند.

  

در باشگاه زیاده روی نکنید

آن یک ساعتی که روی تردمیل تمرین می‌کنید به سلامت شما کمک می‌کند اما شما را جوانتر نخواهد کرد. افراد ورزشکارتر و لاغرتری که بالای 40 سال سن دارند معمولا مسن‌تر از افرادی که اندام متناسب‌ ندارند به نظر می‌رسند زیرا چربی کمتری زیر پوست خود دارند.

  

وقتی پشت فرمان هستید مراقب آسیب نور خورشید باشید

خیلی از افراد به دلیل رانندگی، سمت چپ صورت‌شان دچار آفتاب سوختگی می‌شود. پنجره ماشین را دودی کنید، ضد آفتاب بزنید و از سایه بان استفاده کنید.

  

محصولات مراقبت از پوست خود را زود به زود تغییر ندهید

بیشتر افراد محصولات مراقبت از پوست را زود به زود عوض می‌کنند. 21 روز طول می‌کشد تا سلول پوست ساخته شده و اپیدرمیس ایجاد شود. پس اگر مصرف یک محصول ضد چین و چروک جدیدی را شروع کرده‌اید، دست کم چهار هفته به آن فرصت بدهید تا کارش را انجام دهد.

 

رازهایی برای جوان ماندن وجود دارد که هیچ متخصص پوستی آن را نمی گوید‎

 

ممکن است به جای لیفت فقط به یک وکس صورت نیاز داشته باشید

خیلی از افراد به دلیل اخمو به نظر رسیدن و ریزش پوست صورت برای لیفت اقدام می‌کنند. اما بیشتر اوقات فقط یک وکس صورت کافیست. فقط 15 دقیقه طول می‌کشد تا زیباتر شوید!

  

در استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید

ضد آفتاب هایی را انتخاب کنید که حاوی زینک یا دی اکسید تیتانیوم هستند و کاملا پوست خود را با آن بپوشانید، عینک آفتابی هم بزنید تا پوست دور چشمهای‌تان چروک نخورد.

  

محصولات مراقبت از پوستی که در داروخانه‌ها موجودند قابل اعتمادند

کرمهای ضد چین و چروک موجود در داروخانه‌ها را امتحان کنید. این محصولات دارای ترکیبات فعالی هستند و می‌توانند به اندازه‌ی محصولاتی که دهها برابر گرانتر هستند موثر باشند.

  

یک کرم خوب و مناسب می‌تواند نتیجه‌ای مانند عمل جراحی داشته باشد

بله درست است شما می‌توانید عمل لیفت پلک را انجام دهید اما باور کنید خیلی از محصولات باکیفیت و مناسب مانند سرم‌های سفت کننده که در داروخانه‌ها موجودند نیز می‌توانند همان نتیجه را داشته باشند. این نتایج موقتند اما برای کاهش خطوط و پف کردگیها مفیدند.

  

صورت‌تان را ریلکس نگه دارید

اگر عادت دارید مدام اخم کنید یا حالت عصبانی به خود بگیرید، خیلی زود میان ابروهای‌تان خط خواهد افتاد و زیبایی صورت‌تان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

  

منبع : زندگی ایده آل

 

سولماز شريفي بازدید : 22 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

هشتاد درصد از مبتلایان به سرطان ریه، خستگی مفرط را به عنوان یک علامت بارز دارند

 

علائم و نشانه‌های سرطان ریه بسیار فراتر از سرفه‌های ادامه دار هستند. درد قفسه سینه، آشکارترین نشانه‌ی سرطان ریه است اما نشانه‌های فراوان دیگری از سرطان ریه وجود دارند که باید به آن‌ها آگاه باشید، حتی اگر هرگز سیگار نکشیده‌اید.

 

سرطان ریه، متداول‌ترین سرطان در آمریکاست و بیش از 20 درصد از افرادی که در اثر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند هرگز سیگار نکشیده‌اند. چرا یک فرد غیر سیگاری باید سرطان ریه بگیرد؟ قرار گرفتن در معرض گاز رادون (یک گاز بی‌بو که در خانه‌ها وجود دارد) معمولاً عامل سرطان ریه است.

