loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 29 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)

 

طرز تهیه تارت زردآلو و پسته، دسر شیک و مجلسی

 

تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه تارت زردآلو و پسته را آموزش داده ایم. امیدواریم که لذت ببرید.

 

مواد لازم برای خمیر تارت زردآلو و پسته :

 آرد 175 گرم 
پودر بادام  50 گرم 
کره سرد (مکعبی خردشده)  125 گرم 
زرده تخم مرغ  1 عدد 
شکر 25 گرم
شکر قهوه ای 25 گرم

 

مواد لازم میانی برای تارت زردآلو و پسته :

 شکر قهوه ای 150 گرم 
کره نرم  180 گرم 
 تخم مرغ 1 عدد 
 زرده تخم مرغ 1 عدد 
بادام خام درشت خردشده 50 گرم
پسته خام درشت خردشده 150 گرم
زردآلو 4 عدد
نمک 1 پنسه

 

طرز تهیه تارت زردآلو و پسته :

آرد الک شده و پودر بادام و یک پنسه نمک را داخل غذاساز ریخته و کره سرد را به آن اضافه کنید، غذاساز را با دور متوسط روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شده و به شکل خرده نان دربیاید.

 

در ظرفی جداگانه تخم مرغ و شکر را کمی با هم مخلوط کنید و بعد به خمیر اضافه کرده و دوباره غذاساز را روشن کنید تا با هم ترکیب شوند و خمیر نرم و  منسجمی به دست بیاید.

 

خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی به کمک وردنه باز کنید و داخل قالب گرد تارت انداخته و اضافه های خمیر را با چاقوی تیز ببرید و دوباره قالب را داخل یخچال بگذارید. 

 

در این فاصله مواد داخل تارت را آماده کنید.

 

طرز تهیه مواد میانی تارت:

شکر و کره نرم را با هم مخلوط کنید و با دور متوسط همزن برقی بزنید تا پف دار و پوک شود.

سپس تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

بعد همزن را خاموش کنید و بادام و پسته خرد شده را به مواد افزوده و با لیسک مخلوط کنید و داخل قالب روی خمیر بریزید.

 

رویش را با پالت صاف کنید و زردآلوها را از وسط دو نیم کنید و روی آن بچینید و مقداری پسته خرد شده روی آن بپاشید.

 

در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 تا 50 دقیقه و تا زمانی که روی تارت پف کند و برشته شود بپزید.

 

منبع : ماهنامه کیک و شیرینی - bartarinha.ir

سولماز شريفي بازدید : 29 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)

 

یائو و شون قدیمی ترین امپراتور چین

 

طبق روایات چین “یائو “و “شون “دو تن از قدیمی ترین امپراتور چین هستند . به عبارت دیگر سرآغاز تاریخ بیش از دو هزار ساله باستانی چین دوران “یائو “و”شون ” محسوب می شود . درمیان افسانه ها و روایات بی شمار در یادداشتهای قدیمی داستانهایی درباره این دو امپراتور وجود دارد که جایگاه مهمی در اشغال داشته و در فرهنگ ستنی چین تاثیرات دیرپائی برجای گذاشته است .

 

“یائو”یکی از شیوخ قبیله ای آخرین مرحله جامعه بدوی و نیزیکی از نمایندگان فرهنگ ملت چین می باشد. بنابه روایتی ،”یائو” از فرزندان “خوان دی” نیای نخست ملت چین بود ،وی فردی هوشمندو نیکدل بوده و مورد احترام مردم واقع بوده است .

وی در ۱۶سالگی بعنوان شیخ قبیله برگزیده شد.این قبیله در نزدیکی شهر” بائو دین “استان “خه بی”امروز واقع است . “یائو” با اتحاد با قبائل این منطقه مشترکا علیه تجاوز قبیله “دون ای” مقاومت کرده و سرانجام این قبیله را الحاق نمود.

 

پابپای گسترش نیروهای قبیله “یائو”به ریاست اتحادیه شیوخ مبدل گردیدکه بعدها وی را امپراتور “یائو”نامیدند. “یائو”کاردوست و صرفه جو ،ساده وبی ریاو عدالتخواه بودو همچون نمونه ای از امپراتوران بافضیلت و لایق در یادمردم زنده مانده بود. وی شخصیتها را برحسب فضیلت و شایستگی آنها به مقامهای مهم می گماشت و طبق نتایج بررسیها خدمات ماموران عزل و ترفیع شان را مشخص می کرد و درنتیجه امور کشور بسیار منظم بود.وی مقام نجومی را دایر کرده و به مسوولان آن دستور داد تا تقویم را تدوین نمایند و مردم برحسب آن درمراسم مختلف به کشت و زراعت مشغول بودند .

 

لذا نیاکان ما عصر “یائو دی”را عصر پیشرفت جهشی کشاورزی تلقی می کردند.امپراتور “یائو دی”همچنین به هماهنگی مناسبات بین قبائل عطف توجه کرده و به مردم می آموخت که باید درصلح و صفا بسر برده و عدالت سیاسی و آسودگی خاطر دنیا را حفظ کنند.

“یائو دی ” با ایجاد نخستین نظام اجتماعی متمدن ملت چین ،قبائل جامعه بدوی را بتدریج بصورت کشور در اورده و نظام خانوادگی را تکمیل نمود. به مردم طبق اصل و نسبت خون نام خانوادگی دادوبا تلفیق شجره پدری و جانب مادری خاندان پدرشاهی را معین کرد .

