loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 69 دوشنبه 10 آذر 1393 نظرات (0)

 

آشتی دادن,آشتی دادن دو نفر ,برقراری صلح و آشتی

قدیم ترها همیشه وظیفه رفع و رجوع کردن و برقراری صلح و آشتی برعهده ریش سفیدها و بزرگ ترها بود. حالا اما اوضاع کمی فرق کرده.جوان ها هم وارد میدان شده اند جوان هایی که میانداری می کنند و برای آشتی دادن میان ۲ خانواده پیشقدم می شوند.

گاهی با بهانه های خیلی کوچک شروع می شود و گاهی با دلایل خیلی جدی؛ گاه سابقه های دیرینه دارد و گاه در چشم به هم زدنی اتفاق می افتد؛ بعضی اوقات میان ۲ نفر اتفاق می افتد و بعضی وقت ها یک فامیل را به ۲ دسته تقسیم می کند؛ اختلافات خانوادگی، مشکلی است که سرزده از راه می رسد و باعث ایجاد کدورت و قهر و قطع ارتباط میان خانواده ها می شود.

قدیم ترها همیشه وظیفه رفع و رجوع کردن و برقراری صلح و آشتی برعهده ریش سفیدها و بزرگ ترها بود. حالا اما اوضاع کمی فرق کرده.جوان ها هم وارد میدان شده اند جوان هایی که میانداری می کنند و برای آشتی دادن میان ۲ خانواده پیشقدم می شوند. اما برای آنکه یک آشتی دهنده خوب باشید چه مقدماتی لازم است؟ اگر با ما همراه باشید راه های میانبر تبدیل شدن به یک آشتی دهنده موفق را با هم مرور می کنیم.

تبدیل شدن به یک آشتی دهنده خوب آن قدرها هم کار سختی نیست. شما باید یکسری خصوصیات مثبت را در خود تقویت کنید تا از یک طرف توانایی های لازم برای مدیریت یک موقعیت پیچیده را داشته باشید و از سوی دیگر ۲طرف شما را به عنوان یک میانجی عادل، بی طرف و توانمند قبول کنند. همه اینها لازمه اش این است که شما چهره مثبتی از خود در میان خانواده به جای گذاشته باشید. در میهمانی های فامیل حضور فعال داشته باشید. در مشکلات و سختی ها، عزا و عروسی در کنار خانواده باشید. در گفت وگوهای فامیلی فرد فعالی باشید. فردی با محبت و حساس به نیازهای خانواده و اقوام باشید. در موقعیت هایی که پیش می آید تصمیمات منطقی بگیرید و در یک کلام اقوام و فامیل، شما را به عنوان یک فرد منطقی، مهربان، با تدبیر و عادل بشناسند.

از کجا شروع کنیم؟
ابتدا شما باید با هر کدام از طرفین اختلاف در یک زمان و مکان مناسب و در جلسه ای خصوصی صحبت کنید و حرف های آنها را به خوبی بشنوید. اینکه ریشه اختلاف از کجا به وجود آمده و چرا طولانی شده؛ اینکه حساسیت های هر کدام از طرفین روی چه موضوعاتی است؛ درباره اینکه چه چیزی بیشتر از همه ناراحتشان کرده، توقعشان از طرف مقابل چیست و تا چه حد آمادگی بخشیدن طرف مقابل را دارند ازجمله چیزهایی است که شما باید در این جلسه طولانی از میان هزاران کلمه درددل و دلخوری و شکایت، با صبر و حوصله و گوشی شنوا کشف کنید.

طرفین را آماده کنید
بعد از شنیدن درددل ها و صحبت های طرفین، شما باید در همان جلسه اول که به صورت خصوصی با او برگزار می کنید، صحبت های اولیه را انجام بدهید تا طرفین برای جلسه بعدی که با حضور ۲ طرف برگزار خواهد شد آماده شوند. یادتان باشد هرچند شما برای حل اختلاف ۲ نفر باید ریشه های اختلاف را شناسایی و آنها را حل کنید اما شاه کلید شما برای باز کردن قفل اختلاف ۲طرف تحریک عواطف و احساسات ویژه آنهاست. شما باید بتوانید به خوبی احساسات ۲ طرف را با مسئله درگیر و با ایجاد جوی عاطفی گلدان قلب آنها را برای کاشت گل آشتی آماده کنید. حالا نوبت به این می رسد که به شما بگوییم چطور فضای عاطفی ایجاد کنید.

مواد لازم برای ایجاد یک فضای عاطفی
از احادیث موجود در مذمت قهر و کینه استفاده کنید. این احادیث و روایات می توانند کمک خیلی خوبی باشند. به عنوان مثال پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: هر دو نفر مسلمانی که از همدیگر قهر کنند و ۳ روز بر آن حال بمانند و با هم آشتی نکنند هر دو از اسلام بیرون روند و میانه آنها پیوند و دوستی دینی نباشد، پس هر کدام از آن دو به سخن گفتن با برادرش پیشی گرفت، او در روز حساب پیشرو به بهشت باشد. صحبت از کوتاهی عمر و زودگذر بودن دنیا و فرصت کم برای با هم بودن هم یکی دیگر از راه های ایجاد یک موقعیت عاطفی است. راه دیگر شما برای عاطفی کردن فضا، صحبت از خوبی های طرف مقابل، ذکر مواردی از محبت های احتمالی قبلی او، یادآوری خاطراتی از روزهای دوستی آنها و صحبت درباره مشکلات احتمالی او و مواردی از این دست است که می تواند محبت طرفین را نسبت به یکدیگر جلب کند.

آرامشی به نام بخشش
آخرین نکته ای که در صحبت های ابتدایی می تواند به کار شما بیاید صحبت از اهمیت بخشش در آرامش فرد است. معمولا افراد با درگیر شدن در اختلافات و به دل گرفتن کینه بیش از هر چیز و هر کسی اول خود را اذیت می کنند. وقتی کسی از دیگری دلخور و ناراحت می شود و او را مقصر می داند دائما مشغول آزار رساندن به خود است و درگیر افکار منفی می شود، درحالی که طرف مقابل اصلا از احساسات و افکار او باخبر نیست و این فرد صرفا به خود آسیب می زند. اما فرد با تغییر نوع نگاه خود به مسائل و بخشیدن طرف مقابل به آرامش و وسعت روحی و فکری برسد. اگر من نتوانم کسی که مرا به میهمانی دعوت نکرده یا با کلامی من را رنجانده ببخشم بیشتر به خودم آسیب می رسانم، حرص می خورم و ذهن خود را آشفته می کنم، نمی توانم بخوابم و رفتار مناسبی با همسر و فرزندانم داشته باشم، درحالی که می توانم با بخشیدن طرف مقابل به راحتی به آرامش برسم.

مجموعه مواردی که تا الان مرور کردیم می توانند طرفین اختلاف را برای مرحله بعدی که جلسه اصلی حل اختلاف با حضور ۲طرف اختلاف و شما به عنوان میانجی و مدیر جلسه است، آماده کنند. جلسه اصلی حل اختلاف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما باید در این جلسه با اعتماد به نفس کامل و با دقت و مهارت و تسلط کافی، فضا را برای مصالحه ۲طرف فراهم کنید و با حل اختلافات کار را به روبوسی و آشتی ختم کنید. شاید باور نکنید، اما خود روبوسی کردن بخش مهمی از پایان احساسات منفی نسبت به یکدیگر است، پس جلسه را بدون روبوسی پایان ندهید.

کی و کجا؟
جلسه آشتی باید در زمان و مکان مناسبی برگزار شود. بسیار مهم است زمانی را برای بحث و حل اختلاف انتخاب کنید که قادر باشید بـیشترین نتیجه را از آن به دست آورید. اگر طرفین خسته و گرسنه باشند یا از لـحـاظ روحـی و عـاطفـی آزرده خاطر بوده یا عجله داشته باشند بحث و حل اختلاف به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. استفاده از موقعیت های خاص مانند اعیاد یا دور هم جمع شدن فامیل برای یک میهمانی یا عروسی می تواند موقعیت مناسبی را برای شما فراهم کند. محل برگزاری جلسه باید جایی خلوت و آرام باشد؛ جایی که طرفین بتوانند به دور از هیاهو و سر و صدا و بدون حضور افراد اضافی و رفت وآمد بچه ها بر حل اختلاف تمرکز کنند.

مهارت هایی که به آنها نیاز دارید
برای برگزاری جلسه آشتی شما به عنوان مدیر جلسه و تسهیل گر ارتباط ۲ طرف باید یکسری توانایی ها را به دست آورده و نکاتی را رعایت کنید:

۱ شما باید به تکنیک حل مسئله مسلط باشید. معمولا افراد مشکلات خود را خیلی مبهم و پیچیده بیان می کنند. شما باید با جمع بندی صحبت های طرفین در جلسات قبل بتوانید دقیقا بیان کنید که اختلاف ۲طرف بر سر چیست؟ از کی به وجود آمده؟ عوامل به وجود آمدن اختلاف چه بوده و هر کدام از طرفین چه نقشی در ایجاد اختلاف داشته اند؟

۲ - در طول جلسه از طرفین بخواهید که از جملات «من» استفاده کنند؛ یعنی در صحبت هایشان از طرف خودشان صحبت کنند، احساسات خود را بیان کنند و ناراحتی های خود را بگویند و از اتهام زدن، برچسب زدن، بی احترامی و صحبت کردن از جانب طرف مقابل پرهیز کنند. استفاده از جملاتی که با کلمه من شروع می شود می تواند تا حد زیادی به این کار کمک کند.

