loading...
به تو سوگند
سولماز شريفي بازدید : 23 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

در کشور فرانسه هدایا معمولا بعد از تحویل در حضور شخص باز می‌شوند

 

همه از هدیه گرفتن خوشحال می‌شوند! در فرهنگ‌های مختلف هدیه دادن نشانه محبت و احترام به شخص مقابل است. در فرهنگ ایرانی نیز افرادی که برای هم احترام قائل‌اند و بهم علاقمند هستند به یکدیگر هدیه می‌دهند. در کشورهای مختلف هدیه دادن آداب خاص خود را دارد. در زیر به برخی از نکات فرهنگی هنگام هدیه دادن و هد یه گرفتن اشاره شده است.

 

هدیه به سبک چینی!

در کشور چین رسم بر این است که افراد هنگام کادو گرفتن، سه بار از گرفتن کادو امتناع می‌کنند، و سپس کادوی خود را تحویل می‌گیرند و همچنین فردی که کادو می‌دهد نیز باید کادو را با دو دست تقدیم کند و سه بار بر تحویل کادو اصرار کند. معمولا کادوها در مقابل کسی که کادو را تحویل داده باز نمی‌شود.

 

هدیه به سبک مصری!

مناسب‌ترین هدیه برای اولین دیدار در منزل میزبان در مصر، میوه و شیرینی است. ولی هدیه به هرمناسبتی باید با دست راست تقدیم شود. هدیه‌ها را با کاغذ زیبا و رنگی بسته‌بندی می‌کنند و با احترام تقدیم می‌کنند. معمولا هدیه را در مقابل شخصی که هدیه را تقدیم کرده باز نمی‌شود. مگر اینکه هدیه، دسر، شیرینی یا میوه باشد که معمولاً بعد از صرف شام برای همه میهمانان سرو می‌شود.

 

هدیه به سبک هندی!

در هند در مناسبت‌های مختلف به یکدیگر کادو می‌دهند. در اواخر شهریور طی یک مراسم به نام “Rakhi” معمولاً برادرها به خواهران خود هدیه می‌دهند. در آبان ماه هم مراسم دیگری به نام “Diwali” برپا می‌شود که به جشن نور و چراغ معروف است و افراد با نسبت‌های مختلف به یکدیگر هدیه می‌دهند. معمولاً افراد از اینکه هدیه‌ای که بخشیده‌اند را جلوی خودشان باز کنند خوشحال می‌شوند.

 

هدیه به سبک ژاپنی!

در کشور ژاپن شیوه تقدیم کردن هدیه از خود هدیه مهمتر است. افراد در مناسبت‌های مختلف مثل مراسم عروسی، تولد، جشن فارغ‌التحصیلی یا هدیه اولین مهمانی، به یکدیگر هدیه می‌دهند. بعد از گرفتن کادو، ژاپنی‌ها معمولا یک هدیه برای تشکر ارسال می‌کنند که در فرهنگ ژاپن “O-kaeshi” نام دارد. ارزش این هدیه معمولاً کمتر از هدیه قبلی است.

 

در هند در مناسبت‌های مختلف به یکدیگر کادو می‌دهند

 

هدیه به سبک ترکیه

در ترکیه هدیه مرسوم هنگام رفتن به مهمانی، انواع شیرینی به ویژه باقلواست. در مراسم عروسی افراد فامیل به عروس و داماد طلا هدیه می‎دهند. هدیه را معمولا در اولین لحظه دیدار به یکدیگر تقدیم می‌کنند و همان لحظه نیز آنرا باز می‌کنند.

 

هدیه به سبک فرانسه

در کشور فرانسه هدایا معمولا بعد از تحویل در حضور شخص باز می‌شوند. ارزش مادی هدایا در فرانسه اهمیتی ندارد و معمولا هدایایی انتخاب می‌شوند که مناسب سلیقه شخص باشد. ولی هدیه دادن گل بسیار مرسوم است. فقط تعداد شاخه‌های گل باید فرد باشد مثلاً یک، سه،… ولی در فرهنگ فرانسوی هدیه دادن دسته گلی با ۱۳ شاخه چندان خوش یمن نیست.

 

هدیه به سبک یونان

در فرهنگ یونانی هدیه نباید خیلی گران‌قیمت باشد. چون شخصی که هدیه گرفته باید هدیه‌ای با ارزش مادی یکسان را بازگرداند. ولی بسته‌بندی و شیوه تقدیم کردن هدیه برای مردم یونان مهم است.

 

هدیه به سبک سنگاپور

در سنگاپور هدایا باید با کاغذ کادو بسته بندی شوند و با دو دست تقدیم شوند ولی در این کشور بازکردن هدیه مقابل شخصی که هدیه داده چندان مرسوم نیست. معمولا افراد در سنگاپور به رسم تعارف و احترام از دریافت هدیه امتناع می‌کنند و سپس شخصی که هدیه را آورده اصرار می‌کند تا طرف مقابل هدیه را بپذیرد.

 

هدیه به سبک آرژانتین

در فرهنگ آرژانتین هدیه مرسوم هنگام دعوت شدن به منزل کسی گل، شکلات، شیرینی و … است. ولی مردم معمولاً از دادن هدیه‌هایی که تیز و فلزی هستند مثل قیچی یا چاقو خودداری می‌کنند چراکه معتقدند که این هدایا بر روابط صمیمانه افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

 

منبع:blog.bamilo.com

سولماز شريفي بازدید : 43 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

زندگینامه میلاد هارونی

 

میلاد هارونی خواننده ، آهنگساز وترانه سرا ایرانی است. دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و متولد 18 مرداد ماه 1373 در شهر اصفهان در خانواده مذهبی و ایثار گری به دنیا آمد.

او از کودکی علاقه فراوانی به قرآن کریم داشت و استعداد وی و تشویق خانواده زمینه ساز شکوفایی و موفقیت او در مسابقات اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم شد.

از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری مداحی و موسیقی داشت. 13 ساله بود که به مداحی و موسیقی روی آورد و کلاس های مداحی نزد استاتیدی به یادگیری علوم مداحی و صداسازی پرداخت و پس از آن موسیقی را فراگرفت تا اینکه در همان سال ها با جذب شدن در گروه های تواشیح علاقه وی در این راستا بیشتر گردید.

در 16 سالگی به خوبی مداحی میکرد و هیئت هفتگی برای خود به پا کرده بود . وی در سن 17سالگی قاری نمونه استان اصفهان در زمینه ترتیل قرآن کریم شد .

 

میلاد هارونی خواننده ، آهنگساز وترانه سرا ایرانی است

 

سال ۹۱ با شنیدن شعر «به طاها به یاسین» آقای علی فانی این انگیزه در او ایجاد شد که خیلی خوب است که کسانی که در خانواده­ های مذهبی به دنیا آمده‌اند، این‌گونه به موسیقی رو بیاورند. خودش در خانواده ایثارگر به دنیا آمده، حتی در گروه­های تواشی هم که می­خواسته برود، مقداری مخالفت بود که همان قرآن و مداحی را ادامه بده. این شعر برای او انگیزه شد که موسیقی هم می‌تواند در مورد امام زمان(عج) باشد و هم در مخاطب تاثیر بگذارد.

 

بهار بود که اولین قطعه­ در مورد امام حسین(علیه السلام) را در همان سبک «به طه به یس» آقای فانی تولید کرد. همین‌طور سال ۹۱ یک قطعه دیگر و سال ۹۲ اجراها را شروع کرد.

پس از این قطعه کار رسمی ایشان در زمینه موسیقی ارزشی آغاز شد.