 

سایر عوامل ممکن، شامل آلودگی هوا، دود دست دوم سیگار و خطرات محیطی مانند آزبست یا پنبه نسوز می‌شود. شما چه به طور مرتب سیگار بکشید و چه هرگز لب به سیگار نزده باشید، باید نسبت به علائم زیر هوشیار باشید. البته دلایل زیاد دیگری هم می‌تواند برای بروز نشانه‌های زیر وجود داشته باشد، اما شما به هر حال باید در مورد آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

 

سرفه‌های ادامه دار

بیشتر افراد مبتلا به سرطان ریه سرفه می‌کنند که گهگاه با خون همراه است. بالا آوردن ترشحات غلیظ و مایل به قرمز نیز می‌تواند از علائم اولیه‌ی سرطان ریه باشد. اما حتی اگر سرفه‌های خشک دارید، در صورت ادامه دار شدن آن‌ها بیش از یک ماه باید برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.

 

علائم و نشانه‌های سرطان ریه بسیار فراتر از سرفه‌های ادامه دار هستند

 

عفونت‌های مزمن

بیشتر اوقات، ویروس‌ها عامل عفونت‌هایی مانند برونشیت مزمن هستند. اما اگر مکرراً بیمار می‌شوید و انگار با هر بیماری در ناحیه‌ی قفسه سینه‌تان با مشکل روبرو می‌شوید، می‌تواند علامت سرطان ریه باشد.

  

کاهش وزن

بدون اینکه ورزش کنید یا تغییری در رژیم غذایی خود بدهید وزن کم کرده‌اید؟ در هر نوع سرطانی، یک تومور پیشرفته می‌تواند پروتئین‌هایی ایجاد کند که به بدن دستور کاهش وزن بدهند. به همین دلیل است که در چنین مواردی، کاهش اشتها نیز وجود دارد.

 

استخوان درد

اگر سرطان ریه به سایر اندام‌های بدن سرایت کرده باشد ممکن است احساس درد در اعماق استخوان‌ها یا مفاصلتان داشته باشید. معمولاً کمر و لگن، نقاط درد هستند.

 

تورم در گردن و صورت

اگر تومور در ریه به وناکاوای فوقانی یا همان ورید اجوف فشار وارد کند (سیاهرگ بزرگی که خون را از سر و دست‌ها به قلب می‌رساند)، ممکن است متوجه تورم در گردن و صورت شوید. دست‌ها و بالای قفسه سینه نیز ممکن است متورم شوند.

 

سرطان ریه علاوه بر اندام‌ها بر عضلات نیز اثر می‌گذارد

 

خستگی ناتوان کننده

این خستگی با احساس خستگی معمولی فرق دارد. فرد احساس می‌کند آن‌قدر خسته و از پا افتاده است که نمی‌تواند حتی خود را به رختخوابش برساند و ظاهراً هر چقدر هم که استراحت کند فایده‌ای ندارد. 80 درصد از مبتلایان به سرطان ریه، خستگی مفرط را به عنوان یک علامت بارز دارند.

 

ضعف عضلانی

سرطان ریه علاوه بر اندام‌ها بر عضلات نیز اثر می‌گذارد. یکی از اولین قسمت‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد، باسن است. ممکن است متوجه شوید حتی بلند شدن از روی صندلی نیز برایتان دشوار است. ضعف در شانه‌ها، دست‌ها و پاها نیز معمولاً دیده می‌شود.

 

بالا بودن میزان کلسیم

برخی از انواع خاصی از سرطان ریه می‌توانند موادی هورمون مانند تولید کنند که تعادل مواد معدنی را در بدن به هم بزند. در برخی موارد، کلسیم زیادی وارد جریان خون می‌شود. هر چند تا زمانی که پزشک آزمایش تجویز نکند شما متوجه بالا بودن میزان کلسیم در بدنتان نخواهید شد، اما بالا بودن کلسیم، علائم دیگری نیز دارد: تکرر ادرار، تشنگی مفرط، یبوست، تهوع، شکم درد و سرگیجه.