۳ - از طرفین بخواهید موضوعی را که می خواهند مطرح کنند صریح و مشخص و بی پرده بگویند و درباره موضوع و رفتار به خصوصی بحث کنند نه درباره شخصیت یا کلیت فرد مقابل.

۴ - سعی کنید در طول جلسه بحث ها بیشتر پیرامون حال و آینده باشد و حتما از شخم زدن گذشته بپرهیزید.

۵ - از طرفین بخواهید به هیچ وجه در میان صحبت یکدیگر نپرند و به هرکدام زمان مشخصی بدهید تا نظرات خود را بیان کنند.

۶ - به هیچ وجه سعی نکنید اختلاف میان ۲ طرف را انکار کنید. دائما برای رسیدن به مرحله روبوسی و دست دادن عجله نکنید. یک روبوسی ساده و بدون حل مشکلات هیچ کمکی به طرفین نخواهد کرد. اختلافات را به رسمیت بشناسید و اجازه دهید ریشه های آنها با صحبت ۲ طرف و مدیریت شما خشکانده شود.

۷ - هیچ گاه اجازه ندهید یکی از ۲ طرف، دیگری را به حاشیه کشانده یا به اصطلاح به گوشه رینگ ببرد. هرگاه مشاهده کردید احساسات منفی بـه اوج خـود رسیده اند بحث را متوقف و زمـان دیـگری را برای از سرگیری بحث تعیین کنید.

۸ - در پایان صحبت ها سعی کنید آنها را جمع بندی کرده و راه حل های ممکن را برشمارید و توافق ۲ طرف را برای اجرای راه حل های پیدا شده در طول جلسه جلب کنید.

۹ - به خاطر داشته باشید که ما در اینجا مهارت های لازم برای برگزاری موفق یک جلسه آَشتی کنان را مرور کرده ایم اما اجرای صحیح و کامل این مهارت ها تا حدود زیادی به قدرت و تسلط شما در اجرای آنها بستگی دارد. و بالاخره اینکه به شما تبریک می گوییم، حالا زمان پایان خوش داستان رسیده است؛ وقت روبوسی است.

سولماز شريفي بازدید : 46 دوشنبه 10 آذر 1393 نظرات (0)

 

زیبایی ابروها,ابروهای پر پشت,وکس ابروها

شاید اشتباهات زیر را شما هم انجام دهید. مطالب زیر را بخوانید تا به زیبایی ابروهای خود بیافزایید.

همه خانم ها ابروهای پر پشت و کلفت را ترجیح می دهند. اما شاید اشتباهات زیر را شما هم انجام دهید. مطالب زیر را بخوانید تا به زیبایی ابروهای خود بیافزایید.

بند انداختن و وکس ابروها
این موارد برای صورت شما به هیچ عنوان درست نمی باشد. وکس و بند برای برداشتن مو های بدن بسیار مفید می باشد اما برای صورت شما به هیچ عنوان. این موارد باعث شلی و چروک اطراف چشم شما می شود.

ابروهای خود را دیر به دیر برمی دارید
همیشه سعی کنید هر روز یا حداکثر یک روز در میان موهای اضافی ابروهای خود را تمیز کنید. در صورت می توانید ابرو های خود را همیشه تمیز نگه دارید و نیازی به وکس و بند انداختی نداشته باشید.

ابروهای خود را تیره می کنید
همیشه سعی کنید رنگ ابرو های شما تیره تر از موهایتان نباشد. هیچگاه ابروهایتان را تیره تر و یا هم رنگ موهایتان نکنید.

همیشه از یک محصول استفاده می کنید
همیشه از یک مداد مخصوص استفاده نکنید. تعداد زیادی محصول خوب در بازار وجود دارد سعی کنید هر چند وقت یکبار محصول خود را عوض کنید. همچنین از سایه ابرو و ژل ابرو نیز نیز برای ابرو های زیباتر استفاده کنید.

سولماز شريفي بازدید : 79 دوشنبه 10 آذر 1393 نظرات (0)

پیرسینگ گوش , سوراخ کردن بینی

چگونه می توانید پوست خود را به دست یک «سوراخ کن» تجربی بسپارید؟!
چندی پیش در یکی از ساختمان‌های مسکونی بزرگ تهران در حال سوار شدن به آسانسور بودم که کاغذی روی تابلوی اعلانات ساختمان توجهم را به خود جلب کرد! روی این کاغذ نوشته شده بود «انواع تاتو و پیرسینگ گوش، لب، ناف و … با کمترین هزینه، برای اطلاعات بیشتر با شماره … تماس بگیرید یا به واحد 24 مراجعه کنید.» وقتی از دوستم که ساکن ساختمان بود در این مورد سؤال کردم گفت همه این کارها هنر یکی از خانم‌های همسایه است که متخصص و پزشک نیست اما سوراخ کردن بدن را به صورت تجربی یاد گرفته است.

 

عوارض پیرسینگ
اما چطور می‌توان پوستی که گاهی به کوچک ترین تغییرات به شدت واکنش نشان می‌دهد و پس از آسیب دیدن به سختی ترمیم می‌شود را به دست یک «سوراخ کن» تجربی سپرد و خطر عفونت، گوشت اضافه و اسکار را به جان خرید؟

 

پیرسینگ (Piercing) یا همان سوراخ کردن پوست به منظور وارد کردن اشیای تزئینی و جواهرات است که شایع‌ترین و قدیمی‌ترین نوع آن سوراخ کردن نرمه و غضروف گوش است اما امروزه برای قسمت‌های دیگر بدن از جمله بینی، زبان، لب، ابرو، ناف، دندان و حتی چشم هم انجام می‌شود. پیرسینگ نرمه و غضروف گوش معمولا با استفاده از گان‌های مخصوص (دستگاه تفنگ مانند) انجام شده و برای قسمت‌های دیگر بدن از سوزن استفاده می‌شود. همچنین در مورد پیرسینگ دندان ابتدا سطح دندان تراش می‌خورد و بعد جواهر روی آن نصب می‌شود. در پیرسینگ چشم هم شیء تزئینی از طریق جراحی زیر ملتحمه قرار می‌گیرد که برای درآوردن آن هم بار دیگر به عمل جراحی نیاز خواهد بود.

 

پیرسینگ گوش , سوراخ کردن بینی

 

شاید زبان‌تان عفونت کند
یکی از مهم‌ترین عوارض پیرسینگ، عفونت باکتریایی و ویروسی است. در این رابطه مناطقی مثل لب و زبان بیشتر مستعد عفونی شدن هستند زیرا با باکتری‌های بیشتری تماس دارند. اما به هر حال عفونت ممکن است در هر قسمتی از بدن پس از پیرسینگ ایجاد شود به‌خصوص اگر اصول بهداشتی رعایت نشود. برای مثال باقی ماندن خون روی وسایل می‌تواند فرد را در خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل هپاتیت B، هپاتیت C و HIV قرار دهد. »

 

چه کسانی گوشت اضافه می‌آورند؟
گرچه پیش از این ادعا کردیم که پیرسینگ بدن اگر با اصول بهداشتی انجام شود، آسیب زیادی را به همراه نمی آورد؛ اما برخی مشکلات حتی می‌تواند پس از کمک گرفتن از متخصصان مجرب و با رعایت اصول بهداشتی هم اتفاق بیفتد. یکی از عوارض احتمالی پیرسینگ، ایجاد گوشت اضافه یا کلوئید است.

 

این عارضه در هر قسمتی از بدن می‌تواند ایجاد شود و در کسانی که زمینه ارثی کلوئید دارند، بیشتر دیده می‌شود. به عبارتی ممکن است براثر پیرسینگ در ناحیه مورد نظر بافت اسکار رشد کند که نمای ظاهری بدی دارد و برای برطرف کردن آن جلسات درمانی زیادی لازم است. همچنین اگر فرد بار دیگر پیرسینگ انجام دهد دوباره دچار گوشت اضافه یا کلوئید خواهد شد.

علاوه بر اینها، بعضی مناطق بدن بیشتر مستعد آوردن گوشت اضافه هستند ازجمله ناحیه گردن به بالا، ناحیه پشت، سینه، شانه و … اما احتمال ایجاد کلوئید در نواحی پایین‌تنه کمتر است مگر اینکه فرد استعداد کلوئید داشته باشد.»

 

پیرسینگ گوش , سوراخ کردن بینی

 

سوراخ کردن غضروف خطرناک است
پیرسینگ گوش اگر در غضروف و کمی بالاتر از نرمه گوش ایجاد شود، می‌تواند باعث عفونت غضروف شود که اگر سریع درآورده و درمان نشود ممکن است حتی باعث عفونت‌های جدی، بدشکلی و درد گوش شود.