 

بیوگرافی میلاد هارونی

 

نظر میلاد هارونی  در خصوص جریان موسیقی انقلابی و خواننده‌های برجسته آن چیست؟

آقای ناصر عبداللهی در دهه هفتاد را می‌توانیم نام ببریم که تنها کسی بودند که یک شروعی در حوزه موسیقی مذهبی داشتند. بعد از آقای عبداللهی، آقای اصفهانی بودند که تا حدودی در این جاده آمدند، خیلی هم مخاطب دارند ولی آن حرفی که باید در جهت انقلاب اسلامی می­زدند و آن‌گونه که باید یکه تازی می­کردند، متاسفانه ایجاد نشد. بعد از آن آقای حامد زمانی دوست و برادر من بودند، که جا دارد ازشان تشکر کنم. در این چند سال راه‌شکنی کردند و آمدند در این عرصه و راه را برای امثال ما باز کردند؛ سختی­هایش را کشیدند تا راه هموارتر شد.

 

افراد دیگری هم از جمله احسان خواجه امیری بودند که قطعاتی از جمله قطعه «سلام آخر» را اجرا کردند؛ که از لحاظ ملودی خیلی ماندگار است و از لحاظ کلامی هم سوزی را که باید داشته باشد، دارد. بدون شک ما حامی محتوا و ترانه هایی هستیم که برای انقلاب خوانده شود. البته سلوک و نوع شخصیتِ هنرمندانی همچون آقای اصفهانی و علیرضا عصار می تواند الگو باشد.

 

عکس های اینستاگرام میلاد هارونی 

 

تک آهنگ های میلاد هارونی :

نمک نونم حسین

بی امان نامه

آغاز بهار

عصر انتظار

کربلا همچنان جاریست

پناه

دختر ایران زمین

ببخش

هویت من

علمدار حرم

صلح معنای دیگری دارد

فال تقویم

ببر های شیر دل

قنوت عاشقانه

مژده‌های گمنام

کاخ سیاه

اشک آیینه

صبح پیروزی

برادرانه

 ماه علی

آهنگ عشق قیمت نداره 

وعده صادق

حرف دل یک ملت

بینشون ها

مادر آیینه ها

 

آهنگ های میلاد هارونی

 

ویدئوهــــای میلاد هارونی :

نماهنگ منم باید برم

قیدتو زدم

این عمار 

حسرت زیارت 2

ببر های شیر دل

کاخ سیاه

اشک آینه

صبح پیروزی

 

بیوگرافی میلاد هارونی

 

 میلاد هارونی خواننده

 

عکس میلاد هارونی و پدرش

 

 

سولماز شريفي بازدید : 29 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

روستای کابو پولونیو در اروگوئه

 

بی امکانات ترین روستای گردشگری جهان!
روستای کابو پولونیو (Cabo Polonio) در اروگوئه
در آمریکای جنوبی و در کنار اقیانوس اطلس روستایی دور افتاده و جذاب وجود دارد که با اینکه ابتدایی ترین امکانات زندگی را هم ندارد اما گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این روستا به خاطر داشتن شیرهای دریایی طرفدران زیادی دارد اما در آن حتی خبری از برق و آب لوله کشی هم نیست! گردشگرانی که به این روستا می روند باید عاشق تماشای حیات وحش باشند چون با رفتن به روستا باید چند روزی از همه ی امکانات زندگی دل بکنند!

 

روستای کابو پولونیو
در سواحل شرقی کشور اروگوئه، روستای ساحلی کوچکی به اسم کابو پولونیو (Cabo Polonio) جای گرفته است که در گوشه ای از آن یک فانوس دریایی بزرگ مشرف به دو جزیره ی سنگی قرار گرفته است، جزایری که زیستگاه شیرهای ردیایی اند. نکته عجیب درباره ی این روستا این است که فانوس دریایی تنها بنای کل این روستاست که به شبکه برق وصل است. هیچ کدام از صدها خانه ای که در این روستا هستند برق، آب لوله کشی و یا سیستم فاضلاب ندارند. فقط چند تا از خانه ها و شرکت ها ژنراتور و پانل های خورشیدی دارند و یا برای روشنایی خانه هایشان از نیروی باد استفاده می کنند اما بیشتر مردم روستا بدون برق هستند. اما مشکل فقط برق نیست، روستا آب لوله کشی هم ندارد و آب شیرین از چاه یا جمع آوری آب باران به دست می آید.


کابو پولونیو در احاطه تپه های شنی است و به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصش از دیگر نقاط کشور ایزوله شده و دور افتاده است. این روستا در ۷ کیلومتری بزرگراه اصلی قرار گرفته اما هیچ جاده ای به سمت روستای کابو پولونیو وجود ندارد و تنها راه رسیدن به آن پیاده روی در امتداد مسیر شنی و یا استفاده از اتومبیل های بزرگ است با این حال روستای کابو پولونیو گردشگران زیادی دارد، کسانی که رنج راه و نبود امکانات را به جان می خرند تا شیرهای دریایی این روستا را از نزدیک ببینند.

 

روستای کابو پولونیو,روستای کابو پولونیو در اروگوئه,دیدنی های اروگوئه روستای کابو پولونیو در اروگوئه


مهمترین جاذبه ی این روستا ساحل اقیانوس اطلس، حفاظتگاه طبیعی شیرهای دریایی و تعدادی تپه ی شنی متحرک است. دلیل اصلی متحرک بودن این تپه های شنی وزش بادهایی است که این ماسه ها را به سمت تپه های شنی می آورند. این روستا یکی از بزرگ ترین کلونی های شیرهای دریایی در جنوب آمریکا را دارد، حیواناتی که در نواحی شرقی و شمالی روستا هستند و می توان از بالای فانوس دریایی به راحتی آن ها را تماشا کرد.

 

البته روستا زیستگاه حیوانات متنوع دیگری هم هست؛ در ماه های مهر و آبان نهنگ های زیادی در آب های آرام به دنبال پناهگاه می گردند و گردشگران زیادی را  برای تماشا به این روستا می کشانند. این روستا در ماه های سرد اردیبهشت تا شهریور (روستا در نیمکره جنوبی قرار دارد) نسبتا خلوت است و در طول این مدت فقط تعداد کمی از حیات وحش دوستان، دانشمندان در جست و جوی نهنگ و شیر دریایی و تعدادی ماهیگیر در این روستا پیدا می شوند.

 

جاذبه های گردشگری اروگوئه


اما در اوج گرمای تابستان و در ماه ژانویه، این روستای ساحلی آرام تبدیل به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری اروگوئه می شود. به خاطر موقعیت عالی، این روستا تبدیل به یکی از مقاصد محبوب تابستانی در میان ماجراجویان آرژانتین و برزیل شده است. با هجوم گردشگران، هاستل ها و رستوران های زیادی در روستا ساخته شده اما خیلی از گردشگران ترجیح می دهند که در خانه های روستایی اقامت کنند و در چند روزی که در روستا هستند از خانه های روستایی استفاده می کنند.

 

امروز یک سرویس موبایل و سرویس اینترنت در روستا برپا شده اما روستای کابو پولونیو همچنان خارج از شبکه هستند. اگر پاور بانک نداشته باشید تنها جایی که می توانید گوشی موبایل خود را در آن شارژ کنید فروشگاه اصلی شهر است که آن هم تنها در زمانی امکان پذیر است که ژنراتور فعال باشد. در هنگام شب برای روشنایی از نور شمع استفاده می شود و اگر در هنگام رفتن به این روستا یادتان برود که با خود شمع ببرید باید کل شب را در تاریکی سر کنید! ساکنان این روستا همیشه به نبود برق در روستا معترض هستند.

