loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 43 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

زندگینامه میلاد هارونی

 

میلاد هارونی خواننده ، آهنگساز وترانه سرا ایرانی است. دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و متولد 18 مرداد ماه 1373 در شهر اصفهان در خانواده مذهبی و ایثار گری به دنیا آمد.

او از کودکی علاقه فراوانی به قرآن کریم داشت و استعداد وی و تشویق خانواده زمینه ساز شکوفایی و موفقیت او در مسابقات اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم شد.

از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری مداحی و موسیقی داشت. 13 ساله بود که به مداحی و موسیقی روی آورد و کلاس های مداحی نزد استاتیدی به یادگیری علوم مداحی و صداسازی پرداخت و پس از آن موسیقی را فراگرفت تا اینکه در همان سال ها با جذب شدن در گروه های تواشیح علاقه وی در این راستا بیشتر گردید.

در 16 سالگی به خوبی مداحی میکرد و هیئت هفتگی برای خود به پا کرده بود . وی در سن 17سالگی قاری نمونه استان اصفهان در زمینه ترتیل قرآن کریم شد .

 

میلاد هارونی خواننده ، آهنگساز وترانه سرا ایرانی است

 

سال ۹۱ با شنیدن شعر «به طاها به یاسین» آقای علی فانی این انگیزه در او ایجاد شد که خیلی خوب است که کسانی که در خانواده­ های مذهبی به دنیا آمده‌اند، این‌گونه به موسیقی رو بیاورند. خودش در خانواده ایثارگر به دنیا آمده، حتی در گروه­های تواشی هم که می­خواسته برود، مقداری مخالفت بود که همان قرآن و مداحی را ادامه بده. این شعر برای او انگیزه شد که موسیقی هم می‌تواند در مورد امام زمان(عج) باشد و هم در مخاطب تاثیر بگذارد.

 

بهار بود که اولین قطعه­ در مورد امام حسین(علیه السلام) را در همان سبک «به طه به یس» آقای فانی تولید کرد. همین‌طور سال ۹۱ یک قطعه دیگر و سال ۹۲ اجراها را شروع کرد.

پس از این قطعه کار رسمی ایشان در زمینه موسیقی ارزشی آغاز شد.

 

بیوگرافی میلاد هارونی

 

نظر میلاد هارونی  در خصوص جریان موسیقی انقلابی و خواننده‌های برجسته آن چیست؟

آقای ناصر عبداللهی در دهه هفتاد را می‌توانیم نام ببریم که تنها کسی بودند که یک شروعی در حوزه موسیقی مذهبی داشتند. بعد از آقای عبداللهی، آقای اصفهانی بودند که تا حدودی در این جاده آمدند، خیلی هم مخاطب دارند ولی آن حرفی که باید در جهت انقلاب اسلامی می­زدند و آن‌گونه که باید یکه تازی می­کردند، متاسفانه ایجاد نشد. بعد از آن آقای حامد زمانی دوست و برادر من بودند، که جا دارد ازشان تشکر کنم. در این چند سال راه‌شکنی کردند و آمدند در این عرصه و راه را برای امثال ما باز کردند؛ سختی­هایش را کشیدند تا راه هموارتر شد.

 

افراد دیگری هم از جمله احسان خواجه امیری بودند که قطعاتی از جمله قطعه «سلام آخر» را اجرا کردند؛ که از لحاظ ملودی خیلی ماندگار است و از لحاظ کلامی هم سوزی را که باید داشته باشد، دارد. بدون شک ما حامی محتوا و ترانه هایی هستیم که برای انقلاب خوانده شود. البته سلوک و نوع شخصیتِ هنرمندانی همچون آقای اصفهانی و علیرضا عصار می تواند الگو باشد.

 

عکس های اینستاگرام میلاد هارونی 

 

تک آهنگ های میلاد هارونی :

نمک نونم حسین

بی امان نامه

آغاز بهار

عصر انتظار

کربلا همچنان جاریست

پناه

دختر ایران زمین

ببخش

هویت من

علمدار حرم

صلح معنای دیگری دارد

فال تقویم

ببر های شیر دل

قنوت عاشقانه

مژده‌های گمنام

کاخ سیاه

اشک آیینه

صبح پیروزی

برادرانه

 ماه علی

آهنگ عشق قیمت نداره 

وعده صادق

حرف دل یک ملت

بینشون ها

مادر آیینه ها

 

آهنگ های میلاد هارونی

 

ویدئوهــــای میلاد هارونی :

نماهنگ منم باید برم

قیدتو زدم

این عمار 

حسرت زیارت 2

ببر های شیر دل

کاخ سیاه

اشک آینه

صبح پیروزی

 

بیوگرافی میلاد هارونی

 

 میلاد هارونی خواننده

 

عکس میلاد هارونی و پدرش

 

 

سولماز شريفي بازدید : 52 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

 

 

جزئیات جدیدترین اثر محسن چاوشی اعلام شد

رسانه نوا - محسن چاوشی از پخش تازه‌ترین اثر خود در برنامه «خندوانه» خبر داد.

محسن چاوشی که مدتی است خبر همکاری وی با رامبد جوان با ساخت قطعه‌ای برای برنامه «ختدوانه» به گوش می‌رسد، سرانجام جزئیات انتشار این قطعه را اعلام کرد.

چاوشی با اعلام این خبر گفت: «زندان» یکشنبه از برنامه خندوانه پخش خواهد شد؛ این قطعه در اینترنت نیز  همزمان منتشر می‌شود.

گفتنی است؛ آهنگساز و تنظیم کننده قطعه زندان محسن چاوشی است و این بار نیز یکی از اشعار مولانا به عنوان ترانه این اثر انتخاب شده است. همچنین عادل روح نواز به عنوان نوازنده گیتار الکتریک در این قطعه با محسن چاوشی همکاری کرده است.

دوشنبه, 02 اسفند 1395 20:42
سولماز شريفي بازدید : 55 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

اسفند؛عین پنجشنبه هاست ......

که همیشه صدبارقشنگ ترازجمعه هاست!

اصلا ازهمون شروعش قشنگه

حس بوی بهار ازپشت پنجره

وآفتاب گرمو بی جون ازلای پرده ها روی پوست سردخونه ......

شورقشنگ چهارشنبه سوری

اسفند یعنی یک سال دیگه

یعنی یه شانس دیگه

 

خوش اومدی بهترین فصل سال

 

به یاد داشته باشیم به احترام شهدای جانباخته در، حادثه پلاسکو ، ازموادآتش زا ،آتش خداحافظی کنیم .

 

 

سولماز شريفي بازدید : 46 دوشنبه 25 بهمن 1395 نظرات (0)

 

روز ولنتاين تقريبا يکي از مناسبت‌هايي است که در سراسر جهان طرفداران خودش را دارد. چراکه عشق و دوست داشتن موهبتي جهاني است، اما همه مردم اين روز را با گل رز و جعبه‌هاي شکلات برگزار نمي‌کنند. بعد از تحقيقاتي در اين زمينه دريافتيم که آداب متنوعي در مورد مراسم اين روز وجود دارد.


