loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 35 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

بیوگرافی فرنوش شیخی‎

 

فرنوش شیخی در ۲۳ ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۹ خورشیدی در شهر سرسبز گرگان به دنیا آمده است.

 

وی لقب بهترین سرعتی زن والیبال ایران را داراست و همچنین بهترین دفاع روی تور بانوان ایران است.

 

فرنوش شیخی در مسابقات مالدیو که مرحلهٔ اول مقدماتی قهرمانی جهان بود به همراه سودابه باقر پور دیگر ملی پوش ایران به عنوان برترین بازیکن پست خود یعنی دفاع روی تور شد.

 

هم اکنون او برای باشگاه بانک سرمایه بازی می‌کند و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر بانوان در سال ۹۵–۹۶ رسیده است.

 

ازدواج فرنوش شیخی با کاوه رضایی‎

  

اتفاق جالب توجه در خصوص این والیبالیست این است که او ابتدا ورزش هندبال را انتخاب کرد و در ادامه با انتخاب فوتبال درون دروازه قرار گرفت و در نهایت با انتخاب والیبال به عنوان ورزش موردعلاقه‌اش به تیم ملی رسید.

 

شماره ۱۶ تیم ملی ایران که علاقه خاصی به شماره ۱۴ دارد، در خصوص دلیل انتخاب این شماره پیراهن گفته:

 

به شماره ۱۴ علاقه زیادی داشتم ولی اون زمان این شماره مخصوص یکی از بزرگان تیم ملی بود من هم به مناسبت اینکه در ۱۶ سالگی به تیم ملی دعوت شدم شماره پیراهنم رو ۱۶ انتخاب کردم. 

 

وی در تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۷ با کاوه رضایی فوتبالیست و بازیکن شارلوآی بلژیک ازدواج کرد. مراسم ازدواجشان در اسلام‌آباد غرب در کرمانشاه برگزار شد.

 

سولماز شريفي بازدید : 33 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

 

مهم نیست که در کجای جهان زندگی می کنید، زیبایی در هر کشوری طرفدار دارد، می خواهد این زیبایی زدن یک رژ لب قرمز باشد یا ریملی روی چشم ها... البته زیبایی در مناطق مختلف جهان معانی گوناگونی دارد. به عنوان مثال مدل آرایشی که در فرانسه جذابیت دارد، ممکن است در آمریکا طرفداری نداشته باشد. اگر دوست دارید بدانید که مدل های محبوب آرایشی در نقاط مختلف جهان چیست، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

  

آمریکا: رنگ های بولد+ مژه های بلند

آرایش محبوب زنان کشور‌های مختلف جهان

 

در آمریکا آرایش جسورانه طرفداران زیادی دارد، به عنوان مثال آمریکایی ها از سایه های رنگی مانند آبی و بنفش استفاده می کنند یا خطر چشم های بلند و پهن می کشند. برای رژ لب نیز از رنگ هایی چون قرمز، نارنجی و جیگری استفاده می کنند. اما چیزی که برایشان از همه چیز مهم تر است، بلندی و پر پشتی مژه هایشان می باشد به طوری که اکثرا از مژه مصنوعی استفاده می کنند.

 

به گفته آنها: «یکی از ساده ترین کارها برای این که چشمانی جذاب داشته باشیم، استفاده از مژه مصنوعی ست. با ریمل، در کمترین زمان، زیبایی چشم ها را دوچندان می کنیم. علاوه بر آن، هر رنگ رژی در کنار مژه های بلند، زیبا به نظر می رسد.»

  

برزیل: چهره طبیعی+رژ لب بولد

 

برزیلی ها چهره های بدون آرایش را ترجیح می دهند البته بحث لب ها جداست. اگر چه آنها صورت شان را آرایش نمی کنند اما از رژ لب هایشان نمی گذرند. رژ لب هایی به رنگ های بولد مانند قرمز یا جیگری... تنها لوازم آرایشی ست که آنها را به سمت خود می کشاند.

  

کانادا: ابروهای پرپشت و لب های طبیعی و مات

 

مهم نیست که ابروهای کانادایی ها چه فرمی دارد، آنها از برداشتن ابروهایشان می پرهیزند. در واقع هر چه مدل ابرو برای آنها طبیعی تر و دست نخورده تر باشد، زیباتر است، البته آنها از ژل های مژه برای خوش فرم نگهداشتن ابروهایشان نیز استفاده می کنند.

 

یکی دیگر از چیزهایی که کانادایی ها به زیبایی آن را می شناسند، رژهای مات است. داشتن لب هایی به رنگ طبیعی از نظر آنها جذاب تر از لب های قرمز است. البته آنها برای جذاب تر کردن لب هایشان از برق لب نیز استفاده می کنند.

 

انگلستان: کرم پودر طبیعی

 

در انگلستان، کرم پودر و هایلایترها طرفداران زیادی دارد اما آرایشگران سعی می کنند که رنگ های طبیعی تر را انتخاب کنند، حتی اگر مشتریان شان چیزی غیر از این بخواهند. به بیان دیگر مردم انگلستان آرایش طبیعی را می پسندند. داشتن پوستی صاف و درخشنده برای آنها از هر چیز دیگری مهم تر است.

  

هند: آرایش غلیظ+چشم های اسموکی+خط لب

 

زمانی که در مورد آرایش مورد علاقه هندی ها تحقیق کردیم، متوجه شدیم که آنها عاشق آرایش غلیظ هستند. چشم های اسموکی، خط چشم های کشیده، کرم پودر، هایلایتر، خط لب و رژ لب های بولد و براق از محبوب ترین مدل های آرایشی هندی ها می باشند.

 

هندی ها دوست دارند که چیزهای جدید را امتحان کنند. آنها در مقایسه با چند سال قبل، بیشتر به سمت آرایش، به خصوص آرایش غلیط، روی آوردند. به نظر ما شبکه های اجتماعی در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

  

استرالیا: آرایشی مناسب فصل

 

استرالیایی ها در آرایش انعطاف پذیرند. آنها دوست دارند که مدهای روز را دنبال کنند و خودشان را با محیط اطراف شان وفق دهند. به عنوان مثال در فصل های سرد سال، آرایش خشک و گرم و در فصل های گرم آرایش های روشن، براق و سرد را می پسندند.