 

 مکانهای دیدنی اروگوئه

 

اما کابو پولونبو (Cabo Polonio) فرصتی منحصربفرد برای گردشگران است تا از زندگی مدرن فرار کنند. ابن روستا یکی از مکان های جذاب دنیاست که هر گردشگری را راضی می کند. در پشت فانوس دریایی نمادین، دومین کلونی بزرگ شیرهای دریایی زندگی می کنند که در آنجا گردشگران زیادی ساعت ها مشغول تماشای این حیوانات می شوند. با وجود اینکه این روستا هیچ امکاناتی ندارد اما چشم اندازهایش نفسگیر است.

 

اینجا زیستگاه حیات وحشی است که باور نمی کنید در این نقطه از آمریکای جنوبی یک چنین حیواناتی وجود داشته باشند. دور افتاده بودن  این روستا یکی از مهمترین دلایل بکر بودنش است و باعث شده تا این روستا تبدیل به بهشت ماجراجویان شود.

منبع: eligasht.com

سولماز شريفي بازدید : 23 چهارشنبه 27 تیر 1397 نظرات (0)

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارکبرج مدور کپنهاگ یکی از جاذبه های گردشگری دانمارک

 

برج مدور کپنهاگ در دانمارک
کپنهاگ یکی از زیباترین شهرهای حوزه اسکاندیناوی است که به “پایتخت رنگ و وارنگ دانمارک” شهرت دارد. این شهر، قدمت تاریخی زیادی دارد و زمانی سرزمین وایکینگ ها بوده است. کپنهاگ جاذبه های گردشگری زیادی دارد. از قلعه ها و کلیساهای تاریخی بگیرید تا موزه های کوچک و بزرگ در این شهر به وفور پیدا می شوند. امروز قصد داریم تا به منظور تماشای یکی از دیدنی های این شهر به نام برج مدور کپنهاگ راهی کشور دانمارک شویم.


برج مدور کپنهاگ یا همان برج Rundetaarn، یکی از قدیمی ترین بناها و البته رصدخانه های ساخته شده در قاره اروپاست. رصدخانه این برج، پس از این همه سال به عنوان قدیمی ترین رصدخانه اروپا به فعالیت خود ادامه می دهد. این برج را کریستین چهارم بین سال های ۱۶۳۷ تا ۱۶۴۲ میلادی احداث کرده است. در آن دوران، دانمارک در علم نجوم و ستاره شناسی به پیشرفت های چشم گیری دست یافته بود. دلیل این پیشرفت ها، وجود ستاره شناس و دانشمند معروف دانمارکی به نام Tycho Brahe بود. پس از مرگ این دانشمند بزرگ، کریستین چهارم به پاسداشت این دانشمند و برای ادامه راه او دستور داد تا این رصدخانه مجهز را در مرکز شهر بسازند.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک  برج مدور کپنهاگ از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در قاره اروپاست


برج مدور Rundetaarn
مدت زمان زیادی از فوت ستاره شناسان به نام دانمارکی می گذرد، ولی با این حال، هنوز هم ستاره شناسان آماتور این کشور از این رصدخانه استفاده می کنند. برج مدور کپنهاگ در یک فضای باز احداث شده است، به همین خاطر از بالای آن چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق قدیمی و تاریخی شهر کپنهاگ را می توان مشاهده کرد.

 

معماری با شکوه برج مدور کپنهاگ
برج مدور کپنهاگ آسانسوری ندارد! بنابراین بازدیدکنندگان مجبورند تا مسیر دایره وار برج را با پای پیاده طی کنند. درست همانطور که نیاکان ما مناره های مدور مساجد را بالا می رفتند. این برج ۳۶ متر ارتفاع دارد. ولی نکته جالب اینجاست که برای رسیدن به بالای آن باید ۲۰۹ متر مسافت طی کنید! پس از عبور از مسیری ۲۶۸ متری و پیچ در پیچ در دیواره برج، به فضای داخلی خواهید رسید که ۸۵ متر طول دارد. در میانه های این مسیر، از سالن کتابخانه برج هم عبور خواهید کرد. کتابخانه ای که زمانی بزرگترین کتابخانه شهر بود و H.C. Anderson نویسنده مشهور دانمارکی در این مکان کتاب هایش را می نوشت.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک برج مدور کپنهاگ آسانسور ندارد


اولین کتابخانه بزرگ دانشگاهی در دانمارک
کتابخانه این برج زمانی بزرگترین کتابخانه دانشگاهی کل کشور دانمارک بود که در میانه های برج قرار داشت. این کتابخانه در سال ۱۶۵۷ افتتاح شد و بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب نفیس در آن نگه داری می شدند. امروزه تمامی این کتاب ها به دانشگاه های مدرن این کشور منتقل شده اند. این سالن در سال ۱۹۸۷ به طور کامل بازسازی شد و در حال حاضر به عنوان نمایشگاه هنر، فرهنگ، تاریخ و علم این شهر شناخته می شود. برخی از آثار ارزشمندی که امروزه در موزه ملی دانمارک نگه داری می شوند، زمانی در این مکان قرار داشتند.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک


سرویس های بهداشتی قدیمی بنا
این بنا دو سرویس بهداشتی داشته که امروزه به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند! یکی در طبقه بالایی و دیگری در مجاورت کتابخانه قرار دارند. کافیست وارد این فضا شوید تا بوی سیگار شدید به مشامتان بخورد و دیوارهای دود آلود آن را تماشا کنید. اینجا مکانی بوده که دانشمندان بسیاری برای سیگار کشیدن به آن مراجعه می کردند، به همین دلیل بوی نیکوتین هنوز هم از در و دیوار آن بلند می شود. افراد معروفی همچون لودوویگ هولبرگ، اوله رومر، هانس کریستیان اندرسن و … از آن جمله اند.


فاضلاب این دستشویی ها به یک مخزن بسیار بزرگ می ریختند. علی رغم اینکه این سرویس ها پنجره هایی بزرگ و دو در داشتند، ولی زمانی بوی بسیار بد آن تمام برج را فرا می گرفت. در سال ۱۹۰۲ مخزن آبی بزرگ برای شست و شو به این سرویس ها اضافه شد. مخزن فاضلاب این سرویس ها، تا سال ۱۹۲۱ تخلیه نشدند! در آن زمان ۹ کامیون بسیار بزرگ وظیفه دور کردن فاضلاب دسشتویی ها را از برج بر عهده گرفتند!


زنگ بزرگ برج مدور کپنهاگ
زنگوله بزرگ کلیسای ترینیتی، در بالای سقف گالری این ساختمان آویزان است. البته این زنگوله بزرگ، فضای زیادی را در محوطه ۹۰۰ متر مربعی که دورنش قرار دارد، اشغال نمی کند. مردم کپنهاگ، این مکان را به عنوان محلی برای خشک کردن رخت و لباس خود انتخاب کردند. بعد ها از این مکان به عنوان انبار استفاده شد. این اتاق زیر شیروانی مانند، امروزه محل نگه داری زنگوله بزرگ برج و سایر وسایل قدیمی و ارزشمند آن است.


به تازگی یک جاذبه گردشگری جدید و جذاب هم به این مجموعه اضافه کرده اند. شما با ایستادن بر کف شیشه ای این طبقه، قادر خواهید بود هسته مرکزی برج را از ارتفاع ۲۵ متری تماشا کنید. کف شیشه ای این طبقه ۵۰ میلی متر ضخامت دارد و قادر است ۹۰۰ کیلوگرم وزن را در هر متر مربع تحمل کند.