 

منبع:salamatnews.com

سولماز شريفي بازدید : 23 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

گسترش‌ قارچ‌ در بدن‌ باعث‌ عفونت‌ سرتاسر و تهديدكننده‌ زندگي‌ مي‌گردد

اسپوروتريكوز (سندروم گل سرخ) يك‌ بيماري‌ قارچي‌ عفوني‌ كه‌ باعث‌ ايجاد زخم‌ و آبسه‌ در پوست‌، غدد لنفاوي‌ و عروق‌ لنفاوي‌ مي‌گردد. اسپوروتريكوز سرايت‌ فرد به‌ فرد ندارد. در بزرگسالان‌ از هر دو جنس‌ ايجاد مي‌شود ولي‌ در مردان‌ شايع‌تر است‌.

اسپوروتریکوز (Sporotrichosis):

اسپوروتریکوز عارضه قارچی مزمن است که با ایجاد ضایعات غدول مانند زیر جلدی، جلد و غدد لنفاوی مجاور همراه با چرک، زخم و جراحت مشخص می شود. انتشار ثانویه از طریق ضایعات زیر جلدی به استخوان ها و ماهیچه ها نیز انجام می گیرد و عفونت ندرتا ممکن است مخاط ها، مراکز اعصاب، ریه و دستگاه تناسلی ادراری را نیز مورد تهاجم قرار دهد.

 

علل‌ بیماری اسپوروتریکوز 

عفونت‌ با قارچي‌ به‌ نام‌ اسپوروتريكوز‌ شنكي‌ كه‌ در خاك‌، خزه‌ مردابي‌، علف‌هاي‌ هرزه‌ و سبزيجات‌ آلي‌ در حال‌ فساد زندگي‌ مي‌كند.

 

عوامل تشديد كننده بیماری اسپوروتریکوز 

* سابقه‌ طبي‌ ساركوئيدوز يا سل‌

 

* شغل‌هايي‌ كه‌ با گياهان‌ و خاك‌ سر و كار دارند مثل‌ كشاورزي‌ و پرورش‌ گل‌ سركوب‌ ايمني‌

 

* ناشي‌ از بيماري‌ يا داروها

 

اسپوروتريكوز يك‌ بيماري‌ قارچي‌ عفوني‌ كه‌ باعث‌ ايجاد زخم‌ و آبسه‌ در پوست‌ می شود

 

علايم‌ شايع‌ بیماری اسپوروتریکوز 

مراحل‌ اوليه‌: يك‌ ندول‌ كوچك‌، قابل‌ حركت‌ و غيرحساس‌ به‌ درد در زير پوست‌ انگشتان‌ ظاهر مي‌شود. ندول‌ به‌ آهستگي‌ بزرگ‌ شده‌، صورتي‌ و زخمي‌ مي‌گردد. در عرض‌ چند روز يا هفته‌:
ندول‌هاي‌ تيره‌اي‌ در امتداد عروق‌ لنفاوي‌ تخليه‌كننده‌ ناحيه‌ ظاهر مي‌شود.

 

اگر قارچ‌ عامل‌ ايجادكننده‌ به‌ ريه‌ برسد، سرفه‌ همراه‌ با خلط‌ آغاز مي‌گردد (نادر). برخلاف‌ ساير بيماري‌هاي‌ قارچي‌ كه‌ باعث‌ تب‌، لرز، احساس‌ ناخوشي‌ كلي‌ و بي‌اشتهايي‌ مي‌شوند، معمولاً علايم‌ ديگري‌ وجود ندارد.

 

اگر قارچ‌ عامل‌ ايجادكننده‌ به‌ ريه‌ برسد سرفه‌ همراه‌ با خلط‌ آغاز مي‌گردد 

 

عواقب‌ مورد انتظار

معمولاً با درمان‌ در عرض‌ 2-1 ماه‌ پس‌ از بهبود ضايعات‌ قابل‌ علاج‌ است‌ ولي‌ ممكن‌ است‌ بهبودي‌ 7-6 ماه‌ طول‌ بكشد. ميزان‌ كشندگي‌ در صورت‌ گسترش‌ عفونت‌ در بدن‌، بالا است‌.