  

امارات متحد عربی: ابروهای پر پشت+ مژه

 

زنان اهل دبی به آرایش اهمیت زیادی می دهند. آنها دوست دارند که آخرین ترندهای آرایشی را دنبال کنند. این روزها اما مدل آرایش طبیعی، به عنوان مثال ابروهای پر پشت و رژ لب های بی رنگ، برای آنها جذاب تر از همیشه شده است. البته این موضوع در مورد ریمل صدق نمی کند. در واقع آنها ریمل زیاد را عضوی جدایی ناپذیر از آرایش صورت شان می دانند.

  

ژاپن: هایلایتر و رژ لب قرمز

 

ژاپنی ها به گونه های براق اهمیت زیادی می دهند. از این رو آنها از هایلایترها برای روشن تر کردن گونه هایشان استفاده می کنند. زمانی که از آنها در مورد آرایش روزانه شان سوال کردیم، در پاسخ به کرم پودر، ابروهای پر پشت و رژ لب براق اشاره کردند. البته این در مورد آرایش معمولی و روزمره شان است. در مواقع دیگر مانند میهمانی ها، از هایلایتر و رژ لب های بولدترو پر رنگ تر استفاده می کنند.

  

مکزیک: رژ لب های بولد+ ریمل

 

رژ لب هایی که باعث بولد شدن لب ها می شود، مانند رنگ های براق یا قرمز، به همراه مقدار زیادی ریمل، از مدل های آرایشی مورد علاقه مکزیکی هاست. در کنار این موارد، آنها به ابروهایشان نیز اهمیت زیادی می دهند. به عنوان مثال آنها را با سایه یا مداد ابرو پر رنگ می کنند یا به کمک ژل های ابرو به آنها حالت می دهند.

  

فرانسه: پوست صاف و براق

 

داشتن پوستی صاف و براق در همه جای دنیا محبوبیت دارد. زنان فرانسوی نیز به پوست صورت شان اهمیت زیادی می دهند. آنها از شیوه های خانگی و طبیعی برای رسیدگی به پوست شان استفاده می کنند. به همین دلیل است که پرایمر، فونداسیون و کرم های بی بی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

منبع: برترین ها

 

سولماز شريفي بازدید : 29 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوریلا گلس 6
شرکت "کورنینگ"(Corning) آخرین فناوری خود برای حفاظت از صفحه نمایش موبایل را با نام "Gorilla Glass ۶" معرفی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شیشه‌های سخت، مدتها است که برای محافظت از گوشی‌ها در برابر افتادن بر روی زمین استفاده می‌شوند، اما معمولا تنها یک بار جوابگو خواهند بود.

 

همه ما کاربرانی را دیده‌ایم که تقریبا به طور میانگین هفته‌ای یک بار گوشی از دستشان به زمین می‌افتد. بنابراین فناوری جدید "گوریلا گلس" به این افراد کمک می‌کند.

 

شرکت کورنینگ اکنون "Gorilla Glass ۶" را معرفی کرده و ترکیب محصول خود را تغییر داده است تا پس از چند بار سقوط، همچنان سالم باقی بماند و نشکند.

 

این فناوری در آزمایشات توانسته به طور متوسط از ۱۵ سقوط متوالی بر روی یک سطح سخت و از ارتفاع ۱ متری سربلند بیرون بیاید.

 

این مقاومت، دو برابر فناوری قبلی یعنی "Gorilla Glass ۵" است و گفته می‌شود مقاومت بیشتری نسبت به محصولات سایر رقبای این شرکت دارد.

 

پیشرفتی که در این نسخه حاصل شده، شامل فرایند مبادله یونی است که در آن یون‌های بزرگ صفحه گوشی در دمای بالا به تنگی در کنار هم قرار داده می‌شوند.

 

همچنین انتظار می‌رود که نسخه ۶ توانایی ایستادگی در برابر سقوط از ارتفاع بالاتر را نیز داشته باشد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوریلا گلس 6

 

با این حال، شرکت سازنده می‌گوید مقاومت در برابر خراش در این نسخه، مثل نسخه قبلی  است، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که صفحه نمایش گوشی شما پس از سقوط هم بدون خط و خش باشد.

 

این شیشه هم‌اکنون در حال تولید است و چند مشتری نیز در حال تست آن هستند. اگرچه ممکن است تا چند ماه آتی روی تلفن‌های همراه تعبیه نشود.

 

شما احتمالا نسخه جدید کورنینگ را تا سال ۲۰۱۹ روی گوشی‌های هوشمند نخواهید دید و در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال آینده استفاده خواهد شد.

 

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای پشت شیشه‌ای، صفحه نمایش‌های منحنی و یا هر دو هستند و قدرت و مقاومت شیشه این گوشی‌ها روی دوام کلی آنها تاثیر می‌گذارد.

سولماز شريفي بازدید : 22 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

علت اصلی ریزش ابروها همراه با افزایش سن برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست‎

 

نقش ابرو در صورت خانم ها آنقدر مهم و برجسته است که آنها خودشان را به هر دری می زنند تا بتوانند ابروهایی پرپشت و طبیعی داشته باشند. معمولا بیشتر خانم ها در دوران نوجوانی و جوانی ابروهای خوب و نسبتا پرپشتی دارند اما با افزایش سن و پاگذاشتن به دوران میانسالی، ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود…

 

خیلی ها این مشکل را به اختلالات هورمونی و خیلی های دیگر هم آن را به برداشتن نادرست یا رنگ کردن مداوم نسبت می دهند. برای اینکه بدانیم دلیل واقعی ریزش ابروها یا کم پشت شدن آنها با افزایش سن چیست پای صحبت های دکتر طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشستیم.