 

برج مدور کپنهاگ, کپنهاگ, برج مدور کپنهاگ از مکانهای دیدنی دانمارک برج مدور کپنهاگ


اطلاعات بازدید
برج مدور کپنهاگ در بافت تاریخی شهر کپنهاگ بین ایستگاه نورپورت (Norreport) و استروگت (Stroget) قرار دارد. این برج در شش ماه اول سال همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر و در شش ماه دوم سال در روزهای سه شنبه و پنجشنبه تا ساعت ۲۱ باز است. این برج هر سال در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ دسامبر و ۱ ژانویه تعطیل است. بازدید از برج مدور کپنهاگ به افرادی که محدودیت حرکتی دارند و همچنین کودکان زیر ۵ سال، توصیه نمی شود.

منبع: eligasht.com

سولماز شريفي بازدید : 29 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

 سبک هنری معماری باستان

 

ما بسیاری از ساختمان ها و نشانه های جهان باستان را می بینیم که تا امروز باقی مانده اند. نگاهی دقیق تر به آنها نشان می دهد که فناوری و تکنولوژی که آنان استفاده می کردند بسیار جلوتر از زمان خودشان بوده است. در این گزارش تصاویری را خواهید دید که وجود فناوری در دنیای باستان را اثبات می کند.

 

اهرام مصر تنها بناهای ساخته شده به این شکل نیستند، هرم های مشابهی در مکزیک، اندونزی و هند هم وجود دارند.

این عکس ها نشان دهنده ی اشراف کامل آنها به ستاره شناسی و نجوم است.

 

فناوری‌های باستان

 

تصور کنید این سازه بدون استفاده از ابزار و آلات امروزی ساخته شده است.

 

سبک هنری معماری باستان

 

 این یک دیوار طبیعی نیست.

 

فناوری های باستان

 

دستگاه برش سنگ در زمانی که هیچ دستگاه برش سنگی وجود نداشته است؟! 

 

 

مثال دیگری از فناوری های حفر و تراشیدن بدون نقص سنگ ها در گذشته.

 

 

نمونه ی دیگری از شاهکارهای برش سنگ در عصر باستان.

 

 

ساختار این آوارهایِ شگفت انگیز نیازمند بازنگری دوباره است.

 

 

هیچ صخره ای به طور طبیعی این شکلی نیست. بدون شک یک فناوری در انجام آن دخیل بوده است.

 

 

 شاید در عصر باستان یک آمفی تئاتر و یا استیج برگزاری مراسم بوده باشد!

 

 

هیچ کسی دقیقاً درباره ی حقیقت این سازه ها چیزی نمی داند اما این طور که به نظر می رسد برای ساختش زمان و انرژی زیادی صرف شده است.

 

 

ترکیب و تداخل ماهرانه و ایده آل این سنگ ها چگونه انجام شده است؟

 

 

  

 

سازه ای سنگی در بولیوی که به آن «دروازه خورشید» گفته می شود که کنده کاری های بدون نقص و بسیار ماهرانه ای براساس توقیت ستارگان بر روی آن انجام شده است.

 

 

منبع: tabnakbato​.‎​ir

سولماز شريفي بازدید : 26 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیسمطالبی خواندنی درباره سوئیس

 

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور سوئیس
کشور زیبای سوییس به داشتن بانک های قابل اعتماد، شکلات های فراوان و رشته کوه های آلپ که گاوهای منطقه ی آن بهترین شیر دنیا را دارند شهرت دارد. اما این ها شگفت انگیزترین چیزهایی نیستند که در کشور سوییس خواهید یافت.


۱- پایتخت و رئیس جمهور ندارد

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیس  هیچگونه درگیری نژادی ای در کشور سوئیس وجود ندارد


شهر برن پایتخت رسمی کشور سوییس نیست و شخص اول کشور در حقیقت رئیس کنفدراسیون سوئیس است نه رئیس جمهور آن. در این کشور چهار زبان رسمی وجود دارد. شهروندان سوئیسی حق لغو قوانین مصوب پارلمان کشور را دارند و هیچگونه درگیری نژادی ای در این کشور وجود ندارد.


۲- رشوه خواری امری قانونی است
در سال ۲۰۱۷، سوئیس در رتبه ی سوم فهرست کشورهایی قرار گرفت که مبارزه ای جدی و فعال در زمینه ی رشوه خواری دارند. اما نکته ی عجیب آن است که کشور سوئیس تصمیم گرفت رشوه را به عنوان شکلی از پرداخت برای خدمات ویژه قانونی کند. آن ها تصور می کنند این کار از مبارزه با رشوه خواری موثرتر است.


۳- جریمه ها بر اساس درآمد افراد محاسبه می شود
بیشترین جریمه ی رانندگی با سرعت غیر مجاز در دنیا متعلق به کشور سوییس است. اما جریمه ها در این کشور ثابت نیستند و بر اساسا میزان درآمد شهروندان محاسبه می شوند. استنباط آن ها از عدالت اینگونه است.

 

۴- آزاد اندیشانه ترین قوانین را درمورد اسلحه دارد
از آنجایی که این کشور در هیچ درگیری نظامی دخالت ندارد، بسیاری از مردم تصور می کنند سوئیس سرزمین مردمان صلح طلب است. اما این مسأله کاملا درست نیست. در سوئیس خدمت سربازی اجباری است و از سن هجده سالگی آغاز می شود. بیشتر جمعیت مردان در نیروی ذخیره ی ارتش هستند، به همین دلیل مردان در خانه اسلحه نگهداری می کنند و برای استفاده از آن در هر زمانی آماده هستند.


در این کشور ۸ میلیون جمعیت و ۴ میلیون اسلحه وجود دارد (برای هر ۱۰۰ نفر۵۰ اسلحه). با این حال، سوییس در دنیا پایین ترین نرخ ارتکاب جرم را دارد. علاوه بر این، فروش مشروبات الکلی تنها از ساعت ۱۰ شب شروع می شود.


۵- بیشترین صادرات آن در بخش شکلات است

 

در شهر برن، سالانه بیش از ۷ میلیون قطعه شکلات مشهور «تابلرون» تولید می شود. نوعی شکلات یاقوتی رنگ هم از اختراعات جدید این کشور است.
یکی از شرکت های سوییسی شمش های طلایی تولید می کند که به شکل قطعات شکلات هستند و می توان آن ها را به راحتی به تکه های کوچک تری تقسیم کرد که یک گرم وزن دارند و برای پرداخت هزینه قابل استفاده هستند.


۶- چاقوهای سوییسی در اصل متعلق به رم هستند

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیس تنها بخش چاقوهای سوئیسی که در سوییس ساخته نمی شود دربازکن است


چاقوهای سوییسی در اواخر قرن نوزدهم ساخته شدند اما درحقیقت نمونه ی اولیه ی این چاقوها به زمانی دورتر تعلق دارد. در یکی از موزه های کمبریج، یک وسیله ی چند منظوره وجود دارد که در رم باستان ساخته شده است. این وسیله شامل قاشق، چنگال، تیغ، خلال دندان، کاردک و نوعی سیخ است.
تنها بخش چاقوهای سوئیسی که در سوییس ساخته نمی شود دربازکن است. این قسمت در کشور ژاپن تولید می شود.