 

سوراخ کردن بینی هم کار صحیحی نیست و می‌تواند مشکل‌ساز شود. حتی انجام عمل‌های جراحی با وجود این سوراخ‌ها با اشکال روبه‌رو می‌شود. درواقع هرگونه مداخله و وارد کردن جسم خارجی در بدن کاری غیرمنطقی است. بافت زیرین پوست نباید با محیط بیرون در ارتباط باشد. با انجام پیرسینگ میکروب‌ها می‌توانند از طریق سوراخ ایجاد شده به راحتی وارد بدن شوند. پیرسینگ معمولا توسط پزشکان متعهد انجام نمی‌شود زیرا از نظر آنها چنین کاری صحیح نیست.»

 

سوراخ‌هایی که روی نرمه گوش ایجاد می‌شوند معمولا خیلی مشکل‌زا نیستند اما سوراخ‌های متعدد روی غضروف گوش می‌توانند به غضروف آسیب برسانند. علاوه براین، کشیده شدن این جواهرات گاهی اوقات باعث پارگی گوش می‌شود که در این صورت محل پارگی باید ترمیم شده و حتی بخیه زده شود.»

 

مراقب باشید!
سوراخ‌هایی که روی نرمه گوش ایجاد می‌شوند معمولا خیلی مشکل‌زا نیستند اما سوراخ‌های متعدد روی غضروف گوش می‌توانند به غضروف آسیب برسانند. پس اگر تمایل به دو سوراخه کردن گوش تان دارید،‌لااقل ناحیه بالایی گوش را دست‌کاری نکنید.

 

فراموش نکنید!
افرادی که مستعد حساسیت هستند بهتر است از فلزات حاوی نیکل یا بدلیجات استفاده نکنند. در صورت وقوع حساسیت باید آویز از پوست جدا شده و برای دریافت درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه شود.

 

از آویز نیکل استفاده نکنید!
یکی دیگر از عوارض احتمالی پیرسینگ را حساسیت یا آلرژی نسبت به آویزهای تزئینی می‌داند و معتقد است:« این حساسیت معمولا در مورد فلز نیکل اتفاق می‌افتد و احتمال آلرژی به طلا خیلی کمتر است. از علائم آن هم می‌توان به قرمزی، پوسته‌ریزی و خارش در محل اشاره کرد. البته در موارد شدیدتر ممکن است مناطق دیگر بدن هم دچار علائم حساسیت شوند بنابراین افرادی که مستعد حساسیت هستند بهتر است از فلزات حاوی نیکل یا بدلیجات استفاده نکنند. در صورت وقوع حساسیت باید آویز از پوست جدا شده و برای دریافت درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه شود.»

 

پیرسینگ گوش , سوراخ کردن بینی

 

دهانشویه قرقره کنید
در مورد مراقبت‌های بعد از سوراخ کردن پوست:«بعد از انجام پیرسینگ معمولا حدود شش هفته طول می‌کشد تا محل آن ترمیم شود. البته این زمان برای بعضی افراد می‌تواند طولانی‌تر باشد. به هر حال در این دوره باید نکات بهداشتی خاصی را رعایت کرد برای مثال درمورد پیرسینگ لب و زبان باید بعد از هر بار غذا خوردن و قبل از رفتن به تختخواب از دهانشویه‌های آنتی‌باکتریال استفاده کرد طوری که دهانشویه چند دقیقه در دهان باقی بماند. همچنین باید مرتب مسواک زده شود. پیرسینگ‌های روی پوست هم بهتر است روزانه با صابون‌های آنتی باکتریال شست‌وشو داده شوند.

 

با الکل ضدعفونی نکنید
نباید پس از سوراخ کردن پوست از الکل، بتادین و موادی مانند آنها روی محل مورد نظر استفاده کنید چراکه باعث خشک شدن و آسیب رساندن به پوست می‌شوند. عفونت ناحیه سوراخ شده، از مشکلات دیگری است که افراد را نگران می‌کند. دکتر شیده یزدانیان می‌گوید:« بعد از گذشت چند ماه معمولا دیگر سوراخ باز می‌ماند و احتمال بسته شدن آن کم است. باید توجه داشته باشید که یک مقدار قرمزی، التهاب و حتی ترشحات زرد و سفید و خونریزی مختصر در ناحیه طی روزهای اول طبیعی است و به مرور برطرف می‌شود اما اگر این علائم شدید باشند حتما باید به پزشک مراجعه کرد.»

 

با حوله خشک نکنید
«بعد از انجام پیرسینگ تا پایان زمان ترمیم، آن را دستکاری نکنید و آویز را تغییر ندهید.» ، در سه تا چهار ماه اول بیشتر از دو بار در روز ناحیه را شست‌وشو ندهید و برای خشک کردن محل پیرسینگ از حوله کاغذی استفاده کنید زیرا حوله‌های پارچه‌ای معمولا آلوده به باکتری هستند. در چند ماه اول سعی کنید روی پیرسینگ خود نخوابید و از لباس‌های تنگ در آن محل استفاده نکنید. همچنین هفته‌ای یک بار ملحفه‌های تختخواب‌تان را عوض کنید. علاوه براینها تا کامل شدن دوره ترمیم از رفتن به استخر، وان آب، جکوزی، دریا و … خودداری کنید.

 

اگر با تجربه باشد اشکالی ندارد!
در کشورهای پیشرفته برای انجام پیرسینگ مراکزی وجود دارند که حتما باید گواهی یا مجوز این کار را داشته باشند اما در کشورهایی مثل ایران جواز کاری برای پیرسینگ وجود ندارد و خیلی اوقات این عمل در آرایشگاه‌ها توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود. به هر حال فردی که می‌خواهد پیرسینگ انجام دهد باید حتما تجربه این کار را داشته باشد و اصول بهداشتی را رعایت کند ازجمله اینکه برای هر فرد از وسایل یکبار مصرف استفاده کند و دستگاه‌های غیر یکبار مصرف را حتما ضدعفونی و استریل کند تا بیماری‌ها از فردی به فرد دیگر منتقل نشوند. همچنین باید قبل از انجام این کار دستان خود را به خوبی شست‌وشو دهد و از دستکش یکبار مصرف استفاده کند.»

 

پیرسینگ گوش , سوراخ کردن بینی

 

قابل توجه خانم‌های باردار!
ناف منطقه‌ای است که به‌ندرت تمیز می‌شود و حفره مانند است بنابراین احتمال وقوع عفونت با سوراخ کردن آن افزایش پیدا می‌کند. « این پیرسینگ در زمان جراحی و سزارین می‌تواند منبعی برای عفونت باشد. به همین دلیل به خانم‌ها توصیه می‌شود در زمان بارداری پیرسینگ ناف را خارج کنند.» پیرسینگ ناف بهتر است در زمان بارداری خارج شود زیرا در این دوران پوست کشیده می‌شود و احتمال پارگی و آسیب پوستی وجود دارد.

سولماز شريفي بازدید : 41 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)

در این فهرست بازار بزرگ استانبول در سال 2013 رکورد 91 میلیون و 250 هزار بازدیدکننده را ثبت کرد و مقام اول را به خود اختصاص داد. این بازار که قدمت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد، برای سرامیک‌های دست‌ساز، فانوس‌ها، فرش‌ها و جواهرآلات سبک بیزانسی‌اش شهرت دارد.
 روزنامه «دیلی میل» در گزارشی با موضوع "محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان"، بازار بزرگ استانبول را با آمار بیش از 91 میلیون گردشگر در سال در رتبه نخست قرار داده است.

  محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری دنیا,بهترین جاذبه های گردشگری دنیا

  فهرست «دیلی میل» از 50 جاذبه پربازدید گردشگری دنیا در حالی منتشر شد که انگلیس حتی یک نماینده نیز در میان برترین‌ها ندارد.
 
در این فهرست بازار بزرگ استانبول در سال 2013 رکورد 91 میلیون و 250 هزار بازدیدکننده را ثبت کرد و مقام اول را به خود اختصاص داد. این بازار که قدمت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد، برای سرامیک‌های دست‌ساز، فانوس‌ها، فرش‌ها و جواهرآلات سبک بیزانسی‌اش شهرت دارد.
 
در فهرست «دیلی میل» که براساس آمارهای گردشگری کشورهای مختلف تنظیم‌شده، 15 پارک موضوعی به چشم می‌خورد. جالب اینکه 9 جاذبه‌ی این فهرست به پارک‌ها، استودیوها و شهرهای بازی‌ است که کمپانی «دیزنی» راه‌اندازی کرده اختصاص یافته است.  محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری دنیا,بهترین جاذبه های گردشگری دنیا  نکته جالب‌توجه دیگر در این فهرست جلو افتادن پارک‌های موضوعی «اورلند» و «لوته ورلد» کره‌جنوبی از برج ایفل، اهرام ثلاثه و استون هنج‌ها است.
 
میدان «زوکالو»ی مکزیکوسیتی که محل برگزاری مراسم آیینی ازتک‌ها بوده است، با 85 میلیون بازدیدکننده رتبه دوم را در این فهرست دارد. مقام سوم هم به میدان «تایمز» نیویورک رسید که به طور میانگین سالانه 50 میلیون گردشگر از آن دیدن می‌کنند.
 