جالب است بدانيد که در فرهنگ بسياري از کشورها سنتهاي خاصي براي افراد تنها و مجرد نيز وجود دارد. براي مثال هفتمين روز ماه هفتم در تقويم مردم مالزي به نام «روز عشق» ناميده شده که در اين روز خانم‌ها شماره تلفنشان را روي پرتقال نوشته و آنرا به نزديک‌ترين رودخانه محل سکونتشان پرتاب مي‌کنند به اميد اينکه شايد مرد روياهايشان اين پرتقال را از آب بگيرد! البته فروشنده‌هاي دوره‌گرد اغلب اوقات اين پرتقال‌ها را جمع کرده و دوباره به مغازه دارها مي‌فروشند؛ هم پرتقال‌ها و هم شماره تلفن‌ها را!!


برزيلي‌ها هم روز عشقشان را به نام روز Dia dos Namorados (روز عاشقان) در 12 ژوئن در شامگاه قبل از تعطيلاتشان جشن مي‌گيرند. در اين روز دختران اسم خود را به شکل‌هاي مختلف روي روزنامه مچاله شده يا تکه‌هاي بريده شده کاغذ نوشته و بيرون مي‌اندازند. در نظر آنها هر مردي که روز بعد اين کاغذ را بردارد همسر آينده شان خواهد بود يا حداقل رابطه دوستانه بيشنان برقرار مي‌شود!


در ديگر کشورهاي جنوب آمريکا نيز روزي با نام «روز عشق و دوستي» وجود دارد بيشتر افراد اين روز را با فرد مورد علاقه‌شان گذرانده و هديه محرمانه اي نيز به طرف مقابلشان مي‌دهند.


در اسکاتلند نيز مهماني مشابهي براي دختران و پسران مجرد برگزار مي‌شود. در اين مراسم مسابقه و بازي‌هاي مختلف برگزار مي‌شود تا دختران و پسران با هم آشنا شوند، براي مثال هر فرد تنهايي اسمش را روي تکه اي کاغذ مي‌نويسد و اين کاغذها درون دو عدد کلاه انداخته مي‌شود؛ يک کلاه مخصوص نام خانم‌ها و يک کلاه مخصوص نام آقايان. سپس دو نفر اين اسامي ‌را يکي يکي از کلاه‌ها بيرون کشيده و هر دختر با يک پسر شريک شده و بازي يا مسابقه را آغاز مي‌کنند.

 

در زمان‌هاي گذشته مردم فرانسه رسم عجيبي به نام une loterie de amour داشتند که اکنون ممنوع شده است. زنان و مردان در خانه‌هايي روبروي يکديگر جمع مي‌شدند و در سر يکديگر داد مي‌کشيدند! تا نيمه روز بدين ترتيب سپري مي‌شد تا آنها يکديگر را انتخاب کنند و اگر مردي کسي را انتخاب نمي‌کرد مي‌توانست آنجا را ترک کند و بنابراين بعضي دختران تنها مي‌ماندند. هنگام تاريک شدن هوا دختران تنها دور هم جمع شده مراسم آتش بازي راه انداخته و پسراني که به آنها بي‌اعتنايي کرده بودند را نفرين مي‌کردند! در نهايت هم دولت فرانسه به دليل رواج کينه جويي اين رسم را ممنوع اعلام کرد.


در بسياري از کشورها هم نقش هديه دهنده و هديه گيرنده کاملا برعکس است: يعني زنان وظيفه برگزاري جشن ولنتاين و گرفتن هديه را دارند در صورتيکه مردان منتظر اين روز مي‌مانند تا هديه بگيرند.

 

در ژاپن روز ولنتاين جنبه تجاري به خود گرفته است. کارخانه شکلات سازي «موريناگا» زنان را تشويق مي‌کند که روز 14 فوريه به مردان شکلات هديه دهند. جالب اينکه در ادارات ژاپن قانوني اجباري براي زنان کارمند وجود دارد که بايد روز ولنتاين به همکاران مرد شکلات هديه بدهند! اين طرح بدين منظور ترتيب داده شده که زنان بتوانند با مردها ارتباط برقرار کنند. البته شکلات‌ها انوع مختلفي دارد: زنان به مردي که دوستش دارند honmei-choko (شکلات محبوب)، به مرداني که نسبت به آنها بي‌تفاوتند giri-choko (شکلات اجباري) و cho-giri-choko (شکلات فوق اجباري) را به مردي مي‌دهند که ازش بدشان مي‌آيد يا مردي که منفور و بدنام است. و بالاخره مرداني که از زنان شکلات گرفته اند هم روز 14 مارس که به «روز سفيد» معروف است، هديه‌هايي نسبتا گران قيمت براي زنان مي‌خرند.

 

در کره جنوبي روز چهاردهم هر ماه به يکي از جنبه‌هاي عشق اختصاص داده شده است. براي مثال 14 ماه مي‌ روز «رز»، 14 اکتبر روز «شراب» و 14 دسامبر «روز در آغوش کشيدن» نام گذاري شده است. در روز 14 فوريه زنان به مردان شکلات هديه مي‌دهند و مردان نيز روز 14 مارس (روز سفيد) به زنان آب نبات غير شکلاتي هديه مي‌دهند. افرادي هم که اصلا در هيچ روزي از کسي هديه‌اي نگرفته‌اند در روز 14 آپريل به نام «روز سياه» دور هم جمع شده و يک نوع خوراکي سياه رنگ به نام bean noodles خورده و براي تنهايي خودشان تاسف مي‌خورند!

منبع:سیمرغ

 

 

سولماز شريفي بازدید : 108 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی

در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباط افراد با یکدیگر شده است، ستارگان و چهره های هر جامعه ای نیز این صفحات را برای ارتباط بهتر با طرفداران خود و مردم انتخاب کرده اند.

 چهره های جامعه ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بسیاری از ستارگان سینما، موسیقی، ورزش، سیاست و ... ما با داشتن یک یا چند صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف قصد در ارتباط مستمر و دو طرفه با مردم دارند.