۷- بابانوئل به همراه یک مرد عجیب می آید

 


در سوئیس بابا نوئل روز ششم دسامبر با کیسه ی بزرگی از آبنبات، کره ی بادام زمینی و نارنگی به دیدن بچه ها می رود. اما او تنها نیست و مرد عجیبی همراه او است که با چهره و لباس هایی سیاه رنگ ظاهری ترسناک دارد. این مرد بچه های شرور را با چوب تنبیه می کند. اما بچه هایی که قول بدهند در سال آینده بچه ی بهتری باشند تنبیه نخواهند شد.


۸- یک هتل روباز دارد
دو برادر سوئیسی به نام های فرانک و پاتریک ریکلین، در میان رشته کوه های آلپ یک هتل روباز افتتاح کردند. یک شب اقامت در اتاق های بدون دیوار و سقف این هتل ۳۰۰ دلار هزینه دارد. این هتل در ارتفاع ۴ هزار پایی از سطح دریا  قرار گرفته است. در اتاق های هتل، علاوه بر تخت دو نفره، میزهای پاتختی و تلویزیون وجود دارد. جالب ترین ویژگی اتاق های این هتل، منظره ی کشور سوییس است که درست در برابر تخت قرار دارد.


۹- اولین برگی که روی درخت بلوط ژنو بروید نماد آغاز بهار است

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیسآغاز بهار با رویش اولین برگ روی درخت بلوط

 

 در شهر ژنو، بیش از ۲۰۰ سال است که سنت ویژه ای درخصوص فرا رسیدن بهار وجود دارد. با رویش اولین برگ بر روی درخت بلوط کنار ساختمان دولت در شهر ژنو، بهار به طور رسمی آغاز می شود. در اغلب مواقع، بهار از ماه مارس (در ماه اسفند) آغاز می شود اما گاهی هم اتفاقات بامزه ای رخ می دهد. برای مثال در سال ۲۰۰۲، اولین برگ درخت در ۲۹ دسامبر (اوایل دی ماه) ظاهر شد یا در سال ۲۰۰۶، رویش برگ ها دوبار و ابتدا در ماه مارس و سپس در ماه اکتبر (آبان) رخ داد.


۱۰- از خوکچه های هندی مراقبت می کنند

 

سوئیس,کشور سوئیس,حقایقی درباره سوئیس مردم سوئیس بیش از یک خوکچه ی هندی به عنوان حیوان خانگی دارند


مردم سوئیس بیش از یک خوکچه ی هندی به عنوان حیوان خانگی دارند. این مسأله به دلیل آن است که دانشمندان پی برده اند این حیوانات در تنهایی بسیار غمگین می شوند و نیاز به یک همدم دارند. به همین دلیل با مرگ یکی از خوکچه های هندی، صاحب آن باید خوکچه ی دیگری بخرد و به این ترتیب سوییسی ها تا آخر عمر از خوکچه های هندی مراقبت می کنند. برای جلوگیری از این مسأله، سرویس ویژه ای برای اجاره ی خوکچه ها در نظر گرفته شده؛ به گونه ای که شهروندان در هر زمان می توانند خوکچه ای را که خریداری کرده اند، به مبلغ نیمی از قیمت اولیه ی آن پس دهند.


در خصوص گربه ها، مردم اجازه دارند تنها یک گربه نگهداری کنند، به شرط آنکه به گربه ی خود اجازه دهند از خانه بیرون برود یا از پنجره گربه های دیگر را تماشا کند. در غیر اینصورت، باید از دو گربه مراقبت کنند.

 

منبع: rooziato.com

 

سولماز شريفي بازدید : 33 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

اگر از اندازه‌ قد خود ناراضی هستید و دوست دارید در مهمانی ‌ها، جمع ‌های دوستانه، محل کار و یا هر جای دیگری چند سانتیمتر بلندتر به نظر برسید، راهکارهایی برای شما وجود دارد. راهکارهایی که با تغییرات اندکی در ظاهر و پوشش، شما را به ایده آل ‌تان نزدیک ‌تر می‌ کند. در ادامه اشتباهاتی را که آقایان قد کوتاه در لباس پوشیدن مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم. شما نیز از آنها بپرهیزد تا بلندتر و جذاب تر از همیشه بدرخشید.

 

از این اشتباهات بپرهیزد تا بلندتر و جذاب تر از همیشه بدرخشید

 

1. لباسی که فیت تن تان نیست

پیدا کردن لباسی که کاملا فیت تن تان باشد، ساده نیست. شاید افراد قد کوتاه تصور کنند که در لباس های کوتاه، قد کوتاه تر به نظر می رسند اما این تصور اشتباه است. اگر لباسی که به تن می کنید فیت تن تان نباشد، نامتناسب و زشت به نظر می آیید. از این رو لباس هایی که قد بلندی دارند را انتخاب نکنید. هر چه لباس بیشتر فیت تن تان باشد، جذاب تر به نظر خواهید رسید.

 

هر چه لباس بیشتر فیت تن تان باشد، جذاب تر به نظر خواهید رسید

 

2. شلوار فاق کوتاه

افراد قد بلند پاهای کشیده ای دارند، از این رو اگر می خواهید قد بلندتر به نظر برسید، باید به شلواری که به تن می کنید توجه بیشتری داشته باشید. شلوارتان باید به گونه ای باشد که پای شما را کشیده تر نشان دهد. برای این منظور، از پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه خودداری کنید.

 

از پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه خودداری کنید

 

3. رنگ های روشن

رنگ های تیره و مات، شما را لاغرتر نشان می دهد، بنابراین اگر اندامی لاغر و قدی کوتاه دارید، باید از پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن خودداری کنید. در واقع، هر لباسی که شما را چاق تر نشان دهد، کوتاه تر نیز نشان تان خواهد دهد. از آنجا که رنگ های تیره و مات، کمتر به چشم می آیند، تمرکز را از روی قدتان نیز بر خواهند داشت. بنابراین دیگران قد واقعی شما را نمی توانند به درستی حدس بزنند و شما نیز قد بلندتر به چشم می آیید.

 

از پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن خودداری کنید

 

4. رنگ های متضاد

رنگ های مونوکروم یا تک رنگ، چشم را به سمت بالا می کشانند اما رنگ های متضاد، یکدستی ظاهرتان را از بین برده و با ایجاد وقفه، شما را کوتاه تر نشان می دهد. اگر دوست دارید که سر تا پا یک رنگ بپوشید، به سراغ رنگ های مشابه بروید. به عنوان مثال شلوار سرمه ای تان را با پیراهنی به رنگ تیره ست کنید یا به همراه شلوار کرم تان، پیراهنی به رنگ قهوه ای روشن بپوشید. البته کفش و جوراب هایتان را فراموش نکنید. رنگ آنها را نیز با رنگ لباس هایتان ست کنید تا پاهای شما را کشیده تر و به تبع شما را قد بلندتر نشان دهد.

 

رنگ کفش و جوراب هایتان را با رنگ لباس هایتان ست کنید

 

5. راه راه افقی

یکی از قوانین لباس پوشیدن برای افراد قد کوتاه، پرهیز از لباس هایی با خطوط افقی ست. البته اگر خطوط لباس بسیار باریک باشد، مانعی ندارد اما پوشیدن لباس هایی با خطوط پهن، شما را قد کوتاه تر نشان خواهد داد. از آنجا که کمربندتان نیز به صورت افقی قرار می گیرد، سعی کنید آن را باریک انتخاب کنید. بهتر است که کمربندتان همرنگ شلوارتان باشد تا خیلی به چشم نیاید. البته گزینه بهتر این است که شلوارتان را بدون کمربند به تن کنید.