 

عوارض‌ احتمالي‌

گسترش‌ قارچ‌ در بدن‌ كه‌ باعث‌ عفونت‌ سرتاسر و تهديدكننده‌ زندگي‌ مي‌گردد (نادر).

 

تشخيص بیماری اسپوروتریکوز 
آزمون‌هاي‌ تشخيصي‌ مي‌توانند شامل‌ كشت‌ آزمايشگاهي‌ چرك‌ حاصل‌ از ضايعات‌ باشند. آزمون‌ پوستي‌ براي‌ آن‌ وجود ندارد. ممكن‌ است‌ براي‌ رد ساير اختلالات‌ از جمله‌ سل‌، ساركوئيدوز، استئوميليت‌ باكتريايي‌ و نئوپلازي‌، آزمون‌هاي‌ ديگري‌ انجام‌ گيرند.

 

اسپوروتريكوز مسري‌ نيست‌ و لازم‌ نيست‌ شخص‌ قرنطينه‌ شود

 

 درمان‌ بیماری اسپوروتریکوز 

- ممكن‌ است‌ بتوان‌ در منزل‌ با دارو درمان‌ كرد.

 

- از آنجا كه‌ اسپوروتريكوز مسري‌ نيست‌، لازم‌ نيست‌ شخص‌ قرنطينه‌ شود.

 

- گرم‌ كردن‌ مي‌تواند به‌ كاهش‌ درد كمك‌ كند.

 

- ضايعات‌ را با بانداژهاي‌ شل‌ بپوشانيد تا از عفونت‌ ثانويه‌ با باكتري‌ها جلوگيري‌ كنيد.

 

- روزانه‌ خود را وزن‌ و آن‌ را ثبت‌ كنيد.

 

- در صورت‌ بروز عوارض‌، بستري‌ شويد. ممكن‌ است‌ براي‌ بيماران‌ مبتلا به‌ بيماري‌ استخوان‌ و مفاصل‌ يا ضايعات‌ ريوي‌، جراحي‌ توصيه‌ گردد.

 

داروها

محلول‌ اشباع‌ شده‌ يديد پتاسيم‌. آن‌ را در آب‌، آب‌ ميوه‌ يا ساير نوشيدني‌ها رقيق‌ كند و هر روز 3 بار بعد از غذا مصرف‌ كنيد. براي‌ جلوگيري‌ از تغيير رنگ‌ دندان‌ها آن‌ را با ني‌ بنوشيد.

 

داروهاي‌ ضد قارچ‌ مثل‌ فلوكونازول‌ يا ايتراكونازول‌

 

فعاليت در زمان ابتلا به بیماری اسپوروتریکوز 

محدوديتي‌ لازم‌ نيست‌ مگر اين‌ كه‌ علايم‌ عفونت‌ منتشر ايجاد گردد.

 

رژيم‌ غذايي‌

رژيم‌ غذايي‌ خاصي‌ ندارد.

 

آزمون‌هاي‌ تشخيصي‌ مي‌توانند شامل‌ كشت‌ آزمايشگاهي‌ چرك‌ حاصل‌ از ضايعات‌ باشند

 

درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟

ο اگر شما يا يكي‌ از اعضاي‌ خانواده‌تان‌ علايم‌ اسپوروتريكوز را داشته‌ باشيد.

اگر در طول‌ درمان‌ موارد زير پيش‌ بيايند:

ο كاهش‌ وزن‌ غيرقابل‌ توجيه‌

ο تب‌ 3/38 درجه‌ سانتيگراد با دماسنج‌ دهاني‌

ο اگر دچار علايم‌ جديد و غير قابل‌ توجيه‌ شده‌ايد.

ο داروهاي‌ ضد قارچ‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممكن‌ است‌ عوارضي‌ جانبي‌ مثل‌ بثور پوستي‌، تحريك‌ زبان‌ و دهان‌ و سرفه‌ ايجاد كنند.

 

پيشگيري‌ از بیماری اسپوروتریکوز 

در هنگام‌ كار با خاك‌، دستكش‌ بپوشيد.

 

منبع:.irteb.com

تعداد صفحات : 9

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 12,319
  • بازدید کلی : 56,478