 

تاریخ و تمدن کشور چین 

 

مقرر شد که خویشاوندان نبایدبا هم ازدواج کنند که در نتیجه کیفیت مردم و سلامت جامعه ارتقا یافت .”یائو دی” حیطه تحت تسلط خود را به ۹ “جو” یعنی نه بخش تقسیم کرد و شاهزادگان و ماموران خود را برای حکمرانی باین بخشها فرستادو در نتیجه این ۹ بخش شاهد پیشرفت متوازن اقتصادی شد . طی چند هزار سال ۹ بخش به چینی “چیو جو” بنظر فرزندان ملت چین چون میهن تلقی شد .

 

“یائو دی” بمدت ۷۰سال بر تخت سلطنت نشست .وی تصمیم گرفت بر اساس شایستگی وخصوصیات اخلاقی ادامه دهنده راه خود را انتخاب کند لذ ا به شاهزادگان و مقامهای خود در نواحی مختلف دستور دادتاافرادی خوش اخلاق و دارای فضائل رابرغم پائین بودن جایگاه اجتماعی برای مقام امپراتوری آینده معرفی کنند.درنتیجه “شون ” که مردی فقیر و تهیدست بود ، معرفی شد .

 

گفته می شود که والدینش بر او سختگیری زیادی می کردند و برادرانش هم با او بدرفتاری می نمودند. اما “شون ” توانست با آنان دوستانه همزیستی کند.بنطر مردم “شون “که با اخلاق و با شهامت بود، توانائی رتق و فتق امور را داشت .”یائو دی”نیز با بررسیهای انجام شده بر روی “شون “بجای “دان جو”پسر خود، او را به عنوان ادامه دهنده سلطنت تائید کرد.سه سال بعد ، “شون ” بر مسند قدرت نشست .

 

امپراتور “شون ” ضمن گسترش سیاست دمکراتیک پیشین خود ،آ داب وآئین و قانون جنائی نسبتا کامل را وضع کرد و ماموران مسول امور سیاسی ،اقتصادی ،قضائی ،آموزشی ،صنایع دستی و موسیقی را منصوب نمود .وی همچنین ضمن تدوین شیوه ارزیابی مقامات ،یک نظام نسبتا کامل کشوری بوجود آورد. در دوران حکومت امپراتور “شون ” ،فنون صنایع و کشاورزی دستخوش پیشرفت نسبتا بزرگی شد .

 

در زمینه کشورداری “شون ” تدابیری اندیشید که بر اساس آن مردم در غم و شادی شریک یکدیگر بودند. در دوران”شون دی” مردم آئین و آداب را رعایت نموده و زندگی خوش و آرامی داشتند ،از اینرو ،این دوران عصر بسیار درخشانی در زمینه های سیاسی ، تولیدی و هنری محسوب می شد. در مسئله انتخاب جانشین ،”شون “نیز باسرمشق گرفتن از سلف خود ،حکومت را به دست “یو”که در مهار کردن طغیان آب خدماتی انجام داده بود ،سپرد.

 

در طول تاریخ فئودالیسم چین ،سلطنت همواره موروثی بود ،اما “یائو ” و “شون ” سلطنت را به افراد ممتاز و لایق و شایسته می سپردند. این خصوصیت اخلاقی والا و شهامت امپراتوران “یائو” و “شون “طی هزارها سال مورد تجلیل و قدردانی مردم قرار گرفت .

 

منبع:tarikhema.org

سولماز شريفي بازدید : 30 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)



استانبول,تور استانبول,تور لحظه آخری استانبول

 
استانبول، پهنه‌ای قاره‌ای در اوراسیاست که چون طفلی شیرین در آغوش دریای مرمره و دریای سیاه آرمیده و دوستی تنگاتنگی با تنگۀ بسفر دارد.

 

استانبولِ تاریخی، فضایی مسحورکننده برای گشت‌وگذار و نفوذ به قصه‌های ناشنیدۀ آناتولی است. استانبول، تاریخی پرطمطراق و پرهیاهو دارد. شهر اولیۀ استانبول در قسمت آسیایی این پهنه و پیش از قرن بیزانس پا بر زمین کوبیده است.

 

این شهر در زمان روم و عثمانی روی به گستردگی نهاد و بخش اروپایی نیز به هم‌نشینی بخش آسیایی تن به زمین سایید و تمدنی تاریخی‌تر را از آن خود کرد. هر دو قسمت اروپایی و آسیایی ، محوطه‌ای بندری دارد. استانبول شهری است که در بخش اروپایی‌اش، سرزندگی و شور و شب‌زنده‌داری ، جاری زندگی را فریاد می‌زند و امروز قطبی از گردشگری جهانی به شمار می‌آید. این شهر با آغوشی از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی به مکانی برای سرازیر شدن خیل گردشگران مبدل شده است.
 

استانبول,تور استانبول,تور ارزان قیمت استانبول

 
سفر دوستان می‌توانند برای قدم نهادن به این خاک گرم و پرفرهنگ، تور ترکیه را برگزینند. ترکیه با آغوشی از فرهنگ بیزانس و عثمانی ، شهرهای بی‌نظیری را در بطن خود دارد که به داشتنشان می‌نازد. استانبول اما برای تاریخ‌دوستان جای دیگری‌ست ! با تور استانبول که در حالت‌های مختلفی چون تور لوکس استانبول، تور ارزان استانبول و تور لحظه آخری استانبول ارائه می‌شود، رویایتان برای سفر به این شهر پرجزر و مد ، به حقیقتی انگبین مبدل می‌شود.
مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!
 

مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!
شماره تماس:54929-021
سایت : www.maneliparvaz.com

استانبول,تور استانبول,تور ارزان قیمت استانبول

 

 

سولماز شريفي بازدید : 31 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)



سرطان تخمدان,علائم سرطان تخمدان,علایم سرطان تخمداندرد دائمی و گنگ در ناحیه شکم و زیر شکم از علائم سرطان تخمدان می باشد 

 

علائم سرطان تخمدان
سرطان تخمدان یکی از کابوس‌های زنان در سراسر جهان است. آمارها نشان می‌دهد این سرطان پنجمین سرطان شایع زنان در سراسر جهان است.

 

انواع سرطان تخمدان

چندین نوع از سرطان‌های تخمدان وجود دارد؛ از جمله سرطان اپی‌تلیال، سرطان بوردرلاین و سرطان سلول‌های زاینده.

شایع‌ترین نوع، سرطان سلول‌های اپی‌تلیال یا سلول‌های پوشش‌دهنده تخمدان‌ ها است و حدود ۸۰ تا ۹۰درصد سرطان‌های تخمدان از این نوع هستند. سرطان‌های بوردرلاین یا سرطان سلول‌های بنیادین سرطان‌های نسبتا خوش‌خیم‌تر و کم‌خطرتری هستند که با یک جراحی کوچک قابل درمانند.


علت ابتلا به سرطان تخمدان
رشد بدخیم و غیرطبیعی سلول های تخمدان موجب ایجاد سرطان تخمدان می‌ شود که در سنین مختلف از قبل از بلوغ، دوران بارداری و پس از یائسگی دیده می ‌شود. سرطان ‌های تخمدان بسیار متعدد و متنوع هستند و شدت رشد و سرعت بیماری بر حسب نوع سرطان تخمدان متفاوت است. ولی به طور کلی در سنین قبل از یائسگی شایع‌ تر است.


علائم سرطان تخمدان
به علت قرار گرفتن تخمدان ‌ها در عمق لگن، علایم سرطان تخمدان دیر ظاهر می ‌شود. مهم‌ ترین علامت آن، وجود یک توده یا تومور در داخل لگن به هنگام معاینه است که ممکن است با درد و فشار در لگن، یبوست یا تکرر ادرار، خود را نشان بدهد. درد شدید در قاعدگی و درد در موقع مقاربت ممکن است از علایم دیگر این تومورها باشد. اختلالات قاعدگی و خون‌ ریزی در خانم‌ های مُسن که سال‌ ها است یائسه شده‌ اند از دیگر علایم این تومورها است.


از علائم احتمالی اولیه سرطان تخمدان عبارتند از:
۱- افزایش ناگهانی سایز شکم و علائم شبیه به نفخ شکم
۲- درد دائمی و گنگ در ناحیه شکم و زیر شکم
۳- سیر شدن پس از خوردن مقدار بسیار کم غذا
۴- مشکل در بلع غذا
۵- علائم ادراری از جمله احساس فوریت و تکرر ادرار
۶- تغییر در شیوه معمول دفع
۷- درد پشت به همراه احساس خستگی عمومی
این علائم اگر ناشی از سرطان باشند، به صورت دائمی نشان داده می شوند.

 

سرطان تخمدان,علائم سرطان تخمدان,علایم سرطان تخمدانرشد بدخیم و غیرطبیعی سلول های تخمدان موجب ایجاد سرطان تخمدان می‌ شود

 

درمان سرطان تخمدان
درمان در اکثر موارد جراحی است. وسعت درمان به نوع سرطان و میزان انتشار آن در داخل لگن و سایر قسمت‌ های بدن و سن و تمایل بیمار برای بارداری بعدی بستگی دارد.
بر اساس نوع تومور ممکن است از شیمی ‌درمانی هم استفاده شود. در خانم‌ های یائسه برداشتن رحم و لوله‌ ها و تخمدان ‌های دو طرف و نمونه‌ گیری از قسمت‌ های مختلف لگن و شکم انجام می‌ شود. در خانم‌ های جوان در صورتی که سرطان زود تشخیص داده شود، می ‌توان رحم را حفظ کرد تا در سال‌ های بعد بارداری داشته باشد.


همچنین احتمال سرطان پستان و رحم در این افراد بیشتر از افراد عادی است. احتمال ابتلا به بیماری های فشار خون و بیماری قلبی و نیز دیابت در سال های بعد در این افراد زیادتر است.

 

منبع: nabzema.com

سولماز شريفي بازدید : 29 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)



اشعار رحیم معینی کرمانشاهی

رحیم معینی کرمانشاهی (زادهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۰۱ در کرمانشاه - درگذشته ۲۶ آبان ۱۳۹۴ در تهران)، نقاش، روزنامه‌نگار، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای اهل ایران بود.