 

علت اصلی ریزش ابروها با افزایش سن چیست؟

علت اصلی ریزش یا کم پشت شدن ابروها همراه با افزایش سن در عامه خانم هایی که از بیماری یا ناراحتی خاصی رنج نمی برند، برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست. به طوری که معمولا دخترخانم های نوجوان و جوان ابروهای خوب و پرپشتی دارند اما به مرور زمان حجم ابروهای آنها کم می شود تا جایی که خیلی از خانم ها پس از رسیدن به سن سالمندی دیگر ابروی چندانی برایشان باقی نمی ماند.

 

آیا منظورتان از برداشتن نادرست ابروها استفاده از موچین برای این کار است؟

دقیقا همین طور است! معمولا خانم ها برای برداشتن و تمیز کردن ابروهای خود از موچین استفاده می کنند و کار نازک کردن و مدل دادن به ابروهایشان را هم توسط موچین انجام می دهند. گاهی با استفاده از موچین، تنها ساقه مو خارج نمی شود بلکه در ریشه یا فولیکول مو هم یک خونریزی میکروسکوپی اتفاق می افتد و همین خونریزی می تواند باعث فیبروز شدن یا مردن ریشه مو شود. در این صورت ریشه موهای ابرو از کار می افتند و دیگر به صورت ساقه از پوست قسمت ابروها بیرون نمی آیند. به همین دلیل بعد از چندین سال برداشتن ابروها با موچین، خانم ها احساس می کنند که ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود.

 

به نظر شما چاره چیست؟

حذف موچین از لوازم اصلاح ابرو و استفاده از تیغ و قیچی برای مرتب کردن و حالت دادن به ابروها. اگر خانمی تا آخر عمرش هم ابروهای خود را با استفاده از تیغ و قیچی مرتب کند باید مطمئن باشد که هیچ ریزشی در موهای ابرویش حس نخواهد کرد و حتی در دوران سالمندی هم ابروهای پرپشت و زیبایی خواهد داشت. با این حساب می توان گفت که تراشیدن، بهترین راه برداشتن ابروهاست اما برای برداشتن موهای زائد سایر قسمت های صورت مانند چانه، گونه ها یا پشت لب می توان از روش هایی مانند اصلاح سنتی با بند یا موچین استفاده کرد تا موهای این قسمت های صورت به مرور زمان کمتر شوند و دیرتر رشد کنند.

 

 برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از مداد یا سایه ابرو باعث ریزش ابروها می شود. آیا این ادعا درست است؟

نه، مداد کشیدن یا استفاده از سایه ابرو در افراد سالمی که هیچ مشکل یا حساسیت پوستی نداشته باشند باعث ریزش ابروهایشان نمی شود. یعنی اگر خانم ها با استفاده از مداد و سایه ابرو دچار التهاب، سوزش یا خارش نمی شوند، می توانند بدون دغدغه از این لوازم آرایش (البته در صورت استاندارد بودن) استفاده کنند. اما اگر فردی به مواد موجود در مداد یا سایه حساسیت داشته باشد و با استفاده از آنها دچار خارش و سوزش در ناحیه پوست ابروها شود، ممکن است موهای ابرویش به دلیل این حساسیت، کمی صدمه ببینند. البته باید تاکید کرد که این صدمه دیدن با یکی دوبار خارش و التهاب هم اتفاق نخواهد افتاد.

 

گاهي با استفاده از موچين، تنها ساقه مو خارج نمي‌شود بلکه ريشه موهاي ابرو از کار مي‌افتند‎

 

آیا از نظر علمی رنگ کردن مداوم ابروها می تواند باعث ریزش آنها شود؟

نه، رنگ کردن ابروها می تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی شود. ضمن اینکه وقتی خانم ها ابروهای خود را روشن می کنند به طور طبیعی ممکن است این روشن شدن موها باعث کم پشت تر به نظر رسیدن آنها بشود. در هر صورت با از بین رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود برمی گردند.

 

شما استفاده از برخی گیاهان دارویی یا روغن بادام تلخ را برای تقویت ابروها توصیه می کنید؟

نه، اگر شما ابروهای خود را در تمام روغن بادام های دنیا هم بخوابانید، هیچ تغییری در پرپشت شدن آنها به جز تلقین حس نخواهید کرد. به طور کلی وقتی که فولیکول و ریشه مویی مانند ابرو از بین برود، هیچ ماده ای نمی تواند باعث رشد مجدد آن شود. این کار تنها با یک روش امکان پذیر است.

 

 چه روشی؟

پیوند مو که البته این روش هم چندان قابل توصیه نیست. چون برای پیوند مو به ابروها باید کار جراحی انجام شود که آن هم چندان ساده نیست. ضمن اینکه از موی سر برای پیوند استفاده می شود و از آنجایی که رشد موهای سر بیشتر از ابروهاست، افرادی که تحت پیوند قرار می گیرند، باید مدام با یک قیچی در حال مرتب کردن ابروهای خود باشند.

 

 اختلال های هورمونی هم می توانند باعث ریزش ابروها شوند؟

بله. بسیاری از بیماری ها می توانند برخی از افراد را دچار مشکلات مربوط به مو از جمله موی ابروها کنند. بعضی از ناراحتی های هورمونی مانند بیماری تیرویید می توانند باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. بیماری آلوپسی هم که یک بیماری خودایمنی است، می تواند باعث التهاب ابروها و ریزش تکه ای (مانند سکه) و غیریکنواخت آنها شود. به علاوه ممکن است برخی از ناراحتی های روانی هم روی ریزش ابروها تاثیر بگذارند. مثلا برخی از افراد عادت دارند هنگام استرس و اضطراب با موهای خود بازی کنند و موی سر، مژه، سبیل یا ابروی خود را بکنند. این بیماران سایکوسوماتیک هستند؛ یعنی آنها فقط با کندن برخی از موهای خود در اثر استرس و فشارهای روانی احساس آرامش می کنند و باید برای درمان به روان پزشک ارجاع داده شوند. نام این بیماری هم تریکوتیلومانیا یعنی اجبار به کندن مو است.