«زوکالو» هرساله میزبان رژه‌های نظامی، رویدادهای فرهنگی، سیاسی، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌هاست. اما آنچه گردشگران را به میدان «تایمز» نیویورک جذب می‌کند، برنامه‌های تفریحی، مغازه‌های متعدد و نمایش‌های تئاتر «برادوی» است.

پارک مرکزی نیویورک و ایستگاه ایالتی واشنگتن هم با 40 میلیون بازدیدکننده در سال رتبه چهارم فهرست جاذبه پرطرفدار جهان را دارند. رتبه ششم متعلق به نوار لاس‌وگاس (30 میلیون و 500 هزار نفر) که پس از آن معبد «میجی جینگو» و «سنسوجی» که هر دو در شهر توکیوی ژاپن هستند، قرار گرفته‌اند.
 
آبشار معروف نیاگارا که در نیویورک واقع است، با 22 میلیون گردشگر رتبه نهم را به نام خود ثبت کرد. دهمین جاذبه محبوب جهان با سالانه 21 میلیون و 600 هزار بازدیدکننده، ترمینال مرکزی شهر نیویورک است.
 
"شهر ممنوعه" چین با بیش از 15 میلیون گردشگر سالانه رتبه شانزدهم و دیوار چین با 10 میلیون و 720 هزار بازدیدکننده مقام بیست‌وششم را دارد.
 
این آمارها از آژانس‌های دولتی و مراکز مدیریت گردشگری کشورهای مختلف جمع‌آوری شده است. در این فهرست مراکز خرید، سواحل و مکان‌های مذهبی گنجانده نشده‌اند.
 
این گزارش در حالی منتشر شده که سازمان جهانی گردشگری چندی پیش از رشد 5 درصدی تعداد گردشگران جهان طی سال 2013 خبر داد. بیشترین رشد در این میان از آن قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا بوده است. محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری هم مناطق جنوب‌شرقی آسیا، اروپای مرکزی و شرقی و شمال آفریقا بوده‌اند.
 
اروپا همچنان پربازدیدترین قاره جهان شمرده می‌شود که در سال گذشته میزبانی بیش از 563 میلیون مسافر را بر عهده داشته است. این رقم برابر 52 درصد تعداد کل گردشگران بازار جهانی است.  

دیوار چین

محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری دنیا,بهترین جاذبه های گردشگری دنیا

شهر ممنوعهمحبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری دنیا,بهترین جاذبه های گردشگری دنیابازار بزرگ استانبول

محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری دنیا,بهترین جاذبه های گردشگری دنیا آبشار نیاگارا

محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری دنیا,بهترین جاذبه های گردشگری دنیا

سولماز شريفي بازدید : 46 شنبه 08 آذر 1393 نظرات (0)

 

درمان اگزما, بیماری مزمن پوستی

چرا برخی از درمان‌های اگزما، نه تنها سودی ندارند، بلکه اوضاع را بدتر هم می‌کنند؟ اگزما چیست؟ اگر پوستی حساس داشته باشید درمان اگزما سخت‌تر خواهد شد. اگزما یک بیماری مزمن است و بسیاری از داروهای این بیماری در واقع چرخه خارش را طولانی‌تر و التهاب را بیشتر و سیستم ایمنی بدن را نامتعادل می‌کنند.

 

اگزما یک بیماری سخت و خارش آن بسیار شدید است؛ به طوری که به لایه محافظ پوست آسیب خواهد رساند و پوست حساس‌تر می‌شود. گاهی خارش آنقدر شدید است که احساس می‌کنید باید فریاد بزنید. حتی خاراندن می‌تواند موجب خونریزی پوست شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد این بیماری به شما ارائه خواهیم کرد و روش مناسب درمان اگزما و تسکین خارش‌های وحشتناک را خواهید آموخت.

 

اگزما چیست؟
اگزما بیماری مزمن پوستی است که به آن درماتیت اتوپیک نیز می‌گویند. در این بیماری پوست دچار التهاب و خارش و تحریک می‌شود.
به نظر می‌رسد که اغلب روی صورت، دست‌ها و پاها به وجود می‌آید؛ اما می‌تواند روی هر نقطه‌ای از بدن ایجاد شود.

 

تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۰ درصد مردم امریکا از اگزما رنج می‌برند و شیوع آن در حال افزایش است. اگزما در کودکان بسیار رایج است و ۲۰ درصد از نوزادان و یا کودکان خردسال به آن مبتلا هستند. درمان اگزما یک چالش بزرگ است، زیرا اغلب بیماری با روش‌های درمانی عود می‌کند و عوارض جانبی شیوه‌های درمان سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نهایت اگزما را تشدید می‌کند.

 

برخی از علائم ابتلا به اگزما عبارتند از:

خارش و سوزش پوست، قرمزی، تاول و برآمدگی، تورم، برجستگی، پوسته‌پوسته شدن پوست. برخی از انواع اگزما، مانند اگزمای حساسیت ناشی از تماس با یک ماده تحریک کننده، در هنگام تماس باعث قرمزی، خارش و ترشح پوست می‌شوند. اگزمای شوره‌دار، می‌تواند پوست را زرد، روغنی و فلس‌دار کند.

 

این نوع از اگزما می‌تواند در هر قسمتی از بدن به خصوص صورت به وجود بیاید. اگزما معمولا در کف دست‌ها و یا پاها به وجود می‌آید و بسیار دردناک است و در آن تاول‌های عمیق روی پوست ظاهر می‌گردد که این تاول‌ها عموما می‌خارند و می‌سوزند. در اگزمای Nammular پوست، پوسته پوسته شده و دلمه‌های دکمه‌ای شکل روی پوست ایجاد می‌شوند. از آنجا که اگزما انواع مختلفی دارد و به اشکال مختلف بروز می‌کند، بسیار مهم است که یک متخصص پوست بسیار حاذق، بیمار را بررسی کند تا معلوم شود آیا مشکل پوستی، نوعی اگزماست یا وضعیت دیگر پزشکی.

 

پوست خشک، ضخیم، ترک خورده و یا پوسته پوسته می‌شود.  ملتهب و قرمز است.  زخم می‌شود.
در افراد سفید پوست ممکن است ابتدا بثورات جلدی قرمز رنگ و سپس قهوه‌ای رنگ ایجاد شود.  در سیاه پوست‌ها ممکن است پوست تغییر رنگ دهد و قسمتی از پوست تیره‌تر یا روشن‌تر از قسمت‌های دیگر شود.  در نوزادان، اغلب بثوراث جلدی بر روی صورت و پوست سر، همراه با زخم ایجاد می‌شود.

 

دلایل ابتلا به اگزما
یافتن علت اگزما یک مشکل بزرگ است و پزشکان هنوز علت دقیق آن را نمی‌دانند. برخی معتقدند که ناشی از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن در پاسخ به عوامل ناشناخته و محرک‌های محیط‌ زیست است. اگزما اغلب در خانواده‌هایی شایع است که سابقه آلرژی و یا آسم دارند.

 

در اینجا به برخی از دلایل احتمالی ابتلا به اگزما اشاره خواهیم کرد:  تماس با مواد خشن و یا خارش‌زا همچون پشم ، آب و هوا و دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد ، حیوانات ، استرس،  دود سیگار  ، غذاهایی که باعث واکنش‌های حساسیتی می‌شوند؛ مثل گندم، لبنیات، آجیل، شکلات  ، مواد شیمیایی موجود در صابون و یا مواد شوینده  ، عطرها و اسانس‌ها  مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست  لوازم آرایشی ،  مواد شیمیایی خانگی و سموم و …

 

گاه علت اگزما، غذاهای آلرژی‌زا است.

این غذاها عبارتند از: شیر، تخم‌مرغ، گندم، سویا، بادام زمینی، آجیل، مرکبات (پرتقال، لیمو و گریپ فروت)، گوجه‌فرنگی و انواع توت‌ها اگر دچار اگزمای مزمن هستید، تمام مواد غذایی را که می‌خورید، برای چند هفته یادداشت و بثوراتی را که ایجاد می‌شود، بررسی کنید و هرگونه رابطه میان رژیم غذایی و شیوع اگزما را در بدن تحت نظر بگیرید.

 

به این ترتیب به مرور متوجه خواهید شد که چه غذاهایی موجب اگزما و یا عود آن می‌شوند.

 

درمان اگزما, بیماری مزمن پوستی

 

درمان‌های خانگی
درمان اگزما با داروهای خانگی، علاوه بر اینکه ساده و کم‌هزینه است، معمولاً عوارض جانبی کمتری دارد، در اینجا به برخی از این روش‌ها که برای افراد مختلف مفید بوده است. اشاره می‌شود:

 

استفاده از کمپرس سرد برای تسکین خارش  ، نوشیدن مقدار زیادی آب (این روش بسیار مفید است)  حمام با بلغور جوی دو سر التهاب پوست را تسکین می‌دهد و یک مرطوب‌کننده عالی است.  حمام با آب ولرم که درون وام یک‌چهارم ‌فنجان جوش شیرین ریخته شده باشد.   روغن خالص و تصفیه شده شترمرغ، دارای خواص ضدالتهابی است و اگزما را درمان می‌کند.  روغن زیتون را به پوست خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را با یک شامپوی ضدآلرژی بشویید.