 

امید جانم ز سفر بازآمد

شکر دهانم ز سفر بازامد

عزیز آن که بی خبر

به ناگهان رود سحر

چو ندارد دیگر دلبندی

به لبش ننشیند لبخندی

چو غنچه ی سپیده دم

شکفته شد لبم ز هم

که شنیدم یارم بازآمد

ز سفر غمخوارم بازآمد

همچنان ، که عاقبت

پس از همه شب بدمد سحر ، ناگهان

نگارِ من ، چنان مهِ نو آمد از سفر

همچنان ، که عاقبت

پس از همه شب بدمد سحر ، ناگهان

نگارِ من ، چنان مِه نو آمد از سفر

 من هم ، پس از آن دوری

بعد از ، غم مهجوری

یک شاخه ی گل ، بُردم به برش

یک شاخه ی گل ، بُردم به برش

دیدم ، که نگارِ من

سرخوش ، ز کنار من

بگذشت و به بر

یارِ دگرش

بگذشت و به بر

یارِ دگرش

وای از آن گلی که دست من بود

خموش و یک جهان سخن بود

خموش و یک جهان سخن بود

گل ، که شهره شد به بی وفایی

زِ دیدن چنین جدایی

ز غصّه ی پاره پیرُهَن بود

سولماز شريفي بازدید : 36 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)
آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

برترین‌ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگرچه تابستان هیجان های زیادی مانند دریا یا استخر را با خود به همراه دارد اما برخی از چیزهای آن هم آزار دهنده است، مانند گرما و رطوبت اش که تغییراتی را در پوست و آرایش صورت شما ایجاد می کند. آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

1. نزدن پرایمر

یکی از راههای جلوگیری از ریختن آرایش در تابستان، استفاده از پرایمری باکیفیت است. برای این منظور پرایمر فاقد چربی یا همان «oil-free» را انتخاب کنید. پرایمرهای با پایه آب نیز، از این رو که پوست صورت تان را در طول تابستان هیدراته نگه می دارند، می توانند گزینه خوبی برایتان باشند. علاوه بر پرایمر پوست صورت، می توانید از پرایمرهای پشت چشم هم استفاده کنید. در این صورت سایه چشم تان تا ساعت ها بر جای خود ثابت می ماند. 

2. عوض نکردن کرم پودر

آیا در فصل تابستان همان کرم پودری را می زنید که در فصل های سرد سال استفاده می کردید؟ با تغییر فصل، ما نیز باید تغییراتی را در ظاهرمان ایجاد کنیم. علاوه بر رنگ لباس یا مدل عطر، برخی از لوازم آرایش مانند کرم پودر را نیز باید فصل به فصل تغییر دهیم. طبیعی ست که آفتاب در تابستان، رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد، بنابراین اگر تا به حال از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده می کردید، حال زمان آن است که رنگ آن را به تیره تر تغییر دهید یا حتی اگر نمی خواهید کرم پودر جدیدی بخرید، با کمی سایه تیره، براقی و درخشانی پوست تان را بگیرید.  

3. نداشتن ریمل ضد آب

همه ما می دانیم که لوازم آرایشی ضد آب برای زمان هایی که به کنار ساحل یا شنا می رویم، مناسب است اما چه زمان های دیگری می توان از آن استفاده کرد؟ از آنجایی که تابستان فصل رطوبت و عرق کردن است، بهتر است که از محصولات ضد آب استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از ریمل یا خط چشم ضد آب، مانع از پخش شدن آن در هنگام تعریق می شود.

4. نزدن مرطوب کننده

شاید فکر کنید که در فصل تابستان، از این جهت که پوست تان مانند زمستان خشک نمی شود، احتیاجی به کرم های مرطوب کننده نداشته باشید اما این باور اشتباه است. شما هر روز سال باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید، حتی اگر پوستی چرب با مختلط داشته باشید. اگر مرطوب کننده های سنگین را نمی پسندید، می توانید از مدل هایی با فرمول های لایت یا سبک تر کمک بگیرید.

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

5. استفاده کم از ضد آفتاب

تنها یک بار کرم ضد آفتاب زدن در روز، کافی نیست بلکه شما باید هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید. اگر در ساحل هستید، به غیر صورت، باید به جاهای دیگری مانند روی شانه ها یا گردن تان هم بزنید. اگر کرم زدن برایتان سخت است، می توانید از مدل های اسپری آن استفاده کنید.

6. عدم استفاده از تثبیت کننده ها 

از آنجا که گرما و رطوبت هوا موجب تعریق و به تبع ریختن آرایش تان می شود، استفاده از تثبیت کننده های آرایشی واجب است. برای این منظور، پس از این که آرایش صورت تان به پایان رسید، با استفاده از اسپری های تثبیت کننده آنها را تا ساعت ها سر جای خود بنشانید. البته این اسپری ها انواع مختلفی دارند و می توانید قبل از استفاده با توجه به نوع پوست صورت تان بهترین مدل را انتخاب کنید.

7. نداشتن کرم BB

از این رو که گرما و رطوبت موجب تعریق و ریختن آرایش صورت تان می شود، بهتر است که در فصل تابستان سبک تر آرایش کنید. کرم های BB انتخاب خوبی برای این فصل سال خواهند بود. این کرم حاوی مواد مراقبت کننده از پوست مثل مرطوب کننده و ضد آفتاب است و با ترکیب سبک خود پوست را تا حد زیادی صاف و یکدست می ‌کند.

 منبع :برترین ها

سولماز شريفي بازدید : 28 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

عشق از نگاه بچه ها‎

 

از قدیم و ندیم گفته اند که «حرف راست رو از بچه بشنو» و فردی نمی تواند دنیای ساده و بی آلایش کودکان را نادیده بگیرد.

 

دنیایی که در آن همه چیز واضح، روشن، بدون منظور و واقعی است. شاید شما هم ویدئویی را که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و در آن از کودکان 3تا 6ساله خارجی درباره عشق سوال می شود، دیده باشید.

 

این ویدئو ما را به این فکر انداخت تا از کودکان ایرانی درباره مفهوم عشق سوال کنیم و ببینیم در خانواده های ایرانی چقدر عشق برای کودکان معنا و مفهوم دارد. در ادامه مطلب و ابتدا جواب های کودکان 3تا 6ساله خارجی و ایرانی و سپس نظر یک کارشناس تربیتی را درباره این که کودکان را چقدر با مفاهیم انتزاعی مانند عشق باید آشنا کنیم با هم می خوانیم.