در این سری مطالب ما تصمیم گرفته‎ایم گزیده ای از فعالیت چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

*******

 
خسته نباشی دلاور! فقط امیدواریم درکنار سایر دوستان در شورای شهر زیر یک خم تهران فلک زده را نگیرید!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی هواداران با عادل فردوسی پور در جشن امضای کتاب جدبد عادل.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی رکسانا نیکپور با همکاران عزیز.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


شما را به خواندن درد و دل کاوه سماک باشی با هوادارن اش دعوت می‌کنیم. مخصوصاً آنجایی که اشاره کرده "منی که سال هاست نقش اول بازی میکنم..."!!!! احتمالاً منظور کاوه سینمای یک مملکت دیگری بوده است، نه ایران!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکس جدیدی که روناک یونسی از همسر و پسرش به اشتراک گذاشت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سامان گوران، در هوای مرگبار استان خوزستان در حال خوردن فلافل! واقعاً امیدواریم هرچه سریع تر مسئولین فکری به حال ریزگردهای برخاسته از کشور دوست و همسایه بکنند!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سعیدمعروف در کنار هوادارن ایرانی خود در روسیه.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


مریم سلطانی با این سلفی «مثلاً حواسم نیست» شب پر آرامشی را برای شما آرزومند است.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


کاریکاتور یکی از مجلات هالیوودی از پیمان معادی.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی مجید اخشابی با فاضل نظری، شاعر نامی و بلندآوازه معاصر که شعر های عاشقانه اش در سال های اخیر نامش را برای هر شعردوستی آشنا کرده است.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی مخفیانه رضا گلزار و دوستش در جشنواره فیلم برلین! احتمالا آقا رضا ترسیده اگر یک وقت شناسایی شود مورد هجوم هواداران بی‌شمارش در جشنواره فیلم برلین قرار بگیرد!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


علی صادقی عزیز و عکس هایش که حال هرکسی را خوب می‌کند. علی جان برخلاف همه هنرمندان که آنها را منع می‌کنیم، شما تا می‌توانی سلفی بگیر!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکس عجیبی که همسر خسرو حیدری از هافبک تیم ملی به اشتراک گذاشت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


ضیافت نولد عادل غلامی. مبارک باشد عادل جان. به امیر موفقیت های بیشتر در کنار تیم ملی والیبال کشورمان.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


امیرحسین رستمی که با حضور ارغوان رضایی در لوکیشن فیلم اش حسابی سورپرایز شده است.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


بارانا.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


گشت و گذار فرهاد در دشت و دمن های شمال.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


بهرام رادان لوکیشن این عکس را برج های امارات متحده زده است. ماشاالله به سرعت عمل! همین 4 روز پیش در جشنواره داشتی سلفی برعکس می انداختی!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


زیبا بروفه از قاب دوربین شایسته ایرانی.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


بهار خانم ارجمند در حرم امام رضا (ع).

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی مغموم متین ستوده. والا تصمیم گرفتیم در حال دیگران دخالت نکنیم!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


این هم سلفی عمو فیتیله ای ها در آرامگاه باباطاهر عریان.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکس جالب علی اوجی و پژمان جمشیدی. واقعاً کوچه ای به نام عباس کیارستمی وجود دارد یا اینکه تشابه اسمی است؟

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


حامد تهرانی و هادی کاظمی در کنار سپیده خانم نازنین که با کاردستی هایش در اینستاگرام بسیار معروف شده است.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سام درخشانی، الکی مثلاً بچه تهرونه!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکس جدید نوشین طافی که فعلاً سر مجار بودن یا مجاز نبودن صدایش در مجلس دعواست!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


بهشاد مختاری و آرش میراحمدی در مرز ایران و آذربایجان.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی سپندامیرسلیمانی با بهرام پاییز، خواننده خوش صدای کشورمان.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


خدا بد ندهد عمو مژتبا. خدا را شکر که سالم هستید و اتفاقی نیافتاده است.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


همدردی علیرضا عصار با اهوازی های عزیز.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی مهدی ماهانی با برج ایفل. مهدی جان سوغاتی برایمان آچار فرانسه بیاور.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


همان سلفی تکراری شماره گذشته در کیش، این بار با حدیث فولادوند و شهنام شهابی.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


مجید واشقانی در گریم جدیدش.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


کاریکاتوری که کامران نجف زاده از خودش و پسرش به اشتراک گذاشت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکس جالب محمد دلاوری، خبرنگار جنجالی واحد مرکزی خبر که همراه با کامران نجف‌زاده برنامه فوق‌العاده جذاب (!) صرفاً جهت اطلاع را روی آنتن می‌برد.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


نیما شاهرخ شاهی هم در فرانسه است. در کنار موزه لور پاریس.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


تینا آخوندتبار و نقاشی ای که یکی از هواداران  از چشم او برایش کشیده است. خیلی کنجکاویم آن هوادار هنرمند را از نزدیک لمس کنیم!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


لیلا بلوکات و اسکی، دو یار جدانشدنی!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


بهنام حکیم، نوازنده چیره دست ساز های سنتی، در حال غذا دادن دو قوی زیبا.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی آینه ای حنانه شهشهانی که نشان داد بر خلاف تمامی شایعات، در تهران است نه آمریکا!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


آقا رضا رویگری در کنار همسر محترم. رضا خان با این عکسش آمار امید به زندگی را در میان مردان ایرانی حداقل 20 سال بالا برد!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


کیک تولد حدیث میرامینی که 26 سالگی اش را جشن گرفت. مبارک باشد حدیث خانم.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


احسان کرمی و همسر جان در برج میلاد. احتمالاً همسر احسان عکس های جشنواره را که احسان درکنار همکاران اش در رستوران گردان بود را دیده و تهدید کرده که :همان جا، همان میز، همان غذا ها!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


رابعه اسکویی و فقیهه سلطانی.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


این هم سورپرایز دوم حدیث در محل کار. باز هم تولدت مبارک حدیث میرامینی عزیز.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکس جالبی که رضا تاجبخش به اشتراک گذاشت. مربوط به سال 88 با حضور رضا گلزار، مازیار فلاحی و زنده یاد نیما وارسته که جایش در موسیقی کشور خیلی خالی است.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سلفی استقلالی ها در یک میهمانی. یاد شیرجه های بلند محمد محمدی و کاشته های پای چپ فریدون زندی بخیر.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


سعید نعمت الله و ابراز عشق عجیب به دخترش!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


مهدی و مسعود پاکدل در کنار مجید مجیدی پس از تماشای اثر ماندگار ایشان، «محمد (ص)» که منتظر اکران عمومی آن هستیم.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


محمدرضا غفاری درخیابان های منهتن.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


بابک جهانبخش با این عکس تولد همسرش را تبریک گفت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


عکسی از جلسه دفاع پایان نامه سیامک عباسی، مجهول الهویه ترین هنرمند کشورمان که هیچ تصویری از ایشان در هیچ جایی دیده نشده است. در این جا هم سیامک با زیرکی صورت خود را کراپ کرده است. دلیل این قایم باشک بازی ها چیست، کسی نمی‌داند!

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


با کامنت عموپورنگ زیر عکس یکی از خواننده های لس آنجلسی، این شماره را هم به پایان می‌رسانیم.

اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


 

سولماز شريفي بازدید : 46 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

 

 جملات فلسفی, گلچین سخنان فرناندو پسوا

اگر قلب توان تفكر می داشت از تپیدن باز می ایستاد. فرناندو پسوا

 

∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

وظیفه ی كشتی، دریانوردی نیست، ورود به بندر است. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

همه به یكدیگر عشق می ورزیم و دروغ، بوسه ای است كه با یكدیگر رد و بدل می كنیم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

اگر هر كسی فقط فكر كند كه برای پیروزی به چه چیز نیاز دارد، پیروز می شود. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

آنچه كه متفاوت مان می كند نیرویی است كه با آن بتوانیم نقشه ها و رویاهای خود را عملی سازیم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

شب برای همه از راه خواهد رسید. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

مایه ی خوشبختی انسانیت است كه هر انسانی فقط آنی هست كه هست. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

برای اینكه بتوانم احساسی را كه حس می كنم به دیگری بدهم، ناگزیرم احساس خود را به زبان او برگردانم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

ریاضی دان های بزرگی وجود دارند كه در تمرین جمع ساده اشتباه می كنند. این رفتار دلیل بر بی دقتی است و برای هر كسی می تواند پیش بیاید. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

امید برای كسانی وجود دارد كه از آرزو برخوردارند و عشق برای كسانی وجود دارد كه برایشان دادن به معنای گرفتن است. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

خود را بیان كردن همیشه به معنای خطا رفتن است. همواره بر خود آگاه باش؛ خود را بیان كردن برای تو مفهومی جز دروغ گفتن ندارد. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

به چنگ آوردن چیزی كه نتوان به چنگ آورد، هنر است. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

هر پاییزی كه از راه می رسد، به آخرین پاییزی كه تجربه خواهیم كرد نزدیك است. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

كسی كه چشم های مرا ببندد نابینایم نمی كند، مانع از دیدنم می شود. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

هنر ما را به گونه ای رویایی از درد هستی رها می سازد. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

كسی كه هرگز تحت فشار نزیسته باشد، آزادی را لمس نمی كند. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

زندگی یعنی چیزی از خود ندانستن، از خود كم دانستن، یعنی اندیشیدن، به خود آگاه بودن، آن هم ناگهانی مثل این لحظه ی آرام، یعنی یكباره مفهوم وحدت درون و واژه ی جادویی روان را یافتن. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

ما باید سرنوشت خود را مثل اندام مان بشوییم و شیوه ی زندگی مان را مانند لباس هایمان عوض كنیم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

این قاعده ی زندگی است كه می توانیم از همه ی مردم بیاموزیم و باید بیاموزیم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

رویاها همواره رویا می مانند. پس نیازی نیست كه لمس شان كنی. اگر رویای خود را لمس كنی خواهد مرد. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

ما تنها دارنده ی ادراك شخص خود هستیم و باید از این پس، بر آن و نه بر آنچه كه می بینیم واقعیت زندگی مان را بنا كنیم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

زندگی بیش تر با یاد سرما ناآرام است تا با خود سرما. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

دانش ما كُره ای است كه هرچه گسترش می یابد، به همان نسبت درمی یابیم كه كدام چیزها را نمی دانیم. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

آینه ای وجود ندارد كه بتواند ما را به خود ما به هیات موجودی خارجی نشان دهد، چرا كه آینه ای نیست كه بتواند ما را از درونمان بیرون بكشد. پس روانی دیگر و نظمی دیگر برای نگریستن و اندیشیدن دیگر لازم است. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

هرگونه تغییر در برنامه ی روزمره، روح انسان را آكنده از شادابی می كند. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

چه بر سر افسر ستاد ارتش می آمد اگر می اندیشید كه هر حركت او، برای هزار خانواده تیرگی به ارمغان می آورد و قلب سه هزار نفر را رنجور می سازد؟ این جهان چه می شد اگر ما انسان تر می بودیم؟ فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

زندگی در نگاه من به مهمانخانه ای می ماند كه باید در آن استراحت كنیم تا كالسكه ی غرقاب از راه برسد. فرناندو پسوا

 

 ∞∞∞∞∞∞∞ سخنان فرناندو پسوا ∞∞∞∞∞∞∞

 

مرگ،رهایی است؛ چرا كه مردن یعنی به هیچ كس دیگر نیاز نداشتن. فرناندو پسوا

 

سولماز شريفي بازدید : 62 دوشنبه 08 دی 1393 نظرات (0)

چارلی خیلی جوان بود که دل به «هتی کلی» باخت. دقیق بخواهیم بگوییم 19 سال داشت که یک دل، نه صد دل اسیر و واله هتی شد. با اینحال خانواده هتی از همان ابتدا با چارلی مخالف بودند. در نهایت هم این عشق سرانجامی نداشت و راه به جایی نبرد.

حضور هتی اما در ذهن چارلی تا مدت ها دوام داشت. حتی ازدواج اول او نیز تحت تاثیر عشقش به هتی بود. چارلی البته چهار بار ازدواج کرد که بین این ازدواج ها، عشق بزرگ او در ازدواج چهارم رخ نمود: وقتی چاپلین 54 ساله به «اونا اونیل» 18 ساله دل باخت. 

اخبار,اخبار فرهنگی,چارلی چاپلین,عکس چارلی چاپلین

 چارلی 29 ساله بود که با «میلدرد هریس» ازدواج کرد. میلدرد در آن زمان 17 سال سن داشت و بازیگر بود اما آنچه باعث شد چاپلین با او ازدواج کند، نه شغل و موقعیت خانوادگی اش که شباهتش به هتی کلی، عشق ناکامش بود.

برای چارلی، میلدرد «دختر بانمکی» بود که یاد هتی را برایش زنده می کرد. شاید به همین دلیل هم بود که زندگی مشترک این دو دوامی نداشت و آنها تنها دو سال پس از ازدواج از هم جدا شدند.

ثمره ازدواج نخست چارلی یک پسر بود که البته سه روز پس از تولد از دنیا رفت. چهار سال بعد، چارلی که حالا دیگر برای خودش اسم و رسمی داشت، با «لیتا گِرِی» هنرپیشه فیلم «پسربچه» ازدواج کرد. در سال 1924 و در حالی که او تنها 16 سال سن داشت، مشخص شد که از چارلی 35 ساله حامله شده است. این می توانست یک رسوایی بزرگ برای چارلی چاپلین باشد که با دختری که به سن قانونی نرسیده رابطه داشته است. به همین دلیل چاپلین در ماه نوامبر همان سال به صورت مخفیانه و در مکزیکو با لیتا ازدواج کرد تا جلوی این رسوایی گرفته شود. با اینحال این آغاز جنجالی، عمری کوتاه داشت. 

اخبار,اخبار فرهنگی,چارلی چاپلین,عکس چارلی چاپلین

  خیلی زود متوجه شدند که کمترین نقطه اشتراکی با هم ندارند و همین مسئله باعث شده بود که چارلی همه تلاش خود را به کار گیرد تا هر چه بیشتر از خانه دور باشد. در همین روزها او در حال ساخت «جویندگان طلا» بود که در آن با لیتا همبازی شد.