 

درمان اگزما با تغییر در سبک زندگی
علاوه بر درمان اگزما با داروهای خانگی، برخی تغییرات ساده در شیوه زندگی می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش علائم اگزما کمک کند.  کاهش استرس: استراحت کافی داشته باشید، تفریح کنید و به تمدد اعصاب بپردازید و افکار منفی را از خود دور کنید دوش آب گرم در رسیدن به آرامش بسیار مؤثر است.  از محصولات بهداشتی و آرایشی ضدحساسیت و ضعیف استفاده کنید. همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. مرطوب‌کننده‌ها از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

 

هوای منزل را مرطوب نگه دارید. می‌توانید از دستگاه‌های مرطوب‌کننده نیزاستفاده کنید.  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بدون هیچ‌گونه کرم و یا محافظی در معرض نور خورشید قرار بگیرید و مطمئن باشید که این مدت کوتاه هیچ آسیبی به پوست شما نمی‌رساند. به این روش UV درمانی می‌گویند.  از تغییرات ناگهانی دما جلوگیری کنید؛ اگرچه شاید با وجود الگوهای متغیر آب و هوایی، کمی مشکل باشد.

 

لباس‌های پنبه‌ای بپوشید سعی کنید ملحفه و روتختی شما از جنس پنبه و یا نخ باشد.  اگر خارش شما شدید بود، با جوراب و دستکش بخوابید.  از قرار گرفتن در برابر آلرژن‌های بالقوه، همچون گرد و غبار و گرده گیاهان، خودداری کنید.  از مصرف لوسیون‌ها، صابون‌های خشن و شامپو و مواد شیمیائی قوی که حاوی رنگ‌های مصنوعی، اسانس و یا مواد محرک همچون سولفات سدیم لوریل هستند، اجتناب ورزید.  از محصولات گیاهی و ضدحساسیت استفاده کنید که معمولاً عاری از هر نوع ماده تحریک‌کننده هستند.

 

درمان اگزما, بیماری مزمن پوستی

 

درمان اگزما با تغذیه
برخی افراد درمی‌یابند که با تغییر رژیم غذائی می‌توانند اگزمای خود را درمان کنند؛ یکی ازاین افراد دکتر لیم اولین است که کتاب اگزما و اسرار رژیم غذائی را نیز نوشته است.  تخم‌مرغ، محصولات لبنی، شکلات، رنگ‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌های و غذاهای فرآوری شده را از زندگی خود حذف کنید.  میوه‌ها و سبزیجات خام بخورید و رژیم غذائی سرشار از آبمیوه و میوه داشته باشید.

 

۶۰ درصد میوه و سبزیجات خام بخورید و ۴۰ درصد آب، میوه و سبزیجات تازه ، اسیدهای چرب ضروری را که در روغن ماهی، تخم‌کتان، گردو، ساردین و ماهی آزاد وجود دارند، فراموش نکنید. بهترین نوع اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌توانید مکمل آن را بخورید. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد مکمل روی موجب کمبود مس در بدن می‌شود. پروبیوتیک‌هایی همچون  اسید و فیلوس و بیفنیو‌باکتر‌ها را فراموش نکنید. این باکتری‌های مفید می‌توانند به درمان اگزما در کودکان کمک کنند.

 

درمان با گیاهان داروئی
مطالعات اخیر نشان می‌دهند که طب‌سوزنی و طب گیاهی چینی می‌تواند اگزما را درمان کند. نوشیدن مخلوطی از گیاهان دارویی چینی و استحمام با آنها و استفاده از کرم‌های گیاهی، اگزما را در اکثر بیماران درمان می‌کند.

 

چای سبز و سیاه و سفید، موجب بهبود اگزما می‌شود. علاوه بر نوشیدن، اسپری آنها بر روی پوست نیز مؤثر خواهد بود، اگرچه توصیه می‌شود دراستفاده از آنها متعادل باشید، زیرا حاوی کافئین هستند. آبلیمو، رزماری و روغن زیتون نیز مؤثرند. روغن درخت چای نیز یکی از دیگر  درمان‌های مفید اگزما است.

 

درمان پزشکی اگزما
در اگزمای مزمن، روش‌های فوق نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه بیماری عود می‌کند و روش‌های درمانی ذکر شده موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و عود و چرخه التهاب و افزایش استرس می‌شود. از آنجا که پژوهشگران هنوز نمی‌دانند چه چیزی منجر به اگزما می‌شود، رویکرد جامعی برای درمان آن وجود دارد که در واقع شامل تغییرات رژیم غذایی، کاهش استرس و اجتناب از عوامل آلرژی‌زا می‌شود. این موارد به درمان اگزما می‌انجامد. گاهی اوقات بدن آنقدر دچار استرس می‌شود که تمام روش‌های طبیعی رژیم غذایی و گیاهی نیز در درمان اگزما مؤثر نمی‌شود.

 

کرم هیدروکورتیزون که بدون نسخه نیز فروخته می‌شوند.  کرم‌های کورتیکو استروئید که استفاده از آنها عوارض جانبی شدیدی به همراه خواهد داشت و فقط باتجویز پزشک فروخته می‌شوند.

 

آنتی‌بیوتیک‌ها که می‌توانند باکتری‌های مفید روده را از بین ببرند و به این ترتیب عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند.

 

آنتی‌هیستامین‌ها  فتوتراپی و درمان با نور ماوراء بنفش که خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس را افزایش می‌دهد.  مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند مانع از خشکی پوست شده و یک لایه محافظ روی پوست به وجود آورند که این لایه از پوست در برابر مواد شیمیایی مضر محافظت می‌کند.

 

درمان اگزما, بیماری مزمن پوستی

 

اگزما در کودکان بسیار شایع است و اکثر آنها تا سن سه ماهگی خود اگزما را تجربه می‌کنند و در برخی از آنها اگزما تا دوران نوجوانی باقی خواهد ماند. یکی از مؤثرترین روش‌های درمان و کنترل اگزما در نوزادان، تغذیه با شیر مادر است. حداقل شش ماه تغذیه با شیر مادر از اگزما پیشگیری کنید. خوشبختانه اگزما مسری نیست، اما در خانواده‌هایی که سابقه اگزما، حساسیت و یا آسم دارند، احتمال ابتلا به اگزما نیز وجود دارد.

سولماز شريفي بازدید : 58 شنبه 08 آذر 1393 نظرات (0)

برخی آدم ها به قارچ علاقه بسیاری دارند. به همین دلیل، دستور تهیه غذاها با قارچ را برایتان گردآوری کرده ایم تا در خانه تهیه و از طعم عالی آنها لذت ببرید.

سوپ خامه ‌ای قارچ و بروکلی

مواد لازم برای (4- 3 نفر)

•    قارچ یک پیمانه

•    بروکلی2  پیمانه

•    آب مرغ     2- 1.5 پیمانه

•    خامه نصف پیمانه

•    کره یک قاشق غذاخوری

•    روغن زیتون ‌یک قاشق غذاخوری

•    نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهیه

1.    کره را درون یک تابه ذوب کنید.

2.    قارچ‌ها را به تابه اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه آن‌ها را تفت دهید.

3.    همزمان با این کار، آب مرغ را درون یک قابلمه جوش آورید و بروکلی‌ها را همراه با مقداری نمک و فلفل درون آن به مدت 10- 5 دقیقه بپزید تا نرم شوند.

4.    کمی صبر کنید تا سوپ مقداری خنک شود سپس قارچ‌ها را به قابلمه اضافه کنید.

5.    محتوای قابلمه را درون یک دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید.

6.    پوره سوپ را درون قابلمه برگردانده و خامه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

7.    سوپ را بچشید و چاشنی آن را تنظیم کنید.


دلمه قارچ

مواد لازم

•    گوشت چرخ شده ۳۵۰ گرم

•    قارچ درشت ۱۴ الی ۱۶ عدد

•    جعفری خرد و سرخ شده ۳ قاشق غذا خوری

•    پیاز سرخ شده ۲ قاشق غذا خوری

•    رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

•    پنیر پیتزا

•    نمک و زردچوبه

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهیه

1.    گوشت را با آب و نمک و زردچوبه بپزید.

2.    وقتی پخت رب گوجه فرنگی اضافه کنید وقتی آبش جمع شد جعفری و پیاز اضافه کنید. پس از شستن قارچ کلاهک آن را جدا کنید و داخلش را با گوشت پر کنید و کف ظرف پیرکسی را چرب کرده و قارچ ها را بچینید و روی آن پنیر بگذارید و در فر به مدت ده دقیقه بگذارید تا پنیر آب شده وطلایی شود.


پتاژ قارچ با پنیر پیتزا

مواد لازم

•    آرد گندم نصف پیمانه

•    شیر یک لیتر

•    آب ‌مرغ شش پیمانه

•    قرص عصاره مرغ یک عدد

•    قارچ ورق شده ۲۰۰ گرم

•    آب چهار پیمانه

•    خامه ۱۰۰ گرم

•    پنیرپیتزا رنده شده نصف پیمانه

•    نمک، فلفل و پودر سیر یک قاشق چایخوری

•    کره ۲۵ گرم

•    آبلیمو

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهیه

1.    شیر را با آرد مخلوط کرده و آن را از صافی رد کنید. سپس، آب و آب‌مرغ را به آن افزوده، بعد نمک، فلفل و پودرسیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید، تا جوش بیاید.