 

پاسخ های جالب کودکان خارجی

در یک کلیپ خارجی از بچه ها پرسیده می شود که «عشق یعنی چی؟ !» و هر کدام در جواب چیزی را می گویند که ناخودآگاه لبخند بر روی لب های بیننده می آورد. به طور مثال، دخترکی 5ساله می گوید: «عشق یعنی مامانم بهترین تکه مرغ را برای پدرم می گذارد» یا پسرکی 6ساله می گوید: «عشق یعنی مامانم برای بابام قهوه درست می کنه قبل از این که فنجون رو جلوی بابام بذاره خودش اونو مزه می کنه تا مطمئن بشه خوشمزه است» .

 

پسر بچه 4ساله دیگری می گوید: «عشق هنگامى است که به یک نفر بگویید از پیراهنش خوش تان می آید و بعد از آن او هر روز آن پیراهن را بپوشد.» پسر بچه ای 5ساله می گوید: «عشق هنگامى است که شما براى غذا خوردن به رستوران می روید و بیشتر سیب زمینى سرخ کرده های تان را به یک نفر می دهید بدون آن که او را وادار کنید تا او هم مال خودش را به شما بدهد.»

 

کودکان معنی عشق و دوست داشتن را درک می کنند‎

 

نظر کارشناس درباره پاسخ های کودکان

آموزش مفاهیم انتزاعی به کودکان از مطالب قابل بررسی در علم روان شناسی است. «عشق» موضوعی است که برای کودکان قابل لمس نیست اما حتی در سنین پایین برای آن ها قابل درک است.  البرز، کارشناس ارشد مشاوره خانواده ضمن تایید لزوم صحبت کردن با کودک درباره موضوعات انتزاعی مانند «عشق» به نکات کلیدی و مهمی در این باره اشاره می کند که خواندنی است.

 

شاید به نظر می رسد که کودکان معنی عشق و دوست داشتن را درک نمی کنند در حالی که اصلا این طور نیست. جالب است که کودک زیر یک سال هم معنی دعوا و بحث بین والدینش را می فهمد. بنابراین با توجه به این حالت لازم است که والدین دقت بیشتری روی رفتارهای خود داشته باشند. 

 

والدین با لمس کردن، بغل کردن، بوسیدن و با آرامش صحبت کردن با کودکان خود معنی دوست داشتن را عملا و از نزدیک به آن ها یاد می دهند.

 

پدر و مادر اگر رفتار محبت آمیز با یکدیگر داشته باشند کودک معنی عشق را درک و احساس امنیت می کند. در جایی که والدین با یکدیگر چالش، زد و خورد و... داشته باشند هرگز نمی توانند مفهوم دوست داشتن و عشق را به کودکان خود آموزش دهند.

 

پاسخ های جالب کودکان ایرانی

قبل از خواندن پاسخ تعدادی از کودکان ایرانی به نظرشان درباره عشق، توجه داشته باشید که اگر شما هم فرزندی 3تا 6ساله دارید، می توانید این سوال را از او بپرسید و با توجه به جواب فرزندتان شرایط خانه و خودتان را بررسی کنید. پاسخ های بچه ها به این سوال، حرف های پنهانی دارد که علاوه بر جذاب بودن، شما را به فکر هم فرو خواهد برد.

 

آروین، 4ساله:

عشق یعنی خانواده. یعنی مامانی و بابایی با هم ازدواج کردند.

فربد، 4ساله:

عشق یعنی مامانی، یعنی خوشحالی.

کوروش، 4 ساله:

عشق یعنی مامانم به خواهر کوچولوم شیر میده. یعنی وقتی مامانم برای بابایی چای می ریزه.

آوا، 4.5 ساله:

عشق یعنی فردی رو با قلب مون دوست داریم و باهاش بازی می کنیم.

فراز، 4.5 ساله:

عشق یعنی نفستم. یعنی دنیا وجنگل.

تیدا، 4.5 ساله:

عشق یعنی ازدواج سیندرلا و شاهزاده.

کیانا، 6ساله:

عشق یعنی ازدواج کنیم و خیلی خوشحال باشیم.

آرین، 6ساله:

عشق یعنی دوستت دارم یعنی ازدواج کردن.

یسنا، 6ساله:

عشق یعنی وقتی یک نفر با ما قهره، بهش میگیم عشق من با من دوست شو.

یزدان، 6ساله:

عشق یعنی کسایی که همدیگر را دوست دارند و با هم ازدواج می کنند.

بردیا، 6ساله:

عشق یعنی محبت یعنی قلبی پر از ستاره و رویا.

 

منبع: سلامت نیوز

 

سولماز شريفي بازدید : 23 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

رازهای مراقبت از پوست‎

 

در مبحث مراقبت از پوست رازهایی برای جوان ماندن تان وجود دارد که هیچ متخصص پوستی آن را به شما نمی گویند. در این مقاله این رازها را به شما می گوییم.

 

راز‌هایی که متخصصین پوست به شما نمی‌گویند

هر چقدر هم به متخصص پوست مراجعه کنید، باز هم نکاتی کلیدی برای جوان ماندن وجود دارد که از زبان آنها نمی شنوید. این ها مواردی وابسته به سبک زندگی شما هستند که در جوان به نظر رسیدن تان تاثیر به سزایی دارند.