زندگی مشترک این دو اما خیلی زود به جدایی رسید و آنها در 22 آگوست 1927 رسما از هم جدا شدند. این طلاق در آن زمان از چند جهت خبرساز شد؛ نخست اینکه چارلی در آن روزها درگیر حاشیه هایی شده بود و خبر بازیگوشی های او به رسانه ها هم رسیده بود. در وهله بعدی او به خاطر طلاقش مجبور به پرداخت 600 هزار دلار به همسرش و 100 هزار دلار بابت هر یک از پسرهایش شد. این ارقام باعث شد تاط لاق چاپلین از گری گران ترین طلاق آن زمان لقب بگیرد.

لیتادو، «اتوبیوگرافی» نیز در مورد زندگی اش با چاپلین نوشته که یکی از آنها «زندگی من با چاپلین» نام دارد. ظاهرا این طلاق پر خرج برای چارلی درس عبرتی می شود چون او حدود 10 سال ازدواج نمی کند تا اینکه سرانجام در سال 1936 برای سومین بار دم به تله می دهد و با «پائولت گودار» ازدواج می کند. پائولت هم بازیگر بود و در «عصر جدید» شاهکار چاپلین بازی کرده بود. این ازدواج هم اگرچه از دو ازدواج قبلی بادوام تر است و شش سال به طول می انجام اما سرانجامی جز جدایی ندارد.

برای آخرین بار
ریشه لاتین «اونا» به معنای «تک» و «یگانه» است؛ اسمی برازنده برای دختر نمایشنامه نویس معروف آمریکایی، «اوژن اونیل» که جایزه نوبل را هم برده است. اونا متولد 1925 بود و وقتی با چارلی چاپلین 54 ساله ازدواج کرد تنها 18 سال سن داشت.

اوژن اونیل که به شدت با این ازدواج مخالف بود وقتی نتوانست مانع آن شود دیگر تا پایان عمر حاضر نشد دخترش را ببیند. این مسئله البته چیز زیادی را در زندگی او تغییر نداد چون خود اوژن وقتی اونا دو سال داشت، دل به زن بازیگری باخت و برای زندگی با معشوقه اش، اونا را همراه برادر و مادرش تنها گذاشت و آنها را ترک کرد. به همین دلیل بود که اونا و شان برادرش تحت نظر مادرشان بزرگ شدند: «اگنس بولتون»، مادر زن آینده چارلی چاپلین. 

اخبار,اخبار فرهنگی,چارلی چاپلین,عکس چارلی چاپلین

  اونا 17 سال سن داشت که زیبایی خیره کننده اش باعث شد توجه محافل نیویورک به او جلب شود. نکته جالب توجه در زندگی اونا این است که او در همین دوران با مرد جوان رازآلودی روابط عاشقانه ای داشت که بعدها به یکی از مشهورترین نویسنده های دنیا تبدیل شد: «جی.دی.سلینجر».

اونا رویای بازیگر شدن در سر دارد. او جوان اول سال 1942 است. سرانجام آنقدر عکس در رسانه های مختلف از اونا منتشر می شود که واکنش پدرش را برمی انگیزد. او در 12 می آن سال در نامه ای به وکیلش فعالیت های او را حقیر و احمقانه می خواند و می نویسد: «آنچه اونا به دست می آورد، لایق تحقیر و سرزنش است. هالیوود پایان کار او خواهد بود و روی زمین هیچ جایی بدتر از هالیوود برای یک دختر جوان وجود ندارد.»

اونا در ابتدای ورود به دنیای سینما مورد توجه «اورسن ولز» قرار می گیرد که نخستین راهنمای او در دنیای پر زرق و برق هالیوود هم می شود. آیا رابطه عاشقانه ای هم بین آنها شکل می گیرد؟ بعدها در این مورد بسیار گفته می شود اما هرگز تایید نمی شود. نخستین دیدار چاپلین و اونا هم برای بازی در یک فیلم است. تهیه کننده فیلم، اونا اونیل و چارلی چاپلین شام را با هم صرف می کنند و در مورد پروژه مشترک حرف می زنند. اونا در آن شام تاریخی کشف می کند که کمدین مشهور دوست دارد «چارلی» صدا زده شود و نه «آقا». علاوه بر این او ظرافت زنانه دست های چارلی را که لکه های قهوه ای روی آنها نشسته بود با دقت می نگرد، چروک های صورتش را از نظر می گذراند، حلقه موهای خاکستری چارلی را تماشا می کند و به نگاه آبی پیرمرد دل می بازد.

«مایکل چاپلین» می گوید: «او همه چیزهایی را که سرمایه اش بود نثار پدر کرد؛ معصومیت، ملاحت، جوانی و البته عشق مطلق.»

چاپلین با وجود آن همه تجربه تلخ، بی صبرانه منتظر می ماند تا اونا 18 سالگی اش را جشن بگیرد و با او ازدواج کند. 16 ژوئن 1943. اگر چارلی در سن 19 سالگی عشق نافرجام هتی کلی را تجربه کرد، وقتی در 25 دسامبر 1977 چشم از جهان فروبست، نه تنها هیچ یادی از آن عشق در ذهنش نبود که وجودش پر بود از عشق اونا.

بیست و هفتم سپتامبر 1991، کمی پس از نیمه شب و در شبی که توفانی سخت درگرفته بود، اونا نیز آخرین نفس را کشید تا بیش از این از آقای چاپلین که دوست داشت چارلی صدایش بزنند دور نماند.

سولماز شريفي بازدید : 57 دوشنبه 08 دی 1393 نظرات (0)

 

ايرانيان باستان روز چهاردهم هر ماه را گوش مي ناميدند .جشن سيرسور در چهاردهم دي هر سال برگزار مي شد . در اين روز اتفاقات بدي نظير كشته شدن جمشيد و غلبه ديوان بر انسان ها به وقوع پيوست . ايرانيان سير را مظهر رفع بلا و مشقت مي دانستند و براي رفع بلا در خوراك هاشان از سير استفاده مي كردند . به همين منظور در روز چهاردهم دي براي رفع شر و بدي جشن سيرسور را برگزار مي كردند و در آن غذاهاي متنوعي از سير آماده و ميل مي نمودند .


در اين روز سير و سبزي را باگوشت پخته ميخوردند و شراب مي نوشيدند و صورتي از خمير يا گل سرخ مي ساختند و در فرداي جشن سير سور ، يعني پانزدهم ديماه بالاي در گاه منزل مينهادند.

 

فرهنگ زندگی, مراسم جشن سیرسور

 

در چنين روزى جمشيد کشته شد و ديوان غالب شدند و مردم براى رفع شر آنان با خوراک‌هاى‌شان سير مى‌خوردند تا آثار شر شياطين رفع شود. از آن پس هر سال در اين روز از دى ماه - اين جشن را برپا مى‌کردند.