 

 آیا عادت های تغذیه ای هم می توانند بر ریزش یا تقویت موهای ابرو تاثیرگذار باشند؟

به طورکلی تغذیه می تواند در رشد یا ریزش موهای سر نقش بسیار پررنگی داشته باشد اما تاثیر تغذیه بر رشد و ریزش ابروها مانند موی سر نیست.

 

به عنوان آخرین سوال هم اینکه چرا ابروهای آقایان تا میانسالی و حتی سالمندی هم از ابروهای خانم ها پرپشت تر است؟

به دلیل اینکه مردها در طول زندگی خود از موچین و سایر وسایلی که باعث کندن و مرتب کردن ابروها می شوند، استفاده نمی کنند. شما شک نکنید که اگر خانم ها هم مانند آقایان به ابروهای خود دست نزنند به طور حتم در دوران سالمندی هم از ابروهایی پرپشت برخوردار خواهند بود!

  

منبع خبر: قطره

 

سولماز شريفي بازدید : 32 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)



ترکیب رنگ مو قوانین دارد که با دانستن آن می توانید به رنگ موی مورد علاقه تان دست پیدا کنید‎

 

ترکیب رنگ مو قوانین دارد که اگر آن را بدانید می توانید به رنگ موی مورد علاقه تان دست پیدا کنید. در این مقاله برای شما پرطرفدارترین ترکیب رنگ مو های موجود را قرار داده ایم.

 

 اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانید به رنگ موی دلخواه خود برسید، لازم است فرمول‌های آنها را به درستی یاد بگیرید. در این مطلب برای شما فرمول رنگ مو های پر کاربرد همراه با شماره اکسیدان را قرار داده ایم. باید توجه کنید که رنگ مو دلخواه شما زمانی به دست می‌آید که پایه موی شما دکلره شده باشد.

 

فرمولِ رنگ مو های ترکیبی پرطرفدار

 

فرمول رنگساژ زیتونی

رنگ M8 زیتونی 1/4 تیوپ (ده سانت) +30 الی 50۰ CC اکسیدان شماره 1 بر روی پایه 8

 

فرمول رنگساژ طلایی

رنگ G9 طلایی 1/4 تیوپ+ 1 قرص + 30 الی 50 CC اکسیدان شماره 1 روی پایه 9 رنگ موی صورتی

  

فرمول رنگساژ صورتی

10 سانتیمتر بلوند دودی روشن 8/1 + 10 سانت واریاسیون دودی 0/11 + 3 سانت قهوه‌ای قرمز متوسط 4/66 + 30 سی سی اکسیدان نمره یک ترکیب رنگ موی قرمز

  

فرمول رنگساژ قرمز

10 سانت بلوند قرمز تیره 6/66 + 2 سانت واریاسیون قرمز + 30 سی سی اکسیدان نمره یک ترکیب رنگ موی نقره‌ای _ یخی

 

فرمول رنگساژ نقره ای یخی

10 سانت بلوند نقره ای C9 + سه سانت واریاسیون نقره ای 0/22 + 3 سانت واریاسیون خاکستری + 30 سی سی اکسیدان نمره یک فرمول رنگساژ دودی: 100 سانت بلوند روشن 8/0 + 10 سانت واریاسیون دودی 0/11 + 30 سی سی اکسیدان نمره یک

 

فرمول رنگساژ دودی طلایی

10 سانت بلوند دودی طلایی 8/31 + 1 سانت واریسیون دودی 0/11 + 2 سانت واریسیون نقره ای 0/22 +300 سی سی اکسیدان نمره یک

  

فرمول ترکیب رنگ مو دودی

نصف تیوپ بلوند دودی روشن 8/1 + 5 سانت واریاسیون دودی 0/11+ 40 سی سی اکسیدان نمره یک 

 

فرمول رنگ مو شکلاتی

نصف تیوپ بلوند شکلاتی تیره 6/7 + یک سوم تیوپ قهوه ای شکلاتی 4/7 + 20 سانت بلوند مسی تیره 6/44 + 60 سی سی اکسیدان نمره یک

  

فرمول ترکیب رنگ موی کرم دودی

c8 و 0 و 10 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره فرمول رنگ کرم چرک : 16 و 9 مارک ویلا با اکسیدان 6 روی پایه 99 دکلره

  

فرمول رنگ مو کرم نخودی

13 و 10 ویلا با اکسیدان 6 یا NB با اکسیدان 6 روی پایه 9

  

فرمول ترکیب رنگ موی نسکافه‌ای

8 شکلاتی با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره 

 

فرمول رنگ مو کنفی

c7 و بژ ۷ با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره یا ترکیب بلوند زیتونی پلاتینه + بلوندطلایی خیلی خیلی روشن به اندازه مساوی+ دوسانت واریاسیون ۰۰۰ + اکسیدان 1(6 درصد)+ پایه 9

 

فرمول رنگ مو ماسه‌ای

32 و 6 با اکسیدان 6 روی پایه 7 دکلره

  

فرمول رنگ مو خاکی

N7 و کمی شکلاتی 6 با اکسیدان 6 رو پایه 9-88 دکلره

  

فرمول رنگ مو عروسکی

12 و 8  با اکسیدان روی پایه 9 دکلره

  

فرمول رنگ مو دودی زیتونی

c8 و m7 با اکسیدان 6 روی پایه 99 دکلره

  

فرمول رنگ مو پیازی

T10  با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره

  

این نکته اهمیت بسیاری دارد که برای رنگ موی دلخواه‌تان موی شما به پایه مناسب برسد و اصطلاحا هنگامی که رنگساژ می‌شود بیس مناسب به دست آید.

 

منبع : zibamoon.com

 

سولماز شريفي بازدید : 24 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

 

طرز تهیه پای آلو، عصرانه خوشمزه تابستانی

 

فصل تابستان، فصل میوه های رنگارنگ است. در فصل تابستان که آلو فراوان است، می توانید این پای خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه پای آلو :

 آرد ۲۷۵ گرم 
 پودر قند  ۲ قاشق غذاخوری
نمک  نوک انگشت 
کره  ۱۸۰ گرم 
زرده تخم مرغ ۳ عدد متوسط
بادام پرک ۵۰ گرم
آلو ۱۳۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
آرد ذرت  ۳ قاشق غذاخوری
شیر قدری

 

طرز تهیه پای آلوی :

بادام پرک را در ماهیتابه در حدی که طلایی رنگ شود، برشته کنید.