  

در باشگاه زیاده روی نکنید

آن یک ساعتی که روی تردمیل تمرین می‌کنید به سلامت شما کمک می‌کند اما شما را جوانتر نخواهد کرد. افراد ورزشکارتر و لاغرتری که بالای 40 سال سن دارند معمولا مسن‌تر از افرادی که اندام متناسب‌ ندارند به نظر می‌رسند زیرا چربی کمتری زیر پوست خود دارند.

  

وقتی پشت فرمان هستید مراقب آسیب نور خورشید باشید

خیلی از افراد به دلیل رانندگی، سمت چپ صورت‌شان دچار آفتاب سوختگی می‌شود. پنجره ماشین را دودی کنید، ضد آفتاب بزنید و از سایه بان استفاده کنید.

  

محصولات مراقبت از پوست خود را زود به زود تغییر ندهید

بیشتر افراد محصولات مراقبت از پوست را زود به زود عوض می‌کنند. 21 روز طول می‌کشد تا سلول پوست ساخته شده و اپیدرمیس ایجاد شود. پس اگر مصرف یک محصول ضد چین و چروک جدیدی را شروع کرده‌اید، دست کم چهار هفته به آن فرصت بدهید تا کارش را انجام دهد.

 

رازهایی برای جوان ماندن وجود دارد که هیچ متخصص پوستی آن را نمی گوید‎

 

ممکن است به جای لیفت فقط به یک وکس صورت نیاز داشته باشید

خیلی از افراد به دلیل اخمو به نظر رسیدن و ریزش پوست صورت برای لیفت اقدام می‌کنند. اما بیشتر اوقات فقط یک وکس صورت کافیست. فقط 15 دقیقه طول می‌کشد تا زیباتر شوید!

  

در استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید

ضد آفتاب هایی را انتخاب کنید که حاوی زینک یا دی اکسید تیتانیوم هستند و کاملا پوست خود را با آن بپوشانید، عینک آفتابی هم بزنید تا پوست دور چشمهای‌تان چروک نخورد.

  

محصولات مراقبت از پوستی که در داروخانه‌ها موجودند قابل اعتمادند

کرمهای ضد چین و چروک موجود در داروخانه‌ها را امتحان کنید. این محصولات دارای ترکیبات فعالی هستند و می‌توانند به اندازه‌ی محصولاتی که دهها برابر گرانتر هستند موثر باشند.

  

یک کرم خوب و مناسب می‌تواند نتیجه‌ای مانند عمل جراحی داشته باشد

بله درست است شما می‌توانید عمل لیفت پلک را انجام دهید اما باور کنید خیلی از محصولات باکیفیت و مناسب مانند سرم‌های سفت کننده که در داروخانه‌ها موجودند نیز می‌توانند همان نتیجه را داشته باشند. این نتایج موقتند اما برای کاهش خطوط و پف کردگیها مفیدند.

  

صورت‌تان را ریلکس نگه دارید

اگر عادت دارید مدام اخم کنید یا حالت عصبانی به خود بگیرید، خیلی زود میان ابروهای‌تان خط خواهد افتاد و زیبایی صورت‌تان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

  

منبع : زندگی ایده آل

 

سولماز شريفي بازدید : 22 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

هشتاد درصد از مبتلایان به سرطان ریه، خستگی مفرط را به عنوان یک علامت بارز دارند

 

علائم و نشانه‌های سرطان ریه بسیار فراتر از سرفه‌های ادامه دار هستند. درد قفسه سینه، آشکارترین نشانه‌ی سرطان ریه است اما نشانه‌های فراوان دیگری از سرطان ریه وجود دارند که باید به آن‌ها آگاه باشید، حتی اگر هرگز سیگار نکشیده‌اید.

 

سرطان ریه، متداول‌ترین سرطان در آمریکاست و بیش از 20 درصد از افرادی که در اثر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند هرگز سیگار نکشیده‌اند. چرا یک فرد غیر سیگاری باید سرطان ریه بگیرد؟ قرار گرفتن در معرض گاز رادون (یک گاز بی‌بو که در خانه‌ها وجود دارد) معمولاً عامل سرطان ریه است.

 

سایر عوامل ممکن، شامل آلودگی هوا، دود دست دوم سیگار و خطرات محیطی مانند آزبست یا پنبه نسوز می‌شود. شما چه به طور مرتب سیگار بکشید و چه هرگز لب به سیگار نزده باشید، باید نسبت به علائم زیر هوشیار باشید. البته دلایل زیاد دیگری هم می‌تواند برای بروز نشانه‌های زیر وجود داشته باشد، اما شما به هر حال باید در مورد آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

 

سرفه‌های ادامه دار

بیشتر افراد مبتلا به سرطان ریه سرفه می‌کنند که گهگاه با خون همراه است. بالا آوردن ترشحات غلیظ و مایل به قرمز نیز می‌تواند از علائم اولیه‌ی سرطان ریه باشد. اما حتی اگر سرفه‌های خشک دارید، در صورت ادامه دار شدن آن‌ها بیش از یک ماه باید برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.

 

علائم و نشانه‌های سرطان ریه بسیار فراتر از سرفه‌های ادامه دار هستند

 

عفونت‌های مزمن

بیشتر اوقات، ویروس‌ها عامل عفونت‌هایی مانند برونشیت مزمن هستند. اما اگر مکرراً بیمار می‌شوید و انگار با هر بیماری در ناحیه‌ی قفسه سینه‌تان با مشکل روبرو می‌شوید، می‌تواند علامت سرطان ریه باشد.