 

از لباس هایی با خطوط افقی بپرهیزید

 

6. طرح های بولد و جسورانه

از آنجا که طرح های بولد لباس بسیار توی چشم اند، چشم ها را به سمت خود جلب کرده و بر کوتاهی قد شما می افزاید. از این رو سعی کنید که لباس هایی با طرح های ساده به تن کنید. به عنوان مثال راه راه باریک، طرح های گلدار ریز یا خال خالی از بهترین طرح هایی است که می توانید انتخاب کنید.

 

سعی کنید که لباس هایی با طرح های ساده به تن کنید

 

7. اکسسوری بزرگ

استفاده از اکسسوری بر جذابیت تان می افزاید اما اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید اکسسوری که انتخاب می کنید، بزرگ و چشمگیر نباشد. به جای آن از اکسسوری های باریک و کوچک تر استفاده کنید.

 

اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید اکسسوری که انتخاب می کنید، بزرگ و چشمگیر نباشد

 

8. کت با دو ردیف دکمه

خریدن کت و شلوار برای آقایان قد کوتاه یک معضل است. این افراد باید از پوشیدن کت هایی با دو ردیف دکمه خودداری کنند. در واقع، کت هایی با یک ردیف دکمه بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. پوشیدن کت هایی که اپل دارند نیز از دیگر اشتباهاتی ست که آقایان قد کوتاه مرتکب می شوند. یادتان باشد که هر چه شما را پهن تر نشان دهد، کوتاه تر نیز نشان خواهد داد. آستین های کت تان نیز باید به اندازه ای باشد که کمی از آستین پیراهن تان دیده شود. قد کت تان نیز نباید بیش از حد بلند باشد.

 

افراد کوتاه قد باید از پوشیدن کت هایی با دو ردیف دکمه خودداری کنند

 

9. کت بزرگ

بسیاری از کت های زمستانه، بزرگ و ضخیم اند و جزییات زیادی مانند دکمه یا یقه های پهن دارند. این مدل کت نه تنها جذاب نیست، بلکه شما را نیز قد کوتاه تر نشان خواهد داد. در روزهای سرد، به جای پوشیدن این مدل کت، بهتر است که چند لایه لباس بپوشید یا کتی با جنس ضخیم تر به تن کنید.

 

بهتر است که چند لایه لباس بپوشید یا کتی با جنس ضخیم تر به تن کنید

 

10. کفش های رنگی

شاید آنقدر که به لباس هایتان اهمیت می دهید، به کفش هایتان توجهی نمی کنید، اما کفش ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و در کوتاهی و بلندی قد شما تاثیرگذارند. به عنوان مثال کفش های رنگی چشم ها را به سمت خود جلب می کنند، در نتیجه شما را قد کوتاه تر به نظر می رساند. از این رو سعی کنید که کفش های ساده و هم رنگ لباس تان به تن کنید. به جای آن کلاهی بر سرتان بگذارید تا چشم ها را به جای پایین تنه، به سمت بالای اندام تان بکشاند و به بلند نشان دادن قدتان کمک کند.

 

کفش های رنگی قد شما را کوتاه تر به نظر می رساند

 

11. در اینجا خلاصه ای از مطالب گفته شده در بالا را برایتان آورده ایم تا بیشتر در خاطرتان بماند:

 

از پوشیدن لباس ها و اکسسوری های بزرگ خودداری کنید. لباسی که شما را پهن تر نشان می دهد، به تن نکنید. در ظاهرتان خطوط افقی ایجاد نکنید.چشم ها را به سمت پایین تنه جلب نکنید.

 

لباسی که شما را پهن تر نشان می دهد، به تن نکنید

 

منبع : bartarinha.ir

سولماز شريفي بازدید : 30 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

استرس مزمن خود را در افراد مختلف به اشکال متفاوت نشان می دهد‎

 

استرس مزمن خود را در افراد مختلف به اشکال متفاوت نشان می دهد. این شرایط می تواند از نظر اجتماعی، جسمانی، و روانی اثر منفی بر زندگی ما داشته باشد.

 

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، استرس به عنوان هر تجربه عاطفی ناخوشایند که با تغییرات قابل پیش بینی بیوشیمیایی، فیزیولوژی و رفتاری همراه است، تعریف می شود.

 

به گزارش "پاپ شوگر"، در مقادیر اندک، استرس می تواند برای انسان خوب باشد زیرا می تواند به افزایش انرژی بدن یا در کسب تمرکز و انگیزه اضافه مورد نیاز برای غلبه بر موقعیتی سخت کمک کند. با این وجود، زمانی که عوامل استرس‌زا بیش از حد قوی هستند، تاثیرات ناشی از آنها بر بهزیستی ما می تواند بسیار منفی باشد. زمانی که عوامل استرس‌زا حالت مزمن به خود می گیرند، یعنی برای مدت زمانی طولانی پابرجا هستند، می توانند از آستانه تحمل جسمانی و/یا روانی ما عبور کنند.

 

دلایل استرس مزمن 

بخش سخت ماجرا درباره تعریف استرس مزمن این است که عوامل مختلفی موجب بروز استرس در افراد مختلف می شوند. مسائل رابطه میان فردی، مانند موقعیت های احساسی یا مسئولیت ها و درگیری های خانوادگی از شایع‌ترین عوامل استرس برای بسیاری از ما محسوب می شوند.

 

همچنین، استرس در مدرسه و محل کار نیز وجود دارند که در زندگی های به شدت متصل و به هم پیوسته امروز رهایی از آنها دشوار شده است.

 

به طور خلاصه، گاهی اوقات حتی خود ما متوجه نیستیم که زندگی روزمره تا چه اندازه زیاد به ما استرس وارد می کند. بر همین اساس است که آشنایی با علائم استرس مزمن عاملی کلیدی و مهم برای مقابله با این شرایط محسوب می شود.

 

چگونه استرس مزمن را تشخیص دهیم؟ 

استرس مزمن خود را در افراد مختلف به اشکال متفاوت نشان می دهد. این شرایط می تواند از نظر اجتماعی، جسمانی، و روانی اثر منفی بر زندگی ما داشته باشد.

 

از نظر اجتماعی، استرس مزمن می تواند خود را در قالب گرایش بیشتر به انزوا نشان دهد که مشکل آفرین است زیرا پشتیبانی یک گروه عاملی کلیدی در مقابله با استرس محسوب می شود. در عصر رسانه اجتماعی امروز تشخیص این شرایط دشوارتر نیز شده است زیرا دوستان اینترنتی می توانند موجب یک احساس امنیت دروغین شوند که گروهی از دوستان خوب در کنار شما هستند.

 

اگر با مشکلی بزرگ در زندگی خود مواجه شوید آیا دوستی دارید که حتی نیمه های شب بتوانید به وی زنگ بزنید؟ اگر پاسخ منفی است شاید خود را به واسطه استرس مزمن منزوی کرده باشید.

 

از نظر علائم جسمانی، استرس مزمن حداقل از نقطه نظر بالینی خود را اندکی قابل پیش بینی‌تر نمایان می کند.

 

واکنش هایی خودکار به استرس وجود دارند. برخی از آنها مانند واکنش جنگ یا گریز، ترشح کورتیزول یا واکنش سیستم ایمنی قابل توجه‌تر هستند. مشکلی عمده درباره واکنش های جسمانی ما به استرس مزمن این است که این واکنش ها قرار بوده به ما در مقابله با عوامل استرس‌زای کوتاه مدت و شدید، مانند مبارزه کردن یا فرار از دست شکارچیان کمک کنند.