 

فرهنگ زندگی, مراسم جشن سیرسور

 

سولماز شريفي بازدید : 55 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

 

کریسمس چیست و از کجا آمده است؟

 

کریسمس یکی از روزهای مقدس سال است که به سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) اشاره دارد، اما به طور کلی جشن کریسمس تولد مسیح(ع) تحت تأثیر سنتها و رسوم سکولار جشنهای زمستانی چون ساتورنالیا قرار گرفته است.

 

سنتهای کریسمس دربرگیرنده نصب تصویر سنتی تولد مسیح، تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه و کارت تبریک و حضور بابانوئل در شب عید کریسمس است و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی های خانوادگی استوار است.

 

کریسمس به صورت سنتی روز ۲۵ دسامبر برگزار میشود، اما برخی کلیساهای ارتدکس شرقی روز ۷ ژانویه را به عنوان کریسمس جشن میگیرند که با ۲۵ دسامبر در تقویم جولیان یکسان است. این تاریخها تنها سنتی بوده و به نظر نمیرسد تاریخ حقیقی تولد مسیح چنین روزی بوده باشد.

 

کریسمس در بسیاری از کشورهای سراسر جهان جشن گرفته میشود و این امر به چگونگی پراکندگی مسیحیان و فرهنگ غربی و ترکیب آن با جشنهای زمستانی ارتباط دارد. علی رغم نفوذ شایع سنتهای کریسمس آمریکایی و بریتانیایی که در فیلمها، ادبیات، تلویزیون و سایر رسانه ها مشاهده میشود، سنتهای متعددی به منظور جشن کریسمس هنوز هم در مناطق و محلهای مختلف برگزار میشوند.

 

جشنهای زمستانی پیش از کریسمس

در سنتهای بسیاری از فرهنگها جشن زمستانی از جشنهای بسیار محبوب تلقی میشود و بخشی از آن به کم شدن کارهای کشاورزی در فصل زمستان برمیگردد، از دیدگاه دینی ایستر (عید پاک) مهمترین جشن در تقویم کلیسایی بوده و کریسمس از اهمیت کمتری برخوردار بود، از سوی دیگر کلیساهای اولیه به جشن گرفتن تولد اعضای کلیسا معترض بودند. برتری جشن کریمسمس در دوران مدرن از بسیاری لحاظ منعکس کنده تأثیر فزاینده سنت جشنهای زمستانی است که در آن میان میتوان به جشنهای ساتورنالیا، ناتالیس سولیس ایویچتی، یول اشاره کرد.

 

در عصر رومنها، جشن ساتورنالیا مشهورترین جشن زمستانی و زمان استراحت، جشن، شادی و پایان قوانین رسمیمحسوب میشد. این جشن به احترام ساتورن از ۱۷ تا ۲۴ دسامبر برگزار میشد اما در دوره امپراطوری این جشن از هفت به پنج روز تقلیل یافت.

 

ناتالیس سولیس ایویچتی روز ۲۵ دسامبر تحت عنوان "تولد خورشید مغلوب نشدنی" جشن گرفته میشد و دربرگیرنده ستایش الههها و خدایان خورشید بود. الگابالوس امپراطوری رومی (۲۲۲-۲۱۸) بنیانگذار این جشن بود که مجبوبیت آن در دوران اریلیان به اوج خود رسید. روز ۲۵ دسامبر همچنین تاریخ انقلاب زمستانی است و این جشن نشان دهنده عدم مغلوب شدن خورشید در زمستان بود. بسیاری از نویسندگان اولیه مسیحیت تولد دوباره خورشید را به تولد مسیح نسبت داده اند و کاتولیکها استدلال میکنند که جشن سول اینویکتوس همان تاریخ کریسمس و میلاد مسیح است.

 

جشن یول در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه برگزار میشد و هدف از آن احترام و ستایش خدای رعد بود؛ یک کنده بزرگ چوب را با این اعتقاد بود که هر جرقه رعد بیشتر باشد نشان دهنده تعداد خوک یا گوسالهای است که سال آینده متولد خواهد شد آتش میزدند و جشن تا سوختن کامل کنده ادامه داشت و گاهی به ۱۲ روز میکشید. از آنجا که اروپای شمالی از آخرین بخشهایی بود که به مسیحیت روی آورد جشنهای غیر مسیحی آنها تأثیر بسیاری بر شکلی گیری جشن کریسمس داشت. اسکاندیناویها هنوز هم کریسمس را یول مینامند، که این کلمه به تدریج در زبانهای انگلیسی و آلمانی معادل کریسمس شد.

 

خاستگاه های جشن کریسمس

به درستی مشخص نیست که چه زمان و چرا ۲۵ دسامبر را به تاریخ تولد مسیح نسبت دادند، چرا که عهد جدید هیچ تاریخی را در اینباره ذکره نکرده است. ***توس جولیوس آفریکانوس نخستین مورخ مسیحی بود که شرح وقایع جهانی را آغاز کرد در رایج کردن این ایده که مسیح روز ۲۵ دسامبر متولد شد نقش محوری داشت. این تاریخ نه ماه پس از تاریخ آبستن شدن حضرت مریم(س) (۲۵ مارس) محسوب میشود. از سوی دیگر ۲۵ مارس تاریخ اعتدال بهاری بوده و خلق حضرت آدم (ع) تلقی میشود.

 

مسیحیان در دوران اولیه ظهور مسیح بر این باور بودند که ۲۵ مارس تاریخ مصلوب شدن مسیح است.

تعیین تاریخ میلاد مسیح(ع) در ابتدا الهام بخش برگزاری جشن و سرور نبود. ترتولیان از متألهان اولیه مسیحیت میلاد مسیح را به عنوان جشن مهمی در کلیسای رومیآفریقا تلقی نکرده است. در سال ۲۴۵، اوریگن فیلسوف و متأله مسیحی یونانی جشن گرفتن میلاد مسیح را تقبیح کرد و اظهار داشت که تنها گناهکاران روز تولد خود را جشن میگرفتند.

 

نخستین اشاره به جشن کریسمس (میلاد مسیح) در تقویم فیلوکالوس مشاهده میشود که در سال ۳۵۴ در روم گردآوری شد. در شرق نیز مسیحیان تولد مسیح را به عنوان بخشی از عید تعمید مسیح و دیدار سه مرد حکیم ستاره شنان ایرانی از عیسی جشن گرفته میشود؛ اگرچه این جشن بر تعمید مسیح تمرکز دارد. پس از مرگ والنس امپراطور طرفدار عقاید اریوس در نبرد ادیرنه سال ۳۷۸ جشن کریسمس در شرق رنگ بیشتری به خود گرفت، اما این روند در قرن چهارم بیش از پیش مجادله برانگیز بود و پس از آنکه گریگوری نازیانزوس در سال ۳۸۱ به عنوان اسقف منصوب شد این جشن از میان رفت و در سال ۴۰۰ با انتصاب جان کریستوستوم بار دیگر به قوت خود باز گشت.