  

کاهش وزن

بدون اینکه ورزش کنید یا تغییری در رژیم غذایی خود بدهید وزن کم کرده‌اید؟ در هر نوع سرطانی، یک تومور پیشرفته می‌تواند پروتئین‌هایی ایجاد کند که به بدن دستور کاهش وزن بدهند. به همین دلیل است که در چنین مواردی، کاهش اشتها نیز وجود دارد.

 

استخوان درد

اگر سرطان ریه به سایر اندام‌های بدن سرایت کرده باشد ممکن است احساس درد در اعماق استخوان‌ها یا مفاصلتان داشته باشید. معمولاً کمر و لگن، نقاط درد هستند.

 

تورم در گردن و صورت

اگر تومور در ریه به وناکاوای فوقانی یا همان ورید اجوف فشار وارد کند (سیاهرگ بزرگی که خون را از سر و دست‌ها به قلب می‌رساند)، ممکن است متوجه تورم در گردن و صورت شوید. دست‌ها و بالای قفسه سینه نیز ممکن است متورم شوند.

 

سرطان ریه علاوه بر اندام‌ها بر عضلات نیز اثر می‌گذارد

 

خستگی ناتوان کننده

این خستگی با احساس خستگی معمولی فرق دارد. فرد احساس می‌کند آن‌قدر خسته و از پا افتاده است که نمی‌تواند حتی خود را به رختخوابش برساند و ظاهراً هر چقدر هم که استراحت کند فایده‌ای ندارد. 80 درصد از مبتلایان به سرطان ریه، خستگی مفرط را به عنوان یک علامت بارز دارند.

 

ضعف عضلانی

سرطان ریه علاوه بر اندام‌ها بر عضلات نیز اثر می‌گذارد. یکی از اولین قسمت‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد، باسن است. ممکن است متوجه شوید حتی بلند شدن از روی صندلی نیز برایتان دشوار است. ضعف در شانه‌ها، دست‌ها و پاها نیز معمولاً دیده می‌شود.

 

بالا بودن میزان کلسیم

برخی از انواع خاصی از سرطان ریه می‌توانند موادی هورمون مانند تولید کنند که تعادل مواد معدنی را در بدن به هم بزند. در برخی موارد، کلسیم زیادی وارد جریان خون می‌شود. هر چند تا زمانی که پزشک آزمایش تجویز نکند شما متوجه بالا بودن میزان کلسیم در بدنتان نخواهید شد، اما بالا بودن کلسیم، علائم دیگری نیز دارد: تکرر ادرار، تشنگی مفرط، یبوست، تهوع، شکم درد و سرگیجه.

 

منبع:salamatnews.com

سولماز شريفي بازدید : 23 پنجشنبه 31 خرداد 1397 نظرات (0)

 

گسترش‌ قارچ‌ در بدن‌ باعث‌ عفونت‌ سرتاسر و تهديدكننده‌ زندگي‌ مي‌گردد

اسپوروتريكوز (سندروم گل سرخ) يك‌ بيماري‌ قارچي‌ عفوني‌ كه‌ باعث‌ ايجاد زخم‌ و آبسه‌ در پوست‌، غدد لنفاوي‌ و عروق‌ لنفاوي‌ مي‌گردد. اسپوروتريكوز سرايت‌ فرد به‌ فرد ندارد. در بزرگسالان‌ از هر دو جنس‌ ايجاد مي‌شود ولي‌ در مردان‌ شايع‌تر است‌.

اسپوروتریکوز (Sporotrichosis):

اسپوروتریکوز عارضه قارچی مزمن است که با ایجاد ضایعات غدول مانند زیر جلدی، جلد و غدد لنفاوی مجاور همراه با چرک، زخم و جراحت مشخص می شود. انتشار ثانویه از طریق ضایعات زیر جلدی به استخوان ها و ماهیچه ها نیز انجام می گیرد و عفونت ندرتا ممکن است مخاط ها، مراکز اعصاب، ریه و دستگاه تناسلی ادراری را نیز مورد تهاجم قرار دهد.

 

علل‌ بیماری اسپوروتریکوز 

عفونت‌ با قارچي‌ به‌ نام‌ اسپوروتريكوز‌ شنكي‌ كه‌ در خاك‌، خزه‌ مردابي‌، علف‌هاي‌ هرزه‌ و سبزيجات‌ آلي‌ در حال‌ فساد زندگي‌ مي‌كند.

 

عوامل تشديد كننده بیماری اسپوروتریکوز 

* سابقه‌ طبي‌ ساركوئيدوز يا سل‌

 

* شغل‌هايي‌ كه‌ با گياهان‌ و خاك‌ سر و كار دارند مثل‌ كشاورزي‌ و پرورش‌ گل‌ سركوب‌ ايمني‌

 

* ناشي‌ از بيماري‌ يا داروها

 

اسپوروتريكوز يك‌ بيماري‌ قارچي‌ عفوني‌ كه‌ باعث‌ ايجاد زخم‌ و آبسه‌ در پوست‌ می شود

 

علايم‌ شايع‌ بیماری اسپوروتریکوز 

مراحل‌ اوليه‌: يك‌ ندول‌ كوچك‌، قابل‌ حركت‌ و غيرحساس‌ به‌ درد در زير پوست‌ انگشتان‌ ظاهر مي‌شود. ندول‌ به‌ آهستگي‌ بزرگ‌ شده‌، صورتي‌ و زخمي‌ مي‌گردد. در عرض‌ چند روز يا هفته‌:
ندول‌هاي‌ تيره‌اي‌ در امتداد عروق‌ لنفاوي‌ تخليه‌كننده‌ ناحيه‌ ظاهر مي‌شود.