2.    سپس قارچ را افزوده و آن‌گاه حرارت را کم کنید و در حدود۲۰ دقیقه فرصت دهید تا قارچ بپزد، در این هنگام پنیر رنده شده را اضافه کرده و در حدود پنج دقیقه روی حرارت قرار دهید بعد، شعله را خاموش کرده، در این هنگام آبلیمو به آن زده و داخل ظرف کشیده و یک حلقه لیمو ترش کنار ظرف آویزان کنید و خامه را به آن افزوده و به صورت دایره‌ای وسط پتاژ بریزید.


سوفله مرغ و قارچ

مواد لازم

•    سینه مرغ ۴۰۰ گرم

•    قارچ  ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم

•    فلفل دلمه ای ۱ عدد

•    تخم مرغ  ۴ عدد

•    آرد  ۲ قاشق مربا خوری

•    شیر ۱ لیوان

•    پیاز ۲ عدد

•    کره ۵۰ گرم

•    نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه

•    پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

•    روغن ۱ قاشق

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهیه

1.    مرغ را با یک عدد پیاز و نمک بپزید و آنرا ریز ریز کنید. قارچ را ورقه ورقه و فلفل را ریزکرده و به مرغ اضافه کنید.

2.    یک پیاز را ریز رنده کنید و با کره روی حرارت کمی تفت دهید بعد آرد سفید را اضافه و دوباره کمی تفت دهید دراین زمان نمک و فلفل قرمز وفلفل سیاه را در آن بریزید و آرام آرام شیر را اضافه کنید و به هم بزنید تا سس یکنواختی به دست آید حرارت را زمانیکه سس غلیظ شد خاموش کنید.

3.    فر را روشن کنید تا گرم و آماده باشد و درجه آن را روی ۳۵۰ بگذارید.

4.    سس را با مرغ و قارچ مخلوط کنید.

5.    پنیر پیتزا را رنده کنید .

6.    در آخر سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید وهر کدام را جداگانه بزنید تا زرده کاملاً رنگ روشن به خود بگیرد . دقت کنید سفیده حتماً بایستی پف کند و کاملاً پنبه ای شود .

7.    زرده را روی سفیده بریزید و آرام با یکدیگر مخلوط کنید تا حدی که پف آن نخوابد بعد این مخلوط را روی مرغ وسس بریزید و با قاشق آرام به هم بزنید تا مرغ به آن آغشته شود.

8.    ته ظرف پیرکسی را چرب کنید و کمی پنیر پیتزا بریزید و مایه سوفله را روی آن بریزید وسطح روی آن را صاف کرده و بقیه پنیر را روی آن بریزید و درپنجره اول فری که قبلاً گرم کرده بودید قرا دهیدبعد از نیم الی سه ربع ساعت از فر درآورید تا سپری شدن این زمان نباید در فر باز شود از بیرون داخل فر را نگاه کنید و هر زمان روی سوفله طلایی شد فر را خاموش کنید.


سالاد قارچ

مواد لازم

•    قارچ400 گرم

•    كنسرو نخودفرنگي يك قوطي

•    گوجه‌فرنگي يك عدد

•    ذرت100  گرم

•    پيازچه20  عدد

•    خیار يك عدد

•    جعفري خردشده پنج قاشق غذاخوري

•    ليموترش يك عدد

•    کرفس يك ساقه

•    روغن زيتون، نمك و فلفل

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهيه

1.    ابتدا قارچ و پيازچه را خرد كرده و با ذرت، نخودفرنگي و جعفري مخلوط مي‌كنيم. سپس به آن كمي روغن زيتون، نمك و فلفل اضافه و با گوجه‌فرنگي، خيار و ساقه كرفس تزئين مي‌كنيم.


ماکارونی قارچ و میگو

مواد لازم

•    یک بسته ماکارونی

•    1 کیلوگرم گوجه فرنگی

•    یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی

•    نیم کیلو گرم میگو

•    100  گرم کره

•    یک تا دو قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده

•    یک تا دو بوته سیر

•    250  گرم قارچ

•    نمک و فلفل

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهیه

1.    ظرفی را آب می کنیم و می گذاریم جوش بیاید. میگوها را در آب جوش می اندازیم و یکی دو جوش می دهیم. ماکارونی را در ظرف دیگری جداگانه طبخ و آماه می کنیم.

2.    برای تهیه سس، قارچ را خرد می کنیم و می شوییم و با 50 گرم کره سرخ می کنیم و همراه با پیاز و سیر سرخ شده در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم.

3.    رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و میگو را در داخل این سس می ریزیم و کمی به هم می زنیم. پوست گوجه فرنگی را گرفته، آن را قطعه قطعه کرده و داخل مایه قارچ و میگو می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. کمی فلفل و نمک هم می ریزیم.

4.    ماکارونی را با سایر مواد مخلوط می کنیم و در دیس می کشیم و با کمی جعفری خرد شده تزئین می نماییم.


شاتوبریان با قارچ

مواد لازم

•    گوشت فیله ۸۰۰ گرم

•    سس قارچ یک لیوان

•    کره ۱۵۰ گرم/ روغن زیتون ۵۰ گرم

•    نمک و فلفل به میزان لازم

•    آرد ۳ قاشق

•    شیر یک لیوان

طرز تهیه انواع غذا با قارچ


طرز تهیه سس

* کره را با آرد تفت بدهیم سپس خامه را با شیر مخلوط کرده و به آن اضافه می‌کنیم. سپس خردل را افزوده، هم می‌زنیم و بعد از آن قارچ را که ریز کرده و تفت داده‌ایم درون مایع ریخته و نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم. سس نباید زیاد غلیظ باشد اگر غلیظ بود می‌توانید آن را با یک لیوان آب گوشت رقیق کنید.

طرز تهیه

* گوشت فیله را به چهار قسمت ببرید و با گوشت‌کوب کوبیده تا به شکل گرد منظم درآید. آن گاه دو طرف آن را آغشته به نمک و فلفل کرده دو طرف گوشت را یکی یکی در ماهیتابه خوب برشته و اگر فکر می‌کنید مغز گوشت خام است کمی به آن اضافه کنید در ظرف مناسب چیده و سس را روی آن ریخته و اطراف آن را با جعفری و سیب‌زمینی سرخ شده تزئین کنید.

سولماز شريفي بازدید : 39 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

 

سخنان بزرگان, فلورانس اسكاول شین

چه خوب است كه انسان بعضی وقتها به تماشای سحر برود تا با همه ی وجود، باور كند كه آفتاب بی گمان خواهد دمید. اسكاول شین

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

قدرت شكست ناپذیر خدا هر مانعی را از سر راه بر می دارد. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

خداوند بخشاینده است و انسان، دریافت كننده.اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

زندگی، بازگشت اندیشه ها، گفتارها و كردارهای ماست كه دیر یا زود به ما باز می گردد. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

كسی كه با خدا همراه است، شكست ناپذیر می شود. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

اگر به خودتان باور داشته باشید، دیگران نیز شما را باور خواهند داشت.  اسكاول شین

 

   •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

باور، نیرومندتر از خوش بینی است.اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

به راستی كه نفرت، بیش از شرابخواری، خانه‌ها را ویران كرده است و بیش از جنگها، جان آدمیان را بر باد داده است. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

خشم، نفرت، بدخواهی، حسد و کینه ،شادمانی انسان را می گیرد موجب بیماری و شكست و فقر می شود. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

 انسان با هر دست بدهد، با همان دست می گیرد و همیشه میان داد و ستد، موازنه ای كامل برقرار است. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

آدمی باید آنچه را كه در ازای كار خودش به او بازمی گردد، در نهایت لطف بپذیرد؛
بدون چشم داشت داده‌ای، پس بدون چشم داشت بگیر! اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

همه ی امور مهم به دست كسانی انجام پذیرفته است كه از آرزوهای بزرگ خود دست نكشیده اند. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

تنها كسی كه باید دگرگون شود، خودتان هستید؛ خودتان كه دگرگون شوید، همه ی اوضاع و شرایط پیرامون تان نیز دگرگون می شود. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

دشمنان شما همه در درون خودتان هستند.اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

تنها راهزنی كه دار و ندار آدمی را به تاراج می برد، اندیشه های منفی خود او است.اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

چه بسیارند مردمانی كه از خود به ستوه آمده اند و آرزو دارند دیگری باشند؛ چنین مردمانی از باور و اتكا به نفس بی بهره اند.اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

راههای خدا خردمندانه و چاره های او حكیمانه است. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

اگر از دشواری های خود بگریزیم، آنها ما را دنبال خواهند كرد. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

مردم گمان می كنند كه با فرار از شرایطی ناخوشایند، می توانند از شر آن رهایی یابند؛ بی خبر از اینكه به هر كجا بروند با همان شرایط روبرو خواهند شد. اسکاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

اگر خطای گذشته را نمی توان جبران كرد، دست كم می توان اثر آن را با مهربانی در حق كسی دیگر از بین برد. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

برای شفای تن باید روح را شفا داد. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

انسان، تنها می تواند آن باشد كه خود را چنان بیند؛ و تنها می تواند به جایی برسد كه خود را در آنجا ببیند. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

نخستین گام برای رسیدن به كامیابی این است كه از آنچه هستید، شادمان باشید. اسكاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

زندگی، یك جدول واژه های متقاطع است. واژه ی درست، پاسخ مورد نیاز را در دسترس تان قرار می دهد.اسکاول شین

 

  •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فلسفی •.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

خدا به زمان نیاز ندارد و هرگز دیر نمی كند. اسكاول شین

سولماز شريفي بازدید : 39 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

تاکنون هزاران گزارش درباره غرق کشتی‌ها، سقوط هواپیماها و ناپدید شدن سرنشینان آنها در اعماق آبهای اسرارآمیز مثلث برمودا در چند دهه گذشته به ثبت رسیده است، از آن همه کشتی‌های تجاری و مسافربری و قایق‌های اکتشافی یا ماهیگیری که در منطقه مثلث مرگ به کام آبهای خروشان دریا فرو رفته‌اند و از هواپیماهای مسافری یا نظامی دوران جنگ جهانی که در این نقطه سرنگون شده‌اند تاکنون با همه کاوش‌های دریایی اثری به‌دست نیامده است.