آلوها را از وسط نصف و هسته های آن را جدا کنید. آلوهای بزرگ تر را ۴ قسمت کنید.

 

آرد را به همراه پودر قند و نوک انگشت نمک الک کنید و در غذاساز بریزید. ۱۳۰ گرم کره را مکعبی خرد کنید و با ترکیب آرد در غذاساز بزنید تا گلوله گلوله شود.

 

۲ زرده تخم مرغ را به همراه ۶۰ میلی لیتر آب یخ به مواد اضافه کنید و به آرامی بزنید تا خمیر شکل بگیرد.

 

خمیر را روی سطح کار بگذارید و برای ۳۰ ثانیه ورز بدهید تا نرم شود. اگر لازم شد آرد بیشتری به آن اضافه کنید. خمیر را دو قسمت کنید (یکی کمی بزرگ تر باشد)، آن ها را گرد کنید، در سلفون بپیچید و برای ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید.

 

خمیر بزرگ تر را از فریزر خارج کنید و آن را با وردنه باز کنید. خمیر را در قالب تارت پهن کنید. بگذارید تا حدود دو و نیم سانتی متر از خمیر، از لبه های قالب آویزان باشد و خمیر اضافی را جدا کنید.

 

تکه دیگر خمیر را از فریزر خارج کنید، آن را با وردنه باز کنید و به شکل نوارهای دو و نیم سانتی متری برش بزنید.

 

برای مواد میانی پای، بادام پرک برشته، برش های آلو و ۵۰ گرم کره که مکعبی خرد کردید را به همراه شکر، پودر دارچین، پودر زنجبیل و آرد ذرت در کاسه ای ریخته و با هم ترکیب کنید. با توجه به میزان ترش و شیرین بودن آلو می توانید شکر بیشتری به ترکیب اضافه کنید.

 

ترکیب آلو را در قالب بریزید. زرده تخم مرغ سوم را با کمی شیر بزنید و با کمک قلمو به لبه های خمیر بمالید. حالا نوارهای خمیر را روی پای پچینید و مانند حصیر به هم ببافید. خمیر‌های اضافی قسمت حصیری را جدا کنید و لبه‌های خمیر زیری را روی آن برگردانید، به هم فشار بدهید و بعد با انگشت اشاره و شست پیچ بدهید.

 

با قلمو از ترکیب تخم مرغ و شیر روی سطح پای بمالید و بعد کمی شکر روی آن بپاشید. پای را برای ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

 

از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و یک سینی فر در آن بگذارید تا گرم شود.

 

پای را در فر بگذارید و برای حدود ۲۰ دقیقه بپزید. حرارت فر را کم کنید و پای را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر بپزید. اگر روی پای خیلی طلایی شده بود، روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

 

پای را از فر خارج کنید، کمی دیگر شکر روی آن بپاشید و حداقل برای ۳ ساعت قبل از سرو کنار بگذارید.

 

منبع : ashpazbashy.com

سولماز شريفي بازدید : 35 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

 عکس های رستاک حلاج

 

نام اصلی:رستاک حلاج

نام مستعار:رستاک

تولد:۱۳ تیر ۱۳۶۲ تهران،  ایران

سبک‌(ها):پاپ، راک

ساز(ها):گیتار

سال‌های فعالیت:۱۳۸۸ تا اکنون 

تحصیلات:فارغ‌التحصیل رشته موسیقی

آلبوم معروف : پاییز سال بعد

 

عکس های اینستاگرام رستاک حلاج 

 

رستاک حلاج مشهور به رستاک (زادهٔ ۱۳ تیر ۱۳۶۲ در تهران)، خواننده، آهنگساز و نوازنده اهل ایران است.

«رستاک حلاج»خواننده، ترانه‌سرا و آهنگسازی که با وجود سبک و سیاق متفاوت سروده‌هایش نسبت به کارهای مرسوم بازار، چند کار شنیده شده در کارنامه‌اش دارد و از سال 94 به شکل رسمی فعالیت‌اش را در موسیقی ایران دنبال کرد.

 

رستاک حلاج خواننده، آهنگساز و نوازنده اهل ایران است

 

رستاک حلاج موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد. وی پس از پــــایان دوره تحصــــیلی دبیرستان آهنگ سازی را به صورت آکادمیک دنبال نمود و همچنین در کنار نوازندگی و آهنگسازی به نوشتن ترانه نیز مشغول شد.

اولین همکاری موسیقایی رستاک در سن ۱۹ سالگی با علیرضا عصار بود که به خلق اثری به نام «یـــک اتـــفاق تــــلـخ» انجامید؛ اثری با آهنگسازی و ترانه ای از رستاک و تنظیم فواد حجازی.

 

این اثر در آلبومی قرار گرفت که این آلبوم به دلایلی منتشر نگردید. پس از آن علیرغم پیشنهادهای بسیار از سوی خوانندگان مختلف، تمام تمرکز خود را بر روی کارهایی با اجرای خودش قرار داد. اولین آلبوم رسمی او با نام پاییز سال بعد در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. او یک کتاب هم با همین نام نوشته‌است. 

 

رستاک حلاج موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد

 

اولین کنسرت بزرگ او در ۲۹ آذر ۱۳۹۵ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. همچنین تابستان سال ۱۳۹۴ یک کنسرت خیریه را در تهران روی صحنه برده بود.

رستاک حلاج فردی به‌شدت خجالتی و درون‌گرا است.

کاراکتر رستاک حلاج براى اشخاصى كه براى اولين‌بار از نزديك با وی روبه‌رو مى‌شوند، معمولاً زياد صميمى و دلپذير نيست و گاهى اين سوءتفاهم به وجود مى‌آيد كه رستاك خودش را مى‌گيرد. اما واقعیت این است که او بسیار خجالتی هست. اين خجالتى بودن، گاهى آن‌قدر بالا مى‌گيرد كه ترجيح مى‌دهد براى خرید از سوپرمارکت هم دوستانش را به جاى خودش بفرستد! البته تازگی‌ها در معاشرت با مردم بهتر شده. بيشتر لبخند مى‌زند و به‌اصطلاح خونگرم‌تر رفتار مى‌كند. ولى در هر صورت به قول شاعر «من خيلى وقتا ساكتم سردم...»