 

اگر قارچ‌ عامل‌ ايجادكننده‌ به‌ ريه‌ برسد، سرفه‌ همراه‌ با خلط‌ آغاز مي‌گردد (نادر). برخلاف‌ ساير بيماري‌هاي‌ قارچي‌ كه‌ باعث‌ تب‌، لرز، احساس‌ ناخوشي‌ كلي‌ و بي‌اشتهايي‌ مي‌شوند، معمولاً علايم‌ ديگري‌ وجود ندارد.

 

اگر قارچ‌ عامل‌ ايجادكننده‌ به‌ ريه‌ برسد سرفه‌ همراه‌ با خلط‌ آغاز مي‌گردد 

 

عواقب‌ مورد انتظار

معمولاً با درمان‌ در عرض‌ 2-1 ماه‌ پس‌ از بهبود ضايعات‌ قابل‌ علاج‌ است‌ ولي‌ ممكن‌ است‌ بهبودي‌ 7-6 ماه‌ طول‌ بكشد. ميزان‌ كشندگي‌ در صورت‌ گسترش‌ عفونت‌ در بدن‌، بالا است‌.

 

عوارض‌ احتمالي‌

گسترش‌ قارچ‌ در بدن‌ كه‌ باعث‌ عفونت‌ سرتاسر و تهديدكننده‌ زندگي‌ مي‌گردد (نادر).

 

تشخيص بیماری اسپوروتریکوز 
آزمون‌هاي‌ تشخيصي‌ مي‌توانند شامل‌ كشت‌ آزمايشگاهي‌ چرك‌ حاصل‌ از ضايعات‌ باشند. آزمون‌ پوستي‌ براي‌ آن‌ وجود ندارد. ممكن‌ است‌ براي‌ رد ساير اختلالات‌ از جمله‌ سل‌، ساركوئيدوز، استئوميليت‌ باكتريايي‌ و نئوپلازي‌، آزمون‌هاي‌ ديگري‌ انجام‌ گيرند.

 

اسپوروتريكوز مسري‌ نيست‌ و لازم‌ نيست‌ شخص‌ قرنطينه‌ شود

 

 درمان‌ بیماری اسپوروتریکوز 

- ممكن‌ است‌ بتوان‌ در منزل‌ با دارو درمان‌ كرد.

 

- از آنجا كه‌ اسپوروتريكوز مسري‌ نيست‌، لازم‌ نيست‌ شخص‌ قرنطينه‌ شود.

 

- گرم‌ كردن‌ مي‌تواند به‌ كاهش‌ درد كمك‌ كند.

 

- ضايعات‌ را با بانداژهاي‌ شل‌ بپوشانيد تا از عفونت‌ ثانويه‌ با باكتري‌ها جلوگيري‌ كنيد.

 

- روزانه‌ خود را وزن‌ و آن‌ را ثبت‌ كنيد.

 

- در صورت‌ بروز عوارض‌، بستري‌ شويد. ممكن‌ است‌ براي‌ بيماران‌ مبتلا به‌ بيماري‌ استخوان‌ و مفاصل‌ يا ضايعات‌ ريوي‌، جراحي‌ توصيه‌ گردد.

 

داروها

محلول‌ اشباع‌ شده‌ يديد پتاسيم‌. آن‌ را در آب‌، آب‌ ميوه‌ يا ساير نوشيدني‌ها رقيق‌ كند و هر روز 3 بار بعد از غذا مصرف‌ كنيد. براي‌ جلوگيري‌ از تغيير رنگ‌ دندان‌ها آن‌ را با ني‌ بنوشيد.

 

داروهاي‌ ضد قارچ‌ مثل‌ فلوكونازول‌ يا ايتراكونازول‌

 

فعاليت در زمان ابتلا به بیماری اسپوروتریکوز 

محدوديتي‌ لازم‌ نيست‌ مگر اين‌ كه‌ علايم‌ عفونت‌ منتشر ايجاد گردد.

 

رژيم‌ غذايي‌

رژيم‌ غذايي‌ خاصي‌ ندارد.

 

آزمون‌هاي‌ تشخيصي‌ مي‌توانند شامل‌ كشت‌ آزمايشگاهي‌ چرك‌ حاصل‌ از ضايعات‌ باشند

 

درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟

ο اگر شما يا يكي‌ از اعضاي‌ خانواده‌تان‌ علايم‌ اسپوروتريكوز را داشته‌ باشيد.

اگر در طول‌ درمان‌ موارد زير پيش‌ بيايند:

ο كاهش‌ وزن‌ غيرقابل‌ توجيه‌

ο تب‌ 3/38 درجه‌ سانتيگراد با دماسنج‌ دهاني‌

ο اگر دچار علايم‌ جديد و غير قابل‌ توجيه‌ شده‌ايد.

ο داروهاي‌ ضد قارچ‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممكن‌ است‌ عوارضي‌ جانبي‌ مثل‌ بثور پوستي‌، تحريك‌ زبان‌ و دهان‌ و سرفه‌ ايجاد كنند.

 

پيشگيري‌ از بیماری اسپوروتریکوز 

در هنگام‌ كار با خاك‌، دستكش‌ بپوشيد.

 

منبع:.irteb.com

تعداد صفحات : 33

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 112
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 127
  • بازدید ماه : 336
  • بازدید سال : 12,336
  • بازدید کلی : 56,495