 

مثلث برمودا,مثلث برمودا چیست,مثلث برمودا کجاست

 

هرچند شایعه‌های مختلف و نظریه‌های علمی فراوانی از سوی دانشمندان و محققان درباره ناپدید شدن اسرارآمیز آنها مطرح شده است. هرچند برخی کارشناسان، موقعیت‌های ویژه جغرافیایی، یا نیروی جاذبه زمین و جذر و مد اقیانوس‌ها در رابطه با جاذبه‌ها و عوامل فراطبیعی را دلیل چنین پدیده‌ اسرارآمیزی می‌دانند. با این حال معمای مثلث شیطانی برمودا همچنان در پس پرده‌ای از ابهام باقی مانده است.


برمودا منطقه‌ای مثلثی شکل است که در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی (اطلس) قرار دارد و نیروی دریایی امریکا تاکنون وجود چنین منطقه‌ای را به رسمیت نشناخته است و براساس مطالعه صندوق جهانی طبیعت در سال ۲۰۱۳ میلادی که عمده فعالیت‌آن در خصوص حفاظت از محیط زیست تعریف شده، در فهرست مربوط به خطرناک‌ترین مناطق آب و هوایی جهان نامی از مثلث برمودا قید نشده است. هر ساله ۱۰ منطقه از بدترین و مرگبارترین نقاط جوی برای آگاهی خلبانان، کاپیتان‌های کشتی‌ها و رانندگان ترانزیت از سوی صندوق جهانی طبیعت معرفی می‌شود. حتی برخلاف تصور بسیاری از مردم جهان، شرکت‌های بیمه اجازه ندارند برای عبور و مرور کشتی‌های تجاری از منطقه پراسرار مثلث برمودا مبلغ بیشتری از بازرگانان بابت بیمه کالا دریافت‌کنند.

 

نخستین نشانه‌های مثلث برمودا
اولین بار «وینسنت گادیس» در شماره ۱۹۶۴ مجله Argosy (کشتی بزرگ) منطقه‌ای مثلثی و شبه جزیره‌ای را در محدوده میامی، فلوریدا و پورتوریکو در میان اقیانوس اطلس به‌ثبت رساند. نخستین‌گزارش از ناپدید شدن کشتی در ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۵۰ میلادی، (۲۶ شهریور ۱۳۲۹) توسط «ادوارد ون وینکل جونز» در نشریه آسوشیتدپرس به چاپ رسید. دو سال بعد مجله «فیت» با چاپ مقاله‌ای کوتاه از «جورج ایکس»، تحت عنوان «رمز و رازهای دریا» اسرار منطقه برمودا را فاش کرد. در این مقاله به‌طور اجمالی به ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ درباره پنج هواپیمای نظامی امریکایی و ناپدید شدن تیم ۱۳ نفره از اعضای نیروی دریایی امریکا اشاره شده است.


در آوریل سال ۱۹۶۲ میلادی مجله «لژیون» امریکایی ادعا کرد نکته مهمی در علل سقوط یا ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ وجود داشته که اسرار‌آمیز است. طبق ادعای مدیران این مجله و تحقیق‌های به عمل آمده، پنج هواپیمای نظامی هم پیش از ناپدید شدن، ورود به منطقه‌ای عجیب را به برج مراقبت گزارش داده بودند. اما مجله «ارگزوا» در مقاله‌ای به نام «مثلث برمودای قاتل» و انتشار کتابی در این زمینه، برمودا را به ‌غولی آدمخوار تشبیه کرد.


جنجال رسانه‌ای در مثلث شیطان و راز پرواز شماره ۱۹
تکرار وقوع حوادث اسرارآمیز و ناپدید شدن هواپیماها و کشتی‌های بزرگ تجاری از یک سو و انتشار اخبار وحشتناک مرگ ملوانان و خلبانان از سوی دیگر، موجی از ناآرامی و ترس را در میان شهروندان امریکایی و مردم سراسر جهان برانگیخت و طبق گزارش‌های به‌عمل آمده، حل معمای پرواز شماره ۱۹ به جنجالی‌ترین خبر دهه ۴۰‌تا ۵۰ تبدیل شد. در این حادثه پنج فروند هواپیمای نظامی از نوع «تی‌بی‌ام افینگر ۳» در پنج دسامبر سال ۱۹۴۵ میلادی برای اجرای یک عملیات اکتشافی همزمان به سمت برمودا به پرواز درآمدند.
ســـاعتی پس از این پرواز اسرارآمیز «چارلز تیلور» افسر خلبان در تماس با برج مراقبت وضعیت جوی نامساعدی را گزارش داد و گفت همه قطب‌نماها ودستگاه‌های مغناطیسی از کار افتاده‌اند.

 

مثلث برمودا,مثلث برمودا چیست,مثلث برمودا کجاست

 

افشای راز مثلث برمودا
«لورنس دیوید کخ» پژوهشگر دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسنده کتاب «راز مثلث برمودا» در سال ۱۹۷۵ میلادی ادعا کرد: نکات ناگفته بسیاری در گزارش‌های ثبت شده وجود دارد. وی نوشته‌های «گاریس» و سایر نویسندگان درباره مثلث برمودا را اغراق آمیز دانست. این نویسنده معروف، اشتباه‌ها و تناقض‌های فراوانی را در اظهارات «چارلز برلیتز» و سایر شاهدان و بازماندگان کشف کرد. وی در بخشی از آخرین یافته‌هایش این طور عنوان کرده‌است:


۱-‌ کشتی‌ها و هواپیماهای ناپدید شده در مثلث برمودا گرفتار توفان گرمسیری شده‌اند و قطعات تکه‌تکه شده آنها کیلومترها دورتر پیدا شده‌است.

۲-‌ برلیتز و سایر نویسندگان با ذکر نکردن وقوع توفان، بر وحشت مردم افزوده‌اند و آن را یک رویداد ماورایی قلمداد کرده‌اند.

۳-‌ برخی اطلاعات موجود در خصوص مفقود شدن کشتی‌ها و قایق‌ها اغراق‌آمیز بوده مثلاً یک کشتی ناپدید می‌شد، اما کشتی‌ها و هواپیماهای دیگری که از همان مسیر عبور می‌کردند، چگونه در دام مثلث برمودا گرفتار نمی‌شدند؟

۴-‌ افسانه مثلث برمودا موضوعی جنجالی برای شهرت نویسندگان بوده است.با این همه تناقض‌ها در گزارش‌های کارشناسان فن و تحلیلگران علمی، معمای مثلث برمودا همچنان ناگشوده باقی‌مانده است.


نظریه‌های دانشمندان و راز مثلث برمودا
ناهنجاری‌های مغناطیسی، توفان‌های گرمسیری، وزش بادهای ویرانگر، شرایط جوی بسیار سرد و ناپایدار امواج سرکش و از همه مهم‌تر وجود میدان‌های گازی هیدرات متان توسط دانشمندان و محققان در خصوص راز مثلث برمودا ارائه شدند. آزمایش‌های محققان استرالیایی ثابت کرد وجود حباب در آب سبب کاهش چگالی و در نتیجه فرورفتن کشتی‌ها در اعماق آب خواهد شد. وجود کریستال ۳۲ کیلومتری مدفون در اعماق اقیانوس نیز به اثبات رسیده است.


در این فرضیه گاز متان به صورت «گل‌افشان» به‌صورت کف در سطح آب پدیدار می‌شود و بدین ترتیب هر شناوری بر سطح آب غرق خواهد شد. انتشار گزارش سازمان زمین‌شناسی امریکا نیز وجود گاز متان در بسیاری از آب‌های جهان از جمله منطقه «ریج بلیک» در ساحل جنوب شرقی امریکا را به تأیید رسانده است. این سازمان با انتشار مقاله‌ای رویداد گاز متان در برمودا را در حدود ۱۵ هزار سال پیش به اثبات رساند. یکی دیگر از دلایل غرق شدن کشتی‌ها در برمودا وجود پدیده «گلف استریم است»، یک جریان اقیانوسی عمیق که از خلیج مکزیک سرچشمه می‌گیرد و از راه تنگه فلوریدا به اقیانوس اطلس شمالی جریان می‌یابد. در حقیقت یک رودخانه در اعماق این اقیانوس وجود داردکه موجب انتقال تکه‌های کشتی‌ها با سرعت ۲٫۵ متر در ثانیه خواهد شد.