 

رستاک حلاج خواننده

 

آلبوم‌ها:

پاییز سال بعد (۱۳۹۴)

 

تک‌آهنگ‌ها

زیبایی

هوادار

عید (به همراه کامران تفتی)

سخت

ملاقاتی

گفتن نداره

منزوی

نیست

چمدون

گردنبند

لعنت به هر سه تامون

با این حالت

وقت خواب

غلط

شمال (به همراه آبان)

صامت

نسکافه

تنهایی

آخر اسفند

قبل از اینکه بری

آرایش

شال سه رنگ

عشق (به همراه کاوه آفاق)

حال و روز

شرابی

یلدا

بی‌دلیل

جوون مرگ

عیدِمن

فوق‌العاده

دریا

ساکت 

یه صداهایی

خواب آور

قهر

زیباتر

هوایی

میبخشمت

پاییز سال بعد

تنهایی

شرابی

بی دلیل

جوون مرگ

فوق العاده

عیدِمن 

 

زندگی نامه رستاک حلاج

 

آلبوم های رستاک حلاج

 

عکس های جدید رستاک حلاج

 

آهنگ های رستاک حلاج

 

بیوگرافی رستاک حلاج

 

سولماز شريفي بازدید : 156 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)

 

حشره‌ها به گزش افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رویکردی متفاوت دارند 

 

زمان سفر به مناطق جنگلی و سرسبز صاحبان برخی از گروه‌های خونی بیش از دیگران طعمه حشره‌هایی موذی و بیماری زا می شوند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش خود دریافتند افرادی که دارای گروه خونی A هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری لایم قرار دارند؛ بیماری لایم بر اثر نیش نوعی کَنِه در برخی افراد به وجود می‌آید.

 

محققان کشور چک دریافتند حشره‌ها به گزش افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رویکردی متفاوت دارند و برخی گروه‌های خونی را ترجیح می‌دهند.

پژوهشگران برای بررسی اینکه چه افرادی بیشتر درمعرض حشره گزیدگی هستند، نمونه‌هایی از گروه‌های خونی A، B، AB و O را در ظروف آزمایشگاهی قرار داده و رفتار حشره‌ها را مورد تحقیق قرارداده اند.

 

بیشتر حشره ها، خون گروه A را مکیده اند که نشان می‌دهند افراد دارای گروه خونی A بیش از دیگران درمعرض حشره گزیدگی هستند.

بیش از ۳۶ درصد حشره‌ها خون افراد دارای گروه خونی A مکیده اند این درحالی است که خون گروه B چندان مورد توجه حشره‌ها نبوده و تنها ۱۵ درصد حشره‌ها از این نوع خون تغذیه کرده اند.

 

کارشناسان به افراد دارای گروه خونی A توصیه می‌کنند از قدم زدن در جنگل و مکان‌های سرسبز بدون پوشیدن لباس‌های پوشیده و استفاده از اسپری دفع کننده حشره‌ها خودداری کنند، زیرا به احتمال زیاد دچار حشره گزیدگی می‌شوند.

 

 افراد دارای گروه خونی A بیش از دیگران درمعرض حشره گزیدگی هستند

 

حشره گزیدگی یکی از مشکل‌های شایع به ویژه در فصل‌های گرم سال و در جریان مسافرت‌های تابستانی است که می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد.

 

بیماری لایم نوعی بیماری باکتریایی است که به وسیله نیش حشره‌ها به ویژه کنه به بدن انسان سرایت می‌کند. علامت‌های این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی و خارش پوستی است. معمولاً درمان بیماری به وسیله آنتی بیوتیک و در چند هفته انجام می‌شود.

چنانچه بیماری درمان نشود، عفونت به مفصل ها، قلب و اعصاب سرایت می‌کند و حتی می‌تواند سبب مرگ افراد شود.

 

در طی سه الی ۳۰ روز اول ورود عفونت به بدن این علامت‌ها ایجاد می‌شوند.

تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی و مفصلی، تورم غدد لنفاوی و بثورات جلدی که در حدود ۸۰ درصد افراد آلوده اتفاق می‌افتد.

علامت‌های ثانویه بیماری شامل سردرد شدید و سختی گردن، بثورات، آرتریت با درد مفاصل و تورم، ورم صورت، تپش قلب، اختلال در حافظه کوتاه مدت و درد‌های عصبی است.

 

بیماری لایم نوعی بیماری است که به وسیله نیش حشره‌ها به بدن انسان سرایت می‌کند

 

در برخی از کشور‌های دنیا، افراد دارای یک نوع خاص از گروه خونی بیشتر هستند به طور مثال درکشور انگلستان بیش از ۴۴ درصد مردم دارای گروه خونی O و حدود ۴۲ درصد نیز دارای گروه خونی A هستند.

 

پژوهش‌ها نشان داده است حدود ۱۷ درصد از کنه‌ها به باکتری موسوم به (Borrelia) آلوده می‌شوند که عاملی بسیار خطرناک در ابتلا به بیماری لایم است.

بیماری لایم در برخی مواقع حالت مخفی در بدن بیمار پیدا می‌کند و پس از سال‌ها نشانه‌های آن با علامت هایی چون خستگی یا تورم عضله‌های بدن نمایان می‌شود.

 

افرادی که با دام سرو کار دارند به ویژه سوارکاران بیشتر ازسایر گروه‌ها در معرض خطر گزش با کنه و ابتلا به بیماری لایم هستند و توصیه می‌شود قبل از سوارکاری از بهداشت و نظافت اسب اطمینان خاطر حاصل شود و همیشه با لباس کاملاً پوشیده این ورزش انجام شود.