 

اما عوامل استرس‌زای فعلی بیشتر روانشناختی هستند. زمانی که روبروی رایانه های خود می نشینیم یا با افکار خود درگیر هستیم به هیچ تلاش جسمانی نیازی نیست. در عین حال، واکنش های مشابهی مانند افزایش فشار خون، ضربان قلب و ترشح کورتیزول را نیز تجربه می کنیم.

 

زمانی که این سیستم ها به طور مداوم فعال هستند، این شرایط در بلند مدت می تواند به فرسایشی شدید منجر شود که مشکلات سلامت جسمانی بلند مدت مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی، و نقائص سیستم ایمنی و همچنین مشکلات سلامت روانی را در پی دارد.

 

البته برخی واکنش های جسمانی استرس مزمن مانند سردرد، اختلالات خواب، دندان قروچه، یا مشکلات گوارشی، از جمله سندرم روده تحریک پذیر، آشکارتر هستند. اما ممکن است آگاه نباشید که سرچشمه این مشکلات در حقیقت استرس مزمن است.

 

شرایطی مشابه را می توان برای ظهور نشانه های عاطفی و روانی استرس مزمن در نظر گرفت. به عنوان مثال، اضطراب و افسردگی روش هایی هستند که استرس مزمن می تواند خود را از نظر روانشناختی نشان دهد. افسردگی می تواند از احساس انزوا و نگرانی درباره گذشته سرچشمه بگیرد و اضطراب می تواند از نگرانی درباره آینده ناشی شود.

 

از دیگر نشانگرهای روانشناختی استرس مزمن می توان به تحریک پذیری، بی علاقگی، خستگی عاطفی، و قطع روابط اشاره کرد.

 

از نظر اجتماعی، استرس مزمن می تواند خود را در قالب گرایش بیشتر به انزوا نشان دهد‎

 

برای مقابله با استرس مزمن چه کاری می توان انجام داد؟ 

بخش بزرگی از روند مقابله با استرس مزمن شامل تغییر روش تفکر ما درباره این شرایط است. ممکن است قادر به کنترل آنچه برای شما رخ می دهد نباشید، اما بر این که چگونه آن را پردازش می کنید، کنترل دارید.

 

شما باید انعطاف پذیری خود نسبت به تفکر منفی را تقویت کنید. روزانه با تعیین سه چیز مثبت در زندگی خود و سپس اشاره به این که چرا، چگونه و چه کسی با این چیزهای خوب مرتبط است می توانید این کار را انجام دهید که به ما در مقابله با چرخه باطل منفی بودن کمک می کند.

 

خودمراقبتی نیز اهمیت دارد. زمانی را برای جدا شدن از مشغله های روزمره، پیاده‌روی، وقت گذراندن با خود و گوش دادن به خود اختصاص دهید. زمانی را در طول روز به طور کامل جدا از فناوری بگذرانید. زمانی که به ندای درون خود گوش می دهیم اغلب روش هایی را برای مقابله با استرس مزمن می یابیم که بسیار ساده نیز هستند. وقت گذراندن با افرادی که دوست دارید در این مسیر اهمیت دارد.

 

اگر مواردی در زندگی ما وجود دارند که به عنوان عوامل استرس‌زا شناسایی شده اند و می توانیم آنها را از بین ببریم، باید این کار را انجام دهید. اما اگر در این جایگاه قرار نداریم، بهترین راهبرد برای مقابله با استرس مزمن که توانایی ایجاد تغییر در آن را نداریم، دریافت کمک از افراد حرفه ای و توسعه مهارت های مقابله با استرس است. سپس، هر روز کاری که برای خود انجام دهید یا با فردی وقت بگذرانید که احساس شادی، عشق و امنیت را در شما ایجاد می کنند. بسیاری از ما ممکن است به دلایل مختلف از خانواده خود دور باشیم و از حمایت آنها برخوردار نباشیم، از این رو یافتن انواع دیگری از اجتماع اهمیت دارد.

 

زمانی که موضوع مقابله با علائم استرس مزمن مطرح می شود، فعالیت جسمانی می تواند فواید چشمگیری به همراه داشته باشد و در کنار آن مدیتیشن بر این فواید می افزاید.

 

آنچه می خوریم نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، کافئین می تواند سطوح اضطراب را در ما افزایش دهد.

 

به طور قطع، ما نمی توانیم استرس را از زندگی خود حذف کنیم، اما توانایی مدیریت علائم آن را داریم.

  

منبع: سلامت نیوز

سولماز شريفي بازدید : 30 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است‎

 

شستشوی صورت یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های نگهداری و مراقبت از پوست و از اصول اولیه بهداشتی است که در عین سادگی اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آسیب‌زننده باشد و سبب بروز عوارضی از قبیل خشکی پوست، حساسیت‌های پوستی یا چرب ماندن پوست شود. هنگام شستشوی صورت با مواد شوینده دستی یا استفاده از محصولاتی نظیر برس‌های دستی یا برقی شستشوی صورت باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به طور اجمالی به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  

شوینده مناسب

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید به آن دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است. یک شوینده مناسب و متناسب با نوع پوست بدون آنکه به چربی طبیعی پوست آسیب برساند آلودگی و آرایش باقی مانده را از روی پوست برمی‌دارد. در کل شوینده خوب نباید آن قدر ضعیف باشد که مجبور شوید برای پاک کردن آلودگی، صورتتان را چند بار بشویید. در عین حال نباید آنقدر نیز قوی باشد که پوست شما را خشک و شکننده کند.

  

شرایط محیطی

میزان شستشوی پوست ارتباط زیادی با نوع پوست، نحوه آرایش، میزان رفت و آمد خارج از منزل، آلودگی‌های محیط کاری و در کل شرایط محیطی دارد. اگر پوست صورت شما چرب است یا به طور مرتب از وسایل آرایش استفاده می‌کنید، شستن صورت یک یا دو بار در روز لازم است و می‌توانید از برس شستشوی مناسب هم هر از گاهی استفاده کنید اما اگر از منزل بیرون نمی‌روید و آرایش ندارید حتی شستشو با مواد شوینده هم لازم نیست و احتیاجی به برس هم ندارید. آب خالی کفایت می‌کند.

  

شرایط آب

در شستشوی صورت نکته مهم بعدی دمای آب است. دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد. باور اشتباهی وجود دارد این است که آب گرم منافذ پوست را بازتر و آب سرد بسته‌تر می‌کند اما واقعیت این است که آب نباید سختی بالایی داشته باشد و دمای آن در حدی باشد که چربی اضافی روی پوست را بردارد. قاعدتا بهترین آب، آب ولرم است که در شستشوی پوست با برس هم باید به این نکته توجه داشت.

  

آبکشی صحیح

نکته مهم دیگر آبکشی پوست صورت بعد از شستشو با مواد شوینده است که کم و بیش مورد غفلت قرار می‌گیرد پاک نشدن کامل مواد شوینده از روی پوست است. گاهی در خط رویش مو یا خط ریش مقداری از مواد شوینده باقی می‌ماند که می‌تواند ایجاد حساسیت کند. پس در هنگام شستشو حتما از پاک شدن کامل مواد شوینده از روی پوست خود اطمینان پیدا کنید.  

  

حوله نرم

پس از اتمام شستشو در هنگام خشک کردن پوست خود حتما از حوله‌های نرم استفاده کنید. پوست پس از شستشو حساس‌تر از شرایط عادی است و حوله زبر می‌توانند به آن آسیب‌ برساند.

 

در شستشوی صورت دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد‎

 

مرطوب‌کننده‌ها

اگر پوست خشک و حساسی دارید، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده بعد شستن پوست را فراموش نکنید. استفاده از این محصولات بعد از شستشوی پوست برای محافظت از آن بسیار حائز اهمیت است.