 

قرون وسطی

اوایل دوران قرون وسطی روز کریسمس تحت تأثیر جشن تعمید مسیح بود و در غرب بر دیدار سه مرد ستاره شناس ایرانی از نوزاد مسیح تمرکز میکردند. اما تقویم قرون وسطی تحت نفوذ تعطیلات مربوط به کریسمس قرار گرفته بود. برجستگی کریسمس پس از امپراطوری شارلمان تقویت شد، چرا که مراسم تاجگذاری وی در روز کریسمس سال ۸۰۰ و ویلیام اول پادشاه بریتانیا روز کریسمس سال ۱۰۶۶ انجام شد.

 

در اواسط قرون وسطی تعطیلات کریسمس به قدری پررنگ بود که وقایع نویسان و مورخان به کرات اشاره کرده اند که بسیاری از نجیب زادگان و اشراف کریسمس را جشن میگرفتند. ریچارد دوم پادشاه انگلستان در سال ۱۳۷۷ جشن کریسمسی برگزار کرد که ۲۸ گاو و ۳ هزار گوسفند به عنوان غذا سرو شد. سرود خواندن در جشنهای کریسمس نیز از قرون وسطی شکل گرفت، اما بسیاری از نویسندگان آن زمان این گروه های موسیقی را تقبیح کرده و اظهار داشتند که این شیوه ممکن است به ادامه یافتن سنتهای ساتارنولیا و یول منتهی شود.

 

اصلاحات دهه ۱۸۰۰

در طول دوره اصلاحات مسیحیت، پروتستانها جشن کریسمس را به عنوان تجملات کلیسای کاتولیک و پاپها محکوم کردند. کلیسای کاتولیک نیز به واسطه افزایش مؤلفه های دینی این جشنها به انتقاد پروتستانها واکنش نشان داد. طی جنگ داخلی بریتانیا، در سال ۱۶۴۷ پروتستانهای هوادار ساده زیستی و سخت گیری مذهبی کریسمس را ممنوع کردند اما طرفداران کریسمس در چندین شهر تظاهرات کرده و به مدت چند هفته کنترل کانتربری (مقر اسقف اعظم انگلیس) را در دست گرفتند. در سال ۱۶۶۰، دوران بازگرداندن چارلز دوم به سلطنت این ممنوعیت از بین رفت، اما هنوز هم برخی از روحانیون انگلیکن با استناد به استدلالهای پروتستان با جشن کریسمس مخالف هستند.

 

در آمریکا که مستعمره انگلستان بود، پیوریتنها (پروتستانهای هوادار ساده زیستی و سختگیری مذهبی) با کریسمس مخالفت کردند و جشن کریسمس از سال ۱۶۵۹ تا ۱۶۸۱ در بوستن غیرقانونی تلقی میشد. در همان زمان ساکنان ویرجینیا و نیویورک مراسم کریسمس را آزادانه برگزار میکردند، پس از انقلاب آمریکا به علت نسبت دادن کریسمس به رسوم انگلیسی جشن کریسمس محبوبیت خود را از دست داد.

 

طی دهه ۱۸۲۰ که تنشهای فرقه ای در انگلستان آرام شده بود، نویسندگان بریتانیایی نسبت به از بین رفتن و کمرنگ شدن جنش کریسمس ابراز نگرانی کردند و تلاشهایی در راستای احیای این سنتها صورت گرفت. کتاب ترانه کریسمس چارلز دیکنز که در سال ۱۸۴۳ منتشر شد نقش مهمی در خلق مجدد کریسمس با محور خانواده، حسن نیت و مهربانی ایفا کرد.

 

اوایل قرن نوزدهم علاقه به کریسمس در آمریکا به واسطه چند داستان کوتاه نوشته واشنگتن ایروینگ احیا شد. مهاجران آلمانی و آمریکایی هایی که پس از جنگ داخلی آمریکا به کشور بازگشتند سهم مهمیدر آوردن سنتهای کریسمس اروپایی به قاره آمریکا برعهده داشتند. کریسمس در سال ۱۸۷۰ به عنوان یکی از تعطیلات فدرال ایالت متحده اعلام شد.

 

قرن بیستم و پس از آن

در سال ۱۹۱۴، نخستین سال جنگ جهانی اول میان سربازهای آلمانی و بریتانیایی آتش بس موقت وغیر رسمیشکل گرفت و سربازان هر دو طرف اقدام به خواندن سرودهای کریسمس کرده و جنگ را متوقف کردند، از سوی دیگر داستانهای بسیاری درباره این آتش بس روایت شده اما شواهدی مبنی بر وقوع این رویداد وجود ندارد.

 

اواخر قرن بیستم ایالات متحده با مناقشه ای برسر ماهیت کریسمس و جایگاه آن به عنوان جشن دینی یا سکولار مواجه شد، چرا که برخی به رسمیت شناختن کریسمس را به عنوان تعطیلات فدرال نقض قانون جدایی کلیسا و دولت میدانند و این امر چندین بار در دادگاه های مختلف مطرح شد و دادگاه عالی ایالات متحده روز ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰ حکم داد که به رسمیت شناخت روز کریسمس به عنوان تعطیلات رسمیو عمومینقض کننده قانون جدایی دین از حکومت نیست چرا که این روز یک هدف واضح سکولار در پی دارد.

 

نگرانی هایی که در رابطه با ترکیب ماهیت سکولار با کریسمس مسیحی وجود داشت در قرن بیست ویکم نیز ادامه دارد. در سال ۲۰۰۵ برخی از مسیحیان همراه محافظه کاران آمریکایی علیه سکولار شدن کریسمس تظاهرات کردند. برخی اعتقاد دارند که کریسمس با روندهای سکولار یا اشخاص و سازمانهای ضد مسیحی مورد تهدید واقع میشود.

 

 

سولماز شريفي بازدید : 72 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (0)

 

خبرگزاری ایسنا: انوشیروان ارجمند - بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون - بر اثر ایست قلبی درگذشت.

انوشیروان ارجمند اوایل آذر ماه امسال به بیمارستان پارسیان تهران منتقل و از همان زمان در بخش آی‌سی‌یو بستری شد. این بازیگر سکته قلبی کرده بود که با تلاش پزشکان رگِ گرفته شده‌ی قلبش باز شد اما به دلیل سابقه مشکل ریوی که داشت، تا امروز در بیمارستان بستری بود.

انوشیروان ارجمند حدود ساعت 13 یکشنبه - 23 آذر ماه - بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و این خبر به تایید کادر پزشکی بیمارستان پارسیان رسیده است.