 

در صورت مشاهده هرگونه لکه، قرمزی یا خارش پس از حضور در جنگل، رفتن به مسافرت و حتی اقامت در هتل، به پزشک مراجعه کنید، زیرا احتمال گزش با حشره و بروز بیماری وجود دارد.

در صورت مشاهده کنه بر روی بدن به ویژه زمانی که درحال ورود به پوست است، در اولین زمان به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از ابزار، کنه را از پوست شما جدا کند.

 

منبع:yjc.ir

سولماز شريفي بازدید : 27 پنجشنبه 28 تیر 1397 نظرات (0)



اولین علامت نرمی استخوان احساس سستی و ضعف عضلانی می باشد

استئومالاسي يا نرمي استخوان، مشابه بيماري راشيتيسم کودکان است. نرمی استخوان یک بیماری است که به رشد استخوان ها مربوط می شود که در نوزادان و خانمها بیشتر دیده می شود که علت اصلی آن کمبود ویتامین D است.

استئومالاسی (osteomalacia) به معنای استخوان های نرم است و در کودکان با نام راشیتیسم یا ریکتز (rickets) شناخته می شود. نرمی استخوان اغلب در اثر کمبود ویتامین D در بدن رخ می دهد.

 

کمبود ویتامین د باعث نارسایی در معدنی شدن بافت های استخوانی می شود. در سنین بالا، صفحه رشد استخوانی بسته می شود و استئومالاسی بر رشد طولی استخوان های دراز اثری ندارد.

 

شیوع استئومالاسی

در زنان به دلیل کمبود ویتامین D و کلسیم، این عارضه بیشتر دیده می شود. در کشور ایران به دلیل خانه نشینی و قالی بافی زنان ایرانی، پوست آنها کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد، همچنین بارداری های زیاد و کمبود مصرف شیر، سبب شده که پدیده ی اردکی راه رفتن ناشی از نرمی استخوان در زنان ایرانی بیشتر دیده شود.

 

نداشتن سابقه ی زایمان را یکی از عوامل ابتلا به پوکی استخوان می دانند، ولی باید بدانید بارداری های مکرر و زیاد از حد باعث کمبود ویتامین D می شود که در اثر این کمبود در رسوب کلسیم و فسفر در ماتریکس نسج استخوانی اختلال ایجاد می شود. بیماری نرمی استخوان را بیشتر در افراد زیر مشاهده می کنیم:

 

· افرادی که خوارک هایشان خالی از شیر است.

· کسانی که کمتر در معرض تابش نور خورشید زندگی می کنند.

· کسانی که دچار اختلال در عمل جذب هستند.

· پس از عمل گاسترکتومی (برداشتن معده).

· نارسایی مزمن کلیه.

· استفاده طولانی از داروهای ضد صرع منجر به نرمی استخوان می گردد.

· استفاده از غذاهایی که کمبود ویتامین دارند.

 

استئومالاسي يا نرمي استخوان مشابه بيماري راشيتيسم کودکان است

 

علل استئومالاسی

بیماری استئومالاسی و نرمى استخوان در بزرگسالی اغلب به علت کمبود کلسیم و ویتامین «د» در بالغین اتفاق می افتد. کمبود کلسیم و ویتامین «د» در رژیم غذایی گیاهخواران و غذاهای کم چرب بخصوص در افراد مسن دیده می شود. ویتامین «د» برای جذب کلسیم از راه گوارش و کلیه الزامی است.

 

از دیگر علل نرمی استخوان در بزرگسالی عبارتند از:

استئومالاسی یا نرمى استخوان در بزرگسالی در اثر کمبود کلسیم و یا فسفر یا هر دو در استخوان ها نیز به وجود می آید. گاهی کمبود کلسیم و فسفر در اثر کمبود جذب گوارشی آنها می باشد.

• عدم مصرف شیر و لبنیات

• مقاومت نسبت به عمل ویتامین «د»

• فقدان جذب روده ای و گوارشی کلسیم

• بیماری های کلیوی بخصوص نارسایی کلیوی

•  مصرف بعضی داروها از جمله داروهای ضد صرع

• بیماری های لوزالمعده

• بعضی عمل های جراحی ممکن است باعث اختلال در جذب کلسیم و نهایتا منجر به نرمی استخوان شوند.

• ناکافی بودن قرار گرفتن کودک در معرض نور خورشید، به خصوص در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند.

• تیرگی پوست در شیرخواران

• ضایعات کبدی

• بیماری سلیاک

• اسهال مزمن در کودکان

• بیماری فیبروز سیستیک

• نارس بودن نوزاد

• التهاب روده ای

 

در زنان به دلیل کمبود ویتامین D و کلسیم، این عارضه بیشتر دیده می شود

 

علائم نرمی استخوان  (استئومالاسی)

◊ تقریبا اولین علامت «نرمی استخوان» احساس سستی، بی حالی و ضعف عضلانی همراه با درد استخوان ها می باشد.

 

◊ شکستگی کاذب و پوک شدن استخوان ها

 

◊ علائم رادیولوژیک نرمی استخوان به صورت تغییر شکل مهره های ستون فقرات، استخوان لگن، استخوان ران و کتف مشخص می شود که این علائم معمولاً در مراحل پیشرفته بیماری دیده می شوند.

 

◊ کلسیم خون معمولا پایین است، ولی گاهی ممکن است طبیعی باشد. فسفر خون پایین است و سطح آلکالین فسفاتاز بالا می باشد.