سولماز شريفي بازدید : 51 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

 

ویتامین B1, ویتامین B2, ورم عصب

به من ويتامين ضد ورم عصب هم مى گويند
من از گروه ويتامين هاى ب بوده و به ويتامين ب 1 مشهور شده ام به من انورين ويتامين هم مى گويند، من عامل ضد عصبانيت لقب داشته و براى دستگاه گوارش ، قلب ، ريه نهايت لزوم را دارم .

 

كمبود من در دستگاه گوارشى اختلالات نظير: بى اشتهايى ، يبوست و نفخ معده توليد مى كند.

در قلب ، كمبود من باعث طپش قلب توام با تنگى نفس شده كمى فشار خون و نارسايى قلب را به وجود مى آورد.

 

بزرگترين عارضه گرسنگى پنهانى من بيمارى بربرى است كه در گذشته در خاور دور كه غذاى آنها منحصر به برنج سفيد كرده بود به صورت يك بيمارى بومى وجود داشت و گاهگاهى سرايت آن شدت پيدا كرده و كشت و كشتار بيداد مى كرد بربرى نوعى فلج است كه از پاها شروع شده و بدست مى رسد و ممكن است به عضلات سينه و حجاب حاجز هم برسد، اين بيمارى مبتلايان را لمس و فلج كرده و آنهايى كه مى توانند راه بروند مجبورند با پاهاى ورم كرده و بى حس شده خود لنگان لنگان قدم برداشته و تلو تلو خوران بجلو بروند، اين بيمارى نه تنها در انسان بلكه در پرندگانى كه با برنج سفيد كرده تغذيه مى شوند ظاهر مى گردد.

 

خوشبختانه در سواحل درياى مازندران با اين كه قوت غالب كارگران و كشاورزان و اشخاص بى بضاعت برنج سفيد كرده است معذلك هرگز اين بيمارى به صورت بومى در نيامده و بطور كامل ديده نشده است .

 

 علت اين امر را بايستى در اثر نفوذ اسلام و قدرت ايمان مردم دانست ، زيرا مردم اين نواحى بخوردن مشروب عادت ندارند و تعداد معدودى مردم شهرنشين كه تازه بخوردن آن عادت كرده اند بحد كافى غذاهاى ويتامين دار مصرف مى كنند و غالبا كته را با ماست يا پنير و يا شكر سرخ همراه كرده و ميل مى نمايند - اغنيا نيز هميشه

 

برنج را با خورشت هاى گوناگون و سبزى تناول مى نمايند و در سال هاى قبل چند مورد بيمار بربرى در مازندران پيدا شدند كه پس از تحقيق معلوم شد الكلى مى باشند.

بارى همه روزه ميليونها نفر از اختلالات معدى ، سلسله ى اعصاب ، قلب و عروق رنج مى برند و پزشكان از فرآورده هاى مصنوعى من براى آنها تجويز مى نمايند و غذاشناسان توصيه مى كنند كه بهتر است براى رفع گرسنگى اين ويتامين به فرآورده هاى طبيعى از قبيل ميوه ها و سبزيها توجه شود.

 

من محلول در آب بوده و با عرق دفع مى شوم و كسانى كه در فصل گرما زياد كار مى كنند بايستى از من زياد استفاده كنند، من در سبوس گندم و جو، در پوست شلتوك برنج و انواع خربوزه مخصوصا گرمك و همچنين در كاهو - هويج - اسفناج - كلم - گردو - بادام - فندق پيدا مى شوم و احتياج روزانه شما در حال عادى يك يا دو ميلى گرم است .

 

من ويتامين ((ب 2)) هستم !
اسم من ويتامين ب 2 مى باشد به من ويتامين (ژ) و لاكتو كلاوين هم مى گويند من يك ماده ى رنگى هستم كه در اكثر خوراكيها پيدا شده و در برابر هوا و حرارت مقاومت دارم ، اشخاص فقير و بينوا كه از غذاى كافى نمى خورند مخصوصا در سالهاى قحطى به گرسنگى من دچار مى شوند، از علائم مهم و مخصوص و گرسنگى من تركيدن لب و لب شكرى شده است و در گذشته ترك لب را عده اى از پزشكان يك بيمارى مسرى تصور مى كردند و علت آنرا عدم بهداشت صحيح در بين فقرا تصور مى كردند ولى بعدا معلوم شد كه اين بيمارى عاملى جز كمبود من ندارد.

 

فقدان من علاوه بر تركيدن لب باعث تورم زبان بوده و فشار خون را بسوى قرنيه ى چشم زياد ميكند و چشم را قرمز و خون آلود مى كند و چون اكثر گرسنگى من همراه با گرسنگى ويتامين ب 1 مى باشد عوارض مشتركى ايجاد مى كند.

 

من در مخمرها مخصوصا مخمر آبجو - در جگر - تخم مرغ - شير - انگور - موز - هويج - مركبات - زردآلو و گوجه فرنگى پيدا مى شوم .


گرسنگى مشترك ويتامين هاى ب 1 و ب 2
فقرا و بينوايان و كسانى كه دچار كم غذايى مى شوند به گرسنگيهاى ويتامينهاى ب 1 و ب 2 مبتلا شده اختلالاتى در سلسله ى اعصاب و دستگاه گوارش آنها پديد آمده و جذب قند در ياخته ها به كندى انجام مى گيرد و شايد يكى از دلائل ابتدا به مرض قند باشد و چون مادرى در هنگام باردارى غذاى كافى و كامل نخورد به گرسنگى ما دچار شده و فرزند او با لب هاى تركيده و چشمان خون آلود و اعصابى ناراحت ، تندخو و سريع القضب بدنيا مى آيد.


جانيان بالفطره
نوزادانى كه در رحم مادر به گرسنگى ما دچار مى شوند و با علائم ذكر شده در بالا بدنيا مى آيند، اكثر اشخاصى ناراحت و خشن مى باشند، اين دسته از نوزادان كه شقاوت را از رحم مادر گرفته اند اگر تربيت صحيح نشوند و با تغذيه مناسب گرسنگى مزمن خود را معالجه نكنند ممكن است در اثر عدم كار منظم مغز و سلسله ى اعصاب دچار اشتباه شده و دست به كار جنايت شوند، لذا در قرن گذشته اين گونه نوزادان را جانيان بالفطره مى دانستند.

 

ولى بعدا غذاشناسان اين نام ننگين و نامناسب را از روى آنها برداشتند و ثابت نمودند كه اين دسته از كودكان مبتلا به كمبود ويتامين ب 1 و ب 2 بوده و چنانچه گرسنگى آنها برطرف شود ممكن است به اشخاص سالم و صحيح العمل تبديل شوند اينجا است كه مى گوييم اگر غذاى انسان مرتب شود و گرسنگى ها از بين روند دزدى - جنايت و شرارت از بين مى رود و ما ويتامينهاى ب 1 و ب 2 تواما در اكثر ميوه ها و سبزيها مخصوصا در سيب - گلابى - گيلاس - آلو - گوجه - هلو - انگور - خرما - زردآلو - گردو - بادام - فندق - نارگيل - شاه بلوط - پسته و بادام زمينى وجود داريم .

 

احتياج انسان روزانه به ويتامين ب 2 يك تا پنج ميلى گرم است .

سولماز شريفي بازدید : 52 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

 

جوانسازی پوست,پوست سالم ,پیری پوست

داشتن پوستی سالم و شاداب یكی از دغدغه‌های فكری خیلی‌ها، مخصوصا خیلی‌ از خانم‌هاست و امروز برای رسیدن به این منظور، روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود؛ به عنوان نمونه، گفته می‌شود که دستگاه‌های مختلف لیزر می‌توانند بسیاری از نیازهای بانوان را از این نظر برآورده كنند...

اگر برای شادابی و جلوگیری از پیری پوستتان در پی یک شیوه  ساده و در زمان کمی‌ هستید , آموزش یک ماسک واقعا جادویی را برای شما انتخاب کردیم این ماسک به پوستتان چنان شادابی  هدیه میدهید که فکر می‌کنید چند سال جوان تر شده اید.

این ماسک در مدت زمانی کوتاه آنچنان نشاطی به پوست‌تان دهد که احساس کنید در مدت ۲۰ دقیقه، ۵ سال جوان‌تر شده‌اید.

روش تهیه: برای تهیه این ماسک نیاز به نصف فنجان خیار رنده شده، نصف فنجان آووکادو رنده شده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه و پرچرب دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست آماده شود.

موارد مصرف: خمیر تهیه شده را که سبز رنگ است روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمانی پوست‌تان را با آب سرد بشویید.

تعداد صفحات : 33

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 371
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 475
  • بازدید ماه : 1,011
  • بازدید سال : 13,011
  • بازدید کلی : 57,170