انوشیروان ارجمند در سریال‌هایی چون «مختارنامه»، «امام علی (ع)» و «روزی روزگاری» بازی کرده بود.

«دوئل»، «قاعده بازی»، «صبحانه‌ای برای دو نفر» و «محیا» نیز از کارهای این بازیگر پیشکسوت در حوزه سینما بود.

این هنرمند فقید ۲۷ مهر ۱۳۲۰ در زاهدان به دنیا آمد. انوشیروان ارجمند، برادر بزرگتر داریوش ارجمند و همچنین پدر برزو ارجمند بود.

او از اواخر دهه ۴۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.



امیریل ارجمند: امشب را به ما فرصت دهید

امیریل ارجمند در پی درگذشت انوشیروان ارجمند - عمویش - در یک جمله از اهالی رسانه‌ها و مردم خواست تا امروز را به آنها فرصت بدهند و تماسی با آنها نداشته باشند.

فرزند داریوش ارجمند که بازیگر تلویزیون هم هست گفت: عمویم کمتر از یک ساعت است که فوت کرده و ما اصلا شرایط مساعدی نداریم؛ ضمن اینکه هنوز فکری برای مراسم خاکسپاری نکرده‌ایم، فقط تنها خواهشم این است که به هر کسی که می‌شناسید بگویید امشب را به ما فرصت بدهند و مدام تلفنی تماس نگیرند و شرایطمان را درک کنند.



پیکر انوشیروان ارجمند از مقابل تلار وحدت تشییع می‌شود


خبرگزاری مهر: مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون روز سه شنبه 25 آذرماه ساعت 9:30 دقیقه از مقابل درب شرقی تالار وحدت برگزار می شود.

 در مراسم وداع با زنده یاد انوشیروان ارجمند خانواده، اهالی تئاتر، تلویزیون و سینما حضور دارند و پیکر این بازیگر را از مقابل تالار و حدت به سوی قطعه هنرمندان در بهشت زاهرا(س) تشییع می کنند.



پیام تسلیت مرکز تئاتر مولوی به مناسبت درگذشت انوشیروان ارجمند

در پی درگذشت هنرمند باسابقه تئاتر و سینما زنده یاد انوشیروان ارجمند، روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد.

«باز هم هنرمندی محبوب، صمیمی و آشنای صحنه های نمایش کشور از میان ما رفت. سال ها حضورش در تالار مولوی بخش از تاریخ پرافتخار صحنه های این مرکز نمایشی است که یادآور گوشه ای از نقش آفرینی پر آوازه او در تاریخ تئاتر کشور می باشد.

بدین وسیله مرکز تئاتر مولوی کشور درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده محترم ایشان به ویژه آقایان برزو و داریوش ارجمند و خانم بهار ارجمند و همچنین خانواده بزرگ تئاتر تسلیت می گوید.»

پیام تسلیت مدیر کل هنرهای نمایشی


حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت در گذشت انوشیروان ارجمند پیام تسلیت داد.

در این پیام آمده است:                                              

«دریغا شیر آهنکوه مردا که تو بودی...

بار دیگر خبری دردناک رسید. و این بار خبر رفتن عزیزی که تئاتر، جزوی لاینفک از زندگی پر بارش بود. نیم قرن حضور پر ثمر در سطح اول هنر نمایش این مرزو بوم خود موید این نکته است. انوشیروان ارجمند، بزرگ مردی که عاشق خاک این سرزمین بزرگ و هنر متعالی و مردم نیک سرشتش بود، به سوی معبودش شتافت.

یاد و خاطره این هنرمند بزرگ هنر نمایش بر ذهن تک تک دوست دارانش تا ابد نقش بسته است. اینجانب ضایعه ی در گذشت استاد انوشیروان ارجمند را به خانواده عزیز و هنرمندش و همینطور تمامی خانواده نجیب تئاتر تسلیت عرض کرده و برایتان آرزوی صبر و تحمل دارم. روحش شاد و قرین رحمت حق باد.»

پیام تسلیت خانه هنرمندان ایران

در پی درگذشت زنده‌یاد انوشیروان ارجمند، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«به نام خدا که کویش مقصد غایی همگان است

در خزان برگ ریز هنر، دست یگانه هنرمند عالم، چه هنرمندانه گلچین می‌کند خوب‌های زمین را برای ضیافت آخرت. و این بار بزرگی از خاندان هنرمند ارجمندها مسافر این کوچ عاشقانه به وصال محبوب بود. فقدان هنرمند مردمی زنده‌یاد انوشیروان ارجمند را به جامعه هنری بخصوص به برادر فرهیخته‌اش داریوش ارجمند و به فرزندان هنرمندش پیروز و برزو ارجمند تسلیت می‌گویم.»

انوشیروان ارجمند ظهر امروز یکشنبه 23 آذرماه پس از تحمل یک دوره بیماری سخت جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 





رئیس سازمان سینمایی درگذشت انوشیروان ارجمند را تسلیت گفت


حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درگذشت زنده یاد انوشیروان ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت «انوشیروان ارجمند»، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون یادداشتی را منتشر کرد.

متن یادداشت حجت الله ایوبی به شرح زیر است:

هنرمند واقعی از بطن جامعه برمی خیزد و در تلاطم زندگی رنج‌ها و شادی‌های مردم را بر دوش می‌کشد. به همین دلیل سخن گفتن از هنرمند بزرگ و موسفید کرده‌ای همچون «انوشیروان ارجمند» کار ساده‌ای نیست. بر این باورم که استواری فرهنگ و هنر این سرزمین وامدار پایداری هنرمندانی چنین است.

زنده یاد ارجمند در طول چند دهه بازیگری به‌‌ همان نسبت که نقش‌ها را ماندنی و تصاویر بدیعی بر نگاتیوهای سینما ثبت کرده، در دل میلیون‌ها مخاطب تلویزیون نیز جاودانه شده است.

غم از دست دادن هنرمندی توانا دل سینماگران را هم غمگین کرده و وظیفه دارم به نمایندگی از اهالی سینما فقدان این هنرمند را به خانواده محترمشان و جامعه هنری تسلیت عرض کنم. یقیناً هنرمندانی همچون داریوش ارجمند، برزو ارجمند، امیریل ارجمند و باقی بازماندگان در این خانواده هنرمند پرور راهش را دنبال خواهند کرد.

 

به توسوگند ، درگذشت این هنرمندرابه خانواده ، جامعه هنری ، وملت ایران تسلیت می گوید .

سولماز شريفي بازدید : 32 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

برخی احساساتِ خاص در وجودت هستند،
که حتی بهترین دوستت هم نمی تواند با تو همدل شود،
ولی اتفاقی، کتاب یا فیلمی خوب می یابی که کاملا تو را درک می کند …
بیجورک

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 112
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 12,360
  • بازدید کلی : 56,519