 

علائم زیر نیز در کودکان دیده می شوند:

♦ ضخیم شدن استخوان مچ دست و مچ پا

♦ افزایش تعریق

♦ نرمی استخوان سر و نامتقارن بودن جمجمه

♦ جعبه ای شدن سر

♦ تأخیر در رشد دندان های شیری

♦ نقص در استخوانی شدن دندان های دائمی و خرابی دندان

♦ سینه کبوتری

♦ ناهنجاری استخوان های لگنی بخصوص در دختران

♦ انحنای استخوان های پا

♦ شکستگی

♦ کوتاه قدی به دلیل اختلال در استخوان های ستون فقرات، لگن و پا

  

کمبود ویتامین د باعث نارسایی در معدنی شدن بافت های استخوانی می شود

 

عوارض نرمی استخوان (استئومالاسی)

نرمي استخوان با تشخيص به موقع قابل درمان است ولي در صورت عدم تشخيص و يا تأخير در تشخيص با يکسري عوارض شديد و جدي همراه خواهد بود که عبارتند از:

¤ تأخير در تکامل و مهارت هاي حرکتي کودک

¤ تأخير در رشد و نمو، افزايش استعداد به عفونت هاي جدي

¤ بدشکلي و ناهنجاري هاي استخواني، کوتاهي قد ناشي از تأخير و اختلال در رشد

¤ تشنج و خرابي دندان ها.

 

تشخيص بيماري نرم استخوان بر چه اساسي است؟

پزشک معالج از طريق معاينه فيزيکي، تست هاي آزمايشگاهي، يافته هاي راديولوژيکي و اطلاع از سابقه فاميلي قادر به تشخيص ارزيابي و درمان نرمي استخوان کودک شماست.

 

برای پیشگیری از نرمی استخوان باید از یک رژیم مناسب غذایی برخوردار باشیم

 

درمان استئومالاسی چگونه است؟

هدف از درمان نرمي استخوان اصلاح اختلال زمينه اي و جلوگيري از عوارض بيماري است. جايگزيني مناسب ويتامين D فعال، فسفر و کلسيم معمولا در عرض چند هفته باعث بهبودي مي گردد (در صورتي که تشخيص به موقع صورت گيرد).

 

استفاده از مواد غذايي حاوي مقادير مناسب فسفر و کلسيم مانند آب پرتقال، ماهي، فرآورده هاي شيري و مکمل هاي غذايي بسيار مناسب است.

استفاده منظم از نور آفتاب بسيار مؤثر است که بهترين آن نور متوسط آفتاب است. به خاطر داشته باشيم که تماس مستقيم با نور آفتاب در شيرخواران زير 6 ماه به هيچ عنوان توصيه نميگردد. در اين رده سني استفاده منظم از قطره هاي ويتامين A به اضافه D توصيه مي گردد.

 

ميزان کلسيم، فسفر و ويتامين D دريافتي براساس سن و وزن تعيين مي گردد. به دليل عوارض ناشي از مصرف نابجاي اين مواد توصيه مي گردد که حتما با پزشک متخصص قبل از استفاده آن ها هماهنگي صورت گيرد.

 

در مواردي که نرمي استخوان منجر به ناهنجاري هاي استخواني و اختلال در انحناي مهره ها و يا فرم اندام ها گردد استفاده از آتل هاي مخصوص و در صورت عدم پاسخ، درمان جراحي ضروري است.

 

استفاده منظم از نور آفتاب بسيار مؤثر است که بهترين آن نور متوسط آفتاب است

 

پیشگیری از نرمی استخوان

ـ برای پیشگیری از نرمی استخوان باید از یک رژیم مناسب غذایی حاوی شیر و فرآورده های آن برخوردار باشیم و از رژیم غذایی و سبزیجاتی استفاده کنیم که سرشار از کلسیم و ویتامین «د» باشند.

 

- تجویز مکمل کلسیم و ویتامین «د» در مراحل اولیه بیماری بسیار اثربخش است و در مراحل بعدی تأثیر کمتر است.

 

ـ ورزش همراه با رژیم حاوی کلسیم و ویتامین «د» در برطرف نمودن عوارض استخوانی بیماری بسیار مفید و اثربخش است.

 

- کودک را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته طوری نباشد که باعث آفتاب سوختگی کودک گردد.

 

- مراجعه به موقع به پزشک و تشخیص به موقع، از پیشرفت بیماری و زمین گیر شدن بیمار پیشگیری می کند.

 


منابع:medplus.ir

سولماز شريفي بازدید : 40 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)



اشعار شیخ عبدالقادر گیلانی

عبدالقادر گیلانی (جیلانی) (تولد ۴۷۰ الی ۴۹۱ - وفات ۵۶۰ الی ۵۶۲ ه.ق) از مشایخ صوفیه و مؤسس سلسله تصوف قادریه است. وی در شعر تخلص «محیی» را اختیار کرده بوده و دیوان شعرش به «دیوان غوث اعظم» معروف است.

 

عشق و بدنامی و درد و غم به ما شد یارغار

تا محمّد وار باشد عاشقان را چاریار

آرزوی یار داری یار میگوید بیا

تا کند دلداری تو در دل شب های تار

گرم تر یک نیمه شب گو ای خدا در من نگر

پس شبان روزی نظر را شصت وسیصد میشمار

یارگفت هرجا که باشی با توام یادت کنم

از چنین یاری فرامش کرده ای تو، یاد دار

روح تو مرغی است کز نزد خدا آمد به تن

بی خدا مرغ خدائی را کجا گیرد قرار

ساقیا زان می که گفتی می دهم در آخرت

کم نخواهد شد که در دنیا کنی جامی نثار

کاروان ها در بیابان ها هلاک انداز عطش

ابر رحمت را بیار وقطره چندی ببار

باردارد شیشه های می ، صراحی های شاه

اشتر مستی که نه افسار دارد نه مهار

شاه میگوئی تو ما را حاضر قندیل باش

عاشق و مجنون و مستم آه دست از من بدار

خاک آدم را خدا تخمیر می کرده هنوز

که فتاده بر سر مستان حضرت این خمار

برسر هر موی مشتاقان زبان دیگر است

کز خدا دیدار می جویند هر لیل و نهار

گرتماشای جمال حق تعالی بایدت

درمیان عاشقان انداز خود را روز بار

در دل شب ها بگریم گویم آن دلدار را

یا دلی ده یا دل کز بیدلان بر وی بیار

گر رسم روزی به دوزخ قصه خود گویمش

تا بگرید بر من بیچاره آتش زار زار

تا قیامت محیی خواهد خواند این ابیات را

خلق و عالم هم بپای میروند هم پایدار

 

تعداد صفحات : 33

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 12,256
  • بازدید کلی : 56,415