  

برس مناسب

اگر برای شستشوی صورت قصد دارید از برس استفاده کنید، حتما سازگاری آن را با پوست خود در نظر بگیرید. برس‌های شستشوی پوست به شرط اینکه در حد متعادل در هفته مصرف شوند و بیش از حد هم زبر نباشند می‌توانند مفید و موثر واقع شوند اما اگر برس زبر باشد یا به طور مرتب مصرف شود به طوری که سبب خشکی و قرمزی پوست شود می‌تواند آسیب زننده باشد.

 

نکته آخر اینکه فراموش نکنید برای بهداشت پوست، خریداری و استفاده از محصولات گران‌قیمت به معنای برگزیدن محصول بهتر نیست. همواره سعی کنید اولویت شما در انتخاب هر محصول بهداشتی و آرایشی، استاندارد و سازگاری آن با پوست شما باشد. پس بدون در نظر گرفتن قیمت، یک محصول متناسب با پوست خود را تهیه کنید.

  

سه نکته درباره برس‌های شستشوی پوست

یکی از محصولات بهداشتی آرایشی که این روزها صحبت‌های زیادی از آن به میان می‌آید و موافقان و مخالفانی نیز دارد، انواع برس‌های شستشوی صورت است. یکی از فواید استفاده از این برس‌ها در هنگام شستشوی پوست، لایه‌برداری یا اسکراب است که به دلیل این ویژگی طرفداران زیادی را نیز پیدا کرده است. اگرچه ویژگی لایه‌برداری این برس‌ها در تبلیغات مورد تاکید قرار می‌گیرد و نزد مصرف‌کنندکان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، باید به چند نکته در استفاده از آنها توجه داشت:

  

استفاده از این برس‌ها در طول هفته نهایتا دو تا سه بار برای پوست‌های معمولی و دو تا سه بار در ماه برای پوست‌های حساس کفایت می‌کند. استفاده بیش از حد از ویژگی لایه‌برداری قوی این برس‌ها می‌تواند موجب آسیب‌ رساندن به پوست شود.

  

برس‌های شوینده را حتما باید بر حسب نوع پوستی که دارید انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. این محصول می‌تواند برای پوست‌های حساس و نازک آسیب‌زا باشد.

  

جدا از شوینده‌های پوست، برخی از مواد مثل عطرها، مواد آرایشی و ترکیباتی نظیر پارابن‌ها که از آنها در طول روز روی پوست خود استفاده می‌کنیم، می‌توانند زمانی که از برس شوینده پوست یا شوینده‌های قوی همزمان استفاده می‌کنید به پوست آسیب زیادی برساند.

 

منبع : سلامانه

 

سولماز شريفي بازدید : 41 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)



اشعار مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده (متولد ۲۹ آبان ۱۳۵۶) نقاش، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است.

 

سلام ای تنها بهونه واسه نفس کشیدن

هنوزم پر میکشه دل واسه ی به تو رسیدن

واسه ی جواب نامت میدونم که خیلی دیره

بذا به حساب غربت نکنه دلت بگیره

عزیزم بگو ببینم که چه رنگه روزگارت

خیلی دوس دارم تو مهتاب بشینم یه شب کنارت

سرتو با مهربونی بذاری به روی شونه ام

تو فقط واسم دعا کن آخه دنبال بهونه ام

حالمو اگه بپرسی ٬ خوبه تعریفی نداره

چون بلاتکلیفه عاشق ٬ آخه تکلیفی نداره

نکنه ازم برنجی ٬ تشنه ام تشنه ی بارون

چقد از دریا ما دوریم ٬ بی گناهیم هردوتامون

بدجوری به هم میریزه ٬ منو گاهی اتفاقی

تو اگه نباشی از من نمیمونه چیزی باقی

میدونی که دست من نیست ٬ بازیایه سرنوشته

رو قشنگا خط کشیده ٬ زشتا رو واسم نوشته

باز که ابری شد نگاهت ٬ بغضتم واسم عزیزه

اما اشکاتو نگه دار ٬ نذار اینجوری بریزه

من هنوز چیزی نگفتم که تو طاقتت تموم شد

باقیشو بگم میبینی گریه هات کلی حروم شد

حال من خیلی عجیبه ٬ دوس دارم پیشم بشینی

من نگاهت بکنم تو ٬ تو چشام عشقو ببینی

یادته من و تو داشتیم ساده زندگی میکردیم ؟

از همین تشنه ی شفاف رفع تشنگی میکردیم

یه دفعه یه مهمون اومد عقلمو یه جوری دزدید

دل تو به روش نیاورد ٬ از همون دقیقه فهمید

اولش فکر نمیکردم که دلم رو برده باشه

یا دلم گول چشای روشنش رو خورده باشه

اما نه گذشت و دیدم ٬ دل من دیوونه تر شد

به تو گفتم و دلت از قصه ی من باخبر شد

اولش گفتم یه حسه ٬ یا یه احترام ساده

اما بعد دیدم که عشقه ٬ آخه اندازش زیاده

تو بازم طاقت آوردی ٬ مثل پونه ها تو پاییز

سرنوشت تو سفیده ٬ ماجرای من غم انگیز

بدجوری دیوونتم من ٬ فکر نکن این اعترافه

همیشه نبودن تو کرده این دلو کلافه

میدونم فرقی نداره ٬ واست عاشق بودن من

میدونم واست یکی شد بودن و نبودن من

 میدونم دوسم نداری ٬ مث روزای گذشته

من خودم خوندم تو چشمات یه کسی اینو نوشته

اما روح من یه دریاس ٬ پر از موج و تلاطم

ساحلش تویی و موجاش ٬ خنجرای حرف مزدم

آخ که چه لذتی داره ناز چشماتو کشیدن

رفتن یه راه دشوار واسه هرگز نرسیدن

من که آسمون نبودم ٬ اما عشق تو یه ماهه

سرزنش نکن دلم رو به خدا اون بی گناهه

تو که چشمای قشنگت خونه صدتا ستارس

تو که لبخند طلاییت واسه من عمر دوبارس

بیا و مثل گذشته جز به من به همه شک کن

من بدون تو میمیرم بیا و بهم کمک کن

 

تعداد صفحات : 33

درباره ما
برای من سولماز شریفی « زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست مهربانی هست سیب هست ایمان هست آری تا شقایق هست زندگی باید كرد» هست . به توسوگند سایتی است سرگرم کننده ، آموزنده ، شاد و .....دوست من ، با نظرها ،پیشنهادها وانتقادهای خود، همراهم باشید . باسپاس کارشناس ارشدادبیات فارسی وادبیات کودک ونوجوان وادبیات تطبیقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشما بازدید کننده عزیز ، درباره محتویات ومطالب ارسالی سایت به توسوگند چیست ؟
    به تو سوگند

    خوش است درد که باشد امید درمانش

    دراز نیست بیابان که هست پایانش

    نه شرط عشق بود با کمان ابروی دوست

    که جان سپر نکنی پیش تیربارانش

    عدیم را که تمنای بوستان باشد

    ضرورت است تحمل ز بوستانبانش

    وصال جان جهان یافتن حرامش باد

    که التفات بود بر جهان و بر جانش


    تابستان

    این طرف تر

    در خیابان گنجشکی افتاده بی غذا

    فصل تابستان است

    می نویسم شعری

    از زبان سهراب

    و خدایی که در این نزدیکی است ...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 321
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 12,263
  • بازدید کلی